Happy Reunion

By EraNoura99

360K 7.2K 1.8K

Sambungan kepada Fickler, mohon habiskan Fickler dulu sebelum baca yang ini. Agak cheesy, tapi dalam jumlah t... More

About Chyra [Book 2]
1. Ceraikan Aku!
3. Arul
4. Mula Hidup Baru
5. Farhad dan Cemburu
6. Kebenaran
7. Datangnya Shahfri dengan Hajat
8. Kenapa Feena?
9. Fly Away
10. Peluang
11. Berbicara Soal Masa Lalu
12. Sebuah Pulau di Eropah
13. Aku tak berhak?
14. Aku Tak Berhak Kerana Aku Percayakan Dia
15. Sisi Gelap Seorang Daniel
16. Julia Jelmaan Layla
17. Dalam Hati Seorang Lelaki
18. Jurnal Hidup Chester
19. Feena dan Sikapnya
20. Pulang
21.Selamat Tinggal, Sofea dan Aiman
22. Janji
23. Biar Hati yang Merasa
24. Cinta Lima Bulan
25. Mampukah Menakhluk jiwa yang Hancur?
26. Di Mana Chyra
27. Cinta ?
28. Belgium di Kuala Terengganu
29. Perang Mulut
30. Julia, dan Rancangannya
31. Berakhirkah Semua Penderitaan?
32. Game Over, Feena
33. Hilang
34. Jangan Pandang Belakang Lagi
35. Siapa Carl?
36. Tak Terhidu
37. Mimpi yang nyata
38. Dalam dimensi baru
A little distraction
39. Disturbia
40. Sebuah Penjelasan
41. Nafas Baru.
42. Memori Yang Mati
43. Dua Puluh Empat Perenggan
44. ...
45. Tidurlah
46. Another Session of a Heartbreaking Event
47. Bayangan Makin Jelas
48. Maaf
49. Darren
50. Julia Nour Layla
51. Carl 2.0
52. Anniversary kita

2. Balik Kampung

11.8K 240 51
By EraNoura99

"Bie, kenapa buat sayang macam ni?" Aku capai tangan Shahfri. Dia nampak dalam keadaan kebingungan. Tidak pasti dengan keputusan yang dibuatnya.

"Bie minta maaf. Kalau bie boleh undur masa, bie takkan biarkan hubungan kita huru - hara macam ni." Shahfri terus peluk aku erat. Air mata yang mengalir lesu di tepi mataku Shahfri padamkan dengan kedua ibu jarinya. Aku juga dengar, ada esakan halus yang suamiku itu hasilkan.

"Hati sayang, sentiasa memaafkan suami sayang ni. Yang penting bie kena berubah. Belum terlambat lagi." Aku usap pipi Shahfri, aku lap air matanya, sama seperti apa yang dilakukan padaku sebentar tadi.

"Kita bina semula hidup kita ya sayang?" Shahfri tenung wajah aku, mahukan kekuatan juga dariku. Aku senyum dalam tangisan, mengangguk laju dan segera memeluknya.

Shahfri, biar berapa juta kalipun hidup kita dilanda badai, aku takkan sesekali mengalah.

"Chyra! Bangun Chyra!" Aku dan Shahfri berpandangan, cukup keliru.

"Mommy! Uncle Fayad datang. Bangun mommy." Bingit suara Sofea mengejutkanku. Aku buka mata, rasa pedih menusuk kornea terkena sinaran lampu. Sedikit kecewa dan cukup terluka, kerana Shahfri yang datang merayu padaku hanyalah sebuah mimpi yang takkan jadi kenyataan.

"Jerit - jerit ni kenapa Pia?" Aku kerut dahi pada Sofea yang sedang memeluk anak patungnya erat, sejuk barangkali.

"Chyra!" Aku toleh ke sebelah kananku. Farhad sedang memandangku sambil mengetuk cermin dengan tangannya, minta aku buka pintu.

"Farhad." Aku keluar dari kereta, terus Farhad peluk aku. Aku hela nafas, rasa keliru tapi dalam masa sama aku tenang berada dalam pelukan tubuh sasa ini. Pelukannya kubalas.

"You, sampai macam ni sekali jadinya, I mean look at you. Tak terurus macam ni. Dah, sekarang you rehat, biar I yang drive." Farhad capai sweater aku yang tersangkut di seat kereta dan terus disarung ke tubuhku.

"Kereta you?" Aku panjangkan leher memandang Porsche Cayenne milik Farhad yang diparkir bersebelah dengan Suzuki Swiftku.

"Ada kawan I tolong drive. You jangan risau. Yang penting sekarang, you dengan anak - anak sampai ke destination dengan selamat." Aku ke seat sebelah, memberi laluan pada Farhad ambil alih pemanduan.

"Uncle pun nak balik kampung? Yeay!" Sofea dan Aiman bersorak gembira. Farhad hanya senyum.

"Of course uncle nak balik kampung. Kita nak main fireworks sama - sama." Makin gembira Sofea dan Aiman saat dengar perkataan 'fireworks' dari mulut Farhad.

"You bahaya tidur macam ni Chyra. Anak - anak you lagi. I tahu you penat tapi please jangan biar macam ni dah. One silly mistake sometimes may lead to fatal ending. Mengerti gak kamu?" Farhad bersuara risau, melihat aku ketiduran bersama anak - anak dalam keadaan aircond terpasang kuat.

"Dah pukul sepuluh, Farhad. I dah tak larat nak drive." Aku mengeluh perlahan.

"Kenapa tak call awal lagi? I boleh ambil you di rumah. Boleh I ajar sekali jantan tu. Ni dah nak sampai Segamat baru call I." Farhad mendengus geram.

"I masih tunggu dia berubah, Farhad. Kalau you nak mengajar dia, makin jauhlah jurang antara kami nanti." Dalam kekecewaan, aku sebenarnya masih harapkan Shahfri akan berubah demi aku dan anak - anak.

"Bedebah tu. Tunggu masa je tu." Farhad meramas stereng, marah.

"Enough Farhad." Aku pegang lengannya.

"Sorry Chyra, dahlah you tidur sekarang. Dah sampai nanti I kejutkan."

Mimpi yang syahdu tadi kembali menerjah kotak memori. Aku geleng kepala, perlahan. Shahfri datang, hanya sebagai mimpi saja?

Farhad terus memandu laju merentas lebuhraya yang tak pernah surut keretanya. Sofea dan Aiman yang sejak tadi berceloteh itu ini, mula diam mungkin hampir lena.

Mataku juga semakin layu, mengantuk tak dapat dibendung lagi. Mungkin penat menangis, penat emosi dan segalanya lagi. Seketika kemudian, aku dapat rasakan hangat tangan Farhad meramas jemariku yang kesejukan disapa penghawa dingin.

* * *
POV Shahfri

Aku perhati Darren yang sedang hanyut dalam dunia warna - warninya, membelakangkanku. Sebatang joint, habis dengan beberapa kali hisapan saja. Perlahan - lahan tubuh hangat Darren kupeluk erat. Darren mengusap lenganku lembut.

"Pergilah pujuk dia, sayang. I rasa you dalam bahaya kalau semua family dia tahu hal ni." Darren berpusing, lalu disandar kepalanya ke dadaku.

"Pujuk untuk cerai or pujuk untuk berbaik semula?"

"What the fuck, you dah ceraikan diapun nak pujuk untuk cerai apa lagi. Of course, pujuk untuk berbaiklah!" Darren pandang aku dengan dahi berkerut.

"Serius, I dah tak ada perasaan pada dia." Aku lepaskan pelukan pada Darren. Cadangan Darren supaya memujuk Chyra dirasakan bertentangan dengan perbuatan kami berdua selama ini. Kenapa pula Darren takut Chyra hebohkan pada keluarga? Chyra sebatang kara, tak ada sesiapa. Aku juga tak ada sesiapa. Apa yang nak dirisaukan.

"Bukan kaum wanita patut dimuliakan ke?" Darren mengeluh perlahan, dan kembali menyandarkan kepalanya ke dadaku. Darren ketawa tiba - tiba.

'Darren tengah high. Tak perlu dengar cadangan merepeknya.' Kata hatiku cuba menenangkan. Tenang? Terus terang aku katakan, perasaanku sedikit berkecamuk sekarang.

Chyra, kenapa saban hari aku makin hilang rasa sayang pada wanita itu ya? Dia cantik, dia ibu pada anak - anakku. Tapi, tapi tiada keseronokan lagi yang aku boleh nampak ada pada Chyra.

Jujurnya, bersenggama dengan Darren ni sekadar suka - suka saja, menceburi bidang baru I may say. Both of us know that this relationship is not meant to last forever. Cut it. Kalau aku tahu benda ni seronok dari dulu aku dah involve gamaknya.

Mungkin juga rasa cintaku pada Chyra tawar kerana kisah silamnya yang sebegitu, buat aku rasa mahu beri pengajaran? Tidak juga. Aku tak tahu. Jujur, aku tak tahu kenapa perasaan ni mudah benar tawarnya.

"Tengok next week, I cuba cari dia." Aku ukir senyum paksa. Dah aku tak tahu mahu teruskan bagaimana lagi dengan wanita yang tak lagi aku sayangi tu, apa yang patut aku buat lagi ya?.

"Come, baby." Darren panggil aku dengan suara lunaknya. Sekejap saja kami sudah berpelukan semula, menikmati aksi songsang ini dengan penuh bahagia.

Pergi lantak dengan semua masalah, yang penting aku happy!

* * *

Aku tidak ke rumah nenek di Kota Tinggi, sebaliknya terus ke rumah ibu, rumah yang kami duduki hingga aku tingkatan lima bertempat di Gelang Patah.

Sofea dan Aiman lena berpelukan di tempat duduk belakang. Aku buka kunci rumah dan Farhad mengangkat Aiman manakala aku pula angkat Sofea masuk terus ke dalam bilik.

Rumah itu cukup kemas walau tak berpenghuni. Ibu ada upah seorang penjaga yang aku panggil Kak Seha. Anak Kak Seha, Lisa merupakan kawan baik aku semasa aku bersekolah di sini sebelum ke sekolah berasrama penuh.

"I cari hotel sekitar sini. Esok I teman you groceries shopping okay?" Farhad mengusap rambutku lembut. "You jangan fikir apa - apa buat masa ni. Rehat je."

"Farhad, you boleh stay sini je. I tak kisah." Aku tarik tangan Farhad. Farhad mengangguk.

"If you said so, I stay sini jelah. Kita sama - sama settlekan masalah ni okay? Tapi malam ni just rehat, tidur. Jangan difikir lagi masalah you ni." Satu ciuman hangat Farhad hadiahkan ke dahiku.

"Farhad, thanks sebab sanggup bersusah payah macam ni semata - mata untuk I." Aku tunduk, rasa bersalah kerana terpaksa melibatkan orang lain pula dalam masalah hidupku.

"Jangan fikir apa - apa buat masa ni, please." Aku hamburkan tangisan dalam pelukan Farhad, menghayati kata - kata yang menenangkan dari Farhad.

"You and kawan you tidur bilik tengah tu okay Farhad. Blanket or bantal lebih semua ada dalam almari. Cuma kalau you lapar kena keluar cari makanlah. I dont think rumah ni ada makanan." Jelasku.

"Okay, you rehat tau. Good night babe." Farhad usap pipiku lembut, lalu keluar memanggil rakannya yang berada di luar rumah.

Aku masuk ke dalam bilik, memerhati Sofea dan Aiman yang tidur berpelukan. Segera aku selimutkan anak - anakku itu supaya tidur mereka tak digigit rasa sejuk mencengkam. Air mataku mengalir lagi, pantas aku seka. Aku tak boleh selemah ini. Pipi Sofea dan Aiman kuusap lembut sebelum mengucupnya.

Hari esok masih panjang untuk aku tempuh dan harungi.

--------------------------------------------------------------------
Credit Song to Christina Perri ( Jar of Hearts).

Continue Reading

You'll Also Like

6.5K 395 5
KISAH INI BERKISARKAN 2 BUAH RUMAH KOSONG DI SEBUAH KAMPUNG. BANYAK KEJADIAN SERAM TELAH BERLAKU TERHADAP ORANG2 KAMPUNG DI SEKITAR TEMPAT INI. RUPA2...
307K 19.6K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
113K 1.4K 17
"Mana tanggungjawab kau sebagai seorang ayah?" - Hazarul Amri "Siapakah yang harus aku pilih? Dia atau dia?" - Athea Qaisara "Masih adakah bahagia un...
271K 3.4K 36
Third Story 🔞 Larangan 🔞 ************************ This story will become an E-Book, so those chapter is to promote my work If you dont like or supp...