ยฐโ€ขSIBLINGS 3โ€ขยฐ[-โ—ˆBTSโ—ˆ-]โœ”

By taekooyakies

121K 13.7K 8K

Semua akan berulang semula, mungkin lebih menyakitkan. Pengembaraan apa pula yang akan dihadapi oleh si gadi... More

>Prolog<
โ—†01โ—†
โ—†02โ—†
โ—†03โ—†
โ—†04โ—†
โ—†05โ—†
โ—†06โ—†
โ—†07โ—†
โ—†08โ—†
โ—†09โ—†
โ—†10โ—†
โ–ถ11โ—€
โ–ถ12โ—€
โ–ถ13โ—€
โ–ถ14โ—€
โ–ถ15โ—€
โ–ถ16โ—€
โ–ถ17โ—€
โ–ถ18โ—€
โ–ถ19โ—€
โ–ถ20โ—€
โ™›21โ™›
โ™›22โ™›
โ™›23โ™›
โ™›24โ™›
โ™›25โ™›
โ™›26โ™›
โ™›27โ™›
โ™›28โ™›
โ™›29โ™›
โ™›30โ™›
โ™”31โ™”
โ™”32โ™”
โ™”33โ™”
โ™”34โ™”
โ™”35โ™”
โ™”36โ™”
โ™”Kelingโ™”
โ™”37โ™”
โ™”38โ™”
โ™”39โ™”
โ™”40โ™”
โ€ข ๐•ฏ๐–Ž๐–†๐–—๐–ž โ€ข
โ—†โ™”41โ™”โ—†
โ—†โ™”42โ™”โ—†
โ—†โ™”43โ™”โ—†
โ—†โ™”44โ™”โ—†
โ—†โ™”45โ™”โ—†
โ—†โ™”46โ™”โ—†
โ—†โ™”47โ™”โ—†
โ—†โ™”48โ™”โ—†
โ—†โ™•50โ™•โ—†
โ—‡โ™•51โ™•โ—‡
โ—‡โ™›52โ™›โ—‡
โ—‡โ™•53โ™•โ—‡
โ—‡โ™•54โ™•โ—‡
โ—‡โ™•55โ™•โ—‡
โ—‡โ™•56โ™•โ—‡
โ—‡โ™•57โ™•โ—‡
โ—‡โ™•58โ™•โ—‡
โ—‡โ™•59โ™•โ—‡
โ—‡โ€ข60โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข61โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข62โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข63โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข64โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข65โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข66โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข67โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข68โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข69โ€ขโ—‡
โ—‡โ€ข70 [Last Battle]โ€ขโ—‡
โ—ˆโ€ข71โ€ขโ—ˆ
โ—ˆ72โ—ˆ
โ—ˆFinal Chapterโ—ˆ
โ—ˆEpilogueโ—ˆ
โ—ˆSpecial Chap: Newโ—ˆ
>Last: New Life<
>Last Moment<

โ—†โ™”49โ™”โ—†

1K 132 95
By taekooyakies

Entah mengapa kepala aku terasa sangat sakit, gerak sikit saja dah berdenyut-denyut. Aku cuba mencelikkan mata, kedua-dua pergelangan tangan aku digari ketat. Aku mula bingung, di mana aku ni? Aku berada di dalam bilik yang agak luas, di setiap penjuru tersedia dengan cctv. What?


Aku cuba melihat pula ke arah kiri dan ke kanan dan langsung mataku terbuntang luas. Mereka yang lain masih tidak sedarkan diri, masing-masing terbaring dengan tangan digari ke arah belakang. Aku seorang saja yang digari di arah depan.



Ouh ya, kami berjaya diberkas? Tapi kenapa kami ditempatkan di dalam bilik yang begitu gelap ni? Dah macam pengganas.






Aku tidak berlengah dan cuba mengejutkan seorang demi seorang. "Oppa! Oppaa! Bangun please!", aku menampar perlahan pipi serta menggoncang tubuh mereka yang lemah lunyai. Omo, tak sedar lagi? Mungkin renjatan yang dikenakan ke atas mereka bervoltan lebih tinggi. Kejam.





Aku bergerak ke arah Namjoon dan cuba mengejutkan lelaki itu buat sekali lagi. Dah macam-macam cara aku guna, dia tidak bangun juga. Susah la kalau macam ni, hiks teringat pula dekat tips yang Taehyung pernah kasi.



Ya cara-cara menumpaskan musuh.




Mungkin cara ini aku boleh guna, well aku cuba.










"Putarkan Mr N*pples 180°"







Tersangatlah sadis.










Aku buat saja mengikut tips hanat si abang terchenta demi mengejutkan seketul Namjoon. Nak dikata satu keajaiban? Ya memang benar, Namjoon terhinjut dan langsung menjerit kecil. Yes!! Berhasil yeahh joget abang jago sila~





Aku menyambung lakukan perkara yang sama kepada abang yang lain. Seorang demi seorang ditackle nya oleh seketul anak Yoo, dicubit malah diputar hampir 360°. Maka bangunlah sekalian manusia di dalam bilik itu kecuali Seokjin dan Yoongi. Mereka terjaga saat terdengar suara pekikan Namjoon yang mengalahkan langsuir.






"Aish omo where am I?? Who are you?? You destroy my nu nu!!", tempik Taehyung menahan sakit. Terasa simpati pula sebab mereka tidak boleh mengurut dada sendiri disebabkan tangan digari ke belakang. Ouf my bad.



Namjoon pula berkedip-kedip mata, oh aku lupa yang cermin matanya tertanggal. Aku mencapai cermin matanya lalu dipakaikan kepada Namjoon. Nampak pun. Auto kembali gelabah ketam.






"J-Jae? Kita dekat mana?", soal Namjoon keliru, mereka juga meliarkan mata ke setiap sudut bilik yang lapang itu. Aku menggeleng tidak tahu. Perlahan-lahan kami bangun dan cuba mencari pintu untuk keluar. Tak masalahnya sekarang ni mana pintu?? Aku nampak dinding je semua!




Kami dikejutkan pula dengan satu suara yang menyapa kami berlapan, seseorang masuk dengan beberapa pegawai polis. Ouh pintunya di situ, hebat juga ya~ Warna sama dengan dinding.





"F*ck, dah pehal kami ditempatkan dekat sini? Dah la kasi renjatan, kau tinggalkan kami macam tu je? Syibal kau!" amuk Yoongi yang cuba menyerang mereka, nasib aku sempat menarik lengannya. Lelaki yang beruniform polis itu begitu tenang, ditunjukkn sehelai kertas laporan ke arah kami semua.




"Kalau kau ikut arahan aku, kami pihak polis tak akan cederakan kau. Sekarang ikut kami ke bilik soal siasat ." ujar lelaki yang bergelar inspektor itu. Aku dan yang lain masing-masing menahan geram, dah kenapa pula nak disoal siasat terhadap kami?




Namjoon berpaling ke arah aku termasuk saudaranya yang lain, senyuman tipis ditayangkan sebelum dia berkata sesuatu, "Just follow them ok? Aku yakin ada sesuatu yang akan diselesaikan nanti kalau kita pilih cara berbincang dengan diorang. Trust me." Namjoon memberi isyarat agar kami ikut saja pegawai polis itu. Kami sekadar mengangguk sekali. Tak apa, mesti disebaliknya itu Namjoon ada merancang sesuatu di sudut hatinya.







______◆♔◆______


Berkenaan dengan kes kecurian berlian Scorpio dibincangkan. Agak mengecewakan apabila pihak polis menuduh secara 100% ke atas Black Ares. Ditambahnya lagi bahawa Black Ares adalah punca letupan di hospital termasuk kematian orang awam yang tidak terkira jumlahnya.

SEKEJAP—







Apa yang Dong Hyeong buat selama ni? Itu yang menjadi pertanyaan buat mereka tujuh beradik. Sudah banyak kali Namjoon menafikan di mana itu bukan salah mereka, ada sebab mereka curi berlian itu demi perdamaian dengan pihak pertahanan di negara itu.




Namjoon ceritakan semuanya, tapi apa yang dibalas, "Kalau macam tu. serahkan semula berlian Scorpio itu dan kami akan setuju dengan perdamaian dengan mafia."






Masalahnya, berlian tu berada di dalam tangan Dong Hyeong. Namjoon tak mahu nama si ketua Black Ares itu tercalar dan cuba mengubah topik kepada kes letupan bom di bank dan juga termasuk di hospital pada hari yang lepas.






"Kau sepatutnya jumpa dua orang mayat di dalam bank tu. Dan aku pasti, otak kau akan mengubah fikiran untuk tidak menyalahi Black Ares dalam kes pengeboman ni." celah Jimin dengan jelingan mautnya. Dia mahu membawa masuk puak Zeus di dalam perbicaraan. Inspektor itu tersenyum tipis dan mengeluarkan satu sampel beg plastik yang terkandung sesuatu di dalamnya.








"Kami tak jumpa mayat yang sebegitu rupa, yang ada pun cuma orang awam yang cedera teruk. Apa yang kami temukan hanya ini sahaja." balas inspektor itu dan menunjukkan sepasang cermin mata yang sudah separuk retak. Serentak mereka tujuh beradik terbuntang mata. Itu bukannya cermin mata milik Namjoon?






"It's yours right? Dah terbukti ini semua kerja kalian."





"Wait! Encik tak faham sebenarnya, takkan cctv tak boleh tayangkan semula apa yang terjadi masa tu? Kalau nak ditunjukkan bukti, Namjoon masih ada luka yang berbekas di keningnya. Dia tercedera dalam letupan tu! Kami tak expect pun semua ni nak terjadi! SEMUA NI ATAS RANCANGAN PUAK YANG LAIN!! TAKKAN SEBAB SPEK MATA ENCIK STRAIGHT TO THE POINT TERUS YANG KAMI YANG BUAT LETUPAN TU??!!" Seokjin mula bengang, nasib tidak di flipnya meja ke udara.






Pihak polis tidak memberi sebarang respon. Mereka terus menaipkan sesuatu di komputer riba. Bukannya dua pertuduhan sahaja, malah kejadian yang baru saja terjadi tadi juga ditujukan kesalahan kepada Black Ares. Itu cukup menaikkan api kemarahan.






"Sir, you know Zeus?" Jimin mencelah buat sekali lagi. Kali ini bibirnya mengukir senyuman sinis, inspektor itu mengerutkan kening.





"Zeus?"




"Oh you don't know? Poor baby~ Apa kata kalau kau cuba berjinak-jinak untuk berkenalan dengan puak tu. Teringin juga nak tengok korang bermain-main peluru dengan diorang~" Jimin mula menghasut minda mereka dengan kata-kata yang membawa aura perlian termasuk jelingan yang cukup tajam itu. Sudah menjadi pertanyaan di kalangan pihak polis, siapa Zeus?






"Kau nak cakap yang puak tu menjadi punca segalanya?" soal inspektor itu semula. Jimin tidak menjawab, hanya mengangguk sekali dua. Zeus, belum pernah dengar lagi nama puak itu. Mereka mula menyampaikan maklumat kepada barisan polis yang lain bagi mencari maklumat berkaitan puak yang misteri itu.



"Kau jangan menyesal kalau suatu hari nanti, Zeus akan masuk main UNO sekali dengan polis. Aku tak nak dengar kau meminta pertolongan daripada puak mafia yang lain untuk kasi card reverse. Especially us, Black Ares. Sorry~ Harap kau faham." sambung Jimin lagi. Ayat yang mengarut tetapi maksud yang cuba nak disampaikan itu mula menegakkan bulu roma di kalangan mereka. Entah kenapa nama Zeus begitu menyeramkan apabila menjadi sebutan orang.








"Baik, kami akan siasat siapa puak tu. Tetapi, kalian tetap menjadi tahanan di sini sehingga kami mendapat jawapannya."




"Wait what?? Defak!! Kau tak boleh buat macam tu!! What about my youngest brother si Jeon tu yang entah menghilang ke mana—" Seokjin termati kata saat Namjoon menyiku perlahan lengannya. Dari isyarat matanya, ada sesuatu yang Seokjin perlu rahsiakan.



"Youngest brother? Aku sangkakan anak Mafia Haera hanya tujuh orang sahaja. Which Jeon?" nampaknya pihak polis belum tahu siapa si anak lelaki bongsu di dalam keluarga darah Haera tersebut. Seokjin cuba mengubah topik.






"Tak! Kucing aku nama Jeon! Dia hilang, nanti siapa nak kasi dia makan Whiskeys?? Kau nak?? Mahal kau tau?!!" acuh Seokjin dengan matanya menjegil. Aduh, nak tepuk dahi tak boleh. Masing-masing tangan tergari, Jaerim je lah yang boleh urut dahi pun.





"Susah nak jumpa mafia berjiwa dengan haiwan. Ok, I'll leave you here dan tunggu sehingga aku datang semula. Aku nak soalkan pula berkenaan kes yang kedua." balas inspektor itu dan mengorak langkah untuk keluar daripada bilik tersebut. Sempat Jaerim menanyakan satu soalan.





"Kes yang kedua? Kes apa?"











"Punca kematian Mafia Haera, ibu kalian. Yang tidak ditemukan lagi jawapannya." balasnya singkat dan meninggalkan mereka. Jaerim mengguman suara, agak sayu kalau kes itu disebut semula. Rasa kerinduan terhadap ibu tersayang semakin mendalam di dalam jiwa gadis itu.









"Erm by the way, kenapa tak sebut je nama Jungkook oppa? Biarlah diorang tahu sama." Jaerim cuba menujukan soalan.





"Biarlah diorang tak tahu, aku harap Jungkook atur rancangan untuk selamatkan kita. Aku tahu, Jungkook di luar sana mesti tertanya di mana kita." balas Namjoon tenang. Betul juga, tapi masalahnya di mana Jungkook sekarang ni? Dah mula timbul rasa resah buat Yoo Jaerim. Mereka kembali senyap.





Nak lepaskan diri pun tak boleh. Gari yang mengunci tangan mereka itu bukan sebarang alat yang remeh. Ia boleh mengesan jika penjenayah berniat mahu melarikan diri. Silap-silap ia boleh melumpuhkan sistem saraf badan dan langsung menyebabkan kelumpuhan. Hmm.











"Ermm guys, aku gatal la. Tolong jap garu." pinta seketul Taehyung yang mula bergedik-gedik menahan gatal. Mereka semua memasang wajah ketat, apa pula masalah anak ni.




"Dekat mana?" soal Jimin.








"Adeh adeh leher aku, geli geli please help!"



"I can't, mungkin Jae boleh." mereka masing-masing memuncungkan bibir ke arah si adik perempuan bongsu. Jaerim berdecit, gadis itu menggeleng laju tanda tidak mahu. Sengaja mahu mengusik abangnya yang sudah seperti cacing kepanasan.









"Let me help you." tawar Hoseok dengan senyuman manis di bibirnya. Bersinar terus wajah Taehyung syiok sendiri. Jaerim menghembus nafas lega, tidak berkuasa pula mahu menyentuh kulit mulus lelaki itu walaupun berdarah daging yang sama. Dah la kuku tajam.






Hoseok menggaru perlahan leher di adiknya dengan cermat. Taehyung berasa lega, nikmat juga digaru sebegitu. Namun, disebaliknya menjadi satu pertanyaan buat saudaranya yang lain.












"Hobie, macam mana tangan kau tak tergari ni?" soal Yoongi bingung. Oh ya, itu membuatkan Jaerim turut terkejut. Hoseok menayangkan wajah kosong.





"Aku buka."






"O-Ouh......"

















Mereka hampir lupa, Hoseok pakar dalam pengendalian alat seperti itu.















-End Chapter 49-



__________________
____
Tbc

Uish nak dekat 50 chap dah uii:')
Panjang benor ni, lambat lagi nak habis...sampai pkcik dong terbang di awangan.

Continue Reading

You'll Also Like

42.7K 2.4K 46
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
20.7K 417 14
"Kahwin dengan daddy jom"? -Alex Danial "You dh gila ke ape?"you are my lecturer!"-Raisha Qistina "I tak gila,I gila...
7.9K 687 47
๐—œ ๐—ง๐—ฟ๐—ถ๐—ฒ๐—ฑ | ๐—˜๐—ท๐—ฒ๐—ป ๐—”๐—น๐—ถ . . . Remake From:- ๐—˜๐—ท๐—ฒ๐—ป ๐—”๐—น๐—ถ {๐— ๐—ถ๐˜€๐—ถ:๐— ๐˜‚๐—ฎ๐—ธ}(Unpublish) . . . "M..Mama?" . . . "Tetap kuat Ali...
5K 267 26
Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga m...