[MIL] : EIGHT

2.4K 250 28
                                    

" Kamsahabnida. " Mingyu tersenyum manis seraya menundukkan sedikit kepalanya kepada seorang pelayan yang sedang meletakkan dua buah cawan kopi ke atas meja. Pelayan itu sekadar membalas senyuman dan kembali menyambung tugasnya.

" Nah .. " Mingyu menghulurkan secawan kopi latte kepada Eunji. Eunji mencapai cawan itu kemudian diletaknya ke tepi.

" Mingyu-ah .. " Mingyu yang sedang khusyuk menghirup vanilla latte-nya mendongakkan kepala memandang Eunji yang sedang duduk di hadapannya.

" Eo? " soal Mingyu. Eunji menekapkan kedua tapak tangan antara satu sama lain dan dagunya ditongkatkan.

" Bila mummy dengan omma nak balik? Aku rindu Manse lah. " soal Eunji. Jelas terpancar di wajah Eunji betapa dia merindui adik kesayangannya itu. Mingyu meletakkan cawan kopinya ke tepi.

" Molla. Mummy cakap lepas tiga minggu, diorang baliklah. And minggu ni dah masuk minggu yang ketiga. Mungkin esok atau lusa baliklah tu. " Mingyu memberitahu info yang dia dapat daripada Puan Kim. Eunji hanya mengangguk perlahan.

Muka comel Manse mula bermain di kotak minda Eunji. Tanpa dia sedari, sudah tiga minggu mereka tidak bersua muka. Dan sudah tiga minggu jugalah dia bergelar isteri kepada seorang idol terkenal, Kim Mingyu. Sejujurnya, Mingyu sudah pun terpahat di hatinya. Namun disebabkan dirinya yang heartless, susah untuk dia menyampaikan rasa cinta itu kepada Mingyu.

Lamunan Eunji tersentak tatkala kepalanya disembamkan ke permukaan meja secara mengejut tanpa sebarang amaran terlebih dahulu. Eunji merengus. Dia cuba untuk mengangkat semula kepalanya, namun dilarang keras oleh Mingyu.

" Jangan cakap apa-apa. " Mingyu memberi amaran. Mujurlah Eunji sudah siap memakai hoodie di kepalanya, tidaklah kantoi.

" Tapi, kenapa? " Eunji masih bersuara namun dalam nada berbisik. Mingyu menundukkan kepalanya ke permukaan meja bagi bertentang mata dengan Eunji.

" Hoshi, Woozi dengan Dino ada dekat sini. " beritahu Mingyu. Mata Eunji terbuntang luas. Perlahan-lahan dia menolehkan kepalanya ke belakang bagi melihat sendiri apa yang dikatakan Mingyu.

Kelihatan tiga orang lelaki sedang berdiri di kaunter, langsung tidak menoleh ke kiri mahupun ke kanan. Dan kemungkinan besar, mereka masih lagi tidak menyedari kehadiran Mingyu dan Eunji di situ.

Eunji membeliakkan matanya. Kepalanya kembali dihadapkan ke hadapan, melihat muka Mingyu yang sedikit cemas.

" Wah, tak sangka Hoshi lebih hensem bila tengok dengan mata kepala sendiri. " Eunji memberitahu sambil tersengih sumbing. Mingyu menjulingkan matanya ke atas.

" Habistu, sebelum ni masa kau tengok Hoshi dalam gambar, kau guna mata lutut ke? " sindir Mingyu. Kepala Eunji ditolak ke tepi membuatkan Eunji mengaduh. Tangan kanannya ralit mengusap-usap kepalanya yang menjadi mangsa 'dera' Mingyu, manusia tidak berperikemanusiaan.

" Kau ni kan, eish. " bentak Eunji geram. Mingyu memeluk tubuhnya dan mukanya dipalingkan ke arah kaunter. OMAIGAD !

Mingyu kembali menyembamkan muka Eunji ke permukaan meja. Eunji hanya mampu menghela nafas redha.

" Mingu-ah ! " teriak Woozi. Mingyu hanya mampu menyimpul senyuman palsu. Woozi, Hoshi dan Dino mula melangkah mendekati meja Mingyu dan Eunji.

" Kau tak tidur lagi rupanya. " Hoshi bersuara seraya melabuhkan punggungnya ke atas kerusi di sebelah Eunji. Dia mengintai Eunji yang masih lagi menyembamkan mukanya ke permukaan meja.

" Pehal dengan budak ni? " soal Hoshi, hairan. Semua mata kini tertumpu ke arah Eunji. Mingyu menepuk dahinya dengan tangan kanan. Eunji menutup rapat matanya sambil mengetap bibir. Ini semua salah Mingyu. Sekarang, Eunji yang kena tanggung malu.

[C] ❝ mingyu in love ❞Where stories live. Discover now