part3.

435 32 0
                                    


..........................

"Boleh ke masuk??" Tanya rapmon yang sudah berada di hadapan pintu kayu rumah tersebut.
"Kau laki an, so tolak je lah pintu tu kuat²" jawab L.E sedikit marah "alaa..sikit² marah" sindir rapmon lantas dia menendang pintu tersebut dengan kuat.

*pak!!*

Kesemua ahli masuk rumah tersebut dengan teruja. (Sempat lagi xD). "I..ini rumah ke??kandang kambing!!" Jerit jungkook tidak puas hati "dah nama usang memang cam ni" sindir hyelin berjalan di sisi jungkook. Jungkook dengan cepat menggeliat kerana jijik mendengar kata² hyelin "pergilah!!!ada hati nak jalan ngan aku!" Marah jungkook cuba menjauhkan jaraknya antara hyelin "eee..aku tak hingin ngan kau lah!!!pabo!!" Jungkook tidak endahkan lalu berlari naik anak tangga di hadapannya .

Solji dan suga cuba memberanikan diri untuk meninjau bilik yang berada di tingkat atas.

*tupp*

Solji dan suga terus berlari ke arah bunyi yang mereka dengar tadi. Terlihat jungkook terduduk di katil dengan muka yang pucat. Suga melihat pandangan jungkook ke arah sebuah almari lantas dia perlahan lahan menujuk ke almari kayu yang sudah reput sedikit itu.

Satu pasangan patung yang menyerupai patung anabelle dan chucky tersusun di sisi atas almari itu.
Sug menoleh ke arah jungkook semula, "kau okey tak ni??sebab patung ni je ke??" Tanya suga yang tidak berapa pasti. "Su..suga!!te..tengok ba..balik" arah solji dengan gagap. Suga perlahan-lahan memandang almari di belakangnya semula.

*ARRRGGGHHHH!!!*

Ahli lain yang berada di bawah terkejut mendengar seseorang menjerit dari tingkat atas. Semua berlari naik ke atas.

*TOK!!TOK!!!*

"bukaklah!!!!kau nak apa sebenarnya!!!jungkook!!kau tak nampak ke!!!kawan kau dah terkurung!!" Marah solji, air matanya berlinang di pipi solji. Jungkook yang masih trauma hanya mendiamkan diri.tidak mampu berkata apa apa.

Sampai sahaja di atas.. Hyelin trus berlari ke arah solji yang masih cuba untuk membuka almari tersebut. "Solji, kau okey tak ni" hyelin cuba untuk menghalang solji dari merosakkan benda di dalam rumah usang itu.
Rapmon memandang sekeliling di dalam bilik, matanya tertacap ke arah jungkook yang masih terkaku dan mukanya bertambah pucat. "Jungkook.." panggil rapmon lembut menapak ke arah jungkook "jungkook, kau okey tak ni??" Rapmon memberanikan diri untuk memengang bahu jungkook. "Hikkss hikss suga..sugaa.."rengek jungkook. Matanya sudah bengkak kerana tangisan lebatnya. "Suga..sugaa..hikss hikss" lama kelamaan tangisan jungkook makin kuat. "Kenapa dengan suga!!" Jerit rapmon tidak tahan mndengar tangisan budak kecil itu. Jin memandang mata jungkook lalu memandang ke arah almari yang berada di belakang solji dan hyelin. Dengan berani jin cuba untuk membuka almari tersebut namun gagal. "V, tolong aku buka almari ni" arah jin lantas mereka berdua membuka almari itu dengan sekuat yang mungkin.

Akhirnya almari itu telah terbuka tetapi suga tiada di dalam almari itu dan hanya sehelai kertas sahaja di celah² penjuru almari itu.

'KoRanG YaNg muLakAN DUlU..TunGGU UntUK BAlasaN DarI KaUM KamI PUlA'

Jin terasa musykil dengan ayat yang dibacanya.

*tup tup tup*

Kedengaran bunyi air menitik di satu bilik yang berada di sebelah almari tersebut. Jhope trgamam apabila jin cuba untuk membuka pintu yang berada di sebelahnya. "Serious ke kau nak buka!!" Bisik jhope separuh jerit "shh, diamlah" marah jin. Jhope cepat² menyorok di belakang Hani. Hani hanya endahkan lalu matanya tertumpu balik kepada jin yang sedang mencuba buka pintu itu.

*pak!!*

V menendang pintu itu dengan pantas kerana tidak tahan melihat jin yang melambatkan masa. "SUGA!!!" Jerit mereka semua dengan serentak. Dengan pantas, v dan jin cuba untuk mengangkat suga keluar dari bilik tersebut.

Beberapa minit kemudian..
Suga baru sahaja sedar dari pengsannya. Solji trnmpk mata suga terbuka trus dia ke arah suga yang masih terbaring. "Suga,kau okey tak ni??buat kami risau je" rungut solji "ben..benda tu..tarik aku..RAPMON!!!jom kita keluar dari rumahni cepat!!" Jerit suga, dia masih terbayangkan kejadian yang menimpa dia tadi. "Lek lek, kau kenapa ni??cer citer macm mna kau boleh ad kt bilik air yg kotor.." tanya rapmon. Semua memandang pelik ke arah rapmon "whatt??!!" V trus merangkul tangannya ke bahu rapmon "beb, kau kena faham. Suga still trauma,kau plk tanya bnda bodo tu-_-nama je ketua tpi bodo jugak kau" sindir v. Rapmon menjeling tajam ke arah v,cepat² v menoleh mukanya ke arah lain "bodo² ni kau jgn main, kan tk psl² aku bwk geng aku belasah kau" marah rapmon.. "mian" v tersengih petak.
"Suga kau boleh jalan tak ni??jom lh cepat kluar dri rumah ni" rungut hyelin yang dari tadi cuak.
..
..
Mereka smua sudah berada di hadapan pintu kluar. Rapmon mencuba untuk membuka pintu itu namun gagal. Kali kedua jungkook dan jimin membuka pintu itu juga tetapi masih gagal. Kesemua ahli bts cuba lagi sekali membuka pintu namun tetap gagal.

"Korang!!ada tulisan kt kain tu lah!!" Jerit junghwa apabila ternampak sehelai kain dilekatkan di dinding.

Ahli exid membaca ayat itu manakala ahli bts masih mencuba buka pintu itu.

L.E cuba memahami ayat yang ditulis dengan kesan darah itu "dia tulis apa L.E??aku tak brapa faham lah sbb darah ni meleleh" kata hani "jp darah!!!" Ahli bts yg mndengar prkataan darah itu terus berlari ke arah exid. "Darah??apa mksud kau hani??" Jin cuba untuk memahami ayat itu juga namun gagal. Dengan pantas, L.E trus membaca ayat itu dengan kuat

"KoRanG DAh TerPERanGkAp!!
BAru PeRmULaan BaGi KAmi!!!"

"Apa maksud dia tu-_-" tanya jimin yang tak berapa pasti . "Benda tu..pintu dh trkunci..jadi kita.." blum habis L.E ingin kata, jhope sudah menjerit cuak "KITA KENA BERMALAM KAT SINI KE??!!!huhuhu eomma huaaaaT^T"
..
"Korang, pergi cek bilik lain kat atas, kut² ada barang yang boleh guna untuk korang tidur malam ni" arah L.E kepada bts "orait" jawab v lants dia pergi ke arah tangga . "Jap??kau mengarahkan kitorang ke??" Tanya v yg memberhntikan langkahnya "kalau tak nak tak pe,but korang jangan nak merungut kesejukan malam ni" sindir L.E. v hnya menjelirkan lidahnya lalu menyambung langkahnya diikuti bts yang brada di belakangnya. (Cehh v ketua dyorg ke ap ni xD)

"Kita??nak buat apa ??" Tanya junghwa yang terasa bosan "kita carilah barang untuk selimutkn badan kita malam ni kat area bawah je k" jelas L.E . Kesemua patuh kepada arahan L.E lalu mereka smua mula mncari barang keperluan.
..
Tiba di suatu bilik,
Junghwa cuba untuk membuka bilik yang berada di sebelah bilik air tingkat bawah. Tetapi pintu itu ketat sangat untuk dibuka. Tiba² mata junghwa membulat apabila mlihat cecair merah mengalir ke kakinya dari dalam bilik itu.
"AAAHHHH" jerit junghwa dengan kuat.
Ahli exid yang lain dan ahli bts trsentak dengan jeritan junghwa, terus mereka berlari ke arah suara itu.

"JUNGHWA!!!"

~bersambung :3~

THE HOUSE..Where stories live. Discover now