FARREL'S BOO©️

Galing kay nabilllss

4.1M 227K 23.2K

KF SERIES VOL 1 [ karya pertama yang mengandungi banyak kesalahan & takkan di-edit semula sebabnya malas ] ↳... Higit pa

𝐅𝐚𝐫𝐫𝐞𝐥'𝐬 𝐁𝐨𝐨
°∘∘1∘∘°
°∘∘2∘∘°
°∘∘3∘∘°
°∘∘4∘∘°
°∘∘5∘∘°
°∘∘6∘∘°
°∘∘7∘∘°
°∘∘9∘∘°
°∘∘10∘∘°
°∘∘11∘∘°
°∘∘12∘∘°
°∘∘13∘∘°
°∘∘14∘∘°
°∘∘15∘∘°
°∘∘16∘∘°
°∘∘17∘∘°
°∘∘18∘∘°
°∘∘19∘∘°
°∘∘20∘∘°
°∘∘21∘∘°
°∘∘22∘∘°
°∘∘23∘∘°
°∘∘24∘∘°
°∘∘25∘∘°
°∘∘26∘∘°
°∘∘27∘∘°
°∘∘28∘∘°
°∘∘29∘∘°
°∘∘30∘∘°
°∘∘31∘∘°
°∘∘32∘∘°
°∘∘33∘∘°
°∘∘34∘∘°
°∘∘35∘∘°
°∘∘36∘∘°
°∘∘37∘∘°
°∘∘38∘∘°
°∘∘39∘∘°
°∘∘40∘∘°
°∘∘41∘∘°
°∘∘42∘∘°
°∘∘43∘∘°
°∘∘44∘∘°
°∘∘45∘∘°
°∘∘46∘∘°
°∘∘47∘∘°
°∘∘48∘∘°
°∘∘49∘∘°
°∘∘50∘∘°
°∘∘51∘∘°
°∘∘52∘∘°
°∘∘53∘∘°
°∘∘54∘∘°
°∘∘55∘∘°
°∘∘56∘∘°
°∘∘57∘∘°
°∘∘58∘∘°
The End | 59
°∘ Special chapter∘°

°∘∘8∘∘°

70.4K 4.5K 460
Galing kay nabilllss

"Dalam 10 minit lagi kita akan sampai Cik Aisy."

"Kakak--"

"Kita nak pergi mana?"

"Kita nak pergi rumah terakhir adik Sumayyah, sayang.." sayu wajah Aisy menutur ayat.

Sememangnya dari mereka di rumah agam, sehinggalah masuk kedalam perut kereta hendak ke tanah perkuburan, Harizz tidak henti-henti menanyakan soalan tentang Sumayyah.

Setibanya di destinasi yang dituju, kereta mewah yang dipinjamkan oleh Khalaf buat Fareez berhenti di tepi tanah perkuburan.

Jelas dimata Aisy melihat beberapa orang lelaki yang berpakaian serba hitam berada di satu sudut kawasan tersebut. Sedaya upaya dia cuba menahan dirinya dari menitiskan air mata mengenangkan adik perempuannya.

Tanpa melengahkan masa, Fareez keluar dari perut kereta lantas membuka pintu disisi Aisy pula.

"Mari Cik Aisy, Tuan Muda Khalaf dah tunggu dekat sana."

Aisy menggenggam erat lengan adik lelakinya, sambil perlahan-lahan keluar dari perut kereta. Hanya Harizz menjadi kekuatannya pada waktu itu.

Setibanya di atas tanah perkuburan tersebut, Aisy hanya mengikut langkah Fareez yang membawanya ke arah tempat terakhir dia dapat melihat wajah Sumayyah.

"Ask her to sit, Reez--"

Fareez hanya mengangguk, memahami akan arahan dari Khalaf. Dia menyuruh Aisy dan Harizz duduk di atas tikar yang berhadapan dengan lubang kubur yang ukurannya kecil, yang akan menempatkan Sumayyah.

"Letak sini pakcik."

"Silakan tengok jenazah adik perempuan Cik Aisy."

"Buat kali yang terakhir." Fareez dengan perlahan-lahan mendekati Aisy lalu menyuruhnya menatap wajah si kecil apabila jenazah diletakkan di hadapan kedudukan mereka, oleh salah seorang pakcik yang bekerja menguruskan jenazah di kawasan tersebut.

"Ka--kakak.."

"Kenapa kakak menangis--"

Tercengang Harizz apabila melihat wajah Aisy yang memerah. Kelopak mata dibasahi dengan air mata. Aisy hanya diam membisu, tangannya pula automatik mengusap lembut dahi pucat Sumayyah.

"Assalamualaikum adik.."

"Semoga adik tenang di sana ya. Maafkan kakak sebab tak dapat jaga adik dengan baik. Kakak lalai.."

Berjurai air mata membasahi pipi mulusnya. Ditatap penuh kasih sayang wajah pucat Sumayyah buat kali yang terakhir. Tersentak Aisy apabila Harizz bertindak meletakkan tangan kecilnya di atas tangannya yang mengusap dahi Sumayyah tadi.

Tangannya bersentuhan dengan tangan Harizz. Tanpa sedar sebanyak sedikit perkara itu menjadikan dia lebih kuat dan tabah.

"Abang pun sayang adik. Biar abang yang jaga kakak okay Sumayyah--" Harizz mengesat air mata Aisy dengan lembut. Dia mengukir senyuman nipis, menenangkan Aisy.

"Cik Aisy balik naik kereta Tuan Muda ya."

"Kenapa saya perlu bergantung dengan dia?"

"Setiap keputusan Tuan Muda Khalaf, hanya untuk kebaikan Cik Aisy. Mungkin dia ada benda nak bagitahu Cik Aisy dalam kereta nanti."

Aisy diam tidak memberikan sepatah pun jawapan. Hanya menurut seraya kakinya melangkah masuk kedalam perut kereta yang disuruh oleh Fareez tadi.

"Wait--"

"Kau duduk depan." Khalaf menghentikan pergerakan Aisy tadi.

"Little boy. Boleh aku nak pinjam kakak kau sekejap? Nanti sampai rumah aku bagi dia balik."Khalaf menghulurkan tangannya ke arah Harizz.

"Kau naik dengan abang yang lain okay?"

"Okay abang!" Terkebil kebil wajah Aisy apabila Harizz bertindak menyambut huluran tangan Khalaf tadi, lantas keluar dari perut kereta.

Bukan itu sahaja, Aisy turut terkesima dengan panggilan Harizz terhadap Khalaf. Abang? Takkan adik aku dah kenal dengan lelaki mulut emas tu?! Dengus hatinya. Lagipun wajah Harizz tampak mesra apabila disapa oleh Khalaf tadi.

"Masuk." Khalaf membuka pintu kereta di bahagian hadapan. Menyuruh Aisy agar masuk. Wajah lelaki itu hanya mendatar sambil anak matanya tepat memerhati setiap pergerakan Aisy.

Gadis itu menurut tanpa membantah. Pintu kereta kembali ditutup rapat oleh Khalaf.

Beberapa minit dalam perjalanan..

Melihat bahu Aisy terhincut-hincut, Khalaf hanya diam tanpa menyapa gadis itu yang sedang melepaskan sisa tangisnya. Ya, Aisy masih nangis. Dia sudah cuba mengawal dirinya dari bersedih akan hal kematian Sumayyah, tapi dia tidak mampu.

"Aisy Melina--" Khalaf mula menyapa gadis itu. Hanya menggunakan sebelah tangan dia memandu, sehelai tisu kering dihulurkan buat Aisy.

Aisy hanya membisu seraya dia menyambut huluran tisu dari Khalaf tadi.

"Aku tak suruh kau pegang tisu tu, aku nak kau lap air mata tu."

"Kenapa nak paksa?! Suka hati saya la nak buat apa pun--" lontaran suara yang agak tinggi dikeluarkan oleh Aisy membuatkan Khalaf mengerutkan dahinya.

Khalaf bertindak menghentikan perjalanan. Keretanya terhenti ditepi jalan raya yang sedang sibuk itu. Beberapa saat yang sunyi selepas kereta mewah itu berhenti serta merta membuatkan Aisy terdiam mengejut.

"Dengar baik-baik." Khalaf memecahkan suasana yang sepi tadi.

"Aku tak suka marah-marah perempuan. Tapi aku tahu, kau tak puas hati dengan aku. Betulkan?" Khalaf mula mengalihkan pandangannya pula ke arah wajah sembab Aisy.

"Aa--awak.." panahan mata yang diberikan oleh Khalaf membuatkan Aisy tidak berani bertentang mata dengan lelaki itu.

"Diam. Aku mintak kau dengar je Aisy. Dengar sampai habis aku explain, faham?"

"Masa malamtu, aku confuse dengan apa yang jadi--"

"Sepatutnya dalam diri aku takpernah wujud pun 'rasa bersalah'. Tapi disebabkan kemalangan tu melibatkan adik-adik kau, aku letakkan semua kesalahan tu dalam diri aku." Jelas panjang lebar Khalaf lagi.

"Awak.. tolong jangan marah. Sa..saya cuma--" Tergagap Aisy menutur ayat. Wajahnya tertunduk-tunduk.

"Jangan kusutkan lagi kepala tu boleh tak??" Apabila semakin tinggi suara yang dilontarkan oleh Khalaf, semakin kembali lebat tangisan yang yang dikeluarkan oleh Aisy.

"Shhh, aku tak reti mintak maaf." Khalaf bertindak mengesat air mata Aisy dengan berlapikkan hujung kain pada lengan panjang bajunya.

Aisy hanya membiarkan air matanya diseka lembut oleh lelaki itu. Fikiran yang bercelaru tadi kembali terasa ringan apabila Khalaf cuba menenangkan dirinya.

Mengambil beberapa minit Khalaf leka menatap wajah sayu Aisy sambil tangannya masih ralit mengesat air mata gadis itu, cepat-cepat dia mengalihkan tangannya. Entah mengapa bagi dia, dirinya sangat mudah tersentuh apabila melihat Aisy menangis.

Dirinya bagai spontan saja memujuk gadis itu. Watak dirinya yang seorang tidak mementingkan tentang mana-mana perempuan, kini selesa berhadapan dengan Aisy.

"Sa-saya.."

"Saya yang patut minta maaf. Sebab selalu mengamuk, tak dapat terima takdir yang adik saya dah tak aa-ada." Aisy hanya merenung penuh lembut pada wajah tampan Khalaf.

Tergagap gadis itu menutur ayat apabila renungannya dibalas oleh Khalaf. Sekarang, wajah lelaki itu tampak lebih tenang dari tadi.

"From today on, you will always need me Aisy Melina."

Ipagpatuloy ang Pagbabasa

Magugustuhan mo rin

28.2K 1.1K 13
"KAU SIAPA NAK KONGKONG AKU?" "AKU KAU PUNYAA......." " tolong aku dah tak larat" epsido:10/10 Status Story: Complete Idea by : Kookie_knin Edit by...
4.4K 164 18
seorang gadis yang dikenali sebagai echaa seorang student yang sangat ceria tapi penakut sedikit kat highschool telah berjumpa seorang lelaki yang po...
117K 4.3K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
8M 273K 63
Badboy series volume 1 Completed (Unedited version) Tengku Adrian Benjamin | Reanne Az Zahraa "I takkan macam ni kalau you does...