KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

๐Š๐€๐ˆ๐’๐„๐‘ : ๐“๐ก๐ž ๐‡๐ข๐๐๐ž๐ง ๐Š๐ข๐ง๐ 
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
๐‘†๐‘๐‘’๐‘๐‘–๐‘Ž๐‘™ ๐ถโ„Ž๐‘Ž๐‘๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ

018

12.6K 744 5
By -theals

SINARAN CAHAYA dari kamera-kamera dihadapannya membuatkan matanya agak sakit . Walaupun sudah biasa dengan situasi sebegitu , rasa janggal masih ada dalam dirinya . Namun , langkah harus diteruskan jua . Bagasi hitam ditarik menuju ke arah sebuah kereta di luar lapangan terbang tersebut .

" Beri laluan . Terima kasih . " langkahnya dibantu oleh pengawal-pengawal yang menjaganya daripada dirempuh wartawan-wartawan dari pelbagai media yang mengepungnya itu .

Sampai sahaja di luar , seorang lelaki berdiri dengan jambangan bunga di tangan bersebelahan kereta mewah berwarna hitam . Terus terukir senyuman manis di bibir gadis itu . Rambut diusap lembut seperti biasa setiap kali mereka bertemu .

" Welcome back , Naayla Zahra . "

" Thank you Ayden . "

Huluran Ayden Kaiser disambut . Kini persahabatan tersebut sudah wujud selama enam tahun sejak mereka berumur 17 tahun . Kata lain , masing-masing kini sudah dalam lingkungan umur 20-an . Sekejap sahaja masa berlalu , tahu-tahu mereka sudah menjadi kawan dalam tempoh yang agak lama .

Ayden memandang wartawan-wartawan yang berkerumun di dalam lapangan terbang itu . " Semua tak sabar tunggu Cik Naayla , pianist terkenal ni balik Malaysia . " Naayla ketawa sambil menolak bahu Ayden perlahan .

" Kau tu pun nasib pakai mask tau , kalau tak sekali kau kena kepung macamtu . " kali ini Ayden Kaiser pula yang ketawa mendengar ayat tersebut . Bukan apa , pernah beberapa kali peminat Naayla Zahra kecewa kerana mendengar gosip bahawa dia dan Naayla merupakan pasangan bercinta . Siap ada yang kata mereka tidak sepadan kerana personaliti berbeza , mana taknya yang perempuan peramah manakala yang lelaki dingin memanjang . Penat sudah memberi pernyataan yang mereka cuma teman rapat sahaja . Tak akanlah perlu ulang selalu .

Cuma .

Teman .

Rapat .

" Cepatlah bukakan pintu kereta ni , kan kau dah lama tak jumpa aku . Tak rindu nak layan aku macam princess ke ? " tanya Naayla selamba dibalas dengan jelingan Ayden . Sudah tentu lelaki itu terus berjalan laju masuk ke kereta bahagian pemandu selepas memasukkan bagasi Naayla ke dalam kereta . Memang tidaklah dia mahu melayan karenah gadis itu . Ingat ini cerita cinta lelaki gentleman dengan perempuan dari istana ke ?

Naayla mencebik namun Ayden membuat muka tidak bersalah dan sudahpun tunggu di dalam kereta . Dengan itu , terpaksalah Naayla melayan diri sendiri membuka pintu kereta . Baru nak feeling princess !

Masuk sahaja di dalam kereta , Ayden membuka mask yang dipakai lalu pandangannya dialihkan ke tempat duduk penumpang di belakang . " Itu untuk kau . " kata Ayden tanpa riak , Naayla tersenyum lebar memandang jambangan bunga yang cantik itu . " Are you trying to flirt me or what ? "

" Pfft , sudah-sudahlah berangan . " kata Ayden lalu bergerak meninggalkan kawasan tersebut . Sepanjang perjalanan , dia cuma mendengar cerita daripada Naayla . Gadis itu pasti akan bercerita berkenaan persembahannya jika dia baru pulang ke tanah air . Nak atau tidak , tadah sahajalah telinga mendengar walaupun tidak memberi respon apa-apa .

" Conclusion dia , semua berjalan dengan lancar . "

" Okay . "

Kali ini , Naayla memandangnya geram . Panjang dia bercerita itu sahaja lelaki itu balas ?! Okay ? Cubalah respon dengan pertanyaan takpun teruja sekali .

" Seriously , Ayden ? Okay ? " tanya gadis itu namun Ayden sekadar menjongketkan kedua-dua bahu . Apa salahnya jika dia memberi balasan ' okay ' lagi baik daripada diam tanpa respons , marah pula gadis itu nanti .

Disebabkan berjauh hati dengan kawannya itu , Naayla membuat keputusan untuk berdiam diri sepanjang perjalanan . Sudahlah Ayden tidak suka membuka radio , mereputlah gadis itu dengan muka masa mencuka di sebelah .

" Kau nak makan dulu ke sebelum aku hantar balik ? " tanya Ayden dibalas dengan gelengan . " Aku nak balik terus , nak rehat . Aku balik rumah parents aku tau . " pesan Naayla .

Ayden akur .

Terpaksalah dia memandu jauh sedikit . Sepatutnya perjalanannya sekejap sahaja memandangkan dia dan Naayla membuat keputusan untuk tinggal di kawasan perumahan yang sama tetapi kali ini gadis itu ingin pulang ke rumah keluarganya pula .

Mereka tiba di rumah keluarga Naayla setelah hampir 1 jam memandu kerana kesesakan lalu lintas yang agak teruk . " Thank you . " kata Naayla lalu masuk ke rumahnya . Baru sahaja Ayden mahu memecut pergi , telefonnya berbunyi menandakan satu mesej masuk .

- Papa ada dekat rumah .
- Where are you ?

Baca sahaja pesanan ringkas daripada papanya itu Ayden terus menggaru kepalanya yang tidak gatal itu lalu dia meneruskan perjalanan untuk pulang ke rumah . Selalu papanya , Encik Ethan akan tinggal di rumah lama mereka yang berdekatan syarikat supaya tidak perlu menghadap kesesakan lalu lintas di awal pagi .

Sampai sahaja di kawasan perumahan , kelihatan Encik Ethan duduk bersilang kaki di luar rumah sambil meniup asap rokoknya ke udara dengan surat khabar di tangan . Ayden Kaiser memandang pula seorang lelaki yang duduk di hadapan papanya itu .

Zach .

Satu-satunya orang datuknya yang boleh dipercayai . Lelaki itulah yang mengajarnya seni mempertahankan diri dan menembak . Nampak sahaja Ayden dari jauh , Zach terus menuju ke arahnya lalu merangkul lehernya . Rambut Ayden diserabutkan , namun Ayden tidak memarahinya .

" I'm not a kid anymore , Zach . "

" Yes you are , kiddo . "

Serentak itu , Ayden ditarik mendekati papanya . Encik Ethan tersenyum melihat kemesraan antara Zach dan anaknya itu . Sejak kecil , apa-apa sahaja pasti Ayden akan mencari lelaki itu . Bagi Ayden , Zach itu seperti keluarganya sendiri walaupun pada awalnya lelaki itu cuma seorang anak buah Jonas .

" So how's life , MMA fighter . I'm very proud of you every time i saw your face on television , Ayd . " kata Zach , setiap kali muncul wajah Ayden di kaca TV pasti dia akan menontonnya hingga lewat malam untuk melihat lelaki itu berlawan . Nama lelaki itu juga telahpun terkenal di mana-mana sahaja .

" Just fine . " balasnya sepatah , Encik Ethan memandang anaknya itu . " Actually , Zach has something to tell you . " katanya . Wajah Zach terus berubah serius lalu dia mengeluh sebelum mengalihkan pandangan pada Ayden Kaiser . Satu sampul surat diserahkan padanya .

Lihat sahaja ke dalam isi kandungannya , kelihatan beberapa keping gambar seorang gadis yang dikenali Ayden menghias pandangannya . Keningnya dijongketkan hairan , " Someone is watching her everywhere she go . " dengar sahaja setiap bait ayat itu membuatkan amarah Ayden meningkat . Sudah terang lagi bersuluh bahawa ini merupakan kerja datuknya itu . Tidak cukup dengan mengganggu hidupnya , kali ini lelaki tua itu mengganggu rakannya pula .

Terkejut dia melihat gerak-geri Naayla Zahra ketika mengadakan persembahan di Jakarta diperhatikan oleh seseorang . " Apa yang dia nak dari Ayd , pa ? Tak cukup dia bunuh mama dulu ? " tanya Ayden , Encik Ethan memegang bahu anaknya itu .

" He needs you to be the next Benjamin's , Ayd . Selagi Ayd tak muncul depan dia dekat sana , selagi itu dia akan cuba untuk tarik Ayd . He's my dad dan dia tak akan putus asa macam itu sahaja . " Ayden menunduk memandang tangannya yang digenggam geram . Dia tidak minat dengan Benjamin's semua itu sejak dahulu lagi walaupun itulah darah yang mengalir di tubuhnya tetapi dia jijik dengan kerja sebegitu .

" Ayd kena jumpa Jonas , selesaikan semua ini untuk arwah mama . " sambung Encik Ethan lagi . Dia tahu jauh di sudut hati anaknya itu pasti mempunyai rasa teringin untuk menyedarkan datuknya dari kerja-kerja kotor tersebut . Kerana Jonas lah isterinya ibu kepada Ayden Kaiser meninggal dunia dengan kejam .

" One day , everything will be over . "

Continue Reading

You'll Also Like

11.8K 118 12
Spin Off Bukan Sugar Mommy IVY JULIA- Jalan hidupnya bukan mudah. Pernah dicurangi suami dan juga kehilangan anak kembarnya membuka matanya dari ter...
164K 12.8K 45
#2 ๐“—๐“ฒ๐“ผ ๐“ข๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐™†๐™–๐™จ๐™ฎ๐™–๐™› ๐™€๐™ซ๐™ง๐™š๐™ฃ | ๐˜ฟ๐™–๐™๐™ก๐™ž๐™– ๐™€๐™ก๐™ซ๐™ž๐™ฃ๐™– Kasyaf's Obsessionโš ๏ธ Pertemuan pertama mereka bukanlah yang terbaik. Perte...
4.1K 612 75
FIRST STORY <3 Disebabkan janji yang telah di janji oleh dirinya sendiri, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dal...
217K 6.2K 74
tiada benda yang percuma di dunia ni kan ? sama juga la dengan permulaan story ni . Tengku Rykal menghulurkan bantuan kepada Akma tetapi mempunyai sy...