KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

๐Š๐€๐ˆ๐’๐„๐‘ : ๐“๐ก๐ž ๐‡๐ข๐๐๐ž๐ง ๐Š๐ข๐ง๐ 
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
๐‘†๐‘๐‘’๐‘๐‘–๐‘Ž๐‘™ ๐ถโ„Ž๐‘Ž๐‘๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ

017

13K 777 1
By -theals

TUBUH TINGGI seorang manusia yang berjalan dihadapannya dipandang , tidak sangka semakin hari semakin dia dan Ayden Kaiser menjadi rapat bagaikan kawan lama . Mungkin dia mula rasa selesa untuk berkawan dengan lelaki itu ? Apa salahnya , kali ini dia cuba mengenal abang kepada Arian Haider pula kan

" Ayden , kau nak pergi mana ni sebenarnya ? " tanya Naayla Zahra hairan . Ayden membalas dari hadapan tanpa menoleh sedikit pun pada gadis itu , " Kau yang nak ikut sangat semalam kan ? " Naayla berdecit .

Memanglah dia beria mahu ikut Ayden apabila dia memberitahu dia ingin ke suatu tempat esok pagi tetapi dia tidak tahu pula Ayden mahu berjalan kaki pergi ke tempat itu . Dengan beg galasnya , nak pergi perpustakaan ke ? Sudahlah Naayla mahu berjoging pun cukup malas apatah lagi berjalan jauh sebegini . Menyesal !

Dalam beberapa minit kemudian , mereka tiba di sebuah tempat . Masuk sahaja ke dalam tempat tersebut , kelihatan sekumpulan remaja dan kanak-kanak sedang mendengar arahan seseorang di hadapan .

Naayla membulatkan matanya lalu memandang Ayden Kaiser yang berpeluk tubuh di sisinya , " Sekejap , kenapa kau bawa aku datang sini ? Kau nak belajar ke ? " tanya Naayla . Ayden ketawa halus lalu matanya memandang beberapa bingkai gambar yang kemas tersusun di sebuah rak namun kebanyakannya adalah gambar Ayden Kaiser memegang trofi emas taekwondo .

" Kau- "

" Eh bawa girlfriend ke Ayd ? " seorang lelaki dalam lingkungan 20-an menghampiri mereka berdua yang berdiri di pintu . Lelaki itu tersenyum manis menampakkan lesung pipitnya lalu merangkul leher Ayden . " She is my friend . " balas Ayden menekankan perkataan tersebut .

" Naayla , Naayla Zahra . "

" Amir , pembantu Park Sabeomnim . " katanya , Naayla menjongketkan kening sebelah . Apa nama pelik sangat ni ? " Sorry sorry , kitorang semua panggil coach as sabeomnim . " kata Amir sambil mengurut perlahan belakang tengkuknya dengan janggal .

Ayden menunduk memberi hormat apabila lelaki yang digelar ' Park sabeomnim ' itu menghampiri mereka bertiga , bahu Ayden ditepuk perlahan . " Pergi bersiap , kita nak berlatih . " kata beliau dengan pelatnya . Naayla pula dibawa ke tempat duduk berhampiran ruang berlatih , dia tidak pernah melihat seni mempertahankan diri di hadapan matanya .

Beberapa minit kemudian , Ayden keluar dengan baju taekwondonya yang elok tersarung ditubuh , tali di pinggang diketatkan kemudian dia berjalan menunju ke Naayla . Mata Naayla yang memandangnya tanpa berkelip itu membuatkan lelaki itu ketawa kecil , terpanakah dengannya ? Ceh !

Ayden berdehem , " Kalau kau bosan , depan tu ada kafe . Tunggu aku dekat sana . " katanya , belum sempat dibalas rambut Naayla diusap oleh Ayden sebelum dia beredar ke ruang latihan . Tindakannya membuatkan Naayla terpaku sambil tangannya memegang rambutnya yang diusap sebentar tadi .

Dup.

Dap.

Dup.

Dap.

Tangannya menekup pipi yang semakin membahang . Kau kenapa ni Naayla ? Dia menggeleng kepalanya berkali-kali , Ayden yang berdiri dari jauh sekadar merenung gadis itu sebelum memberi perhatian sepenuhnya terhadap latihannya pada hari itu .

Beberapa lama kemudian , lelaki itu sudah mula penat . Peluh yang membasahi tubuhnya itu diabaikan malah dia tetap meneruskan latihannya . Setiap gerak-gerinya diperhati oleh Naayla dari tempat duduk . Jujur dia kata lama kelamaan melihat lelaki bernama Ayden Kaiser ini , barulah dia sedar jika nak dibandingkan dengan Raiz Affan sangat berbeza . Tetapi kedua-dua mempunyai rupa paras yang boleh menarik perhatian gadis-gadis diluar sana untuk memandang mereka .

Namun , hanya Raiz Affan yang boleh menjadi hiasan pandangan Naayla .

Sejak dia berumur 13 tahun .

Ya , sudah lama .

" Helloooo . " tangan dilambai-lambai dihadapan matanya , terus dia menunduk memandang wajah Ayden yang melutut di sisi . Lelaki itu sudahpun menukar pakaiannya semula , entah berapa lama dirinya termenung .

" Jom aku bawa kau makan . " ajak Ayden Kaiser lalu dia berdiri untuk beredar , dengan pantas langkahnya itu dikejar oleh Naayla Zahra . Tidaklah jauh mana kafe tersebut malah tidak sampai 5 minit sekalipun . Selesai sahaja memesan makanan , Naayla menongkat dagunya di atas meja sambil memandang langit yang mendung di luar kafe manakala Ayden bermain telefon bimbitnya .

Pandangan dialihkan pada Ayden , " Kau memang selalu masuk pertandingan taekwondo ke ? " tanya Naayla dibalas dengan anggukan . " Papa aku daftarkan aku dekat US sejak aku kecil , bila pindah Malaysia masa umur 10 tahun aku join sini . "

" Aryan meninggal dunia dekat sini ke US ? "

" US . "

Suasana kembali senyap .

" Naayla- "

Naayla memandang wajah Ayden yang berubah serius . " Can you stop asking me about him ? Aku tak suka . " katanya . Eh kenapa pula dia tidak suka apabila berbual tentang arwah Aryan ? Pelik . Disebabkan suasana yang semakin tegang antara mereka , Naayla tidak berani untuk bertanya berlebih-lebihan . Kalau Ayden tinggal dia di sini bagaimana ?

Mereka berdua menjamu spaghetti bolognese dan kopi panas yang telah dihidangkan bertemankan muzik tenang yang memenuhi ruang tersebut . Sekurang-kurangnya tidak perlulah dia mencari topik perbualan untuk mengelakkan suasana janggal .

" Raiz macammana ? " tanya Ayden .

Walaupun , dia sudah tidak bertegur dengan Raiz Affan dia sering bertanya keadaan lelaki itu pada Naayla Zahra kerana dia bimbang dengan rakan rapatnya itu . Namun masih ada sisa perasaan geram dan marah pada lelaki tersebut . " Aku cuma pandang dia dari jauh , tak macam dulu dah . "

" Kenapa pula ? "

" Sebab aku tak nak sakitkan hati kau . "

Ayden menjongketkan keningnya hairan , apa kaitan dengan dirinya pula ? " What do you mean ? " , Naayla mengeluh perlahan . Dia memandang tepat mata lelaki itu . " Aku tahu kau sebenarnya still marahkan Raiz , kalau aku dekat dengan dia mesti kau tak suka . " kali ini , Ayden ketawa halus mendengar alasan gadis tersebut .

" Kau ada hak nak dekat dengan sesiapa pun , aku tak kisah . Kau kawan aku , aku happy tengok kau senyum . " kata Ayden , mata Naayla seolah-olah bersinar terang mendengar satu perkataan keluar dari mulutnya . " Err... What ? "

" Aku kawan kau ? "

Selama ini Ayden Kaiser selalu menyakat dan mencari gaduh bersamanya namun dia juga selalu mengikutnya kemana-mana sahaja tidak kiralah di sekolah ataupun di luar . Setiap kali Naayla ingin meluangkan masa bersendirian pasti diikuti Ayden membatalkan rancangannya . Sama dengan Naayla , dia juga selalu mengikut lelaki itu . Tetapi tidak pernah dia sangka Ayden menganggapnya sebagai ' kawan ' .

" I spent my time with you not as your bodyguard , Naayla . "

" But as a friend . "


















🌙 - The Korean term used is sabeom or sabeomnim (sometimes spelled "sabum" or "sabom") , which basically means coach or respected coach, respectively. The suffix "-nim" is an honorific that is added to denote respect. ... In all cases the suffix "-nim" can be attached for added respect

Continue Reading

You'll Also Like

164K 12.8K 45
#2 ๐“—๐“ฒ๐“ผ ๐“ข๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐™†๐™–๐™จ๐™ฎ๐™–๐™› ๐™€๐™ซ๐™ง๐™š๐™ฃ | ๐˜ฟ๐™–๐™๐™ก๐™ž๐™– ๐™€๐™ก๐™ซ๐™ž๐™ฃ๐™– Kasyaf's Obsessionโš ๏ธ Pertemuan pertama mereka bukanlah yang terbaik. Perte...
849K 32.3K 69
Pernah dengar istilah dendam memakan diri? Istilah benci bertukar sayang? Istilah itu semua berada dalam cerita mereka. Tentang pasangan yang dahulun...
288K 10.9K 54
[๐“ค๐“ท๐“ญ๐“ฎ๐“ป ๐“ฝ๐“ฑ๐“ฎ ๐“ถ๐“ป๐“ผ. ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] แด€แด€สแด€ษด แด…แด€ษดษช๊œฑสœ || แดขแด€ส€แด€ สแด€๊œฑแดษชษด Known as the soft spoken husband AAYAN DANISH - Jejaka berdarah cam...
377K 23.1K 54
"Can't you just shut up your pretty mouth," Syed Adam Darrius โ€ข Jejaka kacak berumur 27 tahun ini terkenal dengan sifat annoying nya. Dirinya yang ag...