Cerita Bersama Dewi

By melayuenam

703K 1.2K 117

Cerita cabaran cinta kasih Kamal bersama Dewi Juita Oleh: Kulatjingga More

Hari Satu: Ahad
Hari Dua: Isnin
Hari Tiga: Selasa
Hari Lima: Khamis
Hari Enam: Jumaat
Hari Tujuh: Sabtu
Hari Lapan: Ahad
Hari Sembilan: Isnin
Dewi Hatiku 10
Dewi Hatiku 11

Hari Empat: Rabu

73.5K 104 4
By melayuenam

Entah berapa lama jam loceng aku berbunyi aku tidak tau. Aku masih lagi memeluknya dari belakang, Sedap dan nyaman sehingga sayang untuk aku melepaskannya.

"Devi....." Aku membisik.

"Yea...." Dia membalas lembut. Dia melentangkan badan perlahan2, tangannya yang tadi di dadanya kini sudah berada di perutnya. Dia tidak membantah, membiarkan saja. Aku merenggangkan tubuh aku perlahan2, begitu juga batang aku yang menggesel pehanya tadi.

"Abang pi la dulu, abang nak sembahyang."

Pagi ni aku dah tak peduli, walaupun batang aku menjunjong kain, aku bangun juga. Aku tak perlu malu lagi, dia dah pernah melihat dah pernah merasa, walaupun masih berbalut, masih berlitup. Bila aku keluar dari bilik mandi, dia didapor menyediakan sarapan, ruang tamu pun sudah kemas, bantal2 sudah tersusun di atas katil dibilikku, sekali dengan bantalnya.

Pagi ini pagi yang ketiga aku menghantar dia ke pejabat. Aku merasa ceria, dan aku lihat dia pun begitu juga. Dia memegang tanganku dan mengucapkan terima kasih sebelum melangkah keluar.

Satu hari ni aku rasa seronok sungguh sampai kawan2 pun hairan. Waktu Devi melangkah masuk ke kereta petang tu pun aku dapat lihat keceriaan masih terpampang di wajahnya.

"Hai, dah dapat bilik ka?"

"Belum."

"Anita tu dah balik?" Aku tanya tentang kawannya tu.

"Entah, kontek pun dak."

"Ha tu, senyum2 ni?"

"Nak suruh saya menangis ka?"

Dia menjeling. Aku faham, semuanya kerana aku. Seperti aku jugak, gembira kerana kehadirannya.

"Abang, kat mana ada jual baju kurung?"

"Mana la abang tau." Memang pun aku tak tau.

"Tapi kat Yik Foong tu banyak jugak kedai baju, you nak beli ka?"

Dia angguk. Aku kalau boleh nak memerap kat rumah saja malam ni. Dah sehari kawan2 pekena aku, tapi aku tak kesah, aku happy.

"You balik tak minggu ni?"

"Abang?"

"Abang dua tiga minggu sekali baru balik."

"Saya pun ingat nak macam tu jugak."

"Kalau macam tu hari Ahad ni kita keluar. Pi dua tiga kompleks pun takpa." Cepat2 dia angguk.

Aku singgah beli kari kepala ikan untuk makan malam ni, juga beli barang2 dapor sikit lagi. Kini dia yang menguruskan barang2 dapor yang dibeli tadi. Aku terus mandi dan sembahyang. Bila aku keluar, semuanya dah terhidang, kali ini dimeja makan.

"Ha, tunggu apa lagi?"

"Kan makan sekali lagi elok. Kena tunggu tuan rumah la."

"Sama saja. Tak kisah, lagi pun you salin pakaian pun dak lagi."

Lagi aku tau tentang Dewi yang aktif dalam olahraga masa sekolah dulu. Umur dia sekarang baru 20, agak jauh dengan umur aku yang dah dekat 30 tahun.

"Pasal apa abang tak kahwin? Takkan tak ada girlfriend kut?"

"Dulu ada, tapi dia kahwin dengan orang lain."

"Lepas tu pasal apa tak cari ganti?"

"Ala, siapa nak orang kerja kilang macam abang ni."

"Pasal apa, kerja kilang kotor? Orang bodoh saja kerja kilang?"

Dia melenting, macam nak membela aku, dan mungkin kawan2 dia yang masih kerja kilang.

"Kalau Devi ingat orang kerja kilang ni macam orang lain jugak, bagus la. Setengah mak bapak tu tak mau anak dia kahwin dengan orang kerja kilang."

"Tak ada, mak Devi dulu pun macam tu, tah la ni pun serupa jugak kut. Jenuh saya pujuk, baru dia bagi kerja kilang. Dari duit kilang tu la saya belajar bawak kereta, belajar komputer, tolong adik2. Tapi bila dapat kerja dengan kerajaan, bersungguh2 dia suruh saya terima. Mula tu berat jugak, gaji nak turun setengah, duduk tempat orang, kerja tak tau macam mana lagi. Yang mak tau, tua besok ada pencen."

"Tak apa la Devi, kita sebagai anak ni, kena ikut cakap dia. Bagi dia seronok sikit. Lagi pun dah jadi rezeki you. Abang pun dok mintak jugak, tapi dah tak berjaya."

"Tapi saya tengok abang berjaya. Ada pangkat, ada kereta, isteri saja yang tak ada." Dia mengusik aku.

"Kalau la ni you dapat rezeki you, mana tau rezeki abang besok lusa ka."

Seronok sekali bersembang dengan dia, dengar suara dia yang lembut, senyum dia yang manis, jeling dia yang tajam.

Dia dah bersalin pakaian, dan masuk ke bilik air. Bila terdengar dia membasuh pakaian, aku bangun dan rapat ke pintu bilik air.

"Devi, pakaian abang tak payah basuh tau. Baru rendam tadi."

Betul pun, sekali dengan dua tiga helai seluar dalam aku yang aku pakai sejak balik kesini. Selalu tu tiga empat hari terendam baru basuh, memang malas bab ni. Lagi pun hujan yang renyai2 masa kami balik tadi dah mula semakin lebat, aku tidak mahu dia kesejukan.

"Ok."

Malam tu dia tegur aku pasal beli kari, tak semestinya orang India suka makan kari, tak kisah la kalau aku sendiri yang suka, tapi dia bagitau yang dia dah biasa dengan masakan Melayu, di rumah saja dia makan masakan emaknya. Yang sebenarnya aku beli itu pun khas untuknya, aku sendiri tak minat kari ni.

Seharian ini, hanya petang tadi saja kami berbual pasal mencari bilik untuknya, terasa seolah2 sudah tiada keperluan lagi, tidak mendesak lagi untuk dia keluar dari rumah aku. Masing2 sudah selesa bersama, berbual, berjenaka. Dan malam ni aku tengok dia bersiap awal sikit untuk tidur, dia yang mengatur segalanya bila aku membuat kerja2 yang aku bawa balik.

Dia datang berdiri rapat dibelakang aku, melihat kerjaku, sesekali tanya tentang kerja aku. Aku habiskan separuh sahaja, tidak mahu dia terdiri disitu sekian lama.

"Dah habis ka?"

"Baru setengah, besok boleh habis kat ofis. You nak tidor dah ka?"

"Tak. Sama saja siap awal ke lambat. Nak tidor pun senang, nak tengok tv lagi pun tak ada masalah."

"Jom lah. Rasa letih jugak hari ni, kawan2 asyik pekena saja."

Selepas berbaring, aku membetulkan sendi2 tanganku dan mengiring mengadapnya. Kami tersenyum. Dia memegang tangan aku yang berada diatas kusyen sempadan kami. Aku membalas genggamannya.

"Tak mau ka mai belah sini?" Aku memberanikan diri.

Dia mengangguk. "Tapi abang janji tak pekena saya tau!!!"

"Abang janji."

Malu2 dia melangkah sempadan dan membaringkan dirinya disisi aku, meletakkan kepalanya dilengan aku.

"Devi, abang pun nak you buat satu janji."

"Apa dia?"

"You jangan goda abang tau. Takut nanti abang rosakkan you pulak. Cukup takat kita duduk macam ni, ok?. Lagi pun kita baru kenal empat hari, tak tau lagi hati budi masing2. Memang kita makin rapat, abang pun suka dan seronok bersama Devi.

Tapi boleh jadi pasal abang sunyi, dah berumor tapi takdak teman tau2 you ada dalam rumah ni, boleh jadi you pulak pasal hutang budi dekat abang, takdak kawan disini, abang sorang tempat mengadu. Entah esok lusa you dapat bilik, keluar dari sini, mana tau kut tak berjumpak dah. Jadi biarlah fikiran kita terbuka."

"Abang jangan cakap macam tu."

"Dak, dak. Biar kita sama2 faham keadaan ni. Yang mustahak abang nak bagi you selamat. Abang takpa, abang laki2. Nak merajuk, nak lari kemana pun tak kesah. Buat masa la ni kita ambik satu langkah satu langkah dulu. Kita jadi kawan dulu."

Terasa dia mengangguk2. "Kalau saya terus duduk sini boleh dak?"

"Boleh tu boleh, orang tak kesah sangat di sini, lebih2 lagi kawasan ni, lebih banyak Cina dari bangsa lain. Tapi kalau dah dapat bilik, elok you pindah. Nak berjumpa, kita berjumpa, sekali sekala nak bermalam disini, abang takda masalah. Semua ni nak jaga diri you jugak."

Dia mengangguk lagi. Aku mengambil remote dan menutup tv, hujan masih turun tetapi tidak selebat tadi. Dan kami menyambung balik kedudukan semalam. Aku memeluk tubuhnya, tangan aku menyilang didadanya, batang

aku diponggongnya.

"You biasa ka duduk macam ni dengan laki2?"

"Tak."

"You dah ada boyfriend dak dulu?"

"Tak." Tangan dia memeluk tangan aku.

"You suka ka duduk macam ni?" Kali ni dia mengangguk.

"Abang pun."

Akhirnya masing2 diam. Teringat aku akan kata2 Asri kelmarin, memang dia dewi yang turun dari kayangan. Aku yang sendirian sekian lama sudah berteman. Mungkin ini rezeki aku. Aku tau aku sudah berumor, jarak usia kami jauh sekali, budaya dan kepercayaan kami berbeza.

Mungkin tepat apa yang aku cakapkan kepadanya tadi, mengenali dulu isi hati, isi hatinya dan isi hatiku sendiri, dia pun serupa. Mungkin keadaan dan suasana yang merapatkan kami, bila sudah berubah, mungkin berubah pula perasaan yang tersemai.

Walau apa pun, aku telah berjanji dengannya dan diri aku sendiri, aku tidak mahu merosakkannya, tidak mahu mengambil kesempatan atas kehadirannya dalam pelukan aku sekarang ini, walaupun ini adalah peluang keemasan yang aku dapati sejak sekian lama untuk merasa tubuh wanita, yang sekian lama aku impikan, yang aku idamkan. Aku memeluk dan merapatkan lagi tubuhku kepadanya. Terlalu sayang untuk melepaskannya.

Continue Reading

You'll Also Like

130K 6.1K 52
Season 1 Chef Di Hati Leftenan (Dizhwar Jazib) Dia...Mera Jeevan Leftenan Dizhwar Jazib & Veera Khawla Disclaimer: All right reserved...
807K 83.3K 67
โš ๏ธBewareโš ๏ธ : Hiatus (Jika tidak mempunyai kesabaran yang tinggi, tidak digalakkan untuk singgah dan baca. Tunggu status buku ni dah complete baru bac...
37.7K 2.8K 54
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
501K 20.3K 39
แด‹แด€ส€สแด€ แด˜แด‡ส€แด›แด€แดแด€ ssส€สœแด…แด‡แด‡ ๐‘ป๐’†๐’๐’ˆ๐’Œ๐’– ๐‘ธ๐’‚๐’š๐’” ๐‘ฌ๐’Š๐’“๐’ ร— ๐‘ต๐’–๐’“ ๐‘ซ๐’‚๐’“๐’š๐’”๐’”๐’‚ ๐‘ซ๐’Š๐’๐’…๐’‚ "ryssa sukakan abang" - ๐๐ฎ๐ซ ๐ƒ๐š๐ซ๐ฒ๐ฌ๐ฌ๐š ๐ƒ...