Kekal Selamanya

Par floweryyfloral

18K 712 11

"Kau sanggup putuskan persahabatan kita disebabkan lelaki tu?" Muhammad Harraz Dhaffa dan Nur Aralyn Irdina. ... Plus

KEKAL SELAMANYA
PROLOG
KS | 01
KS | 02
KS | 03
KS | 04
KS | 05
KS | 06
KS | 07
KS | 08
KS | 09
KS | 10
KS | 11
KS | 12
KS | 13
KS | 14
KS | 15
KS | 16
KS | 17
KS | 18
KS | 19
KS | 20
KS | 21
KS | 22
KS | 23
KS | 24
KS | 25
KS | 26
KS | 28
KS | 29
KS | 30
KS | 31
KS | 32
KS | 33
KS | 34
KS | 35
KS | 36
KS | 37
KS | 38
KS | 39
KS | 40

KS | 27

366 15 0
Par floweryyfloral

Hari ini hari terakhir mereka menetap di sini. Petang nanti mereka akan bertolak semula ke tanah air.

Pagi ini, mereka bercadang untuk menyempati untuk singgah pada satu taman bunga yang belum lagi pernah dikunjungi oleh Aralyn dan Zahra.

Sampai saja mereka dekat taman bunga tersebut, Huwainaa terus merampas kekasih kedua abang kembarnya dan membawa mereka bersiar-siar pada taman bunga tu. Mereka juga banyak menangkap gambar mereka sendiri dan juga pemandangan taman tu. Sangat cantik!

Harraz dan Haffaz pula hanya membontoti keduanya. Biarkan sahaja keduanya berjalan bersama Huwainaa.

Sempat jugalah Harraz memuncung bibirnya kepada isterinya tanda tidak setuju Aralyn jalan dengan Zahra dan Huwainaa. Nak juga berkepit lagi. Macam tak puas saja berkepit seminggu ni. Dah jadi macam honeymoon mereka yang tidak official.

"You seem to have fallen for her." Ujar Haffaz pada kembarnya yang memang merenung isterinya dari tadi tu walaupun dalam jarak yang sedikit jauh. Riak wajah dan mata lelaki tu juga nampak sangat dia menyayangi dan kasih akan wanita tu. Bibirnya juga mengukirkan senyuman kecil.

Harraz terus mengubah riaknya dengan riak kosong bila ditegur. Kantoi! "Apa kau merepek ni."

"Kau tak payah tipu dengan aku lah. Tak ada makna pun kau tipu aku." Kata Haffaz dengan nada malas. Tak guna kalau kembarnya ingin menipu. Dia memang sudah arif dengan kembarnya. Kembar yang memang bersamanya dari perut mama mereka lagi.

Harraz mengeluh. Pipinya mula memerah bila sekali lagi sedar akan perasaannya terhadap isterinya.

Memang, dia dah jatuh cinta dengan Nur Aralyn Irdina. Wanita yang suatu ketika dianggapnya sebagai sahabatnya, sekarang dah jadi isterinya.

"Then you don't have to point it out."

"Sebelum ni bukan main benci, sakit hati apa lah."

Harraz mendengus. "Diamlah. It's all in the past." 

"Aku dah mula suka dia bila lama-lama berkahwin dengannya. Aku sendiri tak sangka aku boleh jatuh cinta dekat Aralyn." Perlahan Harraz meluah.

3 bulan lebih mereka tinggal bersama, mustahil dia tidak terjatuh cinta dengan Aralyn. Dia sendiri tidak tahu saat bilakah dia mula menyukai dan mencintai wanita tu. Aralyn yang memang sudah lama dikenalinya.

Sifat Aralyn, senyumannya, tawanya, kelakuannya yang kadang tidak dijangka, itu membuat hatinya terpaut.

Bahkan sebelum ni, waktu mereka bersahabat saja sudah dia suka akan sifat wanita tu. Inikan pula bila dah kawin dan halal. Semakin kuatlah perasaannya.

Tak, dia tak pernah menyukai wanita tu selama mereka bersahabat.... kot.

Hahaa dia sendiri pun pernah sekali keliru dengan perasaannya kepada Aralyn sewaktu zaman remaja mereka.

Aralyn dulu seorang yang memang banyak peminat sebab dia mempunyai rupa paras yang sangat cantik dan dia juga baik orangnya. Mustahil tidak ada seorang pun yang menyukainya.

Tapi disebabkan dia selalu bersama Harraz, tak ada yang berani mendekatinya kerana menyangka Harraz itu adalah kekasihnya. Sedangkan mereka hanya bersahabat.

Tapi sekarang? Eh. Dah jadi suami isteri.

Mungkin, ya mungkin, mungkin dia pernah sedikit lagi nak tersuka wanita tu, tapi dia cuba buang jauh-jauh rasa tu.

Mungkin kah itu juga sebab dia benar-benar terkilan bila Aralyn memutuskan persahabatan mereka?

Entahlah, dia sendiri pun keliru.

Tapi semua sudah berlalu. Kita hanya perlu fokus untuk masa depan kan?

"Heh, asalkan kau happy, aku happy." Haffaz menyiku lengan Harraz sambil tergelak kecil.

Harraz tersenyum senget. "Awww! Sweet nya kau! Meh aku bagi kiss!" Dengan cepat Harraz merangkul bahu Haffaz lalu mengucup pipi kembarnya tu pantas.

"Woi! Gelilah cawan!" Sampai terjerit Haffaz dibuatnya sebab dia merasa geli bila kembarnya tu suka hati mencium pipinya. Sudahlah dekat tempat awam! Nanti orang fikir lain pula!

Cepat dia menolak Harraz menjauhinya. Pipinya pula terus dilapnya dengan tangannya.

Harraz? Dah gelak terbahak-bahak di situ. Puas mengenakan kembarnya.

Jeritan Haffaz tu memang membuatkan kesemua ahli keluarganya yang tidak jauh jarak mereka dengan keduanya menoleh ke arah mereka.

Tuan Danial, puan Humaira, Huwainaa dan Hasif memang hanya memandang mereka biasa, sudah biasa dengan telatah mereka tu. Sudah tentu antara mereka ada yang mengusik. Aralyn dan Zahra lah yang terkejut. Terutama Zahra, terkejut dia mendengar suara garau Haffaz tu menjerit.

"Babi lah kau ni." Ucap Haffaz geram, sedikit lagi dia nak sepak kaki kembarnya tu kalau Harraz tidak sempat melarikan kakinya.

"Okay okay ampun!" Ujar Harraz masih dengan sisa gelakannya.

"Hah kau ni, plan kau, on masih ke?" Tanya Harraz dengan kirai dinaik-naikannya. Dia juga tersengih.

"Sabarlah. Tunggu timing ni." Jawab Haffaz datar. Tapi sebenarnya gementar. Kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket baju sejuknya, dan satu poket itu ada mengandungi satu kotak yang sangat kecil, yang mana Haffaz terus menggenggamnya.

"Any moment now." Kali ini Harraz pula yang menyiku-nyiku lengan Haffaz dengan senyuman senget.

"Kejaplah! Aku nervous ni!"

"Fuyoo pandai nervous juga lelaki ni eh."

"Diam babi."

"Lah dibabiin lagi saya. Inikan sudah lengkap dicipta sebagai manusia."

"Eh senyap lah kau." Haffaz mendengus. Menyebalkan betul kembarnya ini. Nasib sayang, kalau tak memang dah dia campak dekat sungai berhampiran ni.

Harraz mencebikkan bibirnya saja. Gurau pun tak boleh. Memang orang sekelilingnya ni tak bagi dia bergurau eh?

Bukan tak bagi bergurau Harraz oi. Mereka dah masak dan malas nak layan gurauan kau.

Zahra yang sedang asyik menangkap gambar-gambar bunga tu dipandangnya. Haffaz semakin rasa gementar. Adakah dia patut melakukannya?

Dengan perlahan dan perasaan gemuruh dia mula melangkah menghampiri Zahra.

"Come on kembarku, kau bisa kau bisa!" Sorak Harraz sambil menepuk-nepuk bahu kembarnya tu sebelum Haffaz mula melangkah.

Haffaz pula tak sempat nak melayannya kerana fokusnya hanya satu sahaja pada waktu ni, Zahra.

"Nur Zahra binti Ahmad Zaid!" Panggil Haffaz nama penuh Zahra sedikit lantang, pada masa yang sama dia menghampiri wanita tu.

"Huh?" Zahra menoleh ke arahnya dengan wajah keliru. Apa tiba-tiba panggil nama penuh dia?

Haffaz berhenti dan berdiri depannya. Riak wajahnya kelihatan tenang, tapi jantungnya tidak.

"Kenapa?" Tanya Zahra kepelikan dengan kelakuan lelaki depannya ni.

"You know I'm a very straightforward person right?" Soal Haffaz pula dengan nada datarnya itu.

"Ya?" Jawab Zahra ragu-ragu.

"So I'll be straightforward with you."

Zahra mengerutkan dahinya, hairan. Dia mula terkedu bila Haffaz mengeluarkan satu kotak kecil berwarna putih dari poket baju sejuknya. Bila dia membuka kotak itu, membulat mata Zahra. Sebuah cincin!

"Nur Zahra binti Ahmad Zaid, bersaksikan keluarga aku, would you like to marry me? Would you accept me to be your husband and let you be my wife? Adakah kau sudi untuk menjalankan seumur hidupmu dengan lelaki seperti aku?"

"Haffaz..." Mata Zahra mula terasa berair. Haffaz melamarnya! Dia terkedu sangat sampai dia tak dapat nak membuka mulutnya. Mulutnya rasa terkunci.

Melihat reaksi wanita itu, Haffaz berkata lagi. "I know it's quite early for me to propose to you, but isn't it better kalau kita bercinta lepas nikah? Aku memang dah suka kan kau, Zahra. I want to make you as my wife." Kedengaran sungguh romantis kata-kata Haffaz di telinga Zahra. Dia tidak menyangka lelaki ini pandai berkata sebegini.

Zahra memandang semua ahli keluarga Haffaz. Semua mereka tersenyum-senyum, gembira untuk mereka berdua. Puan Humaira sudah mengalirkan air mata di situ di tepi tuan Danial. Hasif pula sedang merakam moment itu yang mana Haffaz yang telah menyuruhnya.

Sebenarnya sewaktu Harraz pergi lepak pada biliknya dengan Hasif hari tu, waktu tu lah Haffaz memberitahu kedua adik beradiknya yang lelaki tentang hasratnya ingin melamar wanita yang telah merambat hatinya. Huwainaa tak nak dia beritahu awal, adiknya yang tu memang tak dapat simpan rahsia! Selalu terlepas cakap!

Huwainaa pula nampak sangat terujanya dan Aralyn pula tersengih-sengih di sebelah suaminya yang juga turut tersenyum bangga akan kembarnya, entah dia sendiri pun tak sedar bila kedua mereka bertemu balik.

"Don't leave me hanging, Zahra. You're making me nervous." Kata Haffaz perlahan bila wanita tu masih belum membuka mulutnya.

Zahra akhirnya mengukirkan senyuman manis. Air matanya pun akhirnya menitis. Dia rasa gembira dan bahagia.

Laju Zahra menganggukkan kepalanya. "Tentulah nak!"

Balasan wanitu tu membuat Haffaz terus tersenyum. Senyum senang, wanita itu menerima lamarannya!

"Nah, ambil ni, pasang sendiri." Kotak cincin tu diberi kepada Zahra dengan selamba.

Zahra membuat muka. "Tak romantik lah awak ni."

"Pastu kau nak aku sarungkan ke?"

"Tak tak. Belum halal. Berdosa." Cepat Zahra menjawab dengan tergeleng-geleng.

"Tahu pun." Ujar Haffaz datar.

Zahra pun mengambil kotak cincin tu dengan senang.

"Oh yeaaah! Wainaa akan dapat geng baru lagi!" Jerit Huwainaa teruja lepas mendengar balasan Zahra terhadap lamaran abangnya. Dapat seorang lagi bakal kakak ipar! Bolehlah jadi geng dia dekat rumah lagi! Selama ni hanya dia dan mamanya berdua saja wanita dalam rumah itu. Bosan kadang.

Kedua orang tua Haffaz pun menghampiri keduanya.

"Welcome to the family, Zahra. Tak lama lagi mama akan dapat seorang lagi menantu!" Puan Humaira memberi pelukan kepada bakal menantunya itu. Tentulah dia turut rasa gembira, lagi salah seorang anaknya juga tak lama lagi nak mendirikan rumah tangga.

"Balik london ni dapat lah daddy dan mama pergi merisik dekat keluarga Zahra lah ye!" Kata Tuan Danial, sama juga rasa terujanya. Bolehlah lepas mereka pulang, dia dan isterinya pergi merisik dekat keluarganya.

Zahra mula tersipu-sipu. "Baik, daddy dan mama." Panggilannya terhadap kedua orang tua Haffaz pun terus berubah ya. Sebelum ni dia panggil aunty dan uncle jer.

Pulang saja nanti, terus dia akan katakan hal ni kepada orang tuanya! Nanti terkejut pula keduanya tiba-tiba ada yang melamar anaknya yang disangkakan masih single ni.

Aralyn yang berada di sisi suaminya memberi thumbs up dan mengenyitkan matanya kepada kawan baiknya itu. Turut bergembira untuk kawannya. Seronoknya dah nak kawin dengan crush!

Begitu juga dengan Harraz yang mengangguk-anggukkan kepalanya sambil memberi thumbs up juga pada kembarnya itu. Sejujurnya dia tak sangka kembarnya yang dingin ini berani melamar wanita yang disukainya tu. Salute!

"You can't back away from me now Zahra." Kata Haffaz sambil memandang wanita yang baru saja dilamarnya itu dengan pandangan kasih.

Wajah Zahra yang memang sudah merah dari tadi tu semakin merah bila lelaki itu memandangnya sebegitu. Malu campur gembira. "I won't, hehe."

a/n: otak saya jammed lagi... tatabahasa saya pun semakin ke laut. susah saya nak bina ayat idk😭 and i'll soon start my sem semula so i wont be frequently updating anymore :/

Continuer la Lecture

Vous Aimerez Aussi

1.3M 113K 42
✫ 𝐁𝐨𝐨𝐀 𝐎𝐧𝐞 𝐈𝐧 π‘πšπ­π‘π¨π«πž π†πžπ§'𝐬 π‹π¨π―πž π’πšπ πš π’πžπ«π’πžπ¬ ⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎ She is shy He is outspoken She is clumsy He is graceful...
418K 1.2K 10
Fun wlw sex. Different kinks and stuff, all about trying things. May even include potential plot lines and will definitely include some form after ca...
373K 5K 32
Rajveer is not in love with Prachi and wants to take revenge from her . He knows she is a virgin and is very peculiar that nobody touches her. Prachi...
807K 68.2K 35
"Excuse me!! How dare you to talk to me like this?? Do you know who I am?" He roared at Vanika in loud voice pointing his index finger towards her. "...