Pelaris

10K 277 29

Kisah ni dari kawan aku.cerita dia macam ni.cerita pasal kedai makan...kawasan kedai makan ni banyak la orang berniaga makanan,nak dijadikan cerita 1 kedai makan je penuh dengan orang beratur semata nak bungkus dan makan kat situ.sampai ade yang sangup beratur sampai keluar luar kedai.Kedai makan yang ada kat keliling ni tak ada la maju sangat,ada yang kedai dia ada orang ada yang tak ada orang.

Ada la sorang ustaz ni lalu kedai tu tengok ramai orang kat situ.tapi yang kedai lain tak ada orang,dia pun pergi la tengok,dia tengok je terkejut dia dibuatnye sebab dia nampak bila pelanggan tengah makan,lembaga hitam rambut panjang meleleh air liur kena makanan yang pelanggan tengah makan.baru la ustaz tu tau yang tauke kedai tu buat pelaris untuk laris kan kedai dia.

Esok nye ustaz tu lalu lagi kedai tu ada kawan ustaz tu ajak ustaz tu makan sekali kat kedai tu,tapi ustaz tu tolak,kawan dia siap pujuk ditolak juga,lama-lama lepas dipujuk untuk cerita baru ustaz tu nak cakap....ustaz tu pun cakap la kat kawan dia yang dia boleh nampak apa yang ada kat kedai tu....ada sekali tu dia nampak sekor lembaga hitam tengah kencing kat lauk-lauk yang baru dimasak.

Lepas di cerita.tak ramai yang datang ke kedai tu lagi.siap yang dah tau pasal kedai tu tak pergi lagi,orang yang tak tau atau orang yang bukan dari kawasan tu ada la pergi makan dekat situ.

P/S : jangan tengok kedai banyak orang nak pegi sana...sebab yang banyak orang tu la banyak hantu meleleh air liur menungu.

koleksi kisah seram(kisah benar)Where stories live. Discover now