part4

406 40 0
                                    

[Harap part4 seram sikit xD]

"JUNGHWA!!!" Jerit mereka serentak apabila mendengar jeritan junghwa.

Terlihat junghwa berdiri terkaku di hadapan bilik itu. Dia merenung bilik itu dengan lama. Hyelin memberanikan dirinya berjalan ke arah junghwa. "Junghwa??kau okey tak??" Tanya hyelin dari belakang junghwa.

Mereka semua terkejut melihat mata junghwa yang kemerahan memandang hyelin. "Kau..kau!!!kau kacau hidup aku!!" Marah junghwa tetapi suara itu bukan junghwa disebaliknya suara garau perempuan. Hyelin yang terasa cuak melihat riak muka kemarahan junghwa terus berlari ke arah exid.
"KELUARLAH!!!KORANG YANG CARI PASAL DULU KAN!!!" Jerit suara garau itu. V yang tak nak kehilangan musuhnya, mendekati ke arah junghwa. "Bertenang dulu junghwa..tak payah lah nak memarah sangat..kita boleh bawa berbincang..kan geng" pujuk v menenangkan junghwa sambil memandang gengnya. Kesemua gengnya hanya menunjukkan reaksi geram terhadap v.

*pak*

"Sakit lah!!!"marah v apabila kepalanya diketuk oleh hani "kau tak boleh fikir ke yang KAWAN AKU DAH KENA RASUK!!!" jerit hani tak puas hati. v hanya membisu sahaja. Tak nak hani naik angin dalam waktu sekarang.

"BLAH LAH!!!KELUAR DARI RUMAH AKU!!" tenking suara garau itu sekali lagi 'ni lagi sekor,dia yang kunci pintu tu. Suruh orang keluar pula' bisik hati hani.
"Macam mana nak keluar kalau member kau yang lain kunci pintu keluar" kata rapmon dengan geram (e,eh rm ni -_- sesedap mulut je kau ckp hantu tu member)
Junghwa tersenyum sinis "sebab korang dah terlambat" bisik suara garau itu. Tiba² sahaja junghwa pengsan, dengan pantas v menyambut badan junghwa. "Junghwa..Junghwa!!" Panggil v untuk menyedarkan junghwa dari pengsannya.
Kesemua ahli berpusu ke arah v untuk mengejutkan junghwa juga. Namun junghwa masih tidak sedar, v yang geram terus menyuruh hyelin untuk meletakkan junghwa di belakang badannya lantas v mengendong junghwa . "Kau nak ke mana??" Tanya jimin "a..aku nak keluar dari rumah ni"jawab v dengan gagap lalu dia melangkah perlahan ke arah pintu sambil mengendong junghwa di belakangnya . "V!!" Panggil jimin. V menoleh ke arah jimin "wae??" Jimin tersenyum memandang v "aku pun nak keluar dari sini" dengan pantas jimin berlari ke arah v yang sudah berada di hadapan pintu keluar "kitorang pun nak join!!" Jerit L.E dengan serentak kesemuanya berlari ke arah v.

"Hana tul set!!" Kesemua ahli serentak cuba untuk membuka pintu yang dikunci itu. Akhirnya, pintu yang dikunci itu berjaya dibuka namun muka mereka semua masih tidak ceria disebaliknya mereka semua membulatkan mata apabila di luar rumah itu tiada pagar,jalan tar , perumahan. "Ki..kita kat..mana ni??" Jhope semakin cuak dengan keadaan di sekeliling rumahnya.
L.E dan Rapmon melangkah setapak ke luar "kita kat dalam.." "HUTAN!!" Jerit L.E dan Rapmon dengan serentak.

"Huaaaku tak nak mati kelaparan!!huhuhuaku blum kawin lagi" rengek v seperti budak kecil. Suga memberanikan diri untuk meninjau sekeliling rumah itu. "Aku rasa, dalam hutan ni mesti ada pokok buah kan??pisang??" Kata suga memandang mereka yang lain di belakangnya. "Haah lah!!aku rasa memang ada. Hutan macam ni mesti ada haiwan yang kita boleh buru contohnya ayam hutan??biawak??iguana??" Kata² hani membuatkan jhope ketakutan. "I..igu.a..ana" gugup jhope sambil badannya menggeletar "kene ke makan bnda tu" kata jin "kejap..sebelum tu, korang cuba tengok benda tu" solji menunjukkan jari ke arah sebuah rumah kayu yang berada tidak jauh dari rumah yang mereka berdiri sekarang.

"Kalau korang nak pergi..aku tunggu kat sini je!!!" Tiba² sahaja suga menjerit apabila melangkah masuk ke rumah itu semula.
Ahli yang lain terkejut apabila melihat perubahan di ruangan dalam rumah yang mereka berada sekarang. Tersusun,cantik,kemas dan tak kotor sperti sebelum ni.

"Korang cuba tengok kat tingkat atas??kitorang usya² ruang ni lah" kata v lalu dia berjalan meninjau ruang tamu. Manakala ahli exid terus menaiki tangga untuk melihat keadaan di tingkat atas pula.
Sangkaan mereka memang benar, bilik² di tingkat atas kesemuanya cantik dan tersusun seperti rumah itu dijaga dengan elok sekali.
..
V yang dari tadi meninjau dapur, terpandang sebuah bilik yang sama junghwa terjumpa. "Bukan ke tu bilik wktu junghwa kena rasuk??bilik ni ada apa smpai junghwa pengsan??" V dengan berana terus berjalan ke arah pintu bilik tersebut lalu memutarkan tombol pintu itu namun pintu itu masih tidak terbuka. "Tendang je lah" v menendang pintu itu dengan kuat sehinggakan pintu itu akhirnya terbuka. "EOMMAAA!!!" V menjerit ketakutan sambil melangkah ke belakang dengan pantas. "Maa..maa..ma..yatt" gagap v apabila ternampak mayat lelaki terbaring di dalam bilik tersebut seperti baru dibunuh dan mayat lelaki tersebut juga memegang pisau di sebelah tangan kirinya. "Korang!!!" Jeritan v membuatkan semua orang berkumpul ke arahnya. "Kenapa ni??" Tanya hani ke arah v. V hanya menunjukkan jarinya ke arah mayat yang di dalam bilik itu. Mereka semua membulatkan mata apabila melihat mayat terbaring itu. "Kau ke yang bunuh??" Kata² jimin membuatkan v memarahinya dengan tiba² "Kau PIKIR AKU PEMBUNUH KE!!!" Tenking v. "Tapi kenapa kau pegang pisau??and baju kau ada kesan darah" jawab suga dengan selamba . Cepat² v mencampakkan pisau itu ke bawah "tak..tak..aku..aku tak..bunuh SESIAPA LAH!!!"
..
..
"ARGGHH!!!" V tersedar dari mimpi ngerinya.dia melihat kedua dua tangannya dan juga bajunya "huh huh..tak de darah" kata v. Mimpi ngeri itu membuatkan satu badannya berpeluh. Dia melihat sekelilingnya "ah..syukurlah aku kat rumah lagi. Jadi tu hanya mimpi??" V membangun dari baringannya lalu menapak ke arah bilik air untuk mencuci mukanya.

*shh*

Air paip sinki bilik air itu disengaja membiarkan ianya buka. V mengambil pencuci mukanya lalu menyapukan ke mukanya. Selesai menyapukn krim itu dimukanya, dia terdengar satu suara garau. Yang sama seperti di dalam mimpinya

"INI, BARU PERMULAAN"

~bersambung~

*vote tau T^T

THE HOUSE..Where stories live. Discover now