KAISER : The Hidden King

By -theals

936K 48.7K 582

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

๐Š๐€๐ˆ๐’๐„๐‘ : ๐“๐ก๐ž ๐‡๐ข๐๐๐ž๐ง ๐Š๐ข๐ง๐ 
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
๐‘†๐‘๐‘’๐‘๐‘–๐‘Ž๐‘™ ๐ถโ„Ž๐‘Ž๐‘๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ

013

14.1K 902 1
By -theals

MEMANDANGKAN percubaan SPM sudah tamat beberapa minggu yang lalu , Emerald High School sering mengadakan kelas tambahan , motivasi dan sebagainya untuk persediaan menghadapi SPM sebenar . Setiap kali motivasi diadakan , Naayla Zahra pasti tiba awal kerana itulah satu-satunya cara untuk dia memerhatikan Raiz Affan sepanjang motivasi tersebut . Dia fokus ? Memang tak lah !

Namun malangnya hari ini tiada sesi motivasi untuk gadis itu . Hari pelajar Emerald High School penuh dengan kelas tambahan . Pen hitam ditangannya diketuk-ketuk ke atas permukaan meja perlahan sambil memerhati papan putih di hadapan yang penuh dengan jalan kira Addmath .

Laws of Indices , laws of surds , laws of logarithms satu apa pun tidak masuk ke dalam otak seolah-olah ada pagar yang menghalang setiap penjelasan cikgunya di hadapan . Pandangan dialihkan ke arah Aliya yang sedang menunduk membaca novel di laci meja , lengan gadis itu di siku .

" Shh , aku tengah baca part sweet , " serentak itu Naayla menjelingnya . Nampaknya terpaksalah Naayla memberi perhatian pada pembelajaran . Nasib kau lah , Naayla Zahra .

" Aku baru nak ajak kau ponteng . " rungutnya perlahan .

Beberapa minit kemudian , seisi kelas melepaskan keluhan berat setelah loceng berbunyi menandakan tamat waktu Addmath . Ayden menolak belakang kerusi Naayla menyebabkan gadis itu menoleh geram ke arahnya . Satu hoodie putih dibaling ke arahnya , Naayla menyambutnya dengan penuh tanda tanya .

" Aku nak ponteng , kau nak ikut tak ? " tanya Ayden sambil mengeluarkan hoodie hitamnya dari beg galas . Naayla menggaru kepalanya yang tidak gatal itu lalu dia memandang Aliya . " Aku nak belajar sejarah . " kata Naayla .

Kedengaran tawa halus dari Aliya , " Kau bawa je la dia ni Ayden , nanti aku cover . Minah ni mana minat sejarah . " kata Aliya . Serentak itu , Ayden bangun keluar dari kelas manakala Naayla cepat-cepat mengejar langkah lelaki itu . Tiba sahaja di belakang sekolah , Ayden terus menyarung hoodie hitam pada tubuhnya lalu dia memanjat pagar tersebut .

Dia memandang Naayla di dalam kawasan sekolah saat mendarat ke tanah . Naayla masih ragu-ragu . " Hurry up . " kata Ayden , gadis itu memegang kuat pagar tersebut . " Aku takutlah . "

" K bye . "

Nampak sahaja Ayden sudah mahu beredar pergi , Naayla dengan pantas dan takut memanjat pagar sekolah itu . Malangnya , bukan kaki yang mendarat dahulu . Ayden ketawa melihat Naayla yang jatuh di tanah , " You aren't supposed to laugh ! "

" Am I ? " tanya Ayden kembali dengan sisa tawanya . Naayla berdiri lalu menyapu kotoran di uniform sekolahnya itu .

" Ugh ! Where are we going right now ? "

" My place . " membuntang mata Naayla mendengar Ayden mahu mengajaknya ke tempat lelaki itu . " Pfft lol , tempat haritu lah . " sedar perubahan riak wajah Naayla membuatkan Ayden menafikan fikiran Naayla pantas , memang taklah dia mahu mengajak Naayla ke rumahnya .

Ayden mengeluarkan telefonnya dari poket lalu menelefon pemandunya untuk membawa mereka berdua ke tempat tersebut . Beberapa minit kemudian , mereka berdua tiba di destinasi tersebut . Pemandunya sudahpun beredar manakala Naayla terus duduk memandang pemandangan di hadapannya .

Buku berwarna putih dikeluarkan lalu gadis itu mula melukis manakala Ayden berdiri menikmati angin yang bertiup , Naayla memandang lelaki itu sekilas , dia seperti pernah lihat susuk tubuh itu . Kemudian , dia teringat peristiwa yang berlaku beberapa bulan yang lalu .

Seorang lelaki berhoodie hitam yang memecut laju ke arahnya !

Lelaki itu menarik lengan baju hoodie-nya ke depan hingga menutup telapak tangan , Naayla hanya memerhati . Dia tersentak apabila lelaki itu menghulurkan tangan untuk membantunya berdiri . Dengan perlahan , hulurannya disambut .

" Lain kali kalau tak pandai bawa motor , jalan kaki saja . " kata lelaki itu , Naayla agak terkejut . Eh ? Bukankah lelaki itu yang memecut laju macam jalan ini dialah pemiliknya ? Lelaki tersebut melangkah untuk masuk ke dalam keretanya semula setelah meninggalkan payung itu kepada Naayla .

Naayla terus menarik tangannya , serentak itu lelaki itu mengaduh kesakitan . " Are you okay ? " tanya Naayla , lelaki itu menoleh namun wajahnya masih tidak kelihatan . Dia memandang tangannya yang luka berdarah itu . " It's not your business . " katanya lalu masuk ke dalam kereta dan beredar .

" K-kau yang langgar aku haritu kan ? " tanya Naayla secara tiba-tiba , Ayden terus menolehnya . Langkah diaturkan ke arah Ayden , dia mendongak memandang wajah lelaki itu . " Betul kan ? Masa hujan haritu , kau- "

Gadis itu semakin terkejut apabila melihat anggukan dari lelaki itu . " And you owe me something that day . " katanya . Naayla menggeleng , sudahlah dia cukup geram dengan lelaki yang hampir melanggarnya hari itu . Sebab itulah badannya lenguh-lenguh apabila pulang . Tak guna !

" Sebab kau , luka aku makin sakit tau . " usik Ayden . Naayla mencebik , " Manalah aku tahu , kau cedera masatu . Ingat aku sempat ke nak belek-belek ? " , sekali gus Ayden tersenyum sinis . Dia sengaja mahu mengusik gadis itu lagipun untuk dia tolong sewaktu itu . Ikutkan hati mahu saja dia tinggal .

Tiba-tiba matanya menangkap sekeping gambar yang tercicir di atas rumput bersebalahan dengan buku milik Naayla . Gambar dua kanak-kanak itu ditenung lama olehnya , sehinggalah nama seseorang muncul di mindanya .

" Siapa tu ? Kawan kau ? " tanya Ayden .

Naayla mencebik , " Jangan nak ubah topik , mana ada kawan aku dekat sini . Liar . " riak wajah Ayden berubah serius , dia menghampiri gambar tersebut lalu ditunjuk ke arah Naayla .

" This kid . " Ayden menunjuk wajah kanak-kanak lelaki dengan mata berwarna hazel yang sedang merangkul leher seorang kanak-kanak perempuan iras Naayla Zahra . Naayla mengangguk , benar kanak-kanak itu merupakan kawan sewaktu dia masih 7 tahun . Sudah 10 tahun mereka tidak bertemu malah hubungan mereka terus terputus tidak mendengar khabar masing-masing .

" Dia Aryan Haider , adik aku . "

Continue Reading

You'll Also Like

827K 44.4K 33
๐‹๐š๐š๐ข๐ญ๐ก ๐Œ๐ข๐œ๐ก๐ž๐ฅ๐ž ~ ๐Š๐ข๐š๐ง๐š ๐‰๐ž๐ฌ๐ญ๐ข๐ง๐š " Goodnight my little lady..." LAAITH MICHELE. Jejaka berusia 26 tahun. Mempunyai perwatakkan...
1.4M 63K 62
๐™‡๐™š๐™ซ๐™ž๐™–๐™ฉ๐™๐™–๐™ฃ ๐——๐—ฒ๐˜ƒ๐—น๐—ถ๐—ป ๐—•๐—ฒ๐—ฐ๐—ธ๐—ต๐—ฎ๐—บ One word can describe him. A devil. ๐™๐™ค๐™จ๐™š ๐™€๐™ก๐™š๐™–๐™ฃ๐™ค๐™ง ๐˜ผ๐™ช๐™™๐™š๐™ก๐™ž๐™– His angel. Reminderโš ๏ธ โ€ขnew...
2.6K 220 36
๐‘ถ๐’ ๐‘ฎ๐’๐’Š๐’๐’ˆ โœˆ๏ธŽ "๐€๐ฉ๐š ๐ฉ๐ฎ๐ง ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ญ๐ž๐ซ๐ฃ๐š๐๐ข, ๐ค๐š๐ฎ ๐ญ๐ž๐ญ๐š๐ฉ ๐š๐ค๐ฎ ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ฉ๐ฎ๐ง๐ฒ๐š" - ๐€๐˜๐ƒ๐„๐ ๐€๐‹๐…๐€ Perasaan cinta yang ti...
368K 9.9K 32
ARJUNA HANIF x TIARA ADELIA Tiara Adelia, bekerja sebagai pemandu pelancong di sebuah agensi pelancongan. Dia hanyalah seorang gadis biasa yang sudah...