20 th part 2

30.9K 1.1K 283
                                    

"What are you thinking Elmira?" Qalish menyoal berpeluk tubuh. Wajahnya serius matanya tepat memandang ke arah Elmira. Elmira mengerutkan dahi keliru.

"Are you stupid or what?" Qalish menyerang lagi. Elmira mengecilkan mata memandang Qalish.

"Saya mintak maaf kalau saya susahkan awak," Elmira berkata. Sebenarnya dia tidak boleh bergaduh dengan Qalish seperti biasa kalau tidak dadanya akan sakit.

Qalish mengetap gigi.

"Qalish," Qira disebelah menegur.

"Unbelieveable. That's what you think? I dont care about the damn meeting Elmira. Why are you so stupid to interfere with the figthing?" Qalish masih menyerang Elmira tak putus -putus. Elmira menjeling ke arah Qalish.

"Kalau saya tak interfere, Aryan yang akan kena pukul dengan Taufik. Saya yang call Aryan, jadi saya kenalah interfere," Elmira cuba menjelaskan.

"Aryan can take care of his own self!" Suara Qalish naik senada. Mata Elmira mula berkaca.

"Qalish stop it," menyedari perubajam diriak wajah elmira, Qira bertindak untuk menghentikan anaknya.

Qalish menguak rambutnya dengan kasar dan melarikan pandangannya ke sudut wad.

"I meed to talk to Aryan. Take care of her ma," dengan itu, Qalish terus melangkah meninggalkan wad. Elmira menghela nafas berat.

"He' s mad,"

"Maybe. Or maybe he's just mad at himself. "

Elmira memandang Qira dengan wajah tak faham.

"Sejak kecil, Qalish Arshad adalah seorang yang sangat jujur, apa je dalam kepala dia. Dia akan cakap. If he doesnt like something. Dia akan bagitahu. Bila makin matang, Qalish lebih banyak simpan perasaannya pada diri sendiri. Dia banyak diam dengan muka dia yang serius memanjang. Tapi satu benda yang kekal kalau dia taksuka kan sesuatu, dia tak.fikir panjang. Dia terus cakap dia taksuka. Sebabtu mama dengan Aryan risau sangat dekat Qalish, dia takpandai nak berlembut dengan perempuan. Lansung tak reti nak pujuk perempuan,"

Elmira ketawa kecil. Sedikit sebanyak faham.

Ada senyuman kecil dibibir Qira apabila bercerita tentang anaknya.

"Qalish takpandai nak express perasaan dia kat orang sebab dari dulu dia memang seorang yang tegas, serius dan kuat. You should seen his face bila dia muncul kat pintu wad kamu. He's dead worried. Dia tak marah El. Dia risau. Dia taktahu macam mana nak express perasaan dia yang sebenar sebabtu dia macam tu. He felt something but doesnt know how to show it. But he's learning for you," ujar Qira. Elmira mengerldipkan matanya beberapa kali sebelum mengukir senyuman.

"Thankyou ma," ujar Elmira ikhlas.

**

"Maksud kau?"

Aryan mengeluarkan satu dokumen kepada Qalish.

"Macam compensation," jelas Aryan manakala Qalish meneliti borang yang diberikan kepada Aryan.

"Compensation? "

"Yes. So maksudnya El tak boleh berhenti kerja selagi tak sampai setahun or the second option, pay them" kata Aryan sebelum mencapai kopi di hadapannya dan dihirup.

"Second option then, aku tak izinkan El kerja dekat situ," Qalish berkata serious. Aryan angguk turut bersetuju.

"Ini serious bro. Sampai tahap macam ni dia sanggup buat. Aku taktahu apa rancangan dia lepas ni,"

"Taufiq dapat support daripada MakNgah El. Aku rasa MakNgah Liza yang tolong Taufiq dalam hal ni," keluh Qalish. Patutlah dia rasa dia sudah terlambat. Rupa rupanya dari awal ini memang rancangan Taufik.

Dr. Cold Mr. Sweet (COMPLETED✅)Where stories live. Discover now