KAISER : The Hidden King

By -theals

936K 48.7K 582

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

๐Š๐€๐ˆ๐’๐„๐‘ : ๐“๐ก๐ž ๐‡๐ข๐๐๐ž๐ง ๐Š๐ข๐ง๐ 
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
๐‘†๐‘๐‘’๐‘๐‘–๐‘Ž๐‘™ ๐ถโ„Ž๐‘Ž๐‘๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ

028

12.4K 787 17
By -theals

LAMPU PENTAS bertukar ungu , berdirilah Naayla Zahra dengan dress panjang berwarna merah bersama Aqashah berpakaian sut biru gelap bersedia membuat persembahan pada malam itu . Petikan gitar berbunyi dimainkan oleh Karl membuatkan semua mata tertumpu kepada mereka .

Perjalanan masih jauh menuju hatimu

Naayla memejam matanya menyanyikan bait lirik itu seolah-olah ceritanya dimasukkan ke dalam nyanyian . Aqashah pula menggenggam mikrofon sambil matanya mengerling ke arah gadis itu .

Hingga tak terasa kehadiranku.

Saat Naayla memandang ke arah penonton , dia terlihat Raiz Affan yang baru sahaja tiba berpakaian sut hitam sendirian . Matanya berpaut apabila Raiz melihatnya di atas pentas . Namun nyanyian tetap diteruskan sambil memandang tepat ke dalam mata lelaki itu dan Raiz pula berdiri kaku memandang gadis yang disakitinya tempoh hari .

Biarpun kau begitu,
Usiaku setia menunggu.
Kerna ku mahu kau jadi milikku

Jika ini hari dan malam terakhir dia bertemu Raiz biarlah dia meluahkan segalanya yang terbuku di dalam hati . Cukuplah dia simpan sejak dahulu hinggalah saat dia ternampak Raiz dan isterinya yang kini sudah berbahagia .

Sekiranya Raiz bahagia , tak akanlah dia mahu merampas kebahagiaan itu . Biarkan perasaannya terus hilang bersama malam itu .

Perasaan masih aku merindui kamu,

Aqashah berinteraksi bersama Naayla menggunakan pandangan mata . Siapa sangka dia telah lama menyukainya dalam diam sejak dahulu , dia tidak berani . Cukup sekadar melihat dari jauh dan memberi Naayla barang-barang kegemarannya.

Ya , dialah insan yang memberi Naayla sebotol mineral dan coklat Hershey di dalam dewan pada hari itu dan dia jugalah yang Naayla terlanggar di hadapan kelas Raiz .

Hingga tuhan selalu mendengar namamu.
Biarpun kau begitu,
Masih aku setia menunggu.

Nama Naayla Zahra sentiasa berada di dalam doanya , jika dia jodohnya pasti Allah akan ketemukan mereka satu hari nanti . Itulah harapan dia , namun sekiranya telah tertulis bahawa gadis itu bukanlah untuknya dia akan redha .

Hingga kau mahu menjadi milikku.

Entah kenapa saat lirik itu disampaikan mata Ayden yang sedang berdiri di sudut dengan segelas jus ditangan memerhatikan Naayla .

Dipisah lautan dunia namun cintaku tetap ada dan bergelora,
Untuk menjadi cahaya bahagia hidupmu.

Tangannya dimasukkan ke dalam poket menyentuh kotak cincin mempersoalkan keputusan yang dibuat itu . Dunianya penuh kegelapan namun tidak gadis itu . Apakah patut dia bawa gadis yang disayangi itu ke dalam dunia miliknya ? Dia tidak mahu kisah cinta ibu bapanya terulang sekali lagi .

Biarpun kau begitu,
Masih aku setia menunggu.
Kerna ku mahu,

Tanpa disedari Naayla sudahpun menitiskan air matanya . Para penonton menyatukan kedua tangan , nyanyian itu betul-betul sampai ke hati mereka .

Hingga kau mahu menjadi milikku.

Tiba-tiba telefon Raiz Affan berdering , dia memandang skrin telefon dengan degupan jantung yang laju . Dia berdebar apabila memandang nama rakannya muncul .

" Raiz , Meera ... " , dengar sahaja nama itu Raiz terus meninggalkan majlis sekolahnya , dia terus berlari ke kereta dan memecut untuk datang melihat isterinya di hospital .

Biarpun kau begitu,
Masih aku setia menunggu .

Tepukan gemuruh diberikan pada Naayla , Aqashah dan Karl . Memandangkan Aqashah mempunyai beberapa persembahan lagi bersama kumpulannya , Naayla terus turun ke belakang pentas sambil menyeka air matanya . " Kau dah janji tak nak nangis lah , Naayla . " monolognya sendirian .

Tubuhnya terlanggar seseorang , apabila dia mengangkat wajah kelihatan Ayden Kaiser memandangnya . Tangan lelaki itu naik ke pipinya , perlahan-lahan lelaki itu menyeka sisa air mata Naayla .

" This is breaking my heart . " Semakin dipujuk , semakin air matanya mengalir keluar . Terus Ayden menarik tangan Naayla untuk keluar dari tempat itu , kolam ikan yang tersedia di sekolah itu dituju . Gadis itu hanya akur mengikut langkah kakinya .

" Dekat sekolah ni aku jatuh hati pada Raiz , hari ini aku nak lupakan dia dekat sini juga . " kata Naayla membuatkan Ayden tersenyum bangga . " Aku tahu kau kuat untuk semua ni , trust me aku selalu sokong kau kalau kau nak buat apa-apa sekalipun . " katanya .

Mereka berdua diam seketika hanyut dengan pemikiran masing-masing .

" Ayd .. "

Naayla mengeluh lalu dia beranikan diri membuka mulut tentang malam itu . " Kau maksudkan ke semua yang kau cakap malamtu ? " tanya Naayla dibalas dengan anggukan dari Ayden Kaiser .

Tangan Naayla diraih , sebentuk cincin tiba-tiba disarungkan pada jarinya . Naayla terkedu memandang tindakan drastik lelaki itu . Ayden tersenyum manis melihat cincin yang dibeli khas cantik tersarung pada jari runcing gadis bernama Naayla Zahra . Gadis itu masih terkebil-kebil memandang cincin tersebut , apa yang berlaku sebenarnya ?

" Ini untuk apa ? " tanya Naayla hairan .

" You're mine now . " balasnya sambil mengenyitkan mata sebelum beredar masuk ke dalam dewan semula . Buat pertama kalinya jantung Naayla berdegup laju apabila mendengar sepotong ayat daripada Ayden Kaiser .

You're mine now .

You're mine now .

Ayat itu terus berulang-ulang ditelinganya , dia memandang Ayden yang sudah jauh meninggalkannya sendirian . Benarkah satu-satunya rakan dia yang dingin itu akhirnya menyarung cincin pada jarinya tanpa izin ? Naayla terus memandang geram , nama lelaki itu dipanggil sambil mengejar langkahnya .

" Ayden Kaiser ! "

Masuk sahaja ke dalam dewan tersebut , semua sedang menari dan ketawa riang mendengar persembahan kedua kumpulan Aqashah .

" Come on , Naayla ! " panggil Ayden , itulah kali pertama dia melihat wajah ceria lelaki itu . Naayla tersenyum manis sambil menghampirinya . Mereka berdua menari mengikut rentak mengabaikan semua yang berada di situ seolah-olah malam itu milik mereka berdua sahaja .

Let's fall in love for the night
And forget in the mornin'
Play me a song that you like
You can bet I'll know every line
I'm the boy that your boy hoped that you would avoid
Don't waste your eyes on jealous guys, f*ck that noise
I know better than to call you mine

You need a pick me up?
I'll be there in twenty five
I like to push my luck
So take my hand, let's take a drive
I've been livin' in the future
Hopin' I might see you sooner
I want you, riding shotgun
I knew when I got one right

Let's fall in love for the night
And forget in the mornin'
Play me a song that you like
You can bet I'll know every line

I'm the boy that your boy hoped that you would avoid
Don't waste your eyes on jealous guys, f*ck that noise
I know better than to call you mine

I love it when you talk that nerdy shit
We're in our twenties talking thirties shit
We're making money but we're savin' it
'Cause talking shit is cheap and we talk a lot of it
You won't stay with me, I know
But you can have your way with me until you go
And before your kisses turn into bruises, I'm a warning

Mata mereka berpaut .

Let's fall in love for the night
And forget in the mornin'
Play me a song that you like
You can bet I'll know every line

'Cause I'm the boy that your boy hoped that you would avoid
Don't waste your eyes on jealous guys, f*ck that noise
I know better
I know better

Ayden Kaiser benar-benar sudah jatuh cinta pada Naayla Zahra !

I know better than to ever call you mine .

Continue Reading

You'll Also Like

369K 9.9K 32
ARJUNA HANIF x TIARA ADELIA Tiara Adelia, bekerja sebagai pemandu pelancong di sebuah agensi pelancongan. Dia hanyalah seorang gadis biasa yang sudah...
402K 37.5K 33
You make me weak but uhh whatever Dryan Wyatt. Budak nakal yang sering ditakuti ramai. Manusia yang suka membuat masalah dan cari pasal antara murid...
689K 39.7K 57
ON- GOING [1๐“ข๐“ฝ ๐“—๐“ช๐“ฝ๐“ฒ ๐“ข๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawa...
1.4M 63K 62
๐™‡๐™š๐™ซ๐™ž๐™–๐™ฉ๐™๐™–๐™ฃ ๐——๐—ฒ๐˜ƒ๐—น๐—ถ๐—ป ๐—•๐—ฒ๐—ฐ๐—ธ๐—ต๐—ฎ๐—บ One word can describe him. A devil. ๐™๐™ค๐™จ๐™š ๐™€๐™ก๐™š๐™–๐™ฃ๐™ค๐™ง ๐˜ผ๐™ช๐™™๐™š๐™ก๐™ž๐™– His angel. Reminderโš ๏ธ โ€ขnew...