KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

𝐊𝐀𝐈𝐒𝐄𝐑 : 𝐓𝐡𝐞 𝐇𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐊𝐢𝐧𝐠
001
002
003
004
005
006
007
008
009
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
𝑆𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟

010

15.2K 860 0
By -theals

MULUTNYA bersiul sambil kaki diayunkan ke udara , matanya memandang suasana malam di taman tema itu . Nasib baik ibu bapanya memberi kebenaran untuk keluar ke taman tema bersama Farid . Jika tidak , pasti dia berasa bosan di rumah memandangkan gadis itu merupakan anak tunggal .

" Aku ada ajak Raiz tau sebab aku janji dengan dia nak lepak malamni . "

Aliya terus memandang lelaki itu teruja . " Bagus , bagus . Sekejap eh aku nak call someone . " dengan itu Aliya terus menjauhi Farid dan mendail nombor telefon Naayla Zahra .

Tut ..

Tut ..

" Hell- "

" Naayla ! Jom teman aku dekat theme park ? Farid tinggal aku seorang diri dekat sini , pleaseeee ? " tipu Aliya , dia cuba membuat suara sedih supaya Naayla bersetuju . Jika dia beritahu bahawa Raiz akan muncul pasti gadis itu tidak mahu kerana segan . Sampai bila dia mahu malu bertemu Raiz ? Sudahlah tahun ini tahun akhir mereka sekolah lagipun SPM juga mahu dekat .

" Aku tak ada mood la , Aliya . "

" Sebab kau tak ada mood la kau kena enjoy , Naayla Zahra ! " gadis itu masih memujuk Naayla . Lama Naayla mendiamkan diri sehingga dia bersetuju dengan ajakan gadis tersebut .Lagipun jika dia keluar , dia tidak perlu berhadapan dengan Naufal Zaid di rumah .

Panggilan dimatikan , langkah Naayla diaturkan ke almari lalu sehelai hoodie berwarna hitam disarungkan ke tubuhnya . Rambut pendek paras bahu itu dikemaskan kemudian topi hitam menutup kepalanya . Selesai sahaja bersiap , gadis itu beredar menaiki motorsikal .

Dia tiba di sebuah taman tema beberapa minit kemudian , sampai sahaja di situ Aliya sudah kelihatan di hadapan pintu utama . Namun seorang lelaki yang berdiri di sebelah gadis itu membuatkan Naayla agak hairan . Dia terus berlari merangkul leher Aliya yang tersenyum ceria seperti ada sesuatu yang disorokkan olehnya .

" Kau cakap Farid tingg- "

" Hai Raiz ! " sapa Aliya memintas ayat rakannya itu sambil melambai ke arah seorang lelaki yang menghampiri mereka bertiga . Raiz Affan membalas lambaian tersebut kemudian menepuk bahu Farid yang tersengih . Naayla Zahra pula cuba sedaya upaya menutup mukanya dengan topi . Sepatutnya dia sudah boleh agak bahawa Aliya menipunya kerana selama ini Farid tidak pernah meninggalkan Aliya sendirian apatah lagi waktu malam sebegini .

" Haa Farid , jom ! "

Aliya menarik hujung baju Farid pergi ke permainan yang ada disitu manakala Naayla dan Raiz ditinggalkan berdua di pintu utama . Raiz Affan membongkok sedikit untuk melihat wajah gadis yang dari tadi menyorokkan wajahnya itu .

Bibir lelaki itu mengukirkan senyuman nipis .

" Assalamualaikum . " sapanya , Naayla mendongak memandang Raiz . Seperti biasa , setiap kali mereka bertentang mata pasti jantungnya berdegup laju sekali gus pipinya yang merah dan membahang . " Wa-waalaikumussalam . " balasnya lalu rambutnya dikemaskan sambil berjalan laju di hadapan Raiz .

Dia tidak mahu Raiz menegur dirinya yang sedang malu .

Tanpa disedari , dia benar-benar sudah jauh daripada Aliya , Raiz dan Farid . Naayla memandang sekeliling , kini dia sudah ditenggelami dengan sesakan orang awam yang berada di situ . Tiba-tiba hoodie-nya ditarik oleh seseorang .

" Hold me and never let me go , okay ? " wajah Raiz Affan menghias pandangannya . " Nah , pegang ni . " arah Raiz sambil menunjuk hujung lengan bajunya . Dengan perlahan lengan bajunya itu dipegang .

Raiz memandangnya sekilas sebelum memulakan langkah menghampiri Aliya dan Farid . " Kalau kau hilang macam tadi , Aliya risau . " kata Raiz perlahan . Naayla sekadar menunduk memandang tanah hingga mereka tiba di hadapan sebuah ferris wheel .

" Naik berempat ya ? " tanya pekerja yang ditugaskan untuk menjaga bahagian tersebut . Farid menggeleng laju . " Saya dengan dia naik berdua . " balasnya sambil menunjuk dirinya dan Aliya , kemudian Farid memandang Raiz dibelakang .

" Diorang pun naik berdua . "

Naayla Zahra tersentak apabila Farid menunding jari ke arah dirinya dan Raiz Affan . " No no , aku takut tinggi lah ! " namun Aliya tersenyum mengejek mendengar katanya itu . " Raiz ada , Naayla . Kau okay je dekat atas sana nanti , aku janji . "

" Kesian Raiz , ini benda wajib dia main tau setiap kali pergi sini . Tak akan lelaki handsome macam dia naik seorang kot ? " Farid menambah-nambah supaya Naayla bersetuju untuk naik bersama rakannya . Serentak itu , dia dan Aliya sudahpun masuk ke tempat duduk mereka .

Raiz menoleh ke arah Naayla yang agak risau sambil memandang tempat duduk di hadapan mereka berdua . " Kalau kau tak nak , kita tunggu dekat sini saja . " namun Naayla menggeleng lalu terus berjalan masuk . Raiz menjongketkan keningnya hairan sambil mengikut Naayla Zahra .

Bergerak sahaja ferris wheel itu , Naayla terus memejam matanya rapat manakala tangannya digenggam . Raiz yang sedang berpeluk tubuh di hadapan memandangnya , " Cuba buka mata tu . " katanya .

Naayla cuba membuka matanya perlahan dan perkara pertama yang dilihat ialah bulan yang menerangi langit luas gelap berhias bintang . Matanya seolah-olah bersinar kagum dengan ciptaan indah di hadapannya itu .

" I've had a rough day and honestly all i want is this . "

" If you ever feeling lonely , just look at the moon . Trust me , someone is looking at it too and maybe you share the same story with them . "

Naayla mengerling ke arah Raiz yang sedang memerhati bulan terang tersebut .

" Itu sebab kau suka naik benda ni ? "

Raiz mengeluh lalu dia meraup wajahnya sebelum membalas pandangan gadis itu . " Aku ada kisah aku sendiri dulu . " pandangannya dikembalikan kepada pemandangan di hadapan .

TANGAN dilambai ke arah Naayla sebelum Aliya beredar menaiki kereta bersama Farid untuk pulang ke rumah . Hilang sahaja bayangan dua orang itu , Naayla memandang Raiz Affan yang berjalan sambil memasukkan tangan ke dalam poket di hadapannya . Dia tahu lelaki itu semestinya mengingati kisah lamanya selepas menaiki ferris wheel sebentar tadi .

Keluar sahaja dari tempat itu tadi , Raiz terus ingin pulang dengan alasan dia sudah penat . Wajahnya yang ceria serta-merta hilang , mustahillah dia baik-baik sahaja .

" Aku balik dulu . " kata Naayla sebelum dia ke arah motorsikalnya . Namun langkah terhenti apabila namanya dipanggil lelaki itu . Dia menoleh memandang Raiz Affan di belakang .

" But Naayla , moon can be a nightmare too . "


Continue Reading

You'll Also Like

154K 13.6K 59
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
831K 30.6K 67
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟑 𝐊𝐧𝐨𝐰𝐧 𝐀𝐬 𝐇𝐢𝐬 𝐋𝐨𝐯𝐞𝐥𝐲 𝐖𝐢𝐟𝐞 𝐍𝐚𝐢𝐦 𝐅𝐚𝐞𝐞𝐪 | 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐇𝐚𝐧𝐢𝐦 𝐄𝐫𝐢𝐚𝐧�...
1.4M 53.2K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
11.8K 118 12
Spin Off Bukan Sugar Mommy IVY JULIA- Jalan hidupnya bukan mudah. Pernah dicurangi suami dan juga kehilangan anak kembarnya membuka matanya dari ter...