Darkest World (K.T.H)

By yukiryu99

1.5K 286 77

HANAKO AYUMI - Seorang gadis yang cantik, lagi bijak dan peramah. Tapi biasalah kan kalau ada yang iri hati d... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24

Bab 10

71 13 2
By yukiryu99

Suasana senyap antara  Taehyung dan Ayumi. Mereka berdua tak tahu nak mula dari mana. Cengkerik mula memainkan peranan. Olah kerana tidak tahan dengan suasana cengekrik. Ayumi memulakan bicara.

"Gumawo, sebab lindungi saya." Ayumi menundukkan kepalanya. Tak sangka pula Taehyung akan melindunginya.

Taehyung memandang ke arah Ayumi. "Tak. Sepatutnya aku yang berterima kasih pada kau. Terima kasih sebab pertahankan aku."

Sungguh, Taehyung tidak menyangka yang Ayumi akan pertahankannya. Dia teringat dengan apa yang dia pernah buat pada Ayumi. Dia menampar dan mencekik Ayumi. Tidak pula Ayumi membalas, sebaliknya mempertahankan dirinya.

Ayumi memandang Taehyung. "Yang pasal awak ni anak perampas ke?"

What?! Dia cakap aku ni anak perampas?! Tak guna punya Dehyun! Bapa kau lah yang paksa bonda aku kahwin dengan dia lah bodoh!

Ayumi mengeluh. Dia memandang Taehyung. "Sejahat mana pun awak. Awak tetap suami saya. Jadi, saya kena hormat awak. Saya kena terima kebaikkan dan keburukkan awak."

Taehyung ketawa kecil. Serius, dia tak sangka ada gadis seperti Ayumi. This girl is very... Interesting.

Ayumi mengerut dahi. Aku salah cakap ke tadi? Lawak sangat ke ayat aku?

"Thanks tau, sebab pertahankan aku tadi. Depan semua orang kita berlakon, yang kita ni suami isteri yang bahagia." Ayumi mengangguk. "Belakang dia orang. Kau nak ber'aku-kau' pun aku tak kisah. Nak terajang aku pun boleh. Heh, kalau kau berani lah." Taehyung mencubit pipi Ayumi. Geram! Pipi Ayumi macam baozi. Macam paw yang penuh dengan isi. Dari mula lagi dia teringin nak cubit pipi Ayumi.

"Sakitlah!" Ayumi menepis tangan Taehyung seraya menggosok pipinya. Pantang tujuh keturunan dia main cubit-cubit pipi ni. Lagi-lagi pipi dia.

Taehyung gelak lagi. Taehyung berdiri dihadapan Ayumi sambil menghulurkan tangan.

"Hah?" Ayumi mendongakkan kepalanya memandang Taehyung.

"Kau hutang aku satu tarian. Lupa?"

Ayumi menyambut huluran tangan Taehyung. Tiba-tiba...

"Sakit!"

Taehyung hairan. "Apa? Aku tak cubit pipi kau."

"Bukan tu." Ayumi mengangkat sedikit gaunnya. "Kaki saya sakit."

Taehyung terkejut seraya menyuruh Ayumi duduk semula. "Kau ni bodoh ke apa? Kenapa kau tunjukkan luka kau dekat tempat yang ada vampire. Nasib baik Yoongi tak ada kat sini." Taehyung membalut kaki Ayumi mengguna sapu tangannya.

"Dah. Ni untuk sementara je. Jom menari. Satu tarian je." Kata Taehyung.

"Tak nak. Sakit. Nak berjalan pun susah, ni kan nak menari."

"Tak lama. Sekejap je. Nanti orang fikir lain pulak, kalau ratu dan raja mereka tak menari." Kata Taehyung seraya jalan meninggalkan Ayumi. "Tanggalkan heels kau." Taehyung

"Huh? Ok."

Ayumi menanggalkan heels. Dia merenung heels 5 inci seraya mencampak ke dalam sungai. Nyah kau dari pandangan aku! Wahai heels yang tak berguna lagi menyeksakan! Ayumi menepuk-nepuk tangannya bagai membuang debu yang berada di tangannya. Kemudian Ayumi tersenyum bangga. Puas hati mungkin. Sebab dapat menanggalkan heels yang menyeksakan. Or bangga sebab mencampak killer heels dalam sungai.

Taehyung hanya menggeleng kepala apabila dia melihat Ayumi mencampakkan kasut tumit tinggi ke dalam sungai. Kemudian dia tersenyum. Ada jugak manusia jenis ni.

Taehyung menarik tangan Ayumi supaya merapatinya. Kemudian dia angkat Ayumi. Membutang mata Taehyung apabila mengangkat Ayumi.

"Ringan betul kau ni? Kau makan apa? Daun?" Tanya Taehyung. Serius perempuan ni ringan. Apa dia tak makan ke kat bumi?

Ayumi mengerut dahi. Ringan ke? Berat aku tahun ni 48 kg. Berat kot.

"Sekarang ni kau pijak kedua kaki aku." Kata Taehyung.

"Tak berat ke? Saya berat tau." Balas Ayumi.

"Tak. Sekarang pijak kaki aku." Kata Taehyung.

Ayumi pun berdiri atas kaki Taehyung. Dan mereka berdua pun menari. Atau patut author bagitahu... Hanya Taehyung sahaja yang menari.

Ayumi memandang anak mata Taehyung dan begitu juga dengan Taehyung merenung anak mata Ayumi. Buat seketika, Ayumi macam pernah lihat satu scene yang sebijik macam dia sekarang ni. Hah! Baru teringat. Cerita twilight! Scene menari antara Bella Swan dan Edward Cullen. Masa tu kaki Bella berbalut. Yea, kaki Ayumi turut berbalut. Bezanya, kaki Bella berbalut sebab kena serang vampire. Ayumi pula... Sebab killer heels yang dia guna.























       "TURUNKAN SAYA!!!" Ayumi memukul bahu Taehyung.

Ayumi malu apabila Taehyung membawa dirinya dengan gaya gendungan puteri. Di hadapan orang ramai pulak tu. Gila tak malu!

"Eleh! Masa aku bawa kau keluar dari ballroom. Takde pulak kau malu. Siap peluk leher aku pulak tu." Sakat Taehyung sambil menggosok kepala Ayumi. Lebih kepada mengusutkan rambut Ayumi.

"Yah!" Ayumi mengundur belakang. Manakala Taehyung ketawa kecil.

Ezra dan Erza tercengang. Boleh dikatakan mereka ni dari tadi memerhati Ayumi dan Taehyung.

"Ezra, Erza, aku nak kau berdua bawa budak tak cukup umur ni ke biliknya."

"Baik tuanku."

"Siapa budak yang tak cukup umur?" Ayumi bercekak pinggang.

Taehyung tersenyum manis. Comel pulak budak pendek ni. Kang aku tertekam, jangan tanya kenapa.

"Kau lah." Sempat lagi Taehyung mencubit pipi Ayumi dan jalan meninggalkan Ayumi. Tu lah padahnya mempunyai pipi yang chubby. Terpaksa menjadi mangsa cubitan.

"Yah, Kim Taehyung!!" Jerit Ayumi sambil menggosok pipinya.

Taehyung berhenti berjalan seraya memusing badannya menghadap Ayumi. Kemudian dia mengenyit matanya seraya meneruskan perjalanannya.

Ayumi mengetap gigi. Buat seketika dia mengeluh. Penat. Macam-macam yang berlaku dalam hidupnya.

"Taehyung-sama tersenyum. First time dia tersenyum." Ezra memandang Erza.

"Adakah Taehyung-sama sudah jatuh cinta pada Ayumi-sama? Sungguh cepat." Erza menggaru dagunya yang tidak gatal.

"Cinta pandang pertama. Mungkin." Ezra mengangkat bahu. "One-chan sendiri pun tahukan, yang Taehyung-sama tidak pernah suka dengan siapa-siapa. Malah dia bercinta pun tak pernah. Apatah lagi dia nak senyum." Kata Ezra.

"Ye, one-chan tahu. Bagi dia, dia terlalu allergic terhadap wanita."

"Err.. Boleh saya pergi ke bilik saya sekarang?" Tanya Ayumi teragak-agak. Dia nak cepat-cepat ke biliknya. Dia betul-betul penat.

"Sila ikut kami."
























          TAEHYUNG tersenyum bahagia. Entah kenapa dia, tiba-tiba murah untuk senyum. Selalunya muka dia paling susah nak senyum. Kalau dia senyum pun, cuma sedikit je. Tu pun tak nampak macam senyum.

Hoseok menepuk bahu Taehyung. "Bahagia nampak?"

"Haruslah bahagia. Gila tak bahagia dapat isteri yang comel." Jungkook bersuara.

"Kau pula? Tak bahagia?" Tanya Rapmon.

"Naega?" Jungkook sudah tergelak. "Hyung, saya terlebih bahagia. Ibaratkan dunia ni saya yang punya. Walaupun hakikatnya Taehyung yang punya." Jungkook mengangkat bahunya.

"So, Kau nak mula dari siapa?" Tanya Suga.

Taehyung tersenyum sinis. "Well aku nak mula dari pembunuh bonda aku."






































          TAEHYUNG menghampiri katil dengan perlahan. Takut Ayumi terbangun pula. Kemudian dia baring di tepi Ayumi. Dia merenung setiap inci wajah Ayumi.

"Macam mana aku boleh tersuka dekat kau? Kalau aku jatuh cinta kat kau... I think I'd have a heart attack. Well, aku kena bersedia. Ke patut aku cari doktor sekarang jugak." Taehyung mencium dahi Ayumi. "Good night, Ayumi." Taehyung memeluk Ayumi.

Continue Reading

You'll Also Like

744K 16.6K 20
Nadhira Sofea Bertahun lamanya dia menyimpan perasaan. Rasa yang membungakan hatinya. Rasa yang sangat indah hingga dia mencatat segalanya di setiap...
127K 1.4K 15
Selamat Datang Ke Kampung Celah Bedah Siri 4 , Adault Malay Scandel Story , kesinambungan dari siri siri sediada . Banyak berkisar peristiwa yang ber...
261K 2.2K 15
"Hafizi atau lebih senang dikenali sbg Zee.." Kisah seorang driver lori straight yang sudah berkahwin tetapi masih belum ada rezeki untuk memiliki ca...
369K 3.6K 21
Kisah ini adalah hanya rekaan sebagai hiburan para lgbt.Jika anda tidak menyukai ruangan ini boleh pergi ke page lain.Segala kesamaan nama,watak dala...