[C] Malaikat Kiriman Tuhan ||...

By whalienalien_52

68.7K 10.6K 2.2K

Dia malaikat tanpa sayap yang dikirimkan Tuhan untuk melindungiku. Beautiful cover by @milkycollab p/s: Untuk... More

intro
-1-
-2-
-3-
-4-
-5-
-6-
-7-
-8-
-9-
-10-
-11-
-12-
-13-
-14-
-15-
-16-
-17-
-18-
-19-
-20-
-21-
-22-
-23-
-24-
-25-
-26-
-27-
-29-
-30-
-31-
-32-
-33-
-34-
-35-
-36-
-37-
-38-
-39-
-40-
-41-
-42-
-END-
+Special Chapter+

-28-

1.3K 213 66
By whalienalien_52

Prangg!

Dulang yang berada di atas meja ditolak kasar sehingga jatuh bersepah di lantai.

"Cik Yurin, jangan begini." salah seorang pembantu rumah yang lebih dikenali sebagai Makcik Ran itu bersuara lembut.

Yurin memandang beberapa pembantu rumah dan pengawal yang menjaga dia sekarang dengan tajam. Rimas betul tatkala dia terasa dirinya dilayan persis orang gila yang perlukan kawalan rapi sebegitu.

"Aku dah cakap yang aku nak jumpa Yao! Tu pun kau tak faham ke?" langkah dibawa ke arah muka pintu namun segera ditahan oleh dua orang pengawal.

"Cik Yurin, kami tak boleh benarkan awak keluar sekarang. Tunggu mummy dan daddy datang dulu ya?" Sam, salah seorang pengawal itu cuba memujuk.

Yurin sudah menangis. Kenapa semua orang mesti halang dia? Dia cuma mahu berjumpa dengan Yaomin. Itu saja. Tak lebih.

"Abang Sam, Yao sakit lagi ke? Kenapa Yao tak datang jenguk Yurin di sini? Yao dah tak sayangkan Yurin ke?" lengan sasa Sam dipegang erat. Dia menangis di dada bidang Sam.

Sejujurnya retak hati Sam melihat Yurin yang sekarang. Tak sangka pula dia boleh jadi macam dulu. Ini yang mereka semua takutkan. Yurin yang menderita, yang seolah sudah tiada harapan untuk hidup, yang cuba membunuh diri sendiri kini di hadapannya. Luluh sungguh hati lelaki itu. Dia sudah menjaga Yurin dari dulu membuatkan dia sangat menyayangi Yurin.

Pintu dibuka lalu wajah Namjoon dan Soojin muncul di hadapan bilik Yurin. Alangkah terkejutnya mereka melihat makanan tadi sudah 'disantap' oleh lantai. Soojin mengeluh kecil.

"Yurin jadi budak baik tak hari ni?" soal Namjoon dengan senyuman. Lengan Yurin ditarik perlahan ke arahnya.

Yurin tidak membalas persoalan mahupun menepis tangan Namjoon yang kini berada pada wajahnya.

"Daddy, mana Yao? Yao tak datang?" dia melihat ke belakang. Kosong. Kelibat Yaomin tetap tiada di situ. Dia hampa.

Yurin tertunduk mengalah. Mungkin betul abang kembarnya itu tidak sihat. Yaomin memang mudah untuk jatuh sakit dari dahulu lagi.

"Yurin nak jumpa Yao?" soal Namjoon. Soojin sudah mencerlung Namjoon dengan tajam.

"Awak!" bentak Soojin. Mahu saja dia hentam Namjoon pada dinding sekarang. Sengaja nak bagi Yurin bertambah sakit!

"Nak nak!" tangan Namjoon dipegang dengan penuh pengharapan.

Namjoon tersenyum kecil.

"Kalau nak, Yurin kena habiskan makanan dulu dan makan ubat. Nanti daddy bawa Yurin jumpa Yao. Okay princess?" tawar Namjoon. Yurin mengangguk laju.

Soojin sudah memegang kepalanya yang terasa sakit. Pantas Soojin menarik tangan Namjoon untuk keluar dari wad Yurin.

"Awak dah gila? Awak nak anak kita lagi sakit ke?!" Soojin meninggikan suara. Namjoon menggeleng lalu tubuh Soojin ditarik ke dalam pelukannya.

"Sayang, kita tak boleh biar Yurin terus hidup dalam kenangan. Mungkin dengan bawa dia ke sana, Yurin dapat belajar terima kenyataan." pujuk Namjoon dengan suara yang lembut. Berharap agar Soojin mengerti.

"Kalau dia makin sakit macam mana? Saya tak nak anak kita terluka lagi. Joon, saya takut." dada bidang Namjoon dijadikan tempat Soojin menghamburkan airmata. Melihatkan Yurin yang sekarang, Soojin merasa cukup terseksa.

Namjoon mencium kepala Soojin sekilas.

"Doakan yang baik-baik. Anak kita kan kuat." pelukan dirungkai, wajah Soojin diangkat menggunakan jarinya.

Kebetulan Namjoon ternampak susuk tubuh Yoonji yang sedang memerhati mereka dari jauh.

"Yoonji." panggil Namjoon.

Yoonji berdecit sedikit sebelum langkah diheret ke arah pasangan suami isteri itu. Yoonji serba salah.

Bukan. Dia rasa dia terlalu bersalah.

Kalaulah dia tidak memasuki bilik Yurin tanpa kebenaran. Kalaulah dia tidak menyoal prihal Yaomin, mungkin semua ini takkan terjadi. Pasti Yurin takkan jadi macam ini. Apa yang harus dia lakukan?

"Y-yoonji minta m-maaf. Hiks.." tubir mata Yoonji mula mengeluarkan cecair jernih.

Dia betul-betul tidak menyangka hal sebegini boleh terjadi. Soojin menghelakan nafas. Dia memang marahkan Yoonji kerana mengungkit kisah lampau namun bukan salah Yoonji juga kerana Yoonji tidak tahu apa-apa.

"Sudahlah Yoonji. Benda dah jadi." ucap Soojin lemah. Tiada sedikit pun tenaga untuknya bercakap sekarang. Keutamaannya kini cuma Yurin.

Namjoon mencapai kedua-kedua tangan isteri dan anaknya lalu dia mengajak mereka untuk duduk.

"Yoonji nak tahu pasal Yaomin?" tanya Namjoon.

Soojin sekadar mendiamkan diri. Ada baiknya jika dia membiarkan Namjoon untuk menceritakan segalanya pada Yoonji. Sebabnya Soojin tak mampu. Dia tak mampu, setiap kali dia teringatkan Yao, setiap kali itulah hati ibunya terusik. Cukup menyakitkan.

"Yaomin tu kembar Yurin. Anak sulung kami." kata Namjoon.

Yoonji tidak terlalu terkejut kerana dalam gambar yang dia lihat tempoh hari itu jelas menunjukkan yang mereka berdua ialah adik-beradik.

"Yao dan Yurin sangat rapat. Kemana pun mereka pasti bersama. Mereka berdua dan Jimin merupakan kawan baik sejak kecil memandangkan ibu bapa Jimin sudah lama tinggal bersama kita." sambung Namjoon. Yoonji masih setia mendengar.

"Tetapi Yao bukanlah seperti kanak-kanak yang lain. Yao disahkan menghidap kanser pada usia yang masih kecil. Yao mudah jatuh sakit. Bila Yao sakit, Yurin pun akan sakit. Yao banyak habiskan masa dengan Yurin biarpun bila dia berada di dalam wad sebab dia takut itu kali terakhir dia bersama Yurin. Kanser jahat tu.. penyebab—" Namjoon menitiskan airmatanya. Pilu hatinya tatkala terkenang senyuman indah satu-satunya anak lelaki mereka. Walaupun datangnya dari bibir yang pucat.

"Penyebab kami hilang satu-satunya anak lelaki kami. Harta kami yang berharga." Namjoon mengelap mata kedua matanya dengan pantas. Dia harus kuat! Dia tidak boleh terlihat lemah lebih-lebih lagi di hadapan Soojin.

Dalam diam Soojin turut mengeluarkan airmata. Dia masih ingat wajah Yaomin yang mengerang kesakitan tiap kali sakit menyerang. Airmata Yao yang jatuh tiap kali dadanya sesak dan ketika disuntik oleh doktor. Mustahil untuk Soojin dan Namjoon lupakan peristiwa yang meragut nyawa buah hati mereka itu.

"Sebab tu juga Yurin trauma. Dia tak dapat terima kematian abang kesayangannya. Lelaki yang dia cintai sepenuh hati. Sejak Yao tiada, Yurin kemurungan. Dia tidak bercakap, sering jatuh sakit dan kadang kala mengamuk sehingga mencederakan diri. Dari dulu, entah berapa kali dia cuba membunuh diri sendiri sehinggakan mummy dan daddy terpaksa menghantarnya ke wad tahanan." Soojin berkata dalam tangisnya.

"Yoonji memang tak kenal Yao sebab dulu kami hantar Yoonji pada pengasuh di Busan. Itu pun kerana terpaksa. Kami perlu fokus pada kedua kembar itu." wajah Yoonji disentuhnya lembut.

Yoonji baru teringat. Memang betul yang dahulu dia dijaga oleh Nek Suoh. Setelah beberapa tahun, baru lah mereka mengambilnya kembali. Patutlah dia langsung tidak tahu-menahu tentang Yaomin. Apabila dia di sana, Yurin sudah sembuh walaupun tidak sepenuhnya namun itu sudah cukup bagi Namjoon dan Soojin.

"Mummy dan daddy minta maaf sebab hantar kamu jauh dari kami. Kami tiada niat pun untuk sisihkan kamu kecuali untuk sembuhkan mereka berdua." tambah Namjoon pula. Dahinya bercantum dengan dahi Yoonji manakala pipi kiri Yoonji sudah dikucup oleh Soojin.

"Mummy dan daddy tak salah. Yoonji yang bersalah sebab mengungkit kisah lama. Maafkan Yoonji." Soojin menggeleng perlahan, menyangkal pernyataan itu.

"Sekarang kita kena berdoa supaya Yurin cepat sembuh. Semoga dia kuat untuk melawan sakitnya dan dapat menerima kenyataan biarpun perit." ujar Namjoon sambil tersenyum. Soojin dan Yoonji mengangguk setuju.

Itu doa semua orang yang berada di sekeliling Yurin. Mereka berharap yang mereka dapat melihat senyuman dari wajah itu yang sudah lama menghilang.

Tanpa sedar Jimin mendengar semua percakapan mereka sekeluarga di balik dinding. Jimin tersandar lemah pada dinding tersebut.

Apa yang patut dia lakukan supaya Yurin dapat sembuh? Andai perlu bergadai nyawa sekalipun, Jimin sanggup!

Kerana Yurin ialah orang yang dia cintai. Dari dulu, kini malah selamanya.

A/n: Panjang chapter ni XD Sebenarnya saya dah bagi hint pasal Yaomin pada chapter 22 hahaha😜 Btw readers sihat ke? Baju raya dah beli?

Continue Reading

You'll Also Like

615K 51.6K 72
Son Hara, gadis yang berusia 20 tahun itu terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki bernama Park Jimin. Namun lelaki itu bukan seorang lelaki biasa. ...
176K 11.3K 33
Adam Hirdy | Azalea
3.5M 307K 98
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
360K 43K 95
+Sejak aku mengandung, dia yang dapat 'Morning Sickness' dan perangai mengada-gada sampai buat aku pening lalat :') Nasib baik sayang. kalau tak dah...