FARREL'S BOO©️

By nabilllss

4.1M 227K 23.2K

KF SERIES VOL 1 [ karya pertama yang mengandungi banyak kesalahan & takkan di-edit semula sebabnya malas ] ↳... More

𝐅𝐚𝐫𝐫𝐞𝐥'𝐬 𝐁𝐨𝐨
°∘∘1∘∘°
°∘∘2∘∘°
°∘∘3∘∘°
°∘∘4∘∘°
°∘∘5∘∘°
°∘∘6∘∘°
°∘∘7∘∘°
°∘∘8∘∘°
°∘∘9∘∘°
°∘∘10∘∘°
°∘∘11∘∘°
°∘∘12∘∘°
°∘∘13∘∘°
°∘∘14∘∘°
°∘∘15∘∘°
°∘∘16∘∘°
°∘∘17∘∘°
°∘∘18∘∘°
°∘∘19∘∘°
°∘∘20∘∘°
°∘∘21∘∘°
°∘∘22∘∘°
°∘∘23∘∘°
°∘∘24∘∘°
°∘∘25∘∘°
°∘∘26∘∘°
°∘∘27∘∘°
°∘∘28∘∘°
°∘∘29∘∘°
°∘∘31∘∘°
°∘∘32∘∘°
°∘∘33∘∘°
°∘∘34∘∘°
°∘∘35∘∘°
°∘∘36∘∘°
°∘∘37∘∘°
°∘∘38∘∘°
°∘∘39∘∘°
°∘∘40∘∘°
°∘∘41∘∘°
°∘∘42∘∘°
°∘∘43∘∘°
°∘∘44∘∘°
°∘∘45∘∘°
°∘∘46∘∘°
°∘∘47∘∘°
°∘∘48∘∘°
°∘∘49∘∘°
°∘∘50∘∘°
°∘∘51∘∘°
°∘∘52∘∘°
°∘∘53∘∘°
°∘∘54∘∘°
°∘∘55∘∘°
°∘∘56∘∘°
°∘∘57∘∘°
°∘∘58∘∘°
The End | 59
°∘ Special chapter∘°

°∘∘30∘∘°

70.9K 3.3K 162
By nabilllss

"Farrel pergi mana tadi? Puas saya cari. Kalau rumah awak kecil takpa juga." Bebel Aisy kepada suaminya.

Disebabkan Aisy dari tadi bergerak-gerak semasa duduk di atas riba, membuatkan Khalaf berasa tidak fokus menilik dokumen kerjanya. Tak boleh biar dia sorang dah, biarpun buat kerja dalam bilik peribadi. Penat nak pujuk.

"Aku bagi Bubu makan lah tadi. Kenapa kau risau sangat bila aku takda ni?" Anak mata masih membaca setiap info yang tertulis.

"Bubu tu siapa? Takkan nama pekerja Farrel Bubu kut?" Aisy mengangkat wajah, rahang tajam milik lelaki itu ditatap menuh minat.

"Kucing, sayang.." Pinggang Aisy dipeluk dengan hanya satu tangannya sahaja. Bantu agar kedudukan gadis itu tidak melorot.

"Awak bela kucing?!"

"Aisy nak tengok boleh!"

Dari tubuhnya tersandar di dada bidang Khalaf, sekarang sudah serta merta tegak kembali kehadapan. Teruja apabila mengetahui yang suaminya itu bela kucing. Mesti comel.

"No, not now. Aku ada kerja nak selesaikan ni." Tegas nada suara lelaki itu membantah. Nafas dihembus berat.

Tertunduk seketika wajah Aisy apabila suaminya menggunakan nada suara yang sedikit tinggi. Tetapi sebenarnya dia tahu yang tadi Khalaf sudah pesan, kalau taknak tinggal sorang-sorang jangan degil. Jadi dia tidak berani hendak menjawab. Hanya hujung bajunya dimain.

Jam pada dinding dipandang sekilas oleh Aisy. Sudah lanjut ke petang hari, 6 petang. Perut tidak terasa lapar, jadi dia batalkan niat untuk keluar dari bilik peribadi suaminya. Kalau Kak Aida ada, tak bosan juga.

Tanpa sedar, tubuh kembali sandar pada susuk tegap lelaki itu. Tangannya pula naik merayap ke atas meja kerja yang dipenuhi dengan kertas.

"Aisy, duduk diam-diam. Kalau bosan sangat tidur." Baru sahaja Aisy hendak mengambil sehelai kertas dokumen penting, terlebih dahulu anak mata Khalaf menangkap tangan kecil isterinya.

"Er-err okey.." Keluh berat dilepaskan. Tangan kembali jatuh. Gadis itu mencebik.

Bagi Khalaf, 20 minit yang telah berlalu itu pasti singkat. Tetapi tidak dengan Aisy, bosan mula terasa. Aisy mula fikir apa caranya untuk dia ajak lelaki beku itu keluar dari bilik tersebut. Ligat otak dia memikir.

Berkali-kali Aisy fikir sama ada jawapan yang terlintas didalam otak ini berjaya atau tidak. Patut ke tak buatni? Luahan kecil di hatinya. Dia takut sama ada idea itu buat Khalaf marah apabila diganggu.

Kedua-dua kaki perlahan Aisy naikkan ke atas. Cara duduk diubah secara bersila di atas riba suaminya. Tubuh dipalingkan ketepi. Wajah kembali Aisy dongakkan.

Khalaf yang menyedari gadis itu mengubah posisi duduk hanya diam membisu. Lantak lah apa budakni nak buat, asalkan tak kacau dia.

Aisy memberanikan diri, nafas dihembus. Tangan kanannya naik ke wajah Khalaf. Masih dia perhatikan wajah fokus suaminya itu. Jari-jarinya pula menyentuh lembut dahi Khalaf. Dari dahi, diusap lembut lalu turun sehingga rahang suaminya.

Khalaf mula berasa tidak senang apabila wajahnya disentuh sebegitu. Namun tersentak dia secara tiba-tiba Aisy mengucup bibirnya lembut. Sejak bila dia berani ni? Pantas Khalaf alihkan pandangan ke bawah. Wajah polos isterinya direnung tajam.

"What do you want, Aisy? You want me to kiss you back?--" Akibat terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Aisy, terus dia menyoal laju.

Makin hairan dia apabila gadis itu hanya diam sambil memaparkan riak wajah yang tidak bersalah.

Yang Aisy pula, nak tahu apa dia tengah rasa sekarang? Berdebar. Sengaja dia menahan agar tidak tampak gugup. Buat pertama kali dia berani menarik perhatian Khalaf dengan cara itu.

Tubuh dipusing menghadap Khalaf sepenuhnya. Kedua-dua tangannya naik merangkul leher lelaki itu.

"Sayang, don't tease me like this. Kau tahu aku tengah buat apa kan sekarangni? Aku tengah settle kan document Ev--" Pinggang Aisy semakin ditarik kemas, sukahati je pusing-pusing atas riba aku ni ya? Jatuh siapa susah?

"Aisy tak buat apa-apa pun lah. Aisy tenung muka Farrel je. Tak salah kan?"

"Tenung tu tak salah. Ni.. tangan ni kenapa kat perut aku?" Diperhatikan saja tangan kecil yang sedang merayap pada perutnya yang berketul itu. Walaupun berlapikkan T-shirt tebal, tetapi masih dia rasa jejari gadis itu menyentuh.

"Aisy nak---" Berkali-kali dah Aisy sengaja tak habiskan ayat. Padahal sudah dipesan oleh Khalaf jangan selalu cakap separuh-separuh.

Senyuman manis, sengaja diukir sehingga menampakkan lesung pipit. Dia tak tahu ke lesung pipit diatu pantang dilihat oleh anak mata Khalaf.

"Lebih baik kau cakap sampai habis sebelum aku--"

"Takda lah. Aisy nak ajak Farrel keluar la dari bilik ni. Bosan. Jum turun!" Dengan selamba saja Aisy bangun dari pangkuan riba suaminya itu.

Baru sahaja kaki dicecah kelantai seraya selangkah hendak beredar, lengannya ditarik lembut oleh Khalaf. Walaupun tarikan itu tidaklah sekuat mana, tapi masih mampu membuatkan tubuhnya kembali terduduk di atas riba lelaki itu.

"Senang je ya kau ajak aku?"

"After you kiss my lips, do you think I'll just let you go out little dimples?" Tubuh Aisy ditarik kedalam pelukan, menghentikan pergerakan gadis itu.

"Sa-saya nak turun, itu yang saya ajak Farrel. Takut nak turun sorang-sorang." Terasa panas seketika leher apabila nafas suaminya sangat dekat. Wajahnya memerah menahan rasa janggal.

Silap siapa? Ha mana nak lari. Entah apa patut Aisy lakukan pada waktu itu. Pergerakan telah terkunci sepenuhnya.

"I think it's time for me to give you a special kiss--" Dengan pantas tubuh kecil Aisy diangkat lalu dicempung seraya kaki melangkah keluar dari bilik peribadi. Segala kertas atau dokumen yang sepatutnya diselesaikan tadi, telah ditangguh begitu sahaja.

IPhone berdering kuat, membuatkan lena Khalaf terganggu. Berkerut dahi lelaki itu sebelum kelopak matanya dibuka perlahan. Sempat jam yang berada di skrin telefon di-teliti.

Langsir di dinding kaca bilik sememangnya tiada cahaya terang lagi. Hari sudah lanjut ke malam.

"Aku dekat bawah ni. Gila apa tidur awal? Baru pukul sepuluh." Jelas suara Evren didengarnya dalam panggilan itu. Baru teringat yang mamat ni nak datang.

"Ha kejap. Bagi aku lima minit." Anak mata mula beralih ke arah Aisy yang lena dibuai mimpi di atas lengan kekarnya.

Beralaskan lengannya sahaja boleh buat gadis itu lena. Tanpa menunggu respon dari Evren, panggilan terus dimatikan. Bibirnya mula mengukir senyuman nipis.

Berat rasanya badan nak bangun. Kepala Aisy perlahan-lahan dialihkan ke atas bantal. Ubun-ubun isterinya dikucup beberapa kali. Selimut tebal ditarik menyelubungi tubuh kecil gadis itu.
≿━━━━༺❀༻━━━━≾

"Ricky."

"Here his personal information, aku suruh Aaren cari."  Fail hitam yang tertera dengan huruf F.E.X dihulurkan kepada Khalaf.

"Are you sure Ev? Younger brother to Robert?" Tangan Khalaf menyambut fail tersebut.

"I'm sure. And you always need to be prepared. Bila-bila masa benda buruk boleh jadi." Evren cuba memberi apa maklumat yang dia memang pasti. Dia adalah salah seorang yang penting dalam unit, juga dikenali sebagai 'orang dalam' Khalaf Farrel.

"Do you think he will do something unexpected?" Anak mata Khalaf menikam wajah seorang lelaki yang berada didalam fail maklumat itu. Rahang diketap, wajahnya tampak beku pada waktu itu.

"Dia lagi licik, Khalaf. Adik kau dah ambil alih RSE. Not only that, Tengku Zaim's company is yours now. Tak mustahil kalau si Ricky tu ikut perangai lahanat Robert--" Terselit pesanan ringkas dalam penerangannya itu.

"Stop there, Evren." Fail hitam itu kemudiannya dilempar ke atas meja. Khalaf menghentikan percakapan Evren. Anak mata hitam pekat miliknya bertembung dengan anak mata hazel sahabatnya.

"I know what I need to do. Der Görjunge ist für ein langes Leben nutzlos." (The brat boy is useless for longevity)

Disebalik bahasa German yang digunakan oleh Khalaf, Evren memahami maksud tersirat ayat tersebut. Jangan ganggu sesuatu yang kelihatan tenang diluaran jejaka itu. Padahnya perlu dihadam apabila Khalaf terasa dicabar.

Sekelip mata wajah tenang bak air yang mengalir perlahan itu boleh bertukar menjadi bengis yang menggerunkan.

Continue Reading

You'll Also Like

118K 11.5K 40
"Aku gilakan kau!" Ayat yang sama namun diungkapkan daripada dua orang lelaki yang berbeza. Kim Taehyung , obses dengan cinta Hyemin. Jeon Jungkoo...
5.9K 449 33
No. 1 in #Toxic No. 1 in #Bucin Adrasta. Sebut saja namanya pasti digeruni semua pelajar-pelajar di SMK Bima Sakti. Layaknya seorang Ketua Geng Motor...
549K 30.3K 45
⚠️ WARNING ⚠️ - CERITA INI TIDAK SESUAI UNTUK BUDAK BAWAH UMUR SEBAB DALAM STORY NI ADA SCENE YANG TIDAK ELOK! *BUKAN SCENE L*CAH YA 🥹* - KALAU AWAK...
821K 33.1K 95
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...