FARREL'S BOO©️

By nabilllss

4.1M 227K 23.2K

KF SERIES VOL 1 [ karya pertama yang mengandungi banyak kesalahan & takkan di-edit semula sebabnya malas ] ↳... More

𝐅𝐚𝐫𝐫𝐞𝐥'𝐬 𝐁𝐨𝐨
°∘∘1∘∘°
°∘∘2∘∘°
°∘∘3∘∘°
°∘∘4∘∘°
°∘∘5∘∘°
°∘∘6∘∘°
°∘∘7∘∘°
°∘∘8∘∘°
°∘∘9∘∘°
°∘∘10∘∘°
°∘∘11∘∘°
°∘∘12∘∘°
°∘∘13∘∘°
°∘∘14∘∘°
°∘∘15∘∘°
°∘∘16∘∘°
°∘∘17∘∘°
°∘∘18∘∘°
°∘∘19∘∘°
°∘∘20∘∘°
°∘∘21∘∘°
°∘∘22∘∘°
°∘∘23∘∘°
°∘∘24∘∘°
°∘∘25∘∘°
°∘∘26∘∘°
°∘∘27∘∘°
°∘∘28∘∘°
°∘∘29∘∘°
°∘∘30∘∘°
°∘∘31∘∘°
°∘∘32∘∘°
°∘∘33∘∘°
°∘∘34∘∘°
°∘∘35∘∘°
°∘∘36∘∘°
°∘∘37∘∘°
°∘∘38∘∘°
°∘∘39∘∘°
°∘∘40∘∘°
°∘∘42∘∘°
°∘∘43∘∘°
°∘∘44∘∘°
°∘∘45∘∘°
°∘∘46∘∘°
°∘∘47∘∘°
°∘∘48∘∘°
°∘∘49∘∘°
°∘∘50∘∘°
°∘∘51∘∘°
°∘∘52∘∘°
°∘∘53∘∘°
°∘∘54∘∘°
°∘∘55∘∘°
°∘∘56∘∘°
°∘∘57∘∘°
°∘∘58∘∘°
The End | 59
°∘ Special chapter∘°

°∘∘41∘∘°

62.1K 3.2K 212
By nabilllss

Malam sudah larut sehingga 3 pagi. Bulan masih kelihatan terang cahayanya diruang balkoni itu. Khalaf meraup rambut hitam pekatnya keberlakang. Nafas dihembus perlahan, tenang. Apabila sudah terbiasa berjaga malam, dia sedikit pun rasa tidak penat mahupun hendak terlelap.

"JA-JANGAN!!"

"Sayang—" Sekelip mata lamunannya terhenti apabila mendengar suara cemas Aisy menjerit. Laju Khalaf melangkah masuk kedalam tanpa menutup kembali pintu kaca balkoni.

Khalaf menapak ke arah katil dimana Aisy tidur. Jelas dimata Khalaf melihat gadis itu masih berbaring kemas namun badannya mengeliat kegelisahan. Ada apa yang tak kena?

"Jangan tembak Farrel!" Aisy masih menjerit walaupun matanya masih tertutup rapat.

Khalaf naik ke atas katil sebelum dia merapatkan kedudukannya ditepi baringan Aisy. Dia pasti yang isterinya sedang mengigau.

"Aku dekat sini, sayang—" Ubun-ubun rambut Aisy diusap lembut sebelum pinggangnya ditarik.

Khalaf merapatkan tubuh kecil Aisy ke bahagian dadanya yang tidak berlapikkan apa-apa itu.

Dalam keadaan separuh sedar, Aisy membuka kelopak mata sebelum dia merangkul leher suaminya. Tersentak Khalaf apabila dia merasakan ada cairan air mata Aisy yang mengalir disebalik lehernya. Menangis pulak diani, mengigau pasal apa?

"Jangan nangis, aku ada. Please boo, I hate seeing you cry like this." Aisy enggan meleraikan rangkulan lengannya pada leher Khalaf. Lelaki itu hanya mampu mengusap berlakang badan isterinya.

Apabila keadaan posisi itu berterusan sehingga 10 minit, Khalaf pasti yang Aisy sudah kembali lena. Lama kelamaan esakan tangisan Aisy semakin berkurang. Dia tidak mahu mengganggu isterinya tidur. Biarlah terpaksa bertahan selama berjam - jam sekalipun berbaring dalam posisi begitu.

Apabila alarm bilik tidurnya berbunyi, Khalaf mula membuka kelopak matanya. Alarm itu menandakan ada seseorang yang ingin berjumpa dengannya didalam bilik peribadi.

Dengan perlahan Khalaf cuba meleraikan rangkulan lengan Aisy pada lehernya. Baringan Aisy diubah kembali kepada asal. Sakit juga tengkuk ni menahan.

Selimut tebal dinaikkan sehingga menutupi paras bahu Aisy. Usai memastikan isterinya berada dalam keadaan selesa, terus dia bangun berlalu dari katil. T-shirt nipis sempat dipakai sebelum keluar dari bilik.

━─━─━──༺༻──━─━─━

"Apa dia kau pagi-pagi datang?" Khalaf kembali merapatkan pintu apabila selesai melangkah masuk kedalam bilik peribadinya. Nak tahu siapa mamat yang berani kacau waktu tidur si Khalaf? Siapa lagi kalau bukan Evren.

"Aik. Marah betul. Kacau kau buat benda tu ke?—" Bidas Evren. Diperhatinya Khalaf yang menapak ke arah meja kerja.

"Macam mana la boleh kau jadi abang si Aaren tu. Adik perangai elok, dapat abang mulut macam sial juga." Khalaf melabuhkan punggung ke atas kerusi kerjanya. Dia duduk berhadapan sahabatnya yang selamba itu.

Evren tersenyum sinis mendengar Khalaf mula membebel.

"The Locos."

"They need you in Berlin. Dalam masa yang cepat." Evren berdehem. Kembali kepada niatnya kesini untuk beritahu tentang hal itu.

"Nak balik sana macam mana? Kandungan Aisy dah masuk 6 bulan."

"I can't leave her just like that." Khalaf menyandarkan tubuhnya. Mana mungkin Aisy mahu membenarkannya ke Berlin buat masa sekarang. Tinggal dengan mama pun taknak.

"Okay then. Hantar la sorang budak kau pergi sana."

"Yang boleh dipercayai."

Khalaf menghembus nafas beratnya mendengar pernyataan Evren.

"Siapa lagi yang sesuai? Fareez jelah—"

"No, he can't. Aku nak pinjam Fareez supaya ganti Aaren dalam mission yang dia tengah buat tu."

"Siapa benarkan kau tukar orang macam tu?" Riak wajah Khalaf tampak tegang seketika. Berkerut dahinya apabila Evren membuat keputusan tanpa beritahunya dahulu.

"Aku dengan Aaren ada hal esok. It's important. Questioni di famiglia, capisci cosa intendo." (Family matters, you know what I mean) Evren menyatakan hasratnya mengapa dia terpaksa menukarkan adiknya kepada Fareez dalam mission.

"I don't need any excuse from you, Evren." Sedikit tegas nada suara Khalaf. Khalaf amat pantang jika apa yang diaturnya sesuka hati ditukar oleh seseorang.

"I know but sorry." Ringkas Evren menjawab. Dia hanya mampu berkata maaf. Renungan tajam Khalaf dibalas tenang.

"Nanti lah aku fikir. Buat serabut kepala je—"

Selesai saja mandi, Khalaf terus melangkah masuk kedalam ruang persalinan. Baru saja dia hendak memilih baju apa yang hendak dipakai, suara tangisan Aisy buatkan pergerakannya terhenti serta merta. Hanya tuala mandi sahaja yang terletak kemas melingkari pinggangnya pada waktu itu.

Pantas Khalaf melangkah mendekati katil. Aisy sudah terjaga dari tidur, namun pipi mulusnya dibasahi dengan air mata. Melihat bahu gadis itu terhincut-hincut buatkan Khalaf menghembus nafas beratnya. Terbawa mimpi semalam sampai sekarang ke apa?

Khalaf menyandarkan tubuh pada kepala katil sebelum dia menyelak selimut tebal yang menutupi bahu Aisy.

"You need a hug? Come—" Khalaf memberi isyarat agar Aisy bangun.

Perlahan Aisy bangun lalu meletakkan kepalanya diatas dada lelaki itu. Terasa hangat pelukan yang diberikan oleh Khalaf.

"Mimpi apa ni, hm?"

"Aku risau tahu tak kau nangis-nangis nii." Khalaf mengesat air mata isterinya. Rambut Aisy yang berserabai itu dikemaskan kembali.

"Aisy mimpi masa Farrel kena tembak selamatkan Aisy ha-haritu..." Tenang seketika apabila Khalaf menyoalnya lembut.

"Taknak Farrel pe-pergii.."

"Shhh—"

"Selagi kau ada dengan aku, aku takkan pergi sayang. I'm always here. Forever here with you." Mungkin kerana si cengeng ni pembawa budak, jadi macam-macamlah yang di-mimpinya. She's too soft.

"Don't cry too much. Aku taknak kau pening, harini ada baby checkup." Dahi Aisy dikucup lembut beberapa kali.

"Feel better now?" Hampir kembali terbuai lena mendengar nada suara serak basah suaminya. Aisy mengangguk perlahan.

"Kenapa sejuk je badan awakni—" Entah mengapa baringan kepalanya pada dada lelaki itu terasa sejuk.

"Baru lepas mandi. Tak perasan ke aku pakai tuala je ni?"

Dalam kadar satu saat Aisy kembali bangun menegakkan tubuhnya. Serta merta dia berpaling menghadap wajah selamba Khalaf.

"Pergi la pakai cepat. So-sorry kacau Farrel."

"Kau malu, sayang?" Bibir Khalaf mengukir senyuman senget.

"Bukan aku lagi hensem pakai macam ni ke?—" Sengaja Khalaf merapatkan jaraknya dengan Aisy yang tidak ubah seperti patung pada ketika itu.

Aisy menelan payah air liurnya apabila sedar yang dia hanya seinci dengan Khalaf.

"Ta-takk!" Satu bantal kecil dicapai lalu terus ditekup pada wajah suaminya itu.

Khalaf tergelak kecil melihat muka Aisy memerah. Senang je pujuk minah ni.

━─━─━──༺༻──━─━─━

"Eh Kak Aida, janganlah susah-susah hantarkan saya air. Saya boleh ambil sendiri—" Aisy menurunkan kakinya yang melunjur tadi ke atas lantai.

"Takdala tak susah pun. Bolehlah Cik Aisy minum, sambil tunggu Tuan Muda Khalaf meeting dengan Fareez kat atas tu.." Aida mengukir senyuman nipis. Diletaknya penuh berhati-hati segelas air jus strawberry itu ke atas meja.

"Lama lagi ke Farrel meeting, Kak Aida?"

"Tak pasti Cik Aisy. Kenapa? Ada nak Kak Aida tolong apa-apa ke?" Soal Aida perlahan. Dari tadi dia perhatikan Aisy menekan-nekan sendi tapak kakinya. Seperti sedang menahan sakit.

"Oh takpalah. Saya nak baring kejap. Nanti kalau Farrel cari, cakap saya tengah rehat dekat sini." Aisy tersenyum kelat. Selesai saja dari buat pemeriksaan bayi, mereka terus bergegas pulang disebabkan Khalaf ada hal yang penting hendak diselesaikan bersama Fareez.

"Boleh. Nanti Kak Aida sampaikan. Rehat ya Cik Aisy."

"Terima kasih." Aisy merenung ke arah Aida yang sudah berlalu meninggalkan ruang tamu itu.

Aisy kembali berbaring diatas sofa empuk tersebut. Badannya terasa letih dan terasa hendak lelap.

Dalam lebih kurang 20 minit selepas itu, barulah Khalaf selesai dari kerjanya. Fareez turut mengekori langkah Tuan Mudanya menuruni anak tangga.

Nasib baik matanya tajam menyedari yang Aisy sedang lena tidak bertudung itu. Sebelah tangannya naik menghentikan pergerakan Fareez.

"Ikut pintu lain Reez. Isteri aku tengah tidur."

Pandangan Fareez dihalang oleh Khalaf sebaik sahaja lelaki itu berdiri berhadapan menghadapnya.

"Okey." Fareez yang sudah faham dengan apa yang dimaksudkan oleh Khalaf terus menjauhi ruangan itu tanpa membantah.

Melihat bayang anak buahnya yang berkacukan cina itu hilang dari pandangan, Khalaf terus mendekati ke arah sofa dimana isterinya sedang tidur.

Kedua-dua kaki Aisy diangkat perlahan sebelum dia duduk diatas sofa yang sama. Baru saja dia hendak memandang wajah lena Aisy, anak matanya terhenti pada tapak kaki isterinya.

Tapak kaki Aisy kelihatan bengkak memerah seperti melecet. Tak silap masa keluar tadi pakai sandal je?

Laci meja ruang tamu itu dibuka. Botol minyak panas diambil lalu kembali menutup laci tersebut.

Seluar palazo yang dipakai oleh Aisy itu disengsengkan ke atas. Jejari kasarnya mula menyentuh kaki Aisy. Setiap lekuk tapak kaki isterinya itu diurut lembut.

"Sss.. Sakitlah Farrel—" Beberapa minit selepas itu Aisy sudah terjaga dari tidur. Dahinya berkerut menahan ngilu. Anak mata memerhati Khalaf yang dari tadi teliti mengurut kakinya.

"Sorry boo. Tahan sikit, kaki kau melecet ni." Langsung dia tidak menukar pandangan dari kaki isterinya.

"Farrel.." Perlahan Aisy memanggil setelah dia kembali tenang dari menahan sakit.

"Hm?"

"Awak carikan Aisy laksam boleh tak? Aisy teringin nak makan."

"Apa kebenda tu? Aku pernah dengar laksa je—"

"Alah Farrel tanya la dekat Kak Aida ke mama ke.." Aisy menhentak perlahan kedua-dua kakinya diatas peha Khalaf.

"Kau nak laksam ke, atau kau nak aku ikat kaki kau?"

"Behave." Khalaf mendengus kasar. Wajah Aisy direnung tajam.

Apabila lelaki itu mula menegas, Aisy terus terdiam membisu.

Continue Reading

You'll Also Like

4.1M 248K 71
[ 2021 ] LOVE : THE DEVIL'S SWEETHEART. Bijak! Kaya! Dingin! Itulah antara kata sifat yang sesuai diberikan kepada NASH ADRIAN.Keberhasilan jejaka i...
8M 273K 63
Badboy series volume 1 Completed (Unedited version) Tengku Adrian Benjamin | Reanne Az Zahraa "I takkan macam ni kalau you does...
817K 33K 95
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
15.2K 927 42
𝑴𝒚 𝑷𝒐𝒔𝒆𝒔𝒊𝒇 𝑩𝒓𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓✦ b̶e̶l̶u̶m̶ e̶d̶i̶t̶ d̶a̶n̶ m̶a̶l̶a̶s̶ n̶a̶k̶.e̶d̶i̶t̶ Pᴇʀɴᴀʜ ᴛᴇʀғɪᴋɪʀ ᴛᴀᴋ, ɴᴀᴋ ᴀᴅᴀ ᴀʙᴀɴɢ-ᴀʙᴀɴɢ ʏᴀɴɢ ᴘᴏsᴇsɪғ ɴᴀᴍᴀᴛ...