Patung

8.1K 248 19

Ni cerita arwah pakcik aku...kami pangil dia paklang mat.family aku semua balik kampung time raya,duduk rumah dia la beraya.dah malam keberapa tu ayah,mak,adik,pakcik,makcik semua ada termasuk paklang mat aku ambik angin kat luar rumah.

Tengah deorang syok-syok cerita dengar bunyi mengilai yang sangat kuat atas pokok rambutan yang ada depan rumah paklang mat.paklang mat cakap kat deorang semua jangan takut.paklang mat cakap benda tu makan tupai je....dia pergi masuk dalam rumah dia ambil senapang.....dia arah kan senapang tu pada atas pokok rambutan tu dan tembak sesuatu yang ada atas pokok tu.

Apa yang mengejutkan bukan binatang atau hantu yang jatuh tapi patung budak kecil yang jatuh dengan belumuran darah...deorang yang kat situ pelik kenapa patung??? Paklang mat aku tak bagi deorang semua sentuh.dan dibiarkan patung tu disitu.

Esok pagi deorang pergi tempat patung tu jatuh....yang peliknya patung tu dah tak ada lagi,cuma kesan darah saja disitu...

P/S : sapa yang ada patung tu jaga-jaga la ya....mana la tau malam-malam dia ajak main enjit-enjit semut ke...who know!!!

koleksi kisah seram(kisah benar)Where stories live. Discover now