BAB 8

445 35 0
                                    

JHOPE POV

"Jihyo yah! Buka lah pintu ni biar Oppa masuk"kataku sambil mengetuk pintu bilik Jihyo. Jhope merasa bersalah atas apa yang dia dah buat.

JIHYO POV
"Apa yang awak nak!?"jerit aku apabila mendengar Jhope menjerit dari luar.
"Oppa minta maaf oppa tak sengaja cakap macam tu. Buka lah pintu ni please forgive me"kata Jhope kepada ku dari luar pintu. Selepas mendengar kata kata itu aku terus membuka pintu dan membenarkan Jhope masuk.
"Cakap lah apa yang Oppa nk cakap cpat"kata ku menggesa Jhope.
"Oppa nak minta maaf ...Oppa tak sedar pun Oppa cakap macam tu....Oppa frust bile tau Gf Oppa curang...and sekarang baru Oppa tau yang mana Intan and yang mata Kaca. Mianata"kata Jhope. Aku nampak jelas kejujuran dari matanya. AKu terharu dengan penyataannya aku pun memaafkannya. DIa menyuapkan bubur buatannya. Sedap tho(belajar dari Jin bts kot)

NO ONE POV

SELEPAS KEJADIAN ITU JHOPE DAN JIHYO MENJADI SEMAKIN RAPAT EVEN JHOPE BELUM MENGINGATI MASA SILAMNYA. JIHYO BANYAK BERCERITA TENTANG PERSAHABATAN MEREKA DULU. JHOPE BERASA JATUH CINTA KEPADA JIHYO BUAT KEDUA KALINYA.

"Oppa!! Jom kita pergi tadika kita yang lama. Ada benda Chagi nak tunjuk. Katja"kata Jihyo kepada Jhope. Jhope mengikut kemana sahaja Jihyo pergi. Selepas beberapa minit mereka memandu akhirnya sampau juga. Jihyo membawa Jhope ke belakang sekolah itu dan mula menggali di bawah sebuah pokok yang agak besar.

"Oppa mari sini tolong chagi gali"Jihyo memanggil Jhope sekali untuk mengali. Jhope dengan tidak banyak bunyi terus menolong Jihyo. Dan selepas 2 minit Jhope memperoleh sebuah kotak kecil berwarna merah dia dalamnya ada pin rambut milik Jihyo dan sebuat Loket berbentuk hati dan terukir perkataan LOVE JH+JH mungkin itu gabungan nama mereka Jihyo dan Jhope.

"Eh chagi sini tengok ni kotak ni. And maybe this suppose be yours right"kata Jhope kepada Jihyo. Mereka membuka kotak tersebut. Jihyo menceritakan segala galanya tentang mereka. Mereka berdua pun membuka Loket yang dulunya Jhope tidak memberitahu apa yang ada didalamnya. Rupa rupanya diadalamnya ada gambar mereka berdua semasa kecil di bahagian sebelah kanan manakala di bahagian sebelah kiri kosong kemungkinan itu untuk gambar mereka semasa dewasa. MEreka membuat keputusan untuk ke kedai gambar yang sesuai untuk mengambil gambar mereka berdua untuk diletakkan didalam loket itu. Selepas mengambil gambar Jhope meletakkan gambar itu ke dalam loket nya dan Jihyo. Rupanya Loket yang Tertanam itu sama seperti Loket yang Jihyo pakai. Jadi sekarang mereka menjadi pasangan. Semasa perjalanan balik kereta yang dipandu Jhope terbabas kerana brek keretanya tidak boleh digunakan.

"Chagi...brek ni tak makan lah x leh guna macam mana ni."kata Jhope dalam nada cemas kepada Jihyo.
"Oppa chagi takut."kata Jihyo dalam ketakutan.
"Gwenchana oppa ada..."kata Jhope walaupun dia juga berasa sedikit takut. Walaupun begitu keretanya hilang kawalan dan melanggar sebuah pokok yang sangat besar.

******** ******** ******** ******** ********* ********

"Omma...mana Jihyo?"tanya Jhope kepada ommanya selepas sahaja sedar.
"Jihyo sedang dirawat dia koma."jelas Ommanya. Jhope segera duduk dan menyuruh ommanya untuk menghantarnya ke wad Jihyo. Omma nya akur dan menghantar Jhope dengan kerusi Roda. Semasa di Wad Jihyo mama dan papa Jihyo sedang berdiri ditepi wad.

"Mama...papa...Jhope minta maaf sebab cuaii"kata Jhope kerana berasa bersalah.
"Sudah lah....bukan salah kamu pun..Omma tau ada orang sabotaj kereta kamu. Polis dah tangkap siapa dia. Jangan risau."jelas Mama Jihyo. Jhope berasa lega kerana tidak dipersalahkan. Rupanya yang mensabotaj kereta Jhope ialah ex girlfriend nya Suzy.
"Chagi Ireona...oppa rindu ni"kata Jhope sambil memegang tangan Jihyo dan mengucupnya.

SELEPAS SEMINGGU JIHYO MASIH LAGI BELUM SEDARKAN DIRI. DALAM MASA SEMINGGU ITULAH HIDUP JHOPE JADI KURANG TERURUS. WALAUBAGAIMANAPUN JHOPE TETAP KUAT DEMI JIHYO. SELEPAS PULANG DARI PEJABAT JHOPE AKAN MELAWAT JIHYO DAN MENEMANINYA SEHINGGA PAGI BARU DIA PULANG DAN BERSIAP KE PEJABAT. JHOPE SELALU BERCAKAP DENGAN JIHYO KERANA DIA TAHU JIHYO BOLEH MENDENGAR SEGALA GALANYA TETAPI DIA HANYA TIDAK BERGERAK SAHAJA. JHOPE SUDAH PULIH DARIPADA AMNESIANYA DAN TELAH MENGINGATI SEGALA GALANYA

BERSAMBUNG~

AMACAM SEDIH TAK? HEHEHE SORRY LAH AUTHOR LAMBAT POST SEBAB AUTHOR TER UNINSTALL WATTPADD HEHEHE HARAP HARAP READERS SUKANYA AND JANGAN LUPA VOTE AND KOMEN. BTW THANKS SUDI BACA AND ABAIKAN LAH TYPO KU ITU HEHEHE.

I NEED YOU REMEMBER ME.[COMPLETE]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang