[C] Cukup Sempurna

By TheLittleShi

100K 4.3K 117

STATUS | COMPLETED START | AUG 31, 2021 END | DEC 31, 2022 "Fal..." - Heyera Talia "Lupakan aku, Talia. Kala... More

Cukup Sempurna
Prolog
1-Hayera Talia
2-TalLiyas' Cafe
3-Permulaan
4-Raed & Raes
5-Muiz, Kawan Baik
6-Ibu
7-Naufal yang Jengkel
8-"Kau sukakan dia kan?"
9-Ayah Akan Gembira
10-Larikan Talia!
11-Behind The Story
12-"You Promised me..."
13 - Talia's Feeling
14 - Muiz Belot!
15 - Raed's Confession
16 - The Answer
17 - White Rose Means...
18 - The Trio
19 - Rahsia Hati Muiz
20 - Perempuan Oh Perempuan!
21 - Assalamualaikum, My Sweetheart
22 - Bie
23 - "Its Abang Baby..."
24 - Flashback
25 - Girls x drama
26 - "Where have you been?"
27 - "Apa yang cantik?"
28 - Dejavu
30 - HosPlay
31 - Mimpi
32 - Niat Tak Baik
33 - Bercakap Dengan Cermin
34 - Americano and Latte
35 - Laila Raihana
36 - Memori
37 - Memori II
38 - I don't want to... live anymore...
39 - Kau sentuh dia...
40 - "π‘·π’‚π’“π’‚π’„π’†π’•π’‚π’Žπ’π’?"
41 - Glimpse of Us
42 - Memori III
43 - "Abang ada..."
44 - Cukup Sempurna
45 - Aku tak selamanya single
46 - Jaga Diri
47 - Jangan Mungkir Janji
48 - Cemburu
49 - "Boleh Talia cuci mata"
50 - "Ma..."
51 - " I'm stronger than she knows"
52 - Move On
53 - Turning Tables
54 - Bidadari Megat Raed Baihaqi
55 - Futsal
56 - Pengakhiran
EPILOG
Cukup Sempurna - Special 1
Cukup Sempurna - Special 2
Cukup Sempurna - Special 3
Cukup Sempurna - Special 4
Cukup Sempurna - Special 5 (Last)
A/N from Shi❀
JIKA ADA JODOH

29 - Jumpa Lagi

1.2K 78 0
By TheLittleShi


Vote boleh???? As semangat untuk Shi habiskan before August. Hehehehe

Happy reading!


PAGI Isnin, Talia membuka pintu kereta dengan tangan yang memegang sebekas Tupperware dan juga tumbler yang berisi americano. Tumbler yang suaminya beli sewaktu dia mahukan air Sally dulu. Kenangan sewaktu dia terkejut mereka berkongsi straw yang sama.

Dari pintu kecemasan, dia berjalan masuk ke dalam bangunan hospital menuju ke lift. Pagi begini sudah ramai orang yang memenuhi perkarangan hospital. Kebanyakkannya datang untuk temujanji.

Setibanya di bilik kerja Megat Raed, pintu diketuk terlebih dahulu sebelum masuk. Terus senyumannya mekar apabila terlihat Megat Raed sedang tidur bersandar di kerusi. Pintu ditutup perlahan. Bekal utnuk Megat Raed juga diletak perlahan. Kerusi yang berada di sebelah meja diduduk.

Kedua tangannya menongkat dagu. Talia terus merenung kedalam wajah si suami. Dia menilik satu per satu wajah Megat Raed. Dari kening, jatuh ke mata, pergi ke hidung dan berakhir di bibir merah Megat Raed tanda lelaki itu tidak pernah menyentuh rokok.

"Abang handsome kan?" Mata Megat Raed perlahan-lahan terbuka bersama senyuman lebarnya. Dia sebenarnya bukan tidur, cuma melelapkan mata untuk berehat. Sejak si isteri masuk tadi dia sudah sedar. Namun bila Talia tidak bersuara, dia berfikir mesti Talia anggap dia tengah tidur. Jadi, fikiran nakalnya mula lah nak mengusik isteri.

Tambahan bila dia rasa seperti diperhatikan, lain tak lain, mesti Talia orangnya yang bertanggungjawab atas perasaan itu. Sebab itu dia mula menegur. Nak tunggu si isteri kejutkan dia, jangan haraplah. Entah-entah pergi kerja tanpa bersalaman dengannya.

Wajah Talia memerah. Sangkaannya Megat Raed sedang tidur. Mana pernah dia tengok anak teruna orang sampai hampir drooling. Memalukan. Nasib baik suami sendiri. Sepantas kilat dia normalkan kembali reaksinya.

"Perasan." Hanya itu yang mampu diluahkan. Tidak mahu memberi apa-apa komen lagi.

Tawa Megat Raed meletus. Terhibur dengan Talia yang jelas-jelas menahan rasa mahu dengan wajah yang selamba, namun pipi yang memerah. Haish, isteri siapa lah ni?

Megat Raed betulkan duduk. Mengeliat beberapa kali menghilangkan bunga-bunga lenguh yang terasa.

"Talia bawa apa untuk abang pagi ini?" Tangannya mencapai tumbler. Dibuka, semerbak bau kopi memenuhi ruangan bilik kerjanya. Terasa segar.

"Breakfast. Nasi goreng dan americano. Abang dah mandi ke?" soalnya. Jam ditangan dilihat. Sudah menunjukkan jam 7.55 pagi.

Megat Raed mengangguk lalu menghirup perlahan kopi yang masih berasap itu.

"Talia nak pergi kerja dulu lah." Lantas dia bangun. Perjalanan dari hospital ke café ambil masa 10 ke 15 minit jika tidak perlu hadap jam.

Tangan disua kearah Megat Raed untuk bersalam. Bila bersambut, dia tunduk mencium tangan suami. Beberapa saat, tangan masih belum dilepaskan. Berkerut dahi Talia dibuatnya.

"Lepaslah. Talia nak pergi kerja pula ni." Mintanya. Megat Raed tidak membalan, tetapi dia bangkit dari kerusi. Menatap Talia sehingga gadis itu terpaksa menongakkan sedikit kepalanya.

Pendek! Kata Megat Raed dalam hatinya.

"Where's my morning kisses?" tanya Megat Raed. Wajah kosong dengan suara yang serius.

Membulat mata Talia. Terkejut bila disoal begitu. Pagi-pagi sebelum ni tak pernah minta kiss pun.

"Cepat lah sayang. I need your kisses untuk recharge energy check-up patient lepas ni." Rayunya mula tengan bibir yang terjuih-juih.

Talia ketawa. Terasa comel melihat Megat Raed begitu.

"Where to?"

"Here, here, here, here!" tunjuknya dari dahi turun ke pipi kanan dan kiri dan berakhir di bibir. Senyumannya melebar. Teruja!

"Banyaknya!" rungutnya. Talia tahan hati dengan muka yang membahang. Dahi dan pipi itu boleh lagi. Tapi yang terakhir tu... 3 kali fikir pun dia masih segan!

"Cepat! Before nurse datang panggil abang. Abang pejam mata." Megat Raed lantas menutup rapat. Senyumannya masih lagi tidak hilang, malah makin melebar apabila terasa wangian Talia dihidu dekat.

Mahu tidak mahu, Talia kuatkan hati. Kedua tangannya mula memeluk sedikit leher Megat Raed supaya separas dengannya. Dalam segan, dia lakukan juga. Dari dahi, pipi kanan dan kiri. Dia pandang bibir Megat Raed yang masih dengan senyuman. Cepat-cepat dia tekapkan disitu.

Belum sempat menarik, Megat Read lebih pantas memaut perlahan kepala Talia dengan sebelah tangan. Sebelah lagi memeluk pinggang si isteri. Seminit, dia melepaskan tautan dengan senyuman yang menampakkan susunan gigi yang teratur. Gembira!

"Abang main kotor!" tuduhnya. Mata naik melihat Megat Raed. bibirnya terjungkit sedikit apabila terpandang kesan itu. Terlekat sisa lipstick YSL yang Aliya belikan untuk dia. Dia keluarkan tisu basah yang selalu ada di dalam begnya.

"Lipstick Talia lekat pada bibir abang." Beritahunya sambil mengoles perlahan tisu di permukaan bibir Megat Raed.

"You too. Dah comot. Meh abang kemaskan." Tisu basah bertukar tangan. Dilap berhati-hati supaya tidak mencacatkan solekan wanita itu. Dia tersenyum apabila berpuas hati dengan hasil kerjanya.

"Abang hantar Talia sampai kereta jom."

Talia menggeleng. Bimbang Megat Raed tiada masa untuk sarapan pagi.

"Talia turun sendiri. Abang jangan lupa pula breakfast before jumpa patient. Jangan main mata dengan doktor perempuan, nurse or even your patient. Or else, tidur luar!" sempat dipesan itu kepada Megat Raed sehingga masing-masing ketawa.

"Bye abang!"

"Bye sweetheart. Hati-hati bawa kereta. Anything, call me."

TALIA perhatikan suasana tidak begitu ramai. Hanya sesetengah meja dipenuhi oleh remaja dan juga beberapa pelajar bersama laptop di meja. Menyiapkan tugasan universiti mungkin kerana nampak seperti sedang berbincang dengan raut masing-masing serius. Kemudian dia kalihkan kepala di laptopnya semula. Menyiapkan penyata untung rugi bagi bulan lepas.

"Hey, you perempuan yang I terlanggar 3 days ago kan?"

Kepala Talia kembali terangkat. Melihat susuk tubuh lelaki yang sedang berdiri memerhatinya dengan rasa tidak percaya. Kening berkerut memilikrakan wajah itu sebelum dia mengangguk.

"Ya. I remember you. You buat apa dekat sini?" tanya dia pula. Sekadar berbahasa. Tidak mahu memberikan perspektif negatif tentang dirinya pada lelaki itu. Imej perniagaan perlu dijaga.

"Oh.. I actually ada kerja dekat-dekat sini. Alang-alang lalu, teringat my mom pesan untuk I buat tempahan kek di sini." Jawab lelaki itu.

Talia hanya angguk kepala. "You boleh pergi di kaunter untuk drop your order. That girl yang tengah jaga kaunter tu, tell her. She will assist you." Beritahu Talia sambil menunjuk kearah Nasuha.

"You macam tahu je perkara macam ni. You kerja sini ke?"

"Nah.. let say I selalu ada di sini. So that I tahu everything." Selalu itu jawapan yang dia berikan kepada pelanggan. Berpura-pura menjadi pelanggan untuk dapatkan feedback bagi tujuan penambah baikan produk dan servis. Kalau pelanggan tetap atau pelanggan yang sering berkunjung, mesti dapat meneka siapa dia.

"Sembang punya sembang, lupa nak perkenalkan diri. I Naufal. Ahmad Naufal. Nice to meet you... Again," ujarnya bersama senyuman. Tangan dihulur. Matanya redupnya terus memandang Talia yang masih dengan senyuman. Sama seperti dulu, senyuman itu langsung tidak pernah lekang dari wajah Talia.

Talia hanya memandang tanpa ada rasa untuk menyambut.

"I'm..."

"Talia!" seruan seseorang membuatkan Talia terpaksa kalihkan kepala memerhati pintu café yang baru tertutup. Senyuman Talia melebar.

Senyuman itu membuatkan Naufal turut memandang arah yang sama. Dari wajah yang ceria, bertukar kosong sebelum membali manis berpaling kearah Talia. Tangannya jatuh kesisi semula

"You nampak busy. I pergi order dulu. Nice meeting you, Talia." Beritahu Naufal sebelum berlalu pergi. Matanya sesekali melihat Talia berbual dengan lelaki yang berada disamping gadis itu dalam gambar yang Naira kongsikan dulu. Suami Talia. Hujung bibirnya mula membentuk senyuman sinis.


150522

Shi

Continue Reading

You'll Also Like

38.7K 727 103
[DALAM PROSES EDITING] Jannatul Haura telah mengambil keputusan menutup rapat pintu hatinya kepada mana-mana lelaki selepas cintanya dikhianati oleh...
13.3K 368 45
Aku percaya bahwa cinta itu adalah kebahagiaan namun bila ku mencintaimu itu menyiksakan.. ~~~~~~~~~~~~~ "Siang hariku bagaikan malam..pelangi pun b...
1M 26.1K 86
[LIT ROMANCE BOOK WINNER] [THE GREAT LIT WRITER WINNER] Highest Rank:- #16 in Romance [13.4.18] #14 in Romance [23.4.18] Pertemuan antara seorang g...
284K 8.8K 53
[Karya pertama] Pertemuan yang tidak diduga menyebabkan mereka bersua muka sudahlah bergaduh di hadapan bangunan syarikat terkenal.Pergaduhan itu mem...