KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

๐Š๐€๐ˆ๐’๐„๐‘ : ๐“๐ก๐ž ๐‡๐ข๐๐๐ž๐ง ๐Š๐ข๐ง๐ 
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
๐‘†๐‘๐‘’๐‘๐‘–๐‘Ž๐‘™ ๐ถโ„Ž๐‘Ž๐‘๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ

024

12.3K 728 0
By -theals

GAMBAR dia dan Ayden Kaiser semasa di Canada di tenung lama , hampir sebulan dia tidak mendengar khabar berita daripada lelaki itu selepas kejadian bersama Harris Qalish . Ya , dia masih tidak mendapat jawapan untuk segala pertanyaan yang bermain di minda .

" Cik Naayla ? Sekarang giliran Cik Naayla buat persembahan . " kata seorang pengurus majlis sambil memegang beberapa helai kertas kerja di tangannya . Naayla mengangguk lalu seorang stylist membantunya mengemaskan gaun berwarna putih yang dikenakan pada tubuhnya . Naik sahaja ke atas pentas , semua mata memandangnya . Seperti biasa , yang datang menontonnya pasti orang-orang daripada keluarga bertaraf tinggi .

Gadis itu duduk di kerusi berhadapan sebuah piano . Dia menarik nafas dalam-dalam untuk menenangkan fikirannya sebelum jari-jemari menari di atas papan nada . Malam itu dia mempersembahkan lagu klasik Für Elise dari Beethoven .

Tamat sahaja lagu pertama tersebut , dia tersenyum memandang penonton sebelum jarinya kembali menekan papan nada untuk lagu Nocturne Op.9 No.2 , Chopin .

Lagu tersebut merupakan lagu kegemarannya bersama Ayden Kaiser . Setiap kali mereka merenung langit malam pasti lagu ini akan bermain dari telefon bimbitnya . Katanya setiap kali dia mendengar melodi indah itu , dia akan teringat semua kenangan manisnya dalam realiti penuh pahit itu .


Semua penonton yang berada di dalam dewan besar itu bangun memberi tepukan kepadanya . Seorang lelaki dalam lingkungan umur 50-an berjalan naik ke pentas dengan mikrofon di tangan . " Terima kasih , Cik Naayla Zahra ! Bukan senang nak jemput orang berbakat seperti Cik Naayla . " katanya , Naayla sekadar menunduk merendah diri . Dia terima dengan tawaran membuat persembahan sempena majlis syarikat terkenal itu kerana mereka inginkan lagu Nocturne Op.9 No.2 dimainkan , memandangkan dia dan Ayden bukan seperti dahulu lagi dia lebih mudah membawa lagu tersebut .

" Selamat menjamu selera semua . " kata lelaki itu . Naayla mengikut langkahnya ke sebuah meja makan di bahagian hadapan , kelihatan beberapa orang yang berpengaruh tersenyum ke arahnya . Kerusi ditarik oleh seorang pelayan untuk dia duduk .

" Cantiknya Cik Naayla malamni ! " kata wanita berbaju kurung moden berwarna kuning sambil memegang bahunya lembut . " Terima kasih , Datin Salmah pun cantik juga . " balas Naayla sopan . Mata Datin Salmah melirik ke arah suaminya , Dato' Ilham . " Kalaulah anak kita ikut mesti dia tertarik dengan Naayla ni . " katanya perlahan namun tetap didengari Naayla .

" Amboi , saya pun berkenan juga dengan Cik Naayla ni tau . " sudah , lagi seorang datin mencelah merebut gadis itu pula . Naayla tertawa halus , " Saya bukan sesiapa pun . " katanya , kedua-dua datin itu tertawa halus .

" Sayanglah kalau Cik Naayla rasa macam itu . Bagi kami , Cik Naayla ni istimewa tau ! Semua sukakan Cik Naayla . " kata Datin Fatima sambil memandang Naayla dengan wajah ceria .

" Kalau Cik Naayla nak berkenalan dengan anak kami , apa salahnya ? " balas Datin Salmah . Naayla sekadar tersenyum lalu menyuakan puding karamel ke dalam mulutnya .

Beberapa jam kemudian , majlis akhirnya sampai ke penghujung . Setelah ucapan penutup dibuat oleh seorang Dato' , Naayla melangkah ke ruang rehatnya di belakang pentas . Gaun putih diganti dengan dress panjang corak bunga berwarna hitam , setelah itu dia keluar beredar ke kereta putih milik Aliya yang menunggunya . Lagipun , Aliya sudah berjanji untuk membawa gadis itu bersiar-siar memandangkan sejak Ayden pergi Naayla hanya duduk di rumah dan hanya keluar apabila mempunyai persembahan . Risau !

" Kau tak contact Ayden langsung ke ? "

" Instagram , Twitter semua dia tak on . Aku dah buat semua , dia tak balas . " kata Naayla lalu mengeluh . " Aku yakin , dia akan balik sini satu hari nanti . Lagipun dia kan ada latihan apa semua . " balas Aliya direspon dengan anggukan . Tiba-tiba mata Naayla menangkap cincin dipakai Aliya .

" Siapa bagi tu ? "

Aliya tersentak , dia cuba sedaya-upaya menutup cincin itu semula . " Farid ke ? " tanya Naayla sekali lagi . " Er parents dia melamar aku semalam . Aku saja je pakai , tak fikir lagi . " Naayla mencebik , ceh ! Dulu cakap cuma kawan , gelilah apa tiba-tiba siap melamar lagi .

" Tapi aku rasa , dah sampai masa kot aku tamatkan zaman bujang aku ni . " kata Aliya membuatkan Naayla memandangnya . " Maksud kau , kau nak terima Farid ke ? " Aliya mengangguk , rakannya itu terus menjerit suka . Oh my God ! Tak lama lagi Aliya akan jadi isteri orang , isteri kepada Farid pula tu .

Teruja !

SEYN BERPELUK TUBUH memerhatikan aras bawah bangun usang dimana anak-anak buahnya berlawan dengan anak buah kumpulan lawannya . Dia di sebuah bangunan usang yang agak tinggi bersama Ayden Kaiser di sebelahnya . Seorang lelaki bersut hitam emas keluar dari sebuah kereta menghampiri anak-anak buahnya . " He is Lee , their leader . " katanya . Sniper diangkat ke atas tembok untuk dihalakan pada Lee , dia membaling rokok di lantai lalu dipijak .

Setelah dia mengunci Lee sebagai targetnya , peluru sniper itu berlepas dan mendarat tepat ke kepalanya . Seyn bersiul , " Headshot ! " serentak itu anak buah Lee terus menghalakan pistol mencari Seyn untuk menyerangnya setelah Lee rebah ke tanah .

" Bloody hell . " kata Seyn dingin apabila beberapa das tembakan terkena pada tiang bersebelahannya , tubuh Ayden ditolak untuk menyelamatkan lelaki itu . Bunyi tembakan itu membuatkan Ayden mengimbau kembali kenangan bersama arwah adiknya . " Your Ayd's . " kata Seyn , senapang AR-15 kegemarannya dihulurkan . Dia masih ingat saat dia bercerita mengenai senapang itu dengan teruja pada Seyn dan Zack semasa dia kecil dahulu .

Baru sahaja lelaki itu mahu menyambutnya , bait ayat arwah mamanya kedengaran di telinga .

" Mama tak nak Ayd jadi sebahagian daripada Jonas . "

Disebabkan itu , dia menepis huluran Seyn itu . " I'm not interested anymore . " katanya kasar , Seyn tertawa sinis lalu di melutut di hadapan Ayden . " Villain can be the main character too , King . " Ayden menjongketkan keningnya .

" What ? Kill innocent people like you ? " tanya Ayden , Seyn menjelingnya lalu dia melangkah pergi ke kereta hitamnya . Ayden terus mengejar langkahnya , " You're the one who killed my mom and now you expect me to be like you . You're very funny , Seyn . " sindir Ayden menyebabkan Seyn menoleh ke arahnya . Leher Ayden dicengkam kasar , " But you're the reason she's gone . Remember that . " katanya lalu dia kembali melangkah pergi bersama anak buahnya yang lain .

Ayden terus memecut laju dengan motorsikal hitamnya beredar dari tempat itu . Semakin lama dia dekat dengan Seyn , semakin rasa mahu membunuh lelaki itu membuak-buak tetapi biarlah lelaki itu terima balasannya sendiri .

What goes around comes around .

Continue Reading

You'll Also Like

2.4M 114K 63
| 2021| 18+ EXTENDED VERS COMINGSOON MELODRAMA ๐Ž๐›๐ฌ๐ž๐ฌ๐ข, ๐ฉ๐š๐ง๐š๐ฌ ๐›๐š๐ซ๐š๐ง, ๐๐ข๐ญ๐š๐ค๐ญ๐จ๐ซ, ๐ค๐จ๐ฆ๐ฉ๐ฅ๐ž๐ค๐ฌ. ๐Œ๐š๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ค๐š๐ก ๐ค๐š๐ฎ ๐ฆ๏ฟฝ...
164K 12.8K 45
#2 ๐“—๐“ฒ๐“ผ ๐“ข๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐™†๐™–๐™จ๐™ฎ๐™–๐™› ๐™€๐™ซ๐™ง๐™š๐™ฃ | ๐˜ฟ๐™–๐™๐™ก๐™ž๐™– ๐™€๐™ก๐™ซ๐™ž๐™ฃ๐™– Kasyaf's Obsessionโš ๏ธ Pertemuan pertama mereka bukanlah yang terbaik. Perte...
569K 19.5K 69
( In editing process...) ๐€๐‘ - ๐‘๐€๐˜๐˜๐€๐ - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...
217K 6.2K 74
tiada benda yang percuma di dunia ni kan ? sama juga la dengan permulaan story ni . Tengku Rykal menghulurkan bantuan kepada Akma tetapi mempunyai sy...