VAMPIRE BLOOD + I CAN SEE YOU

By jeongkyeom17_

111K 7.9K 363

[Unpublish] • Vampire Blood "Aku akan berada di sisi kau selalu." "Sebab kau aku punya." • I Can See You "Sia... More

Vampire Blood notice 1
Cast & Sipnopsis [Edit]
Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4
Episode 5
Episode 6
Episode 7
Episode 8
Episode 9
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26
Episode 27
Episode 28
Episode 29
Episode 30
Episode 31
Episode 32
Episode 33
Episode 34
Episode 35
Episode 36
Episode 37
Episode 38
Episode 39
Episode 40
Episode 41
Episode 42
Episode 43 [Special chapter for Kookie]
Episode 44
Episode 45
Episode 46
Episode 47
Episode 48
Episode 49
Episode 50
Episode 51
Episode 52
Episode 53
Episode 54
Episode 55
Episode 56 ft author note.
Episode 57
Episode 58
Episode 59
Episode 60
Episode 61
Episode 62
Episode 63
Episode 64 [Special Chapter For Yoongi Part]
Episode 65
END [TEASER] ♥
HALF END [Cast Interview] Notice 2
Author Note + Teaser VB 2
True END
I Can See You - Begin
ICSY - Episode 1
ICSY - Episode 2
ICSY - Episode 3
ICSY - Episode 4
ICSY - Episode 5
ICSY - Episode 6
ICSY - Episode 7
ICSY - Episode 8
ICSY - Episode 9
ICSY - Episode 10
ICSY - Episode 11
ICSY - Episode 12
ICSY - Episode 13
ICSY - Episode 14
ICSY - Episode 15
ICSY - Episode 16
ICSY - Episode 17
ICSY - Episode 18
ICSY - Episode 19
ICSY - Episode 21
ICSY - Episode 22
ICSY - Episode 23
ICSY - Episode 24
ICSY - Episode 25

ICSY - Episode 20

362 32 1
By jeongkyeom17_

Author note ;
Author tahu korang nak malas baca author note dekat bawah sebab author pun macam tu gak. Heol. Author nak bukak QNA untuk cast dalam cerita ni. Komen la apa yang korang pendam. Bagi QNA dekat author ke, nak kecam author or tak puas hati dengan author, haa komen-komen. Saia dan cast amat menantikannya.

"Yoongi, boleh kita bercakap sebentar?" meja belajar Yoongi ditepuk seseorang. Yoongi mendongak.

Ohh, Hae Jin.

"Nae? Cakaplah." Yoongi kembali membaca buku. "Bukan dekat sini." Yoongi memandang Hae Jin pelik. Mengapa perempuan ini? "Kenapa tak boleh cakap dekat sini?" Hae Jin rooling eyes. "Hish! Soalan privasi. Mana boleh tanya dekat sini."

"Privasi?" pipi Yoongi memerah. Jangan cakap yang Hae Jin akan berkata yang dirinya suka Yoongi.

Atau ajak Yoongi keluar minum bir.

Atau tidur bersama--

"Ya privasi. Khaja." tangan Yoongi direntap Hae Jin. Dia hanya mengikuti langkah Hae Jin walaupun dia tak tahu yang Hae Jin membawanya kemana.

.

Tangan Yoongi dilepaskan setelah mereka tiba di taman belakang universiti. Taman ini sunyi setelah kes pembunuhan melibatkan pelajar dan profesor dua tahun lepas. "Kenapa bawa saya ke sini?" tanya Yoongi. Kadang-kadang mata sepet itu akan memandang sekeliling tanda dia turut takut. "Masa awak hilang." mata Yoongi jatuh ke arah Hae Jin yang sedang berdiri di hadapannya. "Ada benda pelik yang bersama dengan awak?" Yoongi berfikir sebentar. Rasanya dia bangun dalam keadaan yang mamai dan kotor dan--

Mahkota?

Yoongi mengangguk. Hae Jin ingin menjerit tapi ditahan. Gembira barangkali kerana mahkotanya bersama Yoongi.

Lelaki vampire yang tak guna kerana telah menghilangkan sesuatu yang sangat beharga. "Awak simpan dekat mana mahkota tu?" Yoongi mendiamkan diri. "Mungkin ada di to--"

"Yah Yoongi hyung!" percakapan Yoongi terhenti. Hae Jin menjeling lelaki tersebut. "Khaja. Professor Lee panggil."

"Kejap! Aku tak habis lagi bercakap dengan dia." hampir sahaja tangan Taehyung meraih tangan Yoongi, tangan Hae Jin terlebih dahulu menahan tangan Taehyung. "Dan kau bukan siapa-siapa yang boleh melewatkan professor untuk berjumpa dengan Min Yoongi." Yoongi bangun lalu meninggalkan Hae Jin dan Taehyung berdua.

"Dan kau bukan siapa-siapa yang boleh sentuh tangan aku!" Taehyung merentap tangannya lalu meninggalkan Hae Jin. Hae Jin mengeluh perlahan. Mungkin balik nanti dia akan diberi hukuman berat.

Yoongi hanya berjalan ke hadapan tapi dia dengar apa yang Taehyung katakan. Mungkin Taehyung dan Hae Jin mempunyai masalah cinta.

Tapi jika Taehyung dan Hae Jin bercinta, adakah Hae Jin juga vampire? Dan mengapa dia kelihatan gembira bila Yoongi berkata bahawa mahkota itu ada bersamanya?

Apa yang ada disebalik mahkota milik Hae Jin?

Serabut Yoongi memikirkan semua ini.

.

Malam ini, squad ICSY akan bermalam di rumah lama tersebut. Mereka menaiki van usang Dongwon. "Dah sampai." mereka turun. "Wehh Yoongi! Betul ke kau nak bermalam dekat rumah tu?" Yoyo menelan air liur. "Tak apa. Kalau kau takut, kau peluk je aku." Gikwang nemeluk bahu Yoyo. "Aku pun ada." Dongwon menepis tangan Gikwang lalu meletakan tanganya pada bahu Yoyo.

Yoongi dan Lee Bi yang berada di sebelah mereka hanya menggeleng kecil.

"Ahh daripada peluk korang berdua nie baik aku peluk Yoongi. Kan kan?" Yoyo memeluk lengan Yoongi.

Lee Bi yang melihat terus menarik rambut Yoyo. "Auchh! Yah!" Yoyo berpusing ke belakang.

Tiada siapa.

"Dia buat aku cemburu." kata Lee Bi bila Yoongi memandangnya. "Masing-masing childish!" Yoongi berjalan ke hadapan meninggalkan mereka yang terpinga-pinga.

Pintu rumah 002 itu dibuka perlahan. Semua perabot telah dialas dengan kain putih. Yoongi menekan suis lampu. Mujur eletrik tidak dipotong oleh pihak berkenaan. Jika tidak pasti mereka akan tidur dalam suasana kegelapan dan kepanasan. "Aduh! Jangan tolak la!" Yoongi berpaling. "Masuk je la. Dia tak ada lagi. Pukul 12 nanti baharu dia datang." Yoyo, Dongwon dan Gikwang melangkah masuk. "Kejap, mana lagi seorang?" tanya Yoongi apabila tidak nampak kelibat Lee Bi.

Pantas Gikwang dan Dongwon berselindung di belakang Yoyo bila Yoongi berkata mereka bukan berempat tapi berlima.

"Woii! Aku rimas la! Tadi tunjuk gentle sangat suruh aku peluk la hape la. Last-last kau juga yang peluk aku ann." Yoyo mencubit tangan Dongwon dan Gikwang. "Aduh! Sakit la!"

"Korang tunggu sini kejap." Yoongi berlari keluar. "Aku tak nak duduk sini." mereka memandang sekeliling. Tekak mereka tak henti-henti menelan air liur. "Kita gerak rumah mak cik semalam la." idea Gikwang pantas diangguk. "Khaja." mereka menutup pintu rumah lalu berlari ke arah rumah yang terletak di tingkat atas.

Tanpa mereka sedar, pintu itu kembali terbuka.

"Yah Lee Bi!" Lee Bi memandang orang yang memanggilnya. "Wae?" tanya Lee Bi. "Mana kau pergi? Asal tak ikut aku? Kau memang nak kena kan!" Yoongi menyiku kepala Lee Bi.

Mana tidaknya?

Yoongi sibuk cari Lee Bi di semua tingkat tapi Lee Bi berada di taman permainan. "Alaaa, lambat lagi pukul 12. Bagi la aku main buaian nie dulu." Lee Bi menolak Yoongi ketepi lalu bermain buaian. "Aku pun nak juga." Yoongi duduk di atas buaian bersebelahan Lee Bi. "Kadang-kadang aku sedih dengan manusia yang tak ada omma dan appa." Lee Bi berkata. "Jap-jap. Appa kau mana Yoongi? Aku tak pernah nampak pun." Yoongi memandang Lee Bi. Buaian yang tadinya bergerak laju kini berhenti. "Kalau aku bagitahu, kau jangan bagitahu sesiapa tau."

"Memang la aku tak boleh bagitahu sesiapa pabo! Kau je boleh nampak aku."

"Hehe." Yoongi menggaru belakang tengkuk. Betul juga apa yang Lee Bi katakan. "Masa aku berumur 5 tahun, appa dan omma selalu bergaduh. Tiap hari pasti je ada pinggan yang pecah disebabkan appa baling."

"Suatu hari, appa kata dia nak ke Jepun untuk uruskan syarikat dekat sana. Dulu aku kaya. Tapi sekarang aku sekeluarga hidup dalam kesederhanaan. Appa pergi la ke sana. Tiap minggu pasti appa akan menetap dekat sana selama 3 hari."

"Omma syak appa pergi sana bukan sebab hal syarikat jadi dia ambil flight ke sana."

"Sampai je dekat syarikat appa, omma terus tanya dekat pekerja. Tapi pekerja tu cakap appa tak masuk syarikat dah dekat satu tahun. Lepastu, omma call appa. Omma maki appa. Appa ambil omma dekat syarikat tu tapi--" ayat Yoongi tergantung bila terperasan sesuatu sedang memerhatikannya dari tingkat atas.

Lee Bi turut memerhatikan apa yang Yoongi lihat. Membuntang matanya. "Hae-- Jin?" Hae Jin senyum sinis. Yoongi memandang Lee Bi dan Hae Jin silih berganti. Ternyata Hae Jin sedang memandang Lee Bi tapi Lee Bi di dalam keadaan ketakutan.

Adakah mereka saling mengenali?

Dahi Yoongi berkerut. "Hey! Wassup! Dah lama tak jumpa. Apa korang buat dekat taman permainan nie? Dating?" seseorang datang berdiri di hadapan Lee Bi dan ia menyebabkan pandangan Lee Bi terhalang.

Jungkook cuba menyembunyikan Lee Bi?

Yoongi bertanya sendiri. Sesuatu yang agak pelik. "Hey, aku tanya nie. Korang memang tak ada mulut ke apa?" Jungkook memandang Lee Bi silih berganti. "Aku masuk dulu la. Entah apa jadi dekat rumah tu kalau ditinggalkan lama-lama dengan 3 orang penakut tu." Yoongi bangun. Jam di pergelangan tangan ditatap seketika.

11:41 pm.

"Jangan lupa masuk awal. Tak baik berdua-duaan dekat sini." Yoongi melangkah ke aparment tersebut. "Apa jadi sekiranya saya berhadapan dengan Hae Jin?" Jungkook duduk di atas buaian lalu mengeluh kecil. "Nyawa awak di dalam bahaya."

"Mahkota dia ada dekat alam manusia sebab itu dia kuat sebab dia pun berada di alam manusia."

"Kalau awak nak tanya dimana mahkota Shin Byeol dekat Yoongi, lebih baik awak lupakan kerana Yoongi akan suspek awak kenal dengan Hae Jin. Ini akan membuatkan hal bertambah teruk."

.

"Hey apa nak jadi la dengan budak-budak zaman sekarang." Yoongi membebel sendiri ketika melihat lampu rumah tersebut terpasang, pintu rumah juga terbuka luas. Dia masuk ke dalam rumah tersebut. Rumah itu tidaklah sebesar mana. Mempunyai ruang dapur, ruang makan dan 2 bilik untuk berehat. Frame yang berada di atas tv almari menarik perhatian Yoongi. Terdapat sekeping gambar budak kecil dalamnya.

"Comel." itulah perkataan yang keluar dari mulut kecil Yoongi bila melihat gambar budak lelaki itu. "Pasti ini omma dan appa budak tu." kata Yoongi selepas melihat frame yang bersebelahan dengan frame gambar kanak-kanak tersebut. "Huh?" Yoongi mengamati gambar omma budak tersebut. Seperti pernah lihat.

Betul kata firasat hati Yoongi.

Yoongi berjalan meninjau ke arah bilik yang terletak bersebelahan dengan almari tv.

Pintu bilik pertama dibuka.

Tiada apa yang menarik melainkan tulisan budak yang diconteng pada dinding.

"Help me." Yoongi membaca apa yang dilihat. Tulisan tersebut ditulis dengan dakwat pen merah mungkin ataupun darah..? Yoongi juga tidak pasti. Pintu bilik kedua Yoongi buka. Bilik itu seperti mempunyai penghuni. Semua kemas cuma berhabuk. Mata Yoongi terjatuh pada botol arak yang bersepah ditepi katil.

Tiba-tiba gengendang telinga Yoongi menangkap suara kanak-kanak berlari sambil ketawa dengan riang.

Jam tangan dipandang.

12:00 am.

Tbc_

Author back~ Rasanya buku Vampire Blood dah nak habis kot since dah lama sangat cerita nie on-going.

Continue Reading

You'll Also Like

81.5K 2.2K 40
Puteri Riana Natasya binti Megat Abdullah Halim seorang yang keras hati dan tidak meminati akan cinta telah diduga dengan dugaan yang bakal membuatka...
177K 8.5K 22
Aku Qeesha Qaisara aku berumur 20 tahun sekarang aku hidup sebagai artis popular . Aku tiada mak tiada ayah Semasa aku berumur 15 tahun kerana ibubap...
940 80 12
Malas lah aku nak bagitau. Kau bacalah sendiri😌
5K 452 24
Park jimin! Bukan gadis biasa di mata setiap vampire. Dia menjadi buruan akibat kisah silam dahulu. Tapi, dia tak tahu kerana keluarganya rahsiakan...