KAISER : The Hidden King

By -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... More

𝐊𝐀𝐈𝐒𝐄𝐑 : 𝐓𝐡𝐞 𝐇𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐊𝐢𝐧𝐠
001
002
003
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
𝑆𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟

004

18.7K 1K 5
By -theals

KEHADIRAN pelajar baru di Emerald High School menjadi bualan hangat setiap pelajar pelajar pada hari itu . Setiap langkah yang diaturkan sepanjang perjalanannya ke kelas barunya , ada sahaja segelintir pelajar perempuan yang memandangnya . Namun , lelaki yang agak tinggi itu langsung tidak memberi sebarang reaksi membalas senyuman mahupun sapaan mereka .

Pap !

Satu tuala basah dilibas ke mukanya menyebabkan langkah kakinya terhenti . Dia tergamam sambil memandang tepat belakang seorang gadis yang sedang mengelap tingkap makmal itu . Beberapa pelajar yang berehat di keliling mereka terkejut dengan situasi tersebut . Gadis itu masih tidak sedar bahawa dia dipandang malah dia masih bernyanyi .

" Cause you're my painkiller
When my brain gets bitter
You keep me close
When I've been miserable
And it takes fore- " nyanyiannya terhenti apabila salah seorang dari pelajar tersebut memanggilnya perlahan .

" Naayla ! "

Dia menoleh kebelakang lalu tersentak memandang seorang lelaki dengan wajahnya yang sedikit kotor memandangnya tajam dengan wajah yang serius . " K-kau okay tak ? " tanya Naayla gugup , Ayden tidak menyahut malah memandangnya sinis lalu beredar . Naayla menggaru kepalanya yang tidak gatal itu .

" Kau ni bodohlah , Naayla ! Lain kali buat kerja tu cuba fokus . Ugh ! " bebelnya pada diri sendiri . Dia memandang kembali pada tugasnya . Kalau tidak kerana dia memandang Raiz di luar makmal tadi pasti dia tidak akan didenda sebegini .

Akhirnya dia dapat balik ke kelasnya setelah selesai membuat tugasnya . Sampai sahaja di kelas , Aliya menghulurkan roti coklat kepadanya memandangkan dia masih tidak makan kerana tidak sempat untuk rehat . " Tadi kecoh tau yang kau buat hal dengan budak baru . " ujar Aliya itu membuatkan Naayla tercekik , dia terus meneguk botol airnya . " Sudahlah , jangan cakap pasal itu lagi . " katanya .

Tiba-tiba kelas yang riuh itu terdiam apabila guru kelas mereka masuk bersama seorang lelaki . Naayla cepat-cepat menyimpan rotinya ke dalam laci meja lalu matanya terpaut dengan lelaki itu . Dia membulatkan matanya manakala lelaki itu memandangnya tajam .

Dia menggenggam tangan Aliya , " Dialah budak baru tu . " katanya , Aliya agak terkejut namun dia ketawa perlahan . " Matilah kau , Naayla kalau dia sekelas dengan kita . " usik Aliya .

" Kenalkan Ayden Kaiser , rakan baru awak semua . " serentak itu Naayla rasa seperti mahu lari dari tempat itu . " Ayden , awak boleh duduk di belakang Naayla Zahra . Naayla , angkat tangan awak . " dengar sahaja arahan daripada Cikgu Kamil itu , Aliya menarik tangan Naayla lalu diangkat sambil tersenyum manis .

Mata Ayden Kaiser menjeling Naayla sekilas apabila berjalan ke tempatnya . Apabila kelas sudahpun bermula , Ayden mendekatkan mulutnya dengan telinga gadis itu . " We meet again . " katanya membuatkan Naayla kaku . Jantungnya berdegup laju , jangan-jangan lelaki itu mahu membalas dendam !

Ah sudah Naayla ! Jangan overthinking sangat .

Selesai sahaja waktu persekolahan pada hari tersebut , Naayla melangkah kaki ke perpustakaan memandangkan Raiz pada kebiasaannya mengulangkaji di sekolah setiap hari Khamis . Sampai sahaja di peerpustakaan , matanya memandang Raiz yang sedang duduk sendirian di sudut perpustakaan .

Kemudian , dia berjalan ke rak buku . Mustahillah untuk mengambil buku rujukan kerana dia masih dalam keadaan malas untuk mengulang kaji , oleh itu dia akan membaca novel sepanjang masa di situ untuk melihat Raiz Affan dari jauh . Semasa dia mencari novel untuk dibaca , matanya memerhati Raiz seketika namun kelibat lelaki itu tiada disitu .

Dia mengeluh lalu mengambil sebuah novel dari rak . Kelihatan Raiz Affan di sebalik rak itu membuatkan Naayla tersenyum . Namun , senyumannya mati apabila mata lelaki itu bertentang dengannya . Serentak itu , novel di tangan cepat-cepat dipeluk lalu dia berlari bersembunyi di sudut perpustakaan .

Sekali lagi , jantungnya berdegup laju melihat Raiz Affan melangkah mendekatinya , masa itulah gadis itu baru tersedar bahawa tempat itu merupakan tempat duduk Raiz . Mukanya semakin membahang , baru sahaja dia hendak beredar Raiz sudahpun mematikan langkahnya .

" Duduk . " katanya , Naayla memandangnya . " Er- aku nak balik . " katanya lalu keluar dari perpustakaan tersebut . Raiz memandang Naayla lalu pandangannya dialihkan pada buku rujukan Kimia di tangan . Beberapa minit kemudian , seorang gadis duduk di hadapan lalu merampas buku dari tangannya .

Gadis itu menongkat dagunya merenung wajah Raiz Affan , Raiz mengeluh lalu memandang gadis itu . " Ya Hannah ? " , Hannah tersenyum manis apabila namanya disebut . " You dah makan nasi goreng i buat tu ? " tanyanya , Raiz menggeleng . " Aku tak lapar , Farid yang makan . " katanya .

Dengar sahaja Farid yang memakan nasi tersebut bukannya Raiz , dia terus mencebik . " Tapi I bagi you . " katanya seolah-olah berjauh hati . Setiap hari pasti Raiz menerima dua hingga tiga bekal makanan dari pelajar perempuan , tidak mungkin dia akan makan semuanya . Oleh itu , setiap kali dia mendapat makanan pasti dia akan beri kepada ahli kumpulannya yang lain .

" Sampai hati you , Raiz . " kata Hannah sekali lagi . Raiz bangun dari duduknya lalu memandang Hannah . " Aku balik dulu , buku tu kau simpankanlah dekat sana . " kata Raiz lalu dia beredar meninggalkan Hannah yang memuncungkan mulutnya itu .

Keluar sahaja dari perpustakaan tersebut , Raiz menyerabutkan rambutnya . Boleh tertekan dia jika Hannah datang menghampiri . Bukannya kerana dia benci cuma dia tidak berasa selesa dengan kehadiran gadis itu seolah-olah mencari perhatian .

" Oops , kau okay tak ? " tanya Raiz apabila dia terlanggar dengan seorang lelaki semasa dia hendak ke motorsikalnya . Dia memandang lelaki tersebut , " Aku okay . " kata lelaki tersebut lalu beredar . Raiz menjongketkan keningnya hairan , muka lelaki itu seperti dikenali oleh dirinya namun tidak pasti dimana .

Setelah lelaki itu beredar menaiki sebuah kereta mewah berwarna hitam , Raiz bergerak pulang ke rumah , pelanduk dua serupa agaknya .

Continue Reading

You'll Also Like

232K 14.6K 49
Highest #1 in action. Selama tujuh belas tahun dia hidup tanpa kasih sayang dari ibu bapa ditambah lagi hinaan, cacian dan pukulan dari abang sendiri...
850K 32.3K 69
Pernah dengar istilah dendam memakan diri? Istilah benci bertukar sayang? Istilah itu semua berada dalam cerita mereka. Tentang pasangan yang dahulun...
154K 13.6K 59
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
2.4M 114K 63
| 2021| 18+ EXTENDED VERS COMINGSOON MELODRAMA 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐢, 𝐩𝐚𝐧𝐚𝐬 𝐛𝐚𝐫𝐚𝐧, 𝐝𝐢𝐭𝐚𝐤𝐭𝐨𝐫, 𝐤𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐤𝐬. 𝐌𝐚𝐦𝐩𝐮𝐤𝐚𝐡 𝐤𝐚𝐮 𝐦�...