Hikayat Sang Pencinta ✔

By _louvrees_

137K 7.3K 296

Kisah ini, hanya sebuah hikayat yang tak seindah dongeng Cinderella. Di mana Cinderella yang pada mulanya cum... More

✘ Bab 1 ✘
✘ Bab 2 ✘
✘ Bab 3 ✘
✘ Bab 4 ✘
✘ Bab 5 ✘
✘ Bab 6 ✘
✘ Bab 7 ✘
✘ Bab 8 ✘
✘ Bab 9 ✘
✘ Bab 10 ✘
✘ Bab 11 ✘
✘ Bab 12 ✘
✘ Bab 13 ✘
✘ Bab 14 ✘
✘ Bab 15 ✘
✘ Bab 16 ✘
✘ Bab 17 ✘
✘ Bab 18 ✘
✘ Bab 19 ✘
✘ Bab 20 ✘
✘ Bab 21 ✘
✘ Bab 22 ✘
✘ Bab 23 ✘
✘ Bab 24 ✘
✘ Bab 25 ✘
✘ Bab 26 ✘
✘ Bab 27 ✘
✘ Bab 28 ✘
✘ Bab 29 ✘
✘ Bab 30 ✘
✘ Bab 31 ✘
✘ Bab 32 ✘
✘ Bab 33 ✘
✘ Bab 34 ✘
✘ Bab 35 ✘
✘ Bab 36 ✘
✘ Bab 37 ✘
✘ Bab 38 ✘
✘ Bab 39 ✘
✘ Bab 40 ✘
✘ Bab 41 ✘
NOTICE ALERT
✘ Bab 43 ✘
✘ Bab 44 ✘
✘ Bab 45 ✘
✘ Bab 46 ✘
TEASER
✘ Bab 47 ✘
✘ Bab 48 ✘
✘ Bab 49 ✘
✘ Bab 50 ✘
✘ Bab 51 ✘
✘ Bab 52✘
✘ Bab 53 ✘
✘ Bab 54 ✘
✘ Bab 55 ✘
✘ Bab 56 ✘
✘ Bab 57 ✘
✘ Special I ✘
Special II
New Books!

✘ Bab 42 ✘

2K 116 5
By _louvrees_

Stay tuned, vote and comment! ❤


"Sya, are you okay?" tubuhku cuba ditarik ke dalam dakapan hangatnya setelah pintu kamar mandi yang sempat aku kunci tadi dirempuh kasar.

Namun, cubaannya terhenti apabila aku mengensot untuk menjauhkan diri daripada Fyraz. Sungguh, aku terasa kotor dengan diri sendiri. Kotor kerana tak mampu menjaga mahkota yang bisa dibanggakan dengan baik hingga terjadinya malam yang akhirnya membawa sejuta penyesalan dalam diri.

"I'm really sorry. Abang tak patut buat Sya macam tu." Fyraz mendekati aku lalu tubuh ini cuba diraihnya sekali lagi dan aku memilih untuk tidak menolak.

"Sya takut..." dalam gigilan aku cuba meluahkan rasa.

"Abang takkan paksa kalau Sya tak ready. Memang silap abang, tak dapat kawal diri tadi." ucapnya berselang seli dengan kucupan lembut di ubun ubunku. Tubuh yang tadinya menggeletar mulai tenang.

Aku dicempung keluar dari kamar mandi dan Fyraz membaringkan aku di atas katil. Melihat dia yang seperti ingin beredar, laju laju aku tarik semula lengannya.

"Abang taknak temankan Sya?" Fyraz bagaikan kaku mendengar rayuan aku yang keluar dari bibir dengan air mata yang mengalir lesu.

Tanpa menunggu lama, Fyraz ikut naik ke katil dan mengambil tempat di sebelah aku sebelum selimut ditarik menutupi tubuh kami.

"Baring atas lengan abang." arahannya aku ikut. Selesa berkeadaan begitu walaupun jantung tetap terasa debarannya ketika jari jemari Fyraz mengelus lembut wajah aku.

Bibirnya mengalunkan zikir persis mahu menidurkan seorang bayi. Tak sedar, anak mata kelabunyanya aku renung dalam dalam. Begitu juga dia. Namun, pada sepasang mata itu terpancar jelas apa yang sebenarnya dimahukan dari aku. Tapi, aku juga tahu dia sendiri berperang hebat dengan perasaannya ssndiri dan terpaksa memilih untuk menolak tepi segala keinginannya demi aku.

Ya, demi aku.

Kasihan Fyraz. Bukan salahnya jika dia tak mampu mengawal diri seperti tadi sekalipun kerana jela, aku yang halal untuk dia sentuh.

Namun sentuhanya sebentar tadi benar benar berjaya mengingatkan aku tentang memori hitam yang berlaku 4 tahun lepas. Memori yang meragut keberanian aku dan kini, aku bagaikan dihantui dengan kejadian itu.

Kedua dua belah tangan aku diikat ke kepala katil dan pada tubuh langsung tidak tersarung hatta seurat benang dan akhirnya, tubuh aku diratah kejam tanpa sedikit pun dia peduli rayuan aku untuk dibebaskan.

Mana mungkin aku boleh lupa malam itu.

Sentuhannya lembut dan tidak kasar tapi tetap juga, sentuhan itu yang menghancurkan aku.

"You're mine sayang..."

Bisikan garau dan dalam Fyraz tadi kedengaran persis dengan suara yanh sempat aku dengar malam itu walaupun cuma sekejap. Aku yang terlalu paranoid atau...

Ah, mustahil!

"Sleep well, sayang. I love you...today, tomorrow and always."

Bibirnya didaratkan lama pada dahi aku.

Dan akhirnya, kelopak mata semakin layu dan kantuk mula menjemput ke alam mimpi.

~~~

Aku ambil peluang membersihkan setiap sudut penthouse milik Fyraz petang hari minggu itu. Bosan apabila  tiada apa yang boleh aku lakukan. Mahu kembali bekerja di FDR Holdings, Fyraz tak benarkan. Cebik bibir aku dibuatnya apabila memikirkan Fyraz perlu mencari seorang setiausaha baru tapi janjinya untuk mencari setiausaha lelaki sudah cukup melegakan hati aku.

Soal malam Fyraz cuba menyentuh aku, berkali kali diucapkannya sepotong kata maaf seolah olah semua kesalahan terletak di bahunya. Sedangkan aku, jujur aku rasa bersalah kerana belum mampu menunaikan keinginan Fyraz. Dalam tak sedar aku mengeluh berat. Sampai bila aku akan dikejar memori lalu?

Aku menuju ke bilik kerja Fyraz yang tertutup rapat itu aku buka. Segenap ruang bilik itu aku perhatikan. Tidaklah terlalu bersepah tapi masih perlu dikemaskan. Fail fail yang tidak bersusun di atas meja aku susun rapi satu persatu sebelum mata tertancap pada satu objek yang agak tersorok di bawah timbunan fail itu.

Buku nota berwarna hitam milik Fyraz yang pernah aku jumpa di pejabat dulu.

Aku bagaikan tertarik untuk melihat isi kandungannya walaupun sudah pernah aku lihat sekali sebelum ini. Sehelai demi sehelai aku selak namun isinya tidak bertambah kecuali pada helaian terakhir.

Satu puisi yang ditulis, bertarikh seminggu selepas kami disatukan.

"She's my star
Shining in my dream on the beautiful night..."

Aku kalihkan wajah apabila tersedar Fyraz sudah melangkah masuk sambil bibir melafaz bait bait madah yang ditulisnya sendiri.

"She's my true fantasy
drugged me with her love
Hard to catch
Yet, i only see her in my future..."

Matanya tidak lepas dari merenung wajah aku dengan pandangan yang sarat dengan rasa cinta.

Aku nampak sebuah keikhlasan pada panahan matanya itu.

"She's my everything
Too precious that I can't change her even with the whole world..."

Tangannya menggapai kedua dua belah tangan aku lalu digenggamnya erat seakan tak mahu lepas sebagaimana yang dijanjikan pada malam hari pernikahan kami. Sentuhan itu, ternyata berjaya membuatkan rama rama dalam perut berkicau riuh.

Berdebar tapi terasa tenang. Dan untuk itu, aku yakin rasa ini hanya hadir tatkala aku bersama Fyraz.

Hanya Fyraz.

"I swear to Him, for the rest of my life, I will always love you...the most beautiful angel of mine." dia mengakhiri baris puisi yang terakhir.

Terharu. Itu yang aku rasa.

Perlahan lahan, aku lepaskan genggaman tangannya sebelum tangan aku sendiri aku bawa ke dada kirinya, tepat di mana jantungnya berdegup. Aku tayang senyum apabila terasa degupan jantung itu juga tidak sekata. Jelas, dia turut berdebar walaupun dengan hanya sentuhan kecil dari aku.

Pada dada bidang itu, aku mainkan jari jemari melakar nama aku sendiri.

"Who's that 'she' in that beautiful lines?" sengaja aku bertanya sedangkan jawapannya sudah cukup jelas.

"You'll get the answer everytime you look right into my eyes."

Spontan, wajah aku angkat mencari anak matanya.

Dan pada sepasang mata kelabu yang seakan bersinar itu, aku lihat pantulan diri aku yang sedang tersenyum bahagia.

Aku...

Terima kasih, sayang...

Lama berkeadaan begitu, akhirnya Fyraz mengalihkan tangannya dan mengambil sesuatu dari poket belakang seluarnya.

"Let's create our beautiful memories here." sesuatu yang berbentuk kad itu dilayang tepat di depan mata aku.

Isi kad itu aku teliti sebelum tiket itu aku rampas dari pegangan Fyraz gara gara tak percaya dengan apa yang aku baca.

"Spain? Next week?"

Fyraz angguk sekali.

"Thank you, abang!"

Tanpa berfikir panjang, tubuh Fyraza aku dakap erat dan kerana posisi berdirinya tidak cukup teguh, kami akhirnya sama sama jatuh di atas permaidani nipis bilik itu dengan keadaan aku yang menghempap Fyraz.

"Abang, sorry!" aku tekup mulut. Tak jangka dengan situasi itu. Mula rasa bersalah lagi lagi apabila matanya terpejam rapat dengan dahinya yang turut berkerut seribu menahan sakit.

"Abang okay? Sakit sangat ke?" belakang kepala Fyraz yang sempat terhentak dengan lantai marmar itu aku usap perlahan.

Fyraz tidak menjawab malah djnelingnya aku tajam. Aku teguk liur. Dia nak mengamuk ke?

"Sakit la! Ingat Sya ringan ke?" Fyraz membalas dengan nada serius.

"Sya minta maaf..." takut takut aku bersuara tanpa memandang ke arahnya sambil jari aku mainkan di perutnya yang terlindung di sebalik baju kemeja yang tersarung ada tubuh.

"Nasib baik tak sengaja. Kalau tak..." sengaja dia meleretkan bicara.

"Kalau tak, apa?" dengan polos aku bertanya.

Hujung bibirnya mula terbit dengan satu senyuman nakal.

"Kalau tak, abang angkut bawak masuk bilik. Sya pun macam sengaja nak flirt dengan abang sekarang ni." ujarnya tanpa melihat aku malah pandangannya meliar ke segenap tubuh aku dan renungannya terhenti pada bibir.

Rahang aku jatuh dan pipi turut berona merah gara gara mendengar bicara selambanya. Dengan serta merta, dada bidangnya aku pukul sebelum bangun lalu melarikan diri daripada Fyraz. Tidak pula dia meghalang malah sempat aku dengar tawanya terletus kuat malah semakin galak kedengaran tawa merdunya itu.

Damn, what spell you cast till make me falling even deeper, Fyraz?












Harap maaf, kelancaran idea tersekat di skala 6

Continue Reading

You'll Also Like

824K 32.6K 56
#1 Malay (13 Jun 2019) #1 romantik (9 Ogos 2019) #1 remaja (5 Dec 2019) (12 Jun 2020) Seorang gadis biasa yang percaya pada jatuh cinta pandang perta...
332K 12.6K 64
Satu rahsia membawa Hana Umairah ke dunia yang penuh dengan cabaran. Syed Adam Mikael datang membawa rahsia yang tidak sepatutnya Umairah tahu. Rahsi...
1.4M 53K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
8.7K 594 25
Jangan pandang rendah dengan si 'dia'. Walaupun berwajah suci,dia mampu menundukkan semua wanita walau hanya bernafas. Dialah Encik penggoda. [Comple...