[C] Cukup Sempurna

By TheLittleShi

73.5K 3.7K 110

STATUS | COMPLETED START | AUG 31, 2021 END | DEC 31, 2022 "Fal..." - Heyera Talia "Lupakan aku, Talia. Kala... More

Cukup Sempurna
Prolog
1-Hayera Talia
2-TalLiyas' Cafe
3-Permulaan
4-Raed & Raes
5-Muiz, Kawan Baik
6-Ibu
7-Naufal yang Jengkel
8-"Kau sukakan dia kan?"
9-Ayah Akan Gembira
10-Larikan Talia!
11-Behind The Story
12-"You Promised me..."
13 - Talia's Feeling
14 - Muiz Belot!
15 - Raed's Confession
16 - The Answer
17 - White Rose Means...
18 - The Trio
19 - Rahsia Hati Muiz
20 - Perempuan Oh Perempuan!
21 - Assalamualaikum, My Sweetheart
23 - "Its Abang Baby..."
24 - Flashback
25 - Girls x drama
26 - "Where have you been?"
27 - "Apa yang cantik?"
28 - Dejavu
29 - Jumpa Lagi
30 - HosPlay
31 - Mimpi
32 - Niat Tak Baik
33 - Bercakap Dengan Cermin
34 - Americano and Latte
35 - Laila Raihana
36 - Memori
37 - Memori II
38 - I don't want to... live anymore...
39 - Kau sentuh dia...
40 - "π‘·π’‚π’“π’‚π’„π’†π’•π’‚π’Žπ’π’?"
41 - Glimpse of Us
42 - Memori III
43 - "Abang ada..."
44 - Cukup Sempurna
45 - Aku tak selamanya single
46 - Jaga Diri
47 - Jangan Mungkir Janji
48 - Cemburu
49 - "Boleh Talia cuci mata"
50 - "Ma..."
51 - " I'm stronger than she knows"
52 - Move On
53 - Turning Tables
54 - Bidadari Megat Raed Baihaqi
55 - Futsal
56 - Pengakhiran
EPILOG
Cukup Sempurna - Special 1
Cukup Sempurna - Special 2
Cukup Sempurna - Special 3
Cukup Sempurna - Special 4
Cukup Sempurna - Special 5 (Last)
A/N from Shi❀
JIKA ADA JODOH

22 - Bie

1.2K 61 0
By TheLittleShi

SELASAI menelan ibuprofen, Megat Raed terus menayang muka puas hati. Hampir 20 minit dia memaksa Talia untuk mengambil ubat tersebut, namun Talia menolak kerana sudah makan tengah hari tadi. Megat Raed setelah mendengar itu terus menjeling Talia.

Gap antara waktu tengah hari yang dalam anggaran pukul 12 sampai sekarang 10 malam dikira 10 jam tahu?! Tempoh masa yang selamat untuk mengambil dos yang seterusnya. Talia nak menipu, tapi nak tipu dia yang kerjayanya sebagai seorang doktor. Memang silap langkah!

"Dah puas hati?" Soal Talia garang. Dengan lirikan mata tak puas hati.

Megat Raed ketawa. Tidak mampu membedung tawanya bila melihat wajah garang yang dirasakan comel itu.

"Jangan marah abang, sweetheart. Abang suruh untuk kebaikan Talia juga..." kepala Talia ditarik dekat dengan dadanya. Ditepuk tepuk bahu isterinya sebelum terpaksa meleraikannya. Talia menolak!

"Jangan nak menggatal kat sini. Jom ke depan. Semua orang mencari kita rasanya. Pengantin hilang berasmara dekat dapur." Jemari halus Talia pantas menarik tangan kasar Megat Raed dek selalu menggunakan hand sanitiser di hospital.

"Wow... Asmara dekat dapur. Sound hot and sexy!" bisik Megat Raed rapat ke telinga isterinya

Mata Talia membulat. Pipinya terasa panas. Hot and sexy?! Ewww!

"Abang Raed! Apa cakap macam tu?" dikerling sekeliling mereka. Nasib semua orag berada jauh dari mereka di ruang tamu ini. Kalau orang dengar, semakin tebal rasa malunya.

"Siapa yang start dulu?" Soal Megat Raed tanpa rasa bersalah. Senyumannya masih lebar.

"Drop the subject please. Or malam ni pergi ikut abang Raes tidur rumah mama." Dengan ugutan itu, terus Talia tinggalkan Megat Read sendirian. Dia berjalan laju.

Air liur ditelan apabila terngiang-ngiang suara Megat Raed tentang hot and sexy. Rasa meremang seluruh badan. Takut! Tak pernah lagi Megat Raed pertontonkan sisi nakalnya itu. Ini kali pertama. Mahu tak lemah lutut si Talia tu.

Megat Raed pantas berjalan memeluk bahu isterinya. Jangan ditanya kenapa dia mampu menyaingi langkah Talia. Kalau Talia sudah 3 langkah, Megat Raed baru satu langkah. Kaki Talia yang pendek. Bukan kaki dia yang panjang.

"Don't worry sweetheart... abang ada seribu satu alasan untuk stay sini mlam ni. One of the reasons is because to take care for you." Matanya dikenyit dengan senyuman yang lebar. Terpamer gigi putih tersusun cantik itu.

"Jangan marah-marah. Kang blood pressure naik, susah hati abang. Now, jom kita jumpa tetamu dekat luar."

Megat Raed dan Talia mendekati tubuh Puan Yasmeen yang menggamit tangan kearah mereka.

Dua tubuh yang langsung tidak asing pada pandangan Megat Raed yang kini sedang duduk berhadapan mamanya. Wajh yang menggamit rindunya pada yang sudah pergi.

"Raed, aunty Linda dengan uncle Hamid datang." Beritahu Puan Yasmeen.

Megat Raed senyum. Rasa tidak percaya jemputan ini diterima oleh Puan Linda dan Encik Hamid.

"Mama nak pergi dekat maksu kejap. Korang sembang-sembang lah dulu ya." Puan Yasmeen berlalu pergi meninggalkan pasangan tersebut berasama tetamu itu.

"Aunty dengan uncle apa khabar?" soal Megat Raed setelah bersalam dengan Encik Hamid. Talia melakukan perkara yang sama dengan menyalami Puan Linda.

Raed menarik kerusi plastik menyuruh Talia duduk disebelahnya.

"Kami baik-baik saja. Lama dah tak jumpa Raed sebab kami tak ada kesempatan nak datang semenanjung. Tak sangka dapat jemputan nikah dari Raed." Kata Puan Linda sambil menatap pasangan pengantin baru itu.

"Itu lah tu. Aunty kamu tu yang paling excited lepas dapat jemputan tu." kata Encik Hamid pula.

"Jodoh baru sekarang uncle. Nak buat maca mana kan?" Balas Megat Raed bersama senyuman. Dia memandang muka Talia yang hanya mendengar.

Talia diam tiada berkata. Tidak mahu menyampuk. Apatah lagi dia tidak mengenal kedua-dua mereka yang ada didepannya. Biarpun dia rasa seperti pernah nampak, tapi langsung dia tidak dapat menggali memori yang hilang itu. Dia hanya memandang dan mendengar perbualan antara ketiga mereka

"Sorry abang lupa nak kenalkan Talia dengan aunty dan uncle. Aunty Linda dengan uncle Hamid ni parents pada kenalan abang."

"Saya Hayera Talia. Panggil Talia je. Talia rasa macam pernah nampaklah muka aunty dengan uncle. Kita pernah jumpa dekat mana-mana ke sebelum ni?" terkeluar juga soalan yang dia tanyakan pada diri sendiri tadi.

Wanita itu tersenyum. Reda dan pasrah.

"Mungkinlah kut pernah terserempak dekat mana-mana. Betul tak bang?" jawab Puan Linda tanpa ragu.

"Mungkin juga. Malaysia ni tak ada lah besar mana." sahut Encik Hamid pula.

Mendengar pada jawapan itu, anggukan Talia menerimanya tanpa bersoal. Mungkin juga.

"Kawan abang Raed tu tak datang ke?"

Megat Raed tersentak sebentar. Melirik pada wajah dihadapannya sebelum dijawab dengan setengah keyakinan.

"Dia tak dapat datang."

'Dia takkan mampu untuk datang kesini lagi Talia.' Sambung Megat Raed dalam hati.

CLEANSING oil yang dituang, diratakan pada tapak tangan sebelum dioles pada muka untuk membuang makeup yang dipakainya sebelum maghrib untuk akad nikah tadi. Tangannya perlahan-lahan mengurut sekeliling muka terutama pada bahagian bibir dan mata untuk membuat lebihan maskara dan lipmatte yang dipakainya tadi.

Selepas itu, Talia basahkan sedikit wajahnya dengan air sehingga cleansing oil bertukar menjadi putih. Langkah itu diulang-ulang beberapa kali. Kemudian barulah wajahnya dibersihkan dengan cleasing foam bagi memastikan wajahnya benar-benar bersih, bebas dari sebarang makeup.

Megat Raed yang sedang duduk diatas katil ketika itu berpaling melihat pintu tandas yang tiba-tiba terbuka dari dalam setelah 20 minit. Kelihatan isterinya keluar dari tandas siap dengan pijama putih bersih bersama-sama tuala yang dililit kemas.

Kakinya lantas bergerak mendekati Talia yang sedang meletakkan pakaian kotor ke dalam bakul. Tanpa syarat, bahu Talia dipusing menghadapnya.

"Panas lagi?" soalnya dengan tangan hampir menyentuh dahi si isteri. Talia pantas mengundur ke belakang.

"Talia ada wuduk." Matanya membulat dan terkebil-kebil. Terkejut apabila disapa begitu oleh Megat Raed. Nasib wuduknya masih terjaga dek pengangan Megat Raed berlapikkan baju.

Megat Raed menghela nafas. Perlahan-lahan. Lalu tangannya diturunkan dari bahu gadis itu.

"Tunggu abang mandi kejap. Kita solat isyak sama-sama." Talia mengangguk lalu dia meghampiri wardrobenya, menghulurkan Megat Raed sehelai tuala.

Selesai menunaikan solat isyak, Megat Raed berpaling untuk bersalam dengan isterinya. Terasa haba yang mengalir melalui tangan itu sudah tidak sepanas tadi. Dia tersenyum lega. Hilang segala risaunya. Lalu dia jatuhkan ciuman didahi bersih milik Talia. Yang kini menjadi miliknya.

Tangan yang masih dalam genggaman Megat Raed ditarik. Langsung tidak terlepas, malah dikuatkan lagi genggaman itu. Pantas, wajahnya yang menunduk itu memandang Megat Raed yang murah dengan senyuman.

"Nak pergi mana?"

Talia terdiam mencari jawapan. Mata terkebil-kebil memandang Megat Raed yang pandangan langsung tidak ada rasa untuk memandang tempat lain. Dia masih segan dengan Megat Raed. Kalau dulu mereka sebagai sepupu,namun kini mereka sudah bergelar suami isteri.

"Malu dengan abang?" Soalnya bagai membaca apa yang berlegar dalam fikiran Talia. Talia menggeleng laju. Menafikan walaupun itu adalah jawapan yang sebenar-benarnya.

"Mana ada abang Raed... Talia cuma..."

"Then, why did you keep calling me 'abang Raed'? I'm your husband Talia..." Sedari dari tadi Talia membahasakan dirinya sebagai 'abang Raed' yang lebih merujuk kepada sepupu. Sedangkan mereka sudah menjadi suami isteri.

Talia menelan air liur. Nada suara Megat Raed tidak marah, namun tegas. Terselit kelembutan dalam bicaranya itu.

"Maaf. So, what should I call you then?" Soal Talia penuh berani. Bertentangan mata dengan Megat Raed tanpa rasa gentar biarpun dadanya berdebar laju.

"Good question. You can call me abang. But I prefer bie instead of abang." Senyumannya bertukar. Dari manis ke senget. Nampak nakal.

"Hah?!" rasa macam tersedak biji durian bila disuruh memanggil lelaki itu sebagi 'bie'. Errr, kalau abang itu, mampu untuk dia ajarkan diri. Tapi, bie?

"Ya. Bie. Stand for Megat Raed Baihaqi. You know my name kan sweetheart?"

"Jangan nak main-main. I call you abang then. Tepi, Talia nak tidur. Penat!" dengan pantas tangannya ditarik dari genggaman Megat Raed. sejadah dan telekung disangkut lalu tanpa mengajak, terus Talia rebahkan tubuh diatas katil. Taktik melarikan diri sebab diusik oleh suami.

"You can call me abang baby if you like it, sayang..."

"Stop it abang!"

Megat Raed ketawa kuat. Suka sungguh usik isterinya.

'Baru usik sikit dah lari.'

030422

Shi

Continue Reading

You'll Also Like

429K 21K 49
[COMPLETED] ... You are the light to my darkness. / / / / / / / / / / Kahwin paksa? Tak pelik bagi keluarga Ammara...
539K 12.1K 40
Tengku Aeris Naufal Tengku Hisham. Lelaki kacukan inggeris yang sering menjadi dambaan para wanita. Dalam erti kata lain jejaka terhangat di pasaran...
181K 10.5K 72
#2α΄›Κœ 𝐓𝐑𝐔𝐄 π‹πŽπ•π„ : 𝐒𝐇𝐄 𝐃𝐄𝐒𝐄𝐑𝐕𝐄 𝐁𝐄𝐓𝐓𝐄𝐑 Nur Anayra Alhena, gadis berusia sembilan belas tahun yang anti dengan lelaki dan serik u...
230K 9.6K 82
Aisy Wardina, seorang pengusaha homemade cake bersama sahabatnya, Dahlia. Kek mereka dilabelkan sebagai kek laku keras di Bandaraya Kuala Lumpur itu...