Mrs. Emir Luthfi

By isyannaa

113K 5.4K 493

EMIR LUTHFI | NADINE HARLEY ANDERSON Anderson series vol 1 Takdir yang telah menyatukan mereka. Sangat tidak... More

Prolog πŸ₯€πŸ–€
Bab 1 πŸ₯€πŸ–€
Bab 2 πŸ₯€πŸ–€
Bab 3 πŸ₯€πŸ–€
Bab 4 πŸ₯€πŸ–€
Bab 5 πŸ₯€πŸ–€
Bab 6 πŸ₯€πŸ–€
Bab 7 πŸ₯€πŸ–€
Bab 8 πŸ₯€πŸ–€
Bab 9 πŸ₯€πŸ–€
Bab 10 πŸ₯€πŸ–€
Bab 11 πŸ₯€πŸ–€
Bab 12 πŸ₯€πŸ–€
Bab 13 πŸ₯€πŸ–€
Bab 14 πŸ₯€πŸ–€
Bab 15 πŸ₯€πŸ–€
Bab 16 πŸ₯€πŸ–€
Bab 17 πŸ₯€πŸ–€
Bab 18 πŸ₯€πŸ–€
Bab 19 πŸ₯€πŸ–€
Bab 20 πŸ₯€πŸ–€
Bab 21 πŸ₯€πŸ–€
Bab 22 πŸ₯€πŸ–€
Bab 23 πŸ₯€πŸ–€
Bab 24 πŸ₯€πŸ–€
Bab 25 πŸ₯€πŸ–€
Bab 27 πŸ₯€πŸ–€
Bab 28 πŸ₯€πŸ–€
Bab 29 πŸ₯€πŸ–€
Bab 30 πŸ₯€πŸ–€
Bab 31 πŸ₯€πŸ–€
Bab 32 πŸ₯€πŸ–€
Bab 33 πŸ₯€πŸ–€
Bab 34 πŸ₯€πŸ–€
Bab 35 πŸ₯€πŸ–€
Bab 36 πŸ₯€πŸ–€
Bab 37 πŸ₯€πŸ–€
Bab 38 πŸ₯€πŸ–€
Bab 39 πŸ₯€πŸ–€
Bab 40 πŸ₯€πŸ–€
Bab 41 πŸ₯€πŸ–€
Bab 42 πŸ₯€πŸ–€
Bab 43 πŸ₯€πŸ–€
Bab 44 πŸ₯€πŸ–€
Bab 45 πŸ₯€πŸ–€
Bab 46 πŸ₯€πŸ–€
Bab 47 πŸ₯€πŸ–€
Bab 48 πŸ₯€πŸ–€
Bab 49 πŸ₯€πŸ–€
Bab 50 πŸ₯€πŸ–€
Bab 51 πŸ₯€πŸ–€
Bab 52 πŸ₯€πŸ–€
Bab 53 πŸ₯€πŸ–€
Bab 54 πŸ₯€πŸ–€
Bab 55 πŸ₯€πŸ–€
Bab 56 πŸ₯€πŸ–€
Bab 57 πŸ₯€πŸ–€
Bab 58 πŸ₯€πŸ–€
Bab 59 πŸ₯€πŸ–€
Bab 60 πŸ₯€πŸ–€
Bab 61 πŸ₯€πŸ–€
Bab 62 πŸ₯€πŸ–€
Bab 63 πŸ₯€πŸ–€
Bab 64 πŸ₯€πŸ–€
Bab 65 πŸ₯€πŸ–€
Bab 66 πŸ₯€πŸ–€
Bab 67 πŸ₯€πŸ–€
Bab 68 πŸ₯€πŸ–€
Bab 69 πŸ₯€πŸ–€
Bab 70 πŸ₯€πŸ–€
Bab 71 πŸ₯€πŸ–€
Bab 72 πŸ₯€πŸ–€
Bab 73 πŸ₯€πŸ–€
Bab 74 πŸ₯€πŸ–€
Bab 75 πŸ₯€πŸ–€
Epilog πŸ₯€πŸ–€
NEW STORY 2024 🎊

Bab 26 πŸ₯€πŸ–€

1.2K 66 4
By isyannaa

NADINE diam menunggu di luar bilik kecemasan. Emir masih belum keluar lagi dari bilik kecemasan. Air matanya sudah berjurai mengenangkan nasib si suami. Siapa yang berniat nak bunuh Emir?

"Emir... I'm sorry for everything. Please... Be safe, abang," gumam Nadine. Dia masih setia berada di situ sementara yang lain sedang menunaikan solat. Qayish dan Qaylisha dia tidak tahulah sudah pulang atau belum. Tetapi keluarga Encik Nazrie masih berada di sini. Nadine tersentuh apabila keluarga kecil itu mengambil berat tentang Emir.

"Kak Aisyah?"

Nadine angkat kepala mendengar suara itu. Lihat saja gerangan itu terus dia menyeka air matanya.

"Kak Aisyah dah solat? Pergilah solat dulu. Biar Adam yang tunggu Abang Emir," ujar Adam lembut. Nadine geleng kecil. Dia mahu tunggu Emir! Dia takut kalau Emir sudah sedar dan tiada di sini, Emir bakal menyangka dia tidak menunggu Emir.

"Kak Aisyah nak tunggu Abang Emir. Abang Emir perlukan Kak Aisyah."

"Kak Aisyah tahu kan hidup mati itu urusan Allah SWT. Semua yang berlaku di atas muka bumi ini atas takdir yang telah ditentukan olehNya. Dan kita sebagai manusia harus bergantung padaNya. Jadi ada baiknya Kak Aisyah solat dulu, tenangkan hati," nasihat Adam dan dalam pada masa yang sama Encik Nazrie dan Puan Natrah sedang mendekati mereka.

Puan Natrah menahan sebak di dada melihat dua orang di kerusi besi. Dia jadi sebak melihat Adam menasihati Nadine. Puan Natrah terasa bangga mempunyai anak lelaki seperti Adam. Terima kasih pada suaminya yang hebat mendidik Adam sejak kecil.

"Berdoalah pada Allah SWT supaya Abang Emir cepat sembuh. Abang Emir bukan setakat perlukan Kak Aisyah saja. Dia juga perlukan doa. Doa dari kita semua untuk dia terus kuat. Kak Aisyah sayang Abang Emir kan?" Adam senyum tipis bila Nadine memandangnya.

Nadine diam. Tidak menggeleng dam tidak juga mengangguk. Apa yang Adam cakap itu ada betulnya. Semua yang berlaku ini atas takdir yang telah ditetapkan oleh Allah SWT. Dia perlu doa. Doa adalah satu-satunya untuk mengubah takdir. Takdir adalah kehendak Allah sementara doa adalah kehendak kita sendiri.

"Aisyah sayang... Suami Aisyah yang sedang bertarung nyawa itu sedang menunggu doa Aisyah untuknya. Aisyah ambillah kesempatan ini untuk berdoa padaNya dan didekatkan diri lagi denganNya. Allah SWT sentiasa dengar doa hambaNya," ujar Puan Natrah setelah melabuhkan punggung di sebelah Nadine. Nadine dihimpit dua beranak itu.

Encik Nazrie hanya diam melihat tiga orang itu dan berada jauh sedikit memberi mereka ruang. Dia ukir senyum tipis melihat anak dan isterinya sedang menasihati Nadine.

Puan Natrah dan Nadine berpelukan dan disaksikan oleh Adam dan Encik Nazrie.

"Thank you, aunty. Saya... Akan pegang kata-kata aunty. Terima kasih juga kerana sudi... Jadi mummy saya walaupun sekejap. Saya dah anggap aunty macam mummy saya. B-boleh tak kalau... S-saya... Panggil Aunty Natrah, mummy? Aunty Natrah buat saya lepaskan rindu pada mummy." Nadine bersuara perlahan setelah melepaskan pelukan. Dia menunduk setelah menghamburkan kata-kata itu.

Puan Natrah hanya diam bersama air mata yang sudah berjurai. Dia lambat-lambat tersenyum dan mengangguk kecil.

"M-mummy saya dah tak ada... Dia dah tinggalkan saya waktu umur saya lima tahun lagi. Bertahun-tahun saya cara dia tapi... Hampa. Saya tak jumpa dia sampaikan saya dah putus asa. Mungkin mummy saya dah bahagia dengan keluarga baru dia." Nadine gelak kecil setelah itu mengundang air mata Puan Natrah.

Puan Natrah cuba untuk ukir senyum dan mengusap pipi Nadine. "Sekarang aunty adalah mummy Aisyah. Aisyah sudah ada aunty."

"Terima kasih. Saya pergi solat dulu ya?" Nadine senyum dan pamit pergi meninggalkan keluarga kecil itu.

Setelah hilang kelibat Nadine, Encik Erhan labuhkan punggung di sebelah isterinya dan memeluk tubuh itu. Sebaik sahaja menerima pelukan itu, tangisan Puan Natrah semakin menjadi-jadi membuatkan Adam yang berada di situ mula pelik. Ada apa-apa yang dia tidak tahu?

"A-abang! Dia... Dia Nadine abang!"

"Ya abang tahu. Dah shhh... Jangan nangis lagi," pujuk Encik Nazrie dan mengusap lembut kepala Puan Natrah. Sejurus dia mengangkat matanya, pandangan dia berlanggar dengan pandangan Adam. Riak wajah anak muda itu penuh dengan tanda tanya. Encik Nazrie hanya senyum.

Adam mengeluh kecil melihat senyuman ayahnya. Ada sesuatu yang orang tuanya sorok daripadanya! Mummy ada sebut tentang Nadine tadi. Kenapa kalau Kak Aisyah ialah Nadine?







SEMUA di situ setia menunggu Emir dari luar bilik kecemasan. Sudah satu jam berlalu, namun tiada siapa belum keluar daripada bilik kecemasan itu membuatkan semua tertunggu.

Qayish dan Qaylisha pun enggan pulang kerana mahu menunggu Emir. Mereka semua terlalu risau dengan keadaan Emir. Emir terlalu lemah sewaktu perjalanan ingin ke hospital tadi.

Sebab itulah Nadine amat takut sekarang ini. Emir pengsan di dalam dakapannya sewaktu perjalanan ke hospital tadi. Nadine menyeka air matanya cuba untuk kuat demi Emir yang sedang bertarung nyawa di dalam itu.

Pintu bilik kecemasan yang terbuka membuatkan semua menoleh dan terburu-buru mendekati doktor. "Doktor, macam mana dengan suami saya?" soal Nadine laju. Yang lain hanya menunggu jawapan dari doktor.

"Peluru yang berada dalam perut Tuan Emir kami dah berjaya keluarkan. Usus dia tercedera sedikit sebab terkena peluru itu. Dan paling bahaya sekali yang mampu ragut nyawa Tuan Emir ialah racun dalam kandungan peluru itu." Doktor kelihatan serba salah memberitahu perkara itu.

Semua yang berada di situ terkejut. Racun dalam peluru?

"Kamu semua jangan risau, tindak balas racun tu lambat, syukur Tuan Emir cepat dibawa ke hospital dan racun itu tak sempat merebak ke seluruh tubuh. Kemungkinan kalau racun tu dah merebak ke otak, Tuan Emir tak dapat diselamatkan. Sebab itu Tuan Emir masih berada dalam pemantauan kami."

"Dia dah sedar ke?"

"Maaf. Saya lupa untuk beritahu yang Tuan Emir terpaksa ditidurkan buat beberapa hari. Saya takut dia tak dapat tahan sakit itu," jelas doktor. Nadine angguk kecil.

"Can I see him?"

"Boleh puan. Tetapi biar kami pindah dia ke ward lain dulu ya." Doktor itu senyum dan pamit pergi. Nadine terduduk di atas kerusi besi itu. Dia menunduk memandang lantai. Tangan ditekup menutup seluruh wajahnya.

Qayish mengetap kuat rahangnya setelah mendengar setiap bait kata doktor. Geram bila sahabatnya dibuat sebegitu rupa.

Puan Latifah sudah menangis di dakapan Encik Erhan. Sedih dia mengenang nasib anaknya. Siapa yang sanggup tembak anaknya itu? Semua orang sepatutnya bahagia pada hari ini tapi apakan daya, Emir sudah terlantar di atas katil.

Qaylisha diam memandang Nadine yang sedang menunduk sebelum matanya beralih pada Adam. Jejaka itu sedang merenung sayu pada Nadine. Dia perasan dengan pandangan Adam terhadap Nadine namun dia cuba usir andaian itu. Tak akanlah Adam suka dengan Nadine pula kan. Nadine isteri orang.

"Aisyah... Sabar ya? Anggap ini ujian dari Allah SWT. Aisyah kena kuat. Kuat untuk Emir. Dia tengah perlukan Aisyah," bisik Puan Natrah, tangannya sudah memeluk bahu Nadine dari tepi, cuba untuk menguatkan wanita itu.

"Saya tak kuat. Saya tak boleh lalui semua ini. Saya nak Emir," ujar Nadine perlahan. Dia betul-betul mahukan Emir sekarang. Dia tak sanggup melihat keadaan Emir. Dia rasa sangat berdosa. Dia terimbas kembali tentang perkara-perkara yang lepas. Cara dia melayan Emir. Dia isteri yang jahat!

Adam hanya diam melihat mummy nya yang sangat prihatin terhadap Nadine. Kasih sayang mummy terhadap Nadine kelihatan sangat tulus. Mummy memang selalu cakap pada dia, mummy mahukan anak perempuan. Mungkin mummy benar-benar menganggap Nadine adalah anaknya.

Terasa dirinya diperhati, Adam terus angkat kepala. Matanya bertemu dengan sepasang mata Qaylisha. Gadis itu terus larikan matanya. Adam buang pandangan ke arah lain. Kenapa ya gadis ini perlu ada di sini? Lama Adam memendam rasa. Dia rimas dengan gadis ini. Gadis ini sering curi-curi pandang dirinya. Dari awal semester lagi dia perasan Qaylisha sering memandangnya tanpa sepatah kata. Nak apa akak ni?

"Adam pergi tandas sekejap," ujar Adam pada ayahnya. Encik Nazrie angguk kecil dan Adam terus berlalu pergi.

Pemergian Adam dihantar oleh Qaylisha. Qaylisha perhati saja tubuh itu sehinggalah ia menghilang. Qaylisha minta diri pada abangnya untuk pergi dari situ. Qayish sekarang angguk.

Qaylisha berjalan mengikut laluan yang Adam guna sehinggalah kakinya terpaku di tempatnya sekarang sejurus mendengar satu suara garau.

"Done stalking me?"

Tubuh Qaylisha mengeras. Dia lambat-lambat pusing tubuh dan mata dingin itu sudah sedia merenungnya tajam. Qaylisha telan air liur.

"M-mana ada." Huh! Ini pertama kalinya mereka membalas kata-kata setelah bertahun-tahun mereka kenal sesama sendiri. Sebelum ini hanya membalas pandangan.

"Liar."

Itulah Adam pada orang yang dia tidak berapa kenal. Hanya sepatah-sepatah yang keluar daripada mulutnya.

"Saya cuma nak pergi tandas." Balas Qaylisha semula agak gugup. Dia tidak berani menatap sepasang mata tajam itu.

Adam buang pandangannya dari Qaylisha dan terus berlalu pergi tanpa sepatah kata. Tidak suka berlama-lama dengan Qaylisha.

























NADINE diam merenung wajah yang penuh dengan kesan lebam itu, sudah pukul dua belas malam, semua orang sudah pulang ke rumah hanya tinggal Nadine yang setia berada di sisi Emir.

Salur pernafasan Emir tidak berapa baik jadi dia perlu bergantung pada bantuan alat pernafasan. Tangan Nadine terketar mahu mencapai tangan yang dingin itu. Setelah itu dia genggam erat tangan itu.

"Emir... Bila you nak bangun? I rindu nak tengok mata you. Bangunlah eh? I janji yang I tak akan layan you dingin lagi. You boleh sentuh I sesuka hati you. Nur aisyah... Milik Emir luthfi." Nadine jatuhkan kepala di atas tangan Emir. Belakang tapak tangan itu diusap dengan ibu jarinya.

"I tunggu you, Emir. I akan tunggu you. You kena kuat tau? I... I akan sentiasa ada di sisi you. I akan teman you setiap hari, setiap masa dan setiap saat. I'll stay by your side, my husband," bisik Nadine sendiri. Dia pejam mata setelah itu.

Air matanya menitis. Dia harap Emir dengar setiap bait katanya. Dia mahu Emir dengar dan tahu yang dia sentiasa menunggu Emir.

"Kita sama-sama kuat okay?"

Continue Reading

You'll Also Like

3.1M 251K 96
RANKED #1 CUTE #1 COMEDY-ROMANCE #2 YOUNG ADULT #2 BOLLYWOOD #2 LOVE AT FIRST SIGHT #3 PASSION #7 COMEDY-DRAMA #9 LOVE P.S - Do let me know if you...
1.6M 95.3K 39
"You all must have heard that a ray of light is definitely visible in the darkness which takes us towards light. But what if instead of light the dev...
3K 260 44
|Kisah antara Delisha Medina & Edrian Edward Lee| Delisha Medina❕ Delisha merupakan seorang gadis riang dan selamba, tetapi kepada orang terdekatnya...
399K 7.5K 33
Dari kecil hidup bersama, tinggal serumah dan hidup sebagai adik beradik. Entah bagaimana perasaan cinta mulai tumbuh dalam diri. Ayana Bellinda dal...