VAMPIRE BLOOD + I CAN SEE YOU

By jeongkyeom17_

111K 7.9K 363

[Unpublish] • Vampire Blood "Aku akan berada di sisi kau selalu." "Sebab kau aku punya." • I Can See You "Sia... More

Vampire Blood notice 1
Cast & Sipnopsis [Edit]
Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4
Episode 5
Episode 6
Episode 7
Episode 8
Episode 9
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26
Episode 27
Episode 28
Episode 29
Episode 30
Episode 31
Episode 32
Episode 33
Episode 34
Episode 35
Episode 36
Episode 37
Episode 38
Episode 39
Episode 40
Episode 41
Episode 42
Episode 43 [Special chapter for Kookie]
Episode 44
Episode 45
Episode 46
Episode 47
Episode 48
Episode 49
Episode 50
Episode 51
Episode 52
Episode 53
Episode 54
Episode 55
Episode 56 ft author note.
Episode 57
Episode 58
Episode 59
Episode 60
Episode 61
Episode 62
Episode 63
Episode 64 [Special Chapter For Yoongi Part]
Episode 65
END [TEASER] ♥
HALF END [Cast Interview] Notice 2
Author Note + Teaser VB 2
I Can See You - Begin
ICSY - Episode 1
ICSY - Episode 2
ICSY - Episode 3
ICSY - Episode 4
ICSY - Episode 5
ICSY - Episode 6
ICSY - Episode 7
ICSY - Episode 8
ICSY - Episode 9
ICSY - Episode 10
ICSY - Episode 11
ICSY - Episode 12
ICSY - Episode 13
ICSY - Episode 14
ICSY - Episode 15
ICSY - Episode 16
ICSY - Episode 17
ICSY - Episode 18
ICSY - Episode 19
ICSY - Episode 20
ICSY - Episode 21
ICSY - Episode 22
ICSY - Episode 23
ICSY - Episode 24
ICSY - Episode 25

True END

787 55 12
By jeongkyeom17_

“Aegi ahh, jaga omma kalau appa tak ada nanti, nae?” Jungkook tersenyum memandang perut Lee Ra yang makin membesar itu. “Arraseo appa, aegi akan jaga.” mereka berdua ketawa bersama-sama.

“Are you ready for this war?” tanya Namjoon. “Mungkin puak vampire blue blood akan hantar tentera since kita dah lama tidak mempunyai anggota tentera. Dan ya, please berhati-hati ketika di sana. Arraseo? Kita tak akan tahu apa yang ada di sekeliling. Musuh sentiasa berada di dalam selimut.” mereka menganggukan kepala. “Kalau dah bersedia, hyung akan berada di hadapan diikuti Yoongi dan Hoseok. Puteri akan berada di tengah-tengah dan dilindungi oleh Jungkook dan Taehyung manakala Jimin dan Seok Jin akan berada di belakang sekali. Jangan sampai puak guardian black dapatkan puteri Lee Ra. Jika mereka dapat, ini adalah hari terakhir kita bersama.” Namjoon menyusun atur semuanya. Hari ini, dia menjadi ketua kerana Namjoon mempunyai pangkat yang lebih tinggi dari mereka berenam. Kuda itu mula berlari di sekitar hutan.

.

Lee Bi membuka matanya perlahan-lahan. “Lee Bi ahh, kamu dah bangun?” Lee Bi menguap kecil sebelum jari telunjuknya menenyeh mata. “Saya di mana ni?”

“Alam roh.”

“Bwo?! Adakah saya dah mati?!”

“Aniyo. Omma.” seorang wanita yang lengkap berpakaian diraja tersenyum memandang Lee Bi. “Omma?” tanya Lee Bi. “Omma!” Lee Bi terus berlari anak mendapatkan queen vampire. Ini kali pertama dia berjumpa dengan ibu kandung. Mereka berpelukan selama beberapa saat sebelum queen vampire meleraikan pelukan itu. “Listen to me, batu berlian tu akan menandingi puak guardian black.” Lee Bi termanggu sekejap.

“Berlian merah, biru, hitam dan putih tu?” Queen Vampire mengangguk. “Berlian itu ada pada Namjoon sekarang. Jika dia sempat, dia akan hantar berlian itu pada kamu. Jika berlian itu tidak sampai pada kamu, vampire akan mengalami risiko untuk kalah yang tinggi. Dapatkan mahkota yang dipakai oleh Shin Byeol. Disitu, ada 4 tempat yang kosong dan tidak dipenuhi berlian. Lekapkan di situ dan letakkan semula di atas kepala Shin Byeol.”

“Lee Bi ahh, unnie kamu dalam bahaya. Kemungkinan anak yang dikandung akan mati jika dia terlalu banyak menggunakan kuasa. Jadi, omma hanya berharap pada kamu.” Lee Bi mengangguk lemah. “Sudah tiba masanya kamu kembali ke dunia asal. Annyeong Lee Bi.” Lee Bi kelihatan terkejut.

“Omma!”

“Omma! Kajima!” perlahan-lahan air mata Lee Bi mengalir.

Lee Bi terjaga bila pipinya terasa pedih. “Omma kau dah mati! Kau mimpi apa tadi hah?” terasa cecair mengalir pada pipi Lee Bi. Darah mungkin.

.

Mereka tiba di hadapan istana. Kosong. Entah mengapa semua yang berada di alam guardian black ini terlalu sunyi malah tiada orang yang berkeliaran. Hanya bau busuk sahaja menerpa kearah mereka.

“I think Queen Guardian Black dah rancang sesuatu. You must be careful. Arraseo?” Namjoon memandang mereka. Tiba-tiba seekor burung helang besar datang.

“Lee Ra!” Lee Ra tidak dapat mengelak menyebabkan dirinya ditangkap dan dibawa bersama dengan burung tersebut.

“Help me!” mereka terus mengikut burung itu.

“Shit! Aku dah agak yang ini adalah satu daripada helah mereka!” Yoongi mencarut.

“Ahh! Sial!” mereka menemukan jalan mati. “Hyung, ottokhae?” tanya Jimin yang sememangnya risau akan kedua keselamatan puteri vampire. “Hold our hand together. Kita buat macam mana yang telah kita lakukan di gareja.” mereka memegang tangan bersama-sama. Tatu mereka mula bernyala.

Dan, jalan yang dilindungi pokok-pokok besar hilang begitu sahaja.

Magik bukan?

Ya, itu hakikatnya yang dia suka merapu.

.

Lee Ra dilepaskan ke bawah dengan kasar. “Auchhh.” Lee Ra mengadu kesakitan bila dia dicampakkan ke bawah. Perutnya sakit semacam. “Eo? Sorry if my bae sakitkan baby yang ada dalam perut kau tu.” bibir Lee Ra tiba-tiba menjadi pucat. Matanya juga kelam kabur. “Lemah betul kau nie. Haha.” Shin Byeol senyum sinis. “Terima kasih kerana menyerahkan diri.”

“Omma. Ireona.” Lee Ra dapat melihat seorang budak lelaki datang kepadanya sambil menangis.

“Mianhae.” Lee Ra tidak sedarkan diri.

.

“Auchh!” Jungkook memegang lengan yang terkena duri besar. Perasaan Jungkook tidak enak. Ada apa-apa ke yang terjadi kearah Lee Ra?

Dan Jungkook merasa seseorang memeluk pinggangnya. Jungkook berpaling. “Appa, palliwa!” Jungkook memejamkan matanya dan budak lelaki tersebut menghilangkan diri.

“Arghh! Yoongi!” mereka mendengar jeritan. “Dah dekat. Khaja!” kuda mereka semakin laju. Hanya Yoongi yang tercegang.

Kenapa Lee Bi perlu menjerit namanya pula?

.

Lee Bi berserah. Mungkin mereka sudah mati kerana berperang. Sampai sekarang masih tiada tanda-tanda yang mereka akan datang. Kini dirinya sedang diikat di atas besi. Sebentar lagi mungkin puak guardian black akan mengambil jantungnya.

Lee Bi mengeluh.

Dan serentak dengan itu seorang mula dibaringkan di sebelah Lee Bi. Lee Bi memandang sebelahnya. “Ommo! Unnie ahh!” terkejut Lee Bi melihat Lee Ra yang tidak sedarkan diri. Lee Bi melihat pula darah yang mengalir di bahagian kaki Lee Ra. “Arghh! Yoongi!” Lee Bi menjerit sekuat hati.

Pada masa yang sama, katil besi yang didiami oleh Lee Ra dan Lee Bi diangkat. Lee Bi semakin cuak bila mereka didekatkan dengan kawah api.

“Welcome to our kingdom, Princess.” seseorang tersenyum sinis. “Nyalakan api!” tiba-tiba api semakin marak. Dahi Lee Bi berpeluh-peluh. Cepatlah mereka datang. Ini bukan kekalahan vampire!

Api tiba-tiba marak dan belakang Lee Bi menjadi panas. “Unnie, jebal. Jangan buat Lee Bi macam nie.” Lee Bi mengalirkan air mata.

Yoongi, Hoseok, Jungkook, Taehyung, Seok Jin, Namjoon, Jimin cepat la datang.

Hati Lee Bi berdoa agar dia mahupun Lee Ra dapat diselamatkan. “Avatarues.” Shin Byeol menyeru. Asap hitam berkumpul. Shin Byeol memejamkan mata.

.

“Yoongi, Hoseok arah selatan. Jungkook, Taehyung arah timur. Seok Jin kau dengan aku arah barat. Jimin, kau masuk dari atas. Kau nampak kan lubang tu? Tarik perhatian mereka.” mereka cepat-cepat bergerak ke arah kordinat masing-masing. “Hyung, kenapa aku sorang-sorang?” Namjoon senyum sinis.

“Kalau Shin Byeol nak apa-apakan kau, mesti dia tersasar baling sebab kau comel sangat.” Jimin tergelak kecil. “Ha, kembang. Dah cepat pergi sana.” Jimin mengangguk.

Namjoon menjaga pintu sementara melihat Jimin memanjat gua tersebut.

“Tentera kuda mana tu?” soal Seok Jin bila dapat menangkap bunyi kaki kuda. “Our army. Hohoho.”

.

Lee Ra membuka mata perlahan-lahan. Perutnya yang rasa senak sudahpun beransur sedia kala. “Unnie?” tanya Lee Bi. “U-- unnie kat mana nie?”

“Syukur unnie dah selamat! Unnie, kita kena berserah je sekarang nie.” dahi Lee Ra berkerut. “Apa maksud Lee Bi?”

“Kejap. Kenapa perut unnie kempis je?”

“Perut unnie memang kempis pun.”

SARANG : Kau buat dialog macam dorang tengah berbincang atas katil je -,-

Sinar dari atas menghentikan perbualan mereka. “Ji-- Jimin!” Lee Bi yang lega terus menjerit bila melihat Jimin bersama seorang perempuan. Shin Byeol turut memandang. “Neo!” api hampir membakar mereka. Tapi dengan kuasa angin yang dimiliki oleh Vampire Blue Blood dapat menghalang api tersebut.

Ya, tentera Vampire Blue Blood adalah mereka yang menunggang kuda sebentar tadi. Serentak dengan itu, pintu yang tertutup dibuka dan muncul wira-wira SARANG sekalian~

Berperang bagai tiada pemenang. Shin Byeol kelihatan berang terus menghilangkan diri.

“Lee Ra!” Lee Ra yang tidak mengetahui apa-apa memandang Jungkook. Dia hanya tersenyum. Shin Byeol menindih badan Lee Ra. Pisau perak berada di genggaman tanganya. “Will we see you again?”

.

3 bulan kemudian...

Jungkook meletakkan sekuntum bunga di hadapan batu kecil. “Annyeonghaseyo.” Jungkook menundukkan badan. “Kami datang.” Jimin, Seok Jin, Namjoon, Taehyung, Hoseok, Kim Bi dan Lee Bi menunduk hormat.

“Terima kasih kerana menyinari hidup kami walaupun sekejap.” mereka mengalirkan air mata.

“Aegi ahh, mianhae omma lambat.” muncul seorang perempuan lalu meletakkan sekuntum bunga. “Jeon Jung Suk, terima kasih kerana berada di perut omma walaupun sekejap. Omma hargainya sangat-sangat.” Lee Ra terduduk lemah.

Ya, dihadapannya adalah Jeon Jung Suk. Anak lelaki dan merupakan anak pertama Lee Ra dan juga Jungkook.

Flashback

“Appa!” Lee Ra menjerit sekuat hati bila pisau itu mencucuk perutnya. Tiba-tiba, Lee Ra hilang kawalan. Matanya bukan merah pekat tapi merah keunguan. “Tak mungkin--” Shin Byeol pantas berlari.

Petir kuat menyambar malah awan turut bewarna merah keunguan.

Mahkota dia-- mahkota.Lee Ra memandang mahkota Lee Bi. Suara itu telah menguasai minda dan badan Lee Ra.

Kuasa dewa puak 3.

“Kau akan mati di tangan aku.” Lee Ra menarik tangan Shin Byeol lalu merampas mahkotanya. “Siapa kau nak kacau rancangan aku hah?” muncul Queen Guardian Black. “Siapa aku?” Lee Ra senyum sinis. Amat menakutkan jika dipandang. “Unnie! Sini!” Lee Ra terus mencampakkan mahkota Shin Byeol ke belakang lalu mencekik leher Queen Guardian Black. “Kau bukan lawan aku.” Lee Ra membaling Queen Guardian Black. Dia merintih kesakitan. “Sekarang, kau lawan aku.” Shin Byeol senyum sinis.

Arra. Khaja.”

“Walaupun kamu tak sempat nak tengok dunia, omma gembira kerana kamu boleh tengok appa dan omma walaupun seketika.” Jungkook telah menceritakan segalanya kepada Lee Ra. Dia juga turut melihat seorang kanak-kanak lelaki semasa peperangan. “Jeon Jung Suk, omma pergi dulu ya? Omma harap kamu maafkan omma kerana tak boleh jaga kamu dengan baik.”

.

Lee Bi memandang laut yang terbentang luas di hadapannya. “Yoongi, di mana awak? Awak sihat?” Lee Bi memeluk tubuh bila angin menyapa.

Lee Bi telah memasang keempat-empat belian. Tapi melihat Lee Ra dan Shin Byeol bergaduh dan kuasa kuat sedang mengawal mereka membuatkan dia rasa takut hendak mendekati. “Biar saya buat.” Yoongi menawarkan. “Ani! Salqh seorang tak boleh pergi. Kau nak mati ke?”

“Tapi sampai bila hyung? Yoongi dah penat. Yoongi tak tahan lagi bila tengok dorang bergaduh.”tidak sempat mereka menghalang, Yoongi telah berdiri di belakang Shin Byeol. Dia terus menyarungkan mahkota di atas kepala Shin Byeol.

Mahkota itu mula mengeluarkan cahaya.

Satu cahaya menelan Shin Byeol diikuti Queen Guardian Black.

“Sudah semestinya saya bagitahu siapa saya. Saya, Minyoung anak kepada Queen Guardian Black. Saya harap awak tak marah.” Jimin terkejut bila Minyoung melepaskan pegangan tangan mereka. “Minyoung ahh.”

Mianhae. Saya patut pergi. Annyeong Park Jimin. Saranghae.” Jimin mengejar bayang-bayang Minyoung tapi sempat dihalang oleh Namjoon. “Jangan!”

“Minyoung ahhh!” Jimin menjerit.

Tanpa diduga, Yoongi turut ditarik oleh satu tangan. Lee Ra cuba selamatkan tapi kuasa Dewa 3 telah hilang menyebabkan dia terasa lemah.

“Yoongi!” tidak sempat, hanya satu sampah terjatuh.

Lee Bi membuka sampah yang diremukan. Hampir terjatuh dia melihat gambarnya bersama Yoongi.

“Yoongi ahh, mian. Mianhae.” air mata Lee Bi mengalir perlahan-lahan.

“Kalau saya tahu hari itu adalah hari terakhir saya dengan awak, saya pasti akan mengunci pad lock di Namsan Tower. Saya pasti akan sayang awak dan tak akan give up macam yang pernah saya buat kepada awak.”

“Yoongi ahh, saya minta maaf.”

.

THE END

Continue Reading

You'll Also Like

140K 3K 18
[#1 in Vampire,20 Nov 17] [#1 in Mermaid,22May 19] [#3 in Ngeri,22March 20] Aku boleh baca fikiran kau.--Afiq. Mungkin dengan orang lain kau boleh,ta...
180 3 8
Erin budak 7 tahun yang tidak tahu Apa apa dibuli hingga form 3 Dan dipertemu kan dengan seorang lelaki Vampire dia juga ketua mafia yany digeruni d...
102K 7K 71
"Siapalah saya ni nak jadi sebahagian daripada hidup encik. You deserve better." ~ Alisa "You're the best for me. But I guess I'm not the best for yo...
105K 7K 25
Highest #1 in fantasi Vampire? mengarut lah. Mana ada benda benda macam ni, itu semua hanya dongeng saja. Mereka bertiga tidak percaya yang vampire...