KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

𝐊𝐀𝐈𝐒𝐄𝐑 : 𝐓𝐡𝐞 𝐇𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐊𝐢𝐧𝐠
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
𝑆𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟

040

11.3K 684 16
By -theals

TIGA TAHUN KEMUDIAN , bagasi hitam ditarik sepanjang perjalanan untuk keluar dari lapangan terbang , Naayla Zahra tersenyum memandang wartawan-wartawan yang sedang mengambil gambar . Dari jauh sudah kelihatan Encik Yusuf menunggu anak bongsunya yang baru sahaja pulang membuat persembahan di Sabah .

Tangan dilambai riang melihat senyuman bangga Encik Yusuf itu , baru sahaja Naayla mahu menghampiri papanya , seorang lelaki berpakaian kot panjang berwarna hitam berjalan melepasinya . Dia terkedu apabila terpandang wajah lelaki itu sekilas .

Serentak itu langkah kaki bertukar arah mengejarnya . Dia cuma mahu pastikan bahawa dia tidak salah pandang !

" Ayden Kaiser ! " apabila nama itu disebut , lelaki tadi terus menoleh memandang Naayla . Masa seakan-akan terhenti apabila dua pasang mata bertemu , lelaki itu terus kaku memandangnya .

Namun sewaktu Naayla cuba menghampirinya sekali lagi , dia terus menyambung langkahnya laju dan masuk ke sebuah kereta hitam . Belum sempat Naayla mengejar , kereta sudahpun memecut laju beredar . Naayla berdiri kaku di dalam kesesakan orang awam menggenggam erat bagasinya .

Dia berjalan kembali ke arah Encik Yusuf dengan wajah hampa , nampak sahaja wajah Encik Yusuf tubuh tua itu dipeluk . Rambutnya diusap perlahan manakala air mata sudahpun menitis . " Naayla pergi mana tadi ? " tanya Encik Yusuf risau apabila mendengar suara tangisannya .

" Ayden dah balik , papa . " Encik Yusuf tersentak , kekasih lama anaknya itu sudah pulang ? Selama ini dia amatlah risau dengan Naayla Zahra kerana tidak mahu membuka hati kepada sesiapa walaupun sudah ramai lelaki yang cuba berkenalan . Gadis itu sanggup menunggu lelaki bernama Ayden Kaiser hinggalah berumur 26 tahun .

" Naayla nak jumpa Ayden . " sambungnya , Encik Yusuf mengangguk . Sepatutnya setiap kali Naayla baru pulang dia pasti akan tinggal di rumahnya seketika untuk berehat secukupnya . Tetapi tidak mengapalah kali ini biar dia mengubat rindu anaknya terhadap lelaki itu .

Masuk sahaja ke dalam kereta , Encik Yusuf memandu ke rumah Ayden Kaiser manakala Naayla masih tidak percaya bahawa wajah yang dia lihat tadi merupakan Ayden Kaiser yang sudah lama dia tidak mendapat khabar berita .

Beberapa minit kemudian , mereka tiba di kawasan perumahan Naayla dan Ayden . Naayla keluar lalu mengetuk rumah lelaki itu kuat .

Namun , Mak Siti yang muncul membuka pintu . " Eh ! Naayla dah balik ? " tanya Mak Siti . " Ayden dah balik ke , Mak Siti ? " tanya Naayla terus , jelas wajah gugup Mak Siti yang berdiri di hadapannya itu .

" Beritahu Naayla , Ayden dah balik ? " tanya dia sekali lagi inginkan kepastian . " Encik Ethan beritahu Ayden akan balik minggu ini tapi dia tak balik sini . Tak beritahu pula Ayden tinggal di mana . " balasnya , Naayla mengurut dahinya . Lelaki itu seperti mahu menjauhkan diri daripadanya . Tapi apa motif untuk jauhkan diri ?

Setelah mendapat maklumat daripada Mak Siti , Naayla terus mendail nombor Encik Ethan namun tidak dijawab . Kali ini dia mendail nombor Zack pula , malangnya juga tidak dijawab membuatkan Naayla mengeluh berat . Janganlah buat hati dan fikirannya tidak tentu arah sebegini !

Naayla mendekati Encik Yusuf yang menunggu di dalam kereta , " Boleh tak kita pergi rumah Papa Ethan ? " tanya Naayla namun dibalas dengan gelengan .

" Papa tahu Naayla tertanya-tanya tapi Naayla baru balik kan ? Apa kata , Naayla rehat dekat rumah lepastu baru kita cari jalan jumpa Ayden . " cadang Encik Yusuf , Naayla diam seketika . Ada betul juga kata papanya itu , mungkin Ayden juga mahu berehat . " Janji dengan Naayla , papa akan bawa Naayla cari Ayden . " pintanya .

Encik Yusuf mengangguk dengan senyuman halus .

" Papa janji . "

PEMANDANGAN dihadapannya dipandang sambil memegang segelas jus epal manakala sebelah tangan dimasukkan ke dalam poket . Sudah tiga tahun dia meninggalkan Malaysia , lama juga hinggakan Encik Ethan pun sudah siap membangunkan bangunan apartmen mewah yang menjadi impian sejak dahulu .

Dia tersenyum halus apabila teringat wajah gadis yang sudah lama dia rindui di lapangan terbang tadi . Tidak sangka dia dapat melihatnya setelah dia mendarat di Malaysia . Jodoh ? Mungkin .

Ayden ketawa halus sendirian lalu dia memandang parut pada tangannya . Dia masih ingat hari-hari seksanya mengikut Jonas Benjamin kemana sahaja sepanjang tiga tahun malah parut itu juga berpunca daripada orang tua tersebut .

Tiga tahun lepas , Ayden Kaiser masuk ke pejabat datuknya secara sembunyi untuk mencari telefon bimbit demi untuk mendail nombor Naayla Zahra bertanya khabar . Jika dia mengguna telefon Zack , lelaki itu pasti akan dipukul . Belum sempat dia membuka laci meja , sebilah pisau dihalakan pada lehernya .

" What are you doing here ? " tanya Jonas dingin , Ayden menoleh memandang wajah bengis tersebut .

" I told you , Ayd . If you're trying to contact that girl , I'll kill her . " ugut Jonas Benjamin seperti biasa sambil pisau didekatkan dengan leher cucunya itu . Ayden memegang erat pisau bahagian tajam apabila ia hampir melukakan lehernya .

Senyuman sinis terukir , " Why don't you kill me instead ? " dia menarik pisau itu mendekatinya lagi lagak seorang psiko . Jelas wajah ketakutan Jonas apabila melihat darah yang mengalir dari tapak tangan lelaki itu . Tubuh Jonas ditolak kasar lalu dia jalan melepasi datuknya untuk masuk ke biliknya .

T-shirt putih dikoyak untuk membalut lukanya manakala mulutnya keluar bermacam-macam kata kesat untuk lelaki tua tidak guna itu . Tiba-tiba pintu bilik dikuak , Zack menghampirinya sambil memandang tangan Ayden .

" What the f*ck , Ayd ? Jonas did this to you ? " tanya Zach , Ayden menggeleng . " No , he's not . Nevermind , so any information about Naayla ? " tanya Ayden ingin tahu . Dia meminta Zach untuk mengupah seseorang untuk memerhati dan menjaga Naayla dari jauh memandangkan dia tidak berada di sana untuk tiga tahun mengikut perjanjiannya bersama Jonas . Apabila tempoh itu tamat , Ayden boleh pulang ke Malaysia dan membuat keputusannya sendiri tanpa memikirkan ugutan atau amaran .

" She's fine but two guys tried to touch her . But don't worry , she ran with this one guy . " cerita Zach , Ayden mengerutkan dahi . Seorang lelaki ? Siapa ?

" How about that two guys ? "

" They were sleeping all night long on the street . " dengar sahaja ayat itu , Ayden melepaskan nafas lega . Tahulah dia bahawa orang-orang Zach sudahpun menguruskan dua lelaki yang menganggu Naayla Zahra .

Bahu Ayden Kaiser disentuh menyebabkan lelaki itu terus menoleh ke belakang . " Papa ada urusan kerja dekat pejabat , ada apa-apa yang nak papa tolong ? " tanya Encik Ethan .

Dia mengangguk . " Kalau Naayla cari Ayd , jangan beritahu Ayd tinggal dekat sini . Untuk sementara waktu ni , Ayd belum bersedia . " Encik Ethan terus mengangguk faham .

Apabila papanya sudah beredar , tubuh dihempas ke atas katil empuk lalu tangan menutup dahinya . Bukan dia tidak mahu berjumpa Naayla tetapi dia takut jika gadis itu membencinya disebabkan dia sudah lama tidak menelefon .

Sedangkan dialah yang menjaga Naayla Zahra sepanjang waktu tanpa pengetahuan .

Walaupun dari jauh .

Continue Reading

You'll Also Like

157K 13.8K 60
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
832K 30.6K 67
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟑 𝐊𝐧𝐨𝐰𝐧 𝐀𝐬 𝐇𝐢𝐬 𝐋𝐨𝐯𝐞𝐥𝐲 𝐖𝐢𝐟𝐞 𝐍𝐚𝐢𝐦 𝐅𝐚𝐞𝐞𝐪 | 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐇𝐚𝐧𝐢𝐦 𝐄𝐫𝐢𝐚𝐧�...
850K 32.3K 69
Pernah dengar istilah dendam memakan diri? Istilah benci bertukar sayang? Istilah itu semua berada dalam cerita mereka. Tentang pasangan yang dahulun...
2.4M 114K 63
| 2021| 18+ EXTENDED VERS COMINGSOON MELODRAMA 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐢, 𝐩𝐚𝐧𝐚𝐬 𝐛𝐚𝐫𝐚𝐧, 𝐝𝐢𝐭𝐚𝐤𝐭𝐨𝐫, 𝐤𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐤𝐬. 𝐌𝐚𝐦𝐩𝐮𝐤𝐚𝐡 𝐤𝐚𝐮 𝐦�...