Cinta Hati Mr. Annoying

Per therozez

310K 22.7K 1.7K

'Aku seperti sudah jatuh ditimpa tangga harini. Sekelip mata semuanya hilang.' Bila kehilangan terjadi, kita... Més

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
BAB 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61 [The End]
PDTR

Bab 56

4.2K 272 37
Per therozez

-

Sekali sekali aku tersenyum melihat aksi bodoh dan gila gila Kwang soo. Dia ni memang aku akui sangatlah senang dipergunakan dan ditipu oleh ahli running man yang lain. Aku tak faham betul asal otak dia ni tak boleh berfikir dengan lebih bijak lagi.

Aku layan running man dalam youtube ni bukannya apa, aku cuba nak hilangkan benda benda negatif yang terus bermain dalam fikiran. Kepala aku pun sakitlah hadap banyak masalah yang tak sudah sudah datang. Sedikit sebanyak rancangan running man ni dapat redakan stress aku.

Dah elok mata aku fokus dekat skrin handphone, tetiba telinga menangkap satu berita yang disiarkan di televsiyen dan menganggu tumpuan aku.

"Kes pembunuhan bersiri yang telah berlaku sejak dua bulan yang lalu di ibu negara Malaysia, Kuala Lumpur nampaknya akan menemui jalan penamat." ujar pembaca berita tv9 tersebut.

Aku mula beralih ke televisyen. Itu kes yang Dani tengah pegang sekarang kan?

"Menurut DSP Zairil selaku pegawai yang mengetuai penyiasatan kes terbabit, pasukan mereka telah mengenalpasti pembunuh yang bertanggungjawab ke atas pembunuhan kejam itu."

Jantungku terasa berdetak hebat saat melihat gambar Kamil yang dipaparkan di kaca televisyen.

Dia..

"Seorang lelaki yang berusia lebih kurang 30 tahun ini dipercayai mengalami masalah jiwa beberapa bulan lalu mengakibatkan dia hilang arah dan membunuh orang awam tanpa alasan. DSP Zairil juga berkata, seorang detektif dalam pasukannya telah menemui bukti yang selama ini mereka cari."

"Detektif tersebut telah menjumpai alatan yang digunakan pembunuh untuk menjalankan pembunuhannya berdekatan kawasan rumah beliau. Jelas detektif tersebut, pembunuh cuba memecah masuk rumah beliau dan telah melarikan diri sebelum sempat diberkas."

"Dipercayai bukti tersebut tercicir dari hoodie milik pembunuh ketika dia tergesa-gesa melarikan diri. Bukti tersebut mengandungi senjata tajam seperti pisau, gunting, jarum dan benang yang diletakkan di dalam satu plastik putih."

"Oleh kerana cuba untuk menyembunyikan diri dari dikesan pihak berkuasa, pembunuh tersebut kemungkinan menyimpan dan menyembunyikan bukti di dalam hoodie miliknya."

Amarah bercampur geram di hati aku tahan. Si iblis Kamil bukan setakat bunuh orang yang tak bersalah tapi juga bunuh keluarga sendiri. Kenapa kami tak pernah tahu yang selama ni Kamil tu sakit jiwa?!

"Fira??"

Lantas tanganku mencapai remote di atas meja dan menutup televisyen tika mendengar suara Mira sedang menuju ke sini. Aku menoleh segera ke arahnya.

"Nasiblah ada baju kau yang muat dengan aku. Kalau tak, tak tahulah nak guna apa untuk aku balik."

Mujur dia tak perasan tingkah laku pelik aku tadi. Dia sedang bergaya dengan chiffon dresses pink labuh milik aku.

"Dah puas selongkar pakaian aku makcik? Mesti satu almari aku berselerak kan?"

"Relax lah wei. Aku berusaha sungguh sungguh tau cari baju yang tak berapa ketat pada badan."

"Ha habistu dah kemas semula baju baju aku? Aku nak almari aku kemas macam asal."

"Puan Fira, kau kan bini Dani yang misali. Kau rajin buat itu ini. Bilik kau kan so kau lah yang kemas."

Ee nak aje aku sepak minah tu. Sedap kepala otak dia je ey jadi perempuan. Memang dia dengan ustaz Akram tak padan sama sekali. Perangai tak serupa bikin.

"Assalamualaikum.."

Mira serta merta mengalihkan pandangan ke luar rumah. Pintu sudah dari tadi terbuka. Aku kenal suara yang bagi salam tu. Tak lain tak bukan

"Aqram.. biar aku yang buka pagar untuk dia." Mira terus menapak keluar.

Pada masa yang sama handphone-ku berdering. Si pemanggilnya sang suami. Dari semalam lagi aku tak jawab panggilan dan tak balas mesej dia. Entah kenapa aku tak sedia nak berbual dengan dia.

Saat Aqram muncul di muka pintu, aku lalu mematikan phone. Wajahnya aku pandang. Jelas air mukanya tak bermaya. Aku seakan dapat agak kenapa dia jadi macam tu.

"Masuklah," suruh Mira.

"Eh takpa. Aku cuma nak cakap sikit dengan Fira."

Aku mula bangun menghampiri mereka.

"Ada apa Am?" soalku kosong. Kalini aku perasan matanya mengerling ke arah telefon bimbitku di atas meja.

"Kenapa tak jawab call Dani?"

"Tak ada apa."

"Fira.."

"Saya malas nak fikir banyak Am. Cakap je apa awak nak." asal aku rasa aku egois sangat ni??

"Dani minta tolong saya hantarkan awak ke rumah mama awak."

"Okey." malas nak berlengah dan memanjangkan bicara aku terus menapak laju ke arah bilik tidur.

Aku betul-betul hilang mood bila tengok muka lesu Aqram. Tak sampai hati. Dia seolah tak cukup rehat. Itulah sibuk sangat nak tolong orang sampai kesihatan sendiri terjejas.

🥀🥀🥀

Aqram menurunkan Mira di hadapan sekolah tempat dia mengajar. Dia bermalam dekat rumah aku, kereta dia pula bermalam dekat sini. Selepas perginya Mira suasana di dalam kereta hening semula.

Ada nenek Mira tadi dia lah yang banyak mulut berborak dengan Aqram. Aqram tumpangkan dia sekali sebab kesian tengok dia naik teksi. Dan dah alang-alang juga kami nak keluar.

Aku yang duduk di seat hadapan masih fokus dengan segala benda yang ada di luar. Pokok pokok cantik tersusun berdiri di atas jalan. Bermacam-macam jenis kereta yang pergi dan balik. Cuaca kat luar redup redup mendung. Dongak ke arah langit, aku yakin hujan bakal jatuh menimpa bumi.

"Dani tak sampai hati biarkan awak tinggal seorang diri dekat sana. Sebab tu dia minta saya tolong hantarkan awak ke rumah mama awak." Aqram memecah kesepian.

Aku hanya mendengar.

"Dia mungkin terlalu sibuk dua tiga minggu ni. Sebab tu dia risaukan awak takut dia tak dapat balik."

"Sibuk sebab tengah buat perancangan nak tangkap Kamil kan?"

Aqram menghelas nafas. "Saya tahu awak ada tengok berita tadi kan?"

"Kenapa? Awak ingat saya akan bertepuk tangan ke lepas tahu tentang berita tu? Masa awak bergelut dengan Kamil haritu, masa tu kan bukti atas semua jenayah Kamil selama ni terjatuh depan rumah kami? And Dani jumpa benda tu tak bagitahu saya pun." bengang lah eishh.

"Fira please.. itu kan hal kerja dia. Sebab tu dia malas nak bising."

"Kalau saya tak kenal si Kamil tu, takpa lah dia nak rahsia bagai."

Aqram memberhentikan kereta di kawasan isi minyak yang kosong.

"Awak tak risaukan Dani ke? Dia sana berdepan dengan kerja sukar dia tu ditambah pula bimbang fikir tentang awak. Tak patut lah awak buat Dani macam tu. Abaikan call, mesej dia. Saya tak suka awak macam ni Fira. Fikiran awak semakin negatif. Awak terus dan terus cari salah orang."

Wajah hanya aku tundukkan.

"Saya sekarang dah macam tak kenal siapa gadis sebelah saya ni. Awak bukan Fira yang dulu. Yang saling memahami. Tak. Awak bukan macam dulu lagi dah. Fira yang sekarang suka marah, merajuk, layan orang sekeliling macam mereka tak ada hati. Awak nak saya jaga perasaan Sara tapi awak? Ada awak jaga perasaan suami awak?"

Okey. Dia berjaya buat air mata aku bertakung.

"Fira.. kalaulah Dani memang tak pandai jaga hati awak, pasti dia beritahu semuanya pasal Kamil pada awak. Biar awak susah hati."

Cepat cepat aku kesat air mata yang jatuh. Kedengaran phone Aqram menerima satu notification. Dia terus memeriksa.

"Dani mesej, dia bagitahu dia ada berdekatan sini."

Kami berdua mula bertentangan mata.

"I'm sorry Fira. Saya tak ada niat pun nak buat awak menangis." katanya mungkin rasa bersalah melihat mataku merah.

"Kenapa awak berpura-pura baik baik saja sedangkan tak sama sekali Am?"

"Maybe this is my last sacrifice for you. My love."

Aku terkesima. Dia pula boleh tersengih kambing lepas cakap macam tu.

"Saya pergi isi minyak dulu."

Kepala aku angguk perlahan. Setelah keluarnya dia dari perut kereta, aku menyandarkan kepala. Berat haih.

Kata kata Aqram tadi sedikit sebanyak menyedarkan aku. Aku pun tak faham dengan diri sendiri. Asyik nak beremosi memanjang. Nak call Dani sekarang tapi dia mesti tengah memandu.

Maafkan Fira hubby.

Aqram pula sudah masuk semula.

"Kejapnya awak?" aku berpaling ke sisi. Dia mula menghidupkan enjin kereta.

Dahiku berkerut dengan tingkah lakunya. Wajahnya diselindungi hoodie. Memang Aqram pakai hoodie hitam tadi tapi tak lah tutup kepala bagai.

Kereta sudah bergerak meninggalkan stesen minyak.

"Am awak okey?"

"Long time no see Fira."

?

🎈

Omgggg siapa tuuuu

Stay tuned!❤

Vote✔

Continua llegint

You'll Also Like

1.9M 81.8K 73
Bagaimana jika anda terjatuh cinta pada bekas suami kawan baik anda sendiri? Yang mana lebih penting? Persahabatan atau percintaan? Ini kisah Hana Da...
1.5M 51.8K 55
Bila dah sayang mula datang orang ketiga, Bila dah sayang mula tinggalkan kita sendiri. Tapi bila dah hilang, Baru datang mencari. Siapa saya? Bonek...
1.3M 45.3K 86
[SINOPSIS]: (Raisya Amyra) Seorang bos yang sangat komited. Tahap garang dia tak usah cakaplah. Mak singa pun boleh lari kalau dengar dia mengamuk...
379K 14.5K 33
"Kenapa you kembali? Kenapa you kembali setelah you buang I dari hidup you?" - DR MAWAR ELENA. Perkahwinan yang dibina atas dasar cinta terhenti sek...