Β°β€’SIBLINGS 3β€’Β°[-β—ˆBTSβ—ˆ-]βœ”

By taekooyakies

121K 13.7K 8K

Semua akan berulang semula, mungkin lebih menyakitkan. Pengembaraan apa pula yang akan dihadapi oleh si gadi... More

>Prolog<
β—†01β—†
β—†02β—†
β—†03β—†
β—†04β—†
β—†05β—†
β—†06β—†
β—†07β—†
β—†08β—†
β—†09β—†
β—†10β—†
β–Ά11β—€
β–Ά12β—€
β–Ά13β—€
β–Ά14β—€
β–Ά15β—€
β–Ά16β—€
β–Ά17β—€
β–Ά18β—€
β–Ά19β—€
β–Ά20β—€
β™›21β™›
β™›22β™›
β™›23β™›
β™›24β™›
β™›25β™›
β™›26β™›
β™›27β™›
β™›28β™›
β™›29β™›
β™›30β™›
β™”31β™”
β™”32β™”
β™”33β™”
β™”34β™”
β™”35β™”
β™”36β™”
β™”Kelingβ™”
β™”37β™”
β™”38β™”
β™”39β™”
β™”40β™”
β€’ π•―π–Žπ–†π–—π–ž β€’
β—†β™”41β™”β—†
β—†β™”42β™”β—†
β—†β™”43β™”β—†
β—†β™”44β™”β—†
β—†β™”45β™”β—†
β—†β™”46β™”β—†
β—†β™”47β™”β—†
β—†β™”48β™”β—†
β—†β™”49β™”β—†
β—†β™•50β™•β—†
β—‡β™•51β™•β—‡
β—‡β™›52β™›β—‡
β—‡β™•53β™•β—‡
β—‡β™•54β™•β—‡
β—‡β™•55β™•β—‡
β—‡β™•56β™•β—‡
β—‡β™•57β™•β—‡
β—‡β™•58β™•β—‡
β—‡β™•59β™•β—‡
β—‡β€’60β€’β—‡
β—‡β€’61β€’β—‡
β—‡β€’62β€’β—‡
β—‡β€’63β€’β—‡
β—‡β€’64β€’β—‡
β—‡β€’65β€’β—‡
β—‡β€’66β€’β—‡
β—‡β€’67β€’β—‡
β—‡β€’68β€’β—‡
β—‡β€’69β€’β—‡
β—‡β€’70 [Last Battle]β€’β—‡
β—ˆβ€’71β€’β—ˆ
β—ˆ72β—ˆ
β—ˆEpilogueβ—ˆ
β—ˆSpecial Chap: Newβ—ˆ
>Last: New Life<
>Last Moment<

β—ˆFinal Chapterβ—ˆ

1.4K 187 240
By taekooyakies

Song:
-Blue & Grey
-Awake
-The Truth Untold
-I Need You [Piano Version]

_______◈_______

Dia dah tak ingat siapa aku? Aku tak salah dengar bukan? Dia langsung tak ingat siapa Yoo Jaerim. Kenapa perlu ditakdirkan nasib aku macam ni?

Setiap perkara termasuk memori silam bersama abang yang lain, dia ingat. Ya, dia ingat semuanya. Akan tetapi, nama dan wajah aku langsung tidak tersimpan di dalam ingatannya. Apatah lagi memori yang sudah lepas. Aku kecewa.


Itu mungkin menjadi berita baik bagi aku, disebaliknya ada juga sesuatu yang dapat membuatkan senyuman aku muncul.



"A-Ahjussi!!" aku berlari pantas ke arah seorang lelaki yang sudah lama aku rindu. Didakap tubuhnya yang masih berpakaian hospital dengan erat sekali. Aku tidak sangka bahawa Mr Ahn masih lagi hidup dengan jasa seseorang. Mr Ahn ditempatkan di hospital yang lain dan berada di wad khas untuk warga emas.



Eunwoo bercekak pinggang teruja. Ya, jasa dia yang selamatkan Mr Ahn secara senyap keluar daripada kurungan Dong Hyeong. Kerana dia tahu Mr Ahn adalah satu-satunya bapa angkat yang telah mengasuh lapan orang anak Mafia Haera. Malah, dia juga ahli terlama Black Ares. Mungkin Mr Ahn cukup berguna bagi kami, jadinya Eunwoo selamatkan lelaki itu.


Termasuk seorang lagi.







"J-Jimin hyung...." panggil seseorang yang baru saja datang bersama Lisa termasuk beberapa orang ahli Hera Rose. Jimin terbungkam saat bertentang mata dengan insan tersebut. Terus kedua-dua matanya berkaca dengan senyuman yang semakin lebar.






"Gyu..." Jimin mendepakan tangan untuk menyambut pelukan Beomgyu yang berlari ke arahnya. Pelukan di antara kedua-dua anak muda itu diperhatikan saja oleh mereka yang lain yang turut menumpang gembira. Tidak terkira lama mereka berpisah, sangkaan untuk tidak berjumpa lagi kini menjadi jenakan. Akhirnya, mereka dapat bertemu semula.






Dalam kegembiraan mereka, tidak terdetik untuk menarik jiwa aku. Aku masih berdiri di situ dengan wajah yang kosong. Tangan yang masih berada di dalam genggaman Mr Ahn semakin menggigil kerana kecewa. Masih rasa kecewa dengan apa yang berlaku kelmarin. Mr Ahn dapat rasakannya.







"Wait, sekarang musim luruh? Baru aku perasan hyung. Maksudnya dah masuk bulan July?" soal Namjoon ke arah Seokjin. Seokjin mendongak ke sisi dengan bibir yang mencebik.


"Joon, sekarang dah tengah bulan August." balas Seokjin dan kembali bersandar di kerusi rodanya. Namjoon sekadar mengangkat kedua-dua kening, ouh ya dia lupa. Namjoon menggaru dagu yang tidak gatal. Selang beberapa saat, kedua-dua jejaka itu bagai dikejutkan dengan sesuatu perkara.





"Sekejap. A-August.....?"







_______◈♕◈_______

Oh, Jungkook hilang ingatan? Dan satu-satunya perkara yang hilang dari memorinya hanyalah Yoo Jaerim. Mereka begitu terkejut mendengarnya, lebih-lebih lagi Mr Ahn. Jungkook masih ingat Mr Ahn, bertambah kecewa buat Jaerim.



Bilik yang luas itu menjadi tempat berkumpul mereka. Mingyu dan Yugyeom turut datang melawat Mr Ahn. Diri Jungkook menjadi perhatian mereka dengan soalan merapu.





"Jeon, takkan kau tak ingat Jaerim? Adik perempuan kau kot! Sengaja eh kau" soal Mingyu yang membawa nada yang mengejek. Jungkook tersengih kecil lalu mengalihkan pandangan ke arah Jaerim yang berdiri di hadapan pintu. Senyumannya langsung pudar dengan jelingan yang tajam.






"Aku tak pernah ada adik perempuan. Kau bukan adik aku. Kau still tak boleh terima hm?~" perli Jungkook dan langsung membuatkan hati gadis itu luluh. Namjoon cuba hentikan Jungkook daripada terus melontarkan kata cacian kepada Jaerim. Mereka yang lain juga. Sungguh dia sudah mula bencikan gadis tersebut.




Tidak sempat Mr Ahn mahu memujuk Jaerim, gadis itu lekas berundur keluar melalui pintu. Tanpa membuang masa, Jimin turut keluar daripada bilik itu untuk mengejar Jaerim.







_______◈♕◈_______

Aku cuba untuk tidak menangis. Chill itu hanyalah ejekan yang biasa. Kau ni memang kalah budak la Jaerim. Heheheh ya kau kan kuat, sabar je ok? Beri dia masa. Mana tau dia boleh ingat kau sikit-sikit.





Tapi, ianya terlalu sakit hiks. Air mata aku mula mengalir dan membasahi pipi. Dengan cepat aku mengelap dengan lengan baju agar tidak dilihat oleh orang lain.




Sakit, sangat sakit. Perlu ke dia maki aku macam tu? Anggap aku macam musuh? Lemahnya aku. Kalau orang lain caci hina aku, aku boleh gagah lagi. Ini Jeon Jungkook, insan yang aku sudah mula---






Ah cukup! Apa dah jadi dengan aku hiks.
Aku mematikan langkah sekejap sambil menekup wajah aku, tak tahan lagi dengan sebak gila ni.





Secara tidak sengaja, aku terpandang ke sisi dan langsung terlihat seorang wanita tua yang menghadap ke arah tingkap di dalam bilik tersebut. Huh? Personal room? Istimewanya nenek tu. Kenapa pintunya ada tanda no entry except you are her family. What?




Sebelum aku beredar, ada sesuatu yang mencuri perhatian aku. Sekeping gambar terlepas daripada pegangannya dan jatuh ke atas lantai. Tubuhnya yang sudah tua begitu sukar untuk mencapai gambar tersebut. Kesiannya, mungkin aku patut tolong.



Tanpa rasa bersalah, aku menolak pintu biliknya dan melangkah masuk. Dengan perlahan aku menegur nenek tersebut dan tolong ambilkan gambar itu untuknya.





Mungkin aku tak patut lihat apa yang tergambar di dalam kepingan tersebut. Tapi, aku tidak sengaja dan ianya sudah terlambat. Satu tubuh aku kaku, mata aku juga tidak berkedip saat melihat wajah seorang insan yang berada di dalam gambar itu.





Aku bangun perlahan-lahan, dan cuba melihat wajah wanita tua yang duduk di atas kerusi roda tersebut. Dia juga menayangkan reaksi yang sama saat bertentang mata dengan aku.




Tangannya yang sudah berkedut perlahan-lahan menyentuh kulit pipi aku. Aku membatu, terasa darah hangatnya yang tidak jauh beza. Sungguh, kehangatan tangannya membuatkan rentak jantung aku kian pantas.











"Omo cik, cik tak dibenarkan masuk ke sini. I'm so sorry you need to----"



"Ah mian! Tu adik saya. Sorry nurse." celah Jimin yang baru tiba di muka pintu. Ditunduk minta maaf ke arah jururawat sebelum berjalan ke arah aku. Lengan aku ditarik untuk keluar dari bilik tersebut, namun aku tetap berkeras diri.






Ada sesuatu yang menahan tubuh aku daripada bergerak.







Tanpa amaran, Jimin mencampung tubuh aku dan dibawa keluar. Jururawat sekadar berkedip mata tanpa berkata sepatah. Sekejap, aku tidak salah nampak bukan? Orang yang ada di dalam gambar tu serupa dengan....







....Jungkook.









"Please, lepaskan Jae!" aku meronta dan segera Jimin turunkan aku. Mahu saja aku berlari semula ke bilik itu namun sempat lenganku ditarik Jimin. Aku bergelut, disebabkan suara aku yang lantang mengganggu keselesaan orang yang turut berada di koridor tersebut.






Pada masa yang sama, Namjoon dan abang yang lain turut datang. Kecuali Jungkook.







"Apa yang dah jadi?" soal Namjoon dengan nafas yang tercungap-cungap kerana penat. Dalam pergelutan, anak mata aku terpandang ke arah jururawat tadi. Dia sedang berurusan di kaunter, tanpa berlengah masa aku menepis kasar tangan Jimin dan berlari ke arah jururawat tersebut.








"Nurse! Please siapa pesakit tu tadi?! I need to know her name."





"S-Sorry cik, kami tak boleh beritahu identiti sebenar pesakit. Melainkan cik ahli---"






"Saya Yoo Jaerim!" balas aku singkat. Aku tahu apa yang aku cakap ni tidak ada kena mengena dengan hal yang dibincangkan. Mereka enam orang itu masing-masing berkerut, apa sia adik perempuan diorang cakap tu?






Tapi, jururawat itu terdiam seribu bahasa. Termasuk jururawat yang lain yang berada di kaunter. Mereka saling berbalas pandangan dengan riak wajah yang gugup lagikan pucat. Apa masalahnya ni?







_______◈♕◈_______

Kata pengarah hospital itu, sudah hampir 60 tahun dia menetap di hopsital sejak menerima penyakit depression yang kritikal. Disebabkan penyakit tersebut, tubuhnya semakin lemah kerana hilangnya zat malah menerima penyakit yang lain. Jadinya, dia perlukan beberapa terapi untuk terus sihat.




Seseorang telah menandatangai perjanjian dengan pihak hospital itu untuk terus jaga keselamatan dan kesihatannya sehingga akhir hayat wanita itu. Tiada seorang pun yang datang melawat walau ahli keluarganya sendiri. Dia terus duduk berseorangan, tidak berubah langsung.




Dan kini, umurnya sudah hampir mencecah 100 tahun. Asyik menangis hampir setiap malam sehinggakan ingatannya semakin lemah. Pihak hospital masih tidak tahu kisah disebalik hidup wanita tua itu, tapi apa yang mereka tahu adalah....








....dia merupakan bekas ketua mafia negara Korea Selatan. Sebab itu mereka sediakan bilik privasi untuknya. Tiada peneman melainkan sebuah album gambar yang sentiasa berada di dalam tangannya. Pihak hospital hanya bergantung kepada takdir jika wanita itu mati disebabkan faktor usia. Mereka tunggu saja.










Ya, dialah Yoo Jaerim.









Jaerim terbuntang mata termasuk saudaranya yang lain saat diberi penjelasan oleh salah seorang doktor peribadi wanita itu. Kini, mereka telah diberi keizinan untuk berjumpa dengan wanita itu. Mereka tujuh beradik sekadar kaku di hadapan pintu.





Ditolak pintu perlahan dan Jaerim melangkah masuk menuju ke arah insan yang sudah tua itu. Kelihatan dia masih merenung ke arah tingkap dengan sebuah album gambar yang terletak di atas ribanya.






Tubuh Jaerim sudah menggigil kecil, apa yang patut dia gelarkan insan yang namanya serupa saja dengan dirinya. Si pencipta buku itu masih hidup, I mean moyangnya masih lagi bernafas dan kini duduk di depannya. Menakjubkan bukan?







"I-I'm sorry...." ucapnya dengan nada berbisik yang mematikan pergerakan Jaerim sebelum menyentuh bahunya. Tanpa rasa segan, Jaerim cuba bergerak untuk berdiri di sebelah wanita tua tersebut.







"Kau terpaksa lalui apa yang aku lalui sebelum ni. A-Aku dah musnahkan kebahagiaan keluarga kau. K-Kerana ego dan dengki, aku sanggup buat apa-apa saja demi rosakkan kebahagiaan orang lain. Termasuk darah daging aku sendiri." ujarnya yang menahan air mata.







"Manusia memang tak sempurna. Tapi kalau nak diikutkan, aku tak boleh terima dengan apa yang kau dah buat untuk kasi penderitaan dekat aku." balas Jaerim dengan mengepal kedua-dua penumbuknya. Wanita bergelar Queen Jaerim itu sekadar tersenyum kecil. Jaerim bertinggung di sebelahnya lalu menyentuh lembut tangan Queen Jaerim.







"At least aku dapat kongsi rasa perit hidup kau Jae. Cumanya takdir kita berbeza, kau kehilangan kesemuanya. Tetapi tidak bagi aku, aku masih ada mereka." balas Jaerim membuatkan wanita itu meluaskan sedikit bukaan kelopak matanya. Dengan cermat Jaerim cuba pusingkan kerusi rodanya untuk berpaling ke arah belakang. Queen Jaerim tergamam dengan apa yang terpampang di depan matanya.





Namjoon serta yang lain hanya menunduk hormat dengan senyuman yang terukir di bibir masing-masing. Berjujuran air mata insan yang sudah tua itu, terbayang wajah seorang demi seorang saudara lamanya yang sudah lama pergi. Dengan tenaga yang berbaki, Queen Jaerim mendepakan tangan untuk menyambut pelukan mereka. Sungguh dia terlalu rindukan pelukan abang-abangnya walaupun kehangatannya begitu berbeza.



Dia dapat mengimbas semula....di mana,





Namjoon mati di dalam pelukannya selepas ditembak. Hari itu adalah hari terakhir dia merasakan usapan tangan Namjoon di kepalanya.



Hoseok sempat hadiahkannya sekuntum bunga matahari sebelum menemui menemui ajal di taman bunganya sendiri.





Seokjin sempat ucapkan kata-kata terakhirnya sebelum tubuhnya turut hancur di dalam bangunan yang dibom.





Yoongi mati di depan matanya, namun sempat mengesat air mata gadis itu bagi menghilangkan peritnya rasa sedih.





Jimin menghembuskan nafas terakhir dengan berdas-das peluru demi menegakkan kebenaran di depannya. Namun usaha lelaki itu sia-sia.





Taehyung pula sanggup bergadai nyawa demi keselamatan sang puteri bongsu.




Sungguh, memori itu sangat perit. Namun ia muncul juga saat melihat wajah-wajah mereka yang menyerupai saudaranya yang lain.



Tanpa berlengah Namjoon berjalan ke arah wanita tersebut dan mendakap tubuhnya. Kerinduan yang sudah tersemat lama dilepaskan dengan tangisan. Seperti memeluk mereka yang asli, Yoongi dan Hoseok juga memeluk wanita itu. Seokjin yang masih belum sembuh tetap gagah berdiri untuk mendakap Queen Jaerim.




Taehyung masih berdiri di situ. Dia tidak henti melihat wajah Queen Jaerim serta adik perempuannya sendiri. Tidak percaya dengan apa yang dilihatnya, wajah mereka seakan-akan sama walaupun berlainan usia.





"T-Taehyung? Come here...." panggil Queen Jaerim dengan perasaan yang tidak sabar untuk mendakap anak muda itu. Taehyung hanya ikut kemahuannya dan membalas pelukan Queen Jaerim. Pelukan kali ini memang erat. Tangisan Queen Jaerim juga bertambah kuat, kedua-dua tangannya menggigil.






"Sorry, J-Jae tak sempat nak peluk oppa masa tu..." bisik Queen Jaerim yang membayangkan Taehyung sebagai abangnya sendiri. Taehyung turut berasa simpati. Ya dia tahu, bekas mafia berkod 05 itu mati selepas tolak mafia 01 jatuh ke bawah. Dan Yoo Jaerim memilih untuk mendakap mafia 01, dan kini dia cukup menyesal. Mungkin dia terlalu rindukan pelukan Taehyung sehingga mencecah usia yang tua.






Jimin seorang saja yang tidak dipeluk, jejaka itu sekadar berdiri di belakang. Queen Jaerim mengalihkan pandangan ke arahnya dengan perasaan yang begitu gugup. Kolar baju Jimin yang terbuka sedikit menampakkan tatu kecil bercorak angka 01 itu di kulitnya. Queen Jaerim sekadar tersenyum dan tertunduk ke bawah.







"Akhirnya, insan yang selalu disyaki sebagai 01 dulu muncul semula di depan mata kau Jaerim. 01 itu sudah pun menjadi miliknya. My dear Jungwoon, kamu cuba nak sindirkan eomma semula? Ternyata dendam kamu masih tersimpan terhadap eomma." bisik Queen Jaerim sendiri. Lamunannya terhenti saat tubuhnya didakap dengan pelukan hangat Jimin. Jejaka itu juga membisikkan sesuatu.






"Jungwoon tak bencikan kau. Dia terlalu sayangkan kau Jae. Apa yang penting, dia sedang tunggu kau di sana. Mungkin tidak sempat untuk bertemu semula di sini." bisik Jimin seperti membalas semula apa yang difikirkan oleh wanita tua itu. Ianya langsung membuatkan Queen Jaerim bertambah sebak, dibalas pelukan Jimin dengan begitu lama.








Jaerim turut menggugurkan air mata saat melihat pelukan mereka. Ouh ya, Jaerim terlupa pula akan seseorang. Dengan perlahan Jaerim menyentuh kedua-dua bahu wanita tua itu dengan senyuman manis.









"I think you need to meet him too." ujar Jaerim. Sekejap, patutkah dia tawarkan untuk berjumoa dengan insan tu? M-Mungkin patut.







"W-Who...?" soal Queen Jaerim semula. Terkejut dibuatnya Jaerim termasuk mereka yang lain.







"J-Jeon Jungkook. Dia ada di sini"








"Aku i-ingatkan dia sudah mati...."





"N-No....? Dia masih hidup." Jaerim sudah mula tidak senang hati. Sepatutnya dia mesti berasa gembira untuk berjumpa semula dengan insan yang sangat disayanginya tu.







"Sebab aku harapkan dia pergi dari hidup k-kau Jaerim."










_______◈♕◈_______

Jam sudah tepat menunjuk ke angka 11 malam. Sudah tiba masa untuk mereka berangkat pulang selepas seharian melawat Mr Ahn. Mr Ahn juga terkejut dengan berita bahawa Queen Jaerim masih lagi hidup, sekarang mereka perlu jalankan plan untuk temukan wanita itu dengan Jungkook malam ini.






Queen Jaerim memang mahu untuk bersemuka dengan Jungkook walaupun sekejap sebelum semuanya terlambat. Jungkook dipujuk oleh abangnya yang lain untuk bergerak ke rooftop bangunan tersebut bagi menemui seseorang. Jejaka itu akur saja tanpa sebarang bantahan, cumanya dia tidak mahu melihat wajah Jaerim di sekitar tempat itu.







Agak sakit, tapi Jaerim akur saja. Disebaliknya cuba bersembunyi di celah mana-mana. Jungkook menaiki tangga menuju ke arah rooftop dan terlihat seorang wanita tua yang duduk kemas di atas bangku. Angin malam begitu sejuk, tanpa rasa segan Jungkook menanggalkan kot hitamnya lalu menutupi tubuh wanita tersebut.





Queen Jaerim tersenyum tipis. Gembira dengan kedatangan insan yang sedang ditunggu-tunggunya. Jungkook yang sedikit kekok mengambil tempat duduk di sebelah wanita tua itu sambil mengikis kuku sendiri.






"Ermm ada apa nenek nak jumpa saya?" soal Jungkook. Queen Jaerim tidak membalas dan mencapai tangan kekar lelaki itu. Queen Jaerim kembali memandang ke hadapan dan senyap membisu. Jungkook turut melakukan perkara yang sama.








Mereka yang lain termasuk jururawat hanya perhatikan dari tingkap. Risau juga dengan keadaan Queen Jaerim yang sudah terlalu tua, pertama kali dia duduk di atas bangku, tidak pula di atas kerusi roda. Jaerim dan yang lain cuba melihat reaksi Jungkook dari jauh.





Senyap seketika. Sehinggakan....











"You call me honey?" tegur Jungkook. Nadanya kian berubah, namun ia langsung tidak mengejutkan Queen Jaerim. Wanita tua itu makin merapatkan jari-jemari mereka dengan wajah yang tertunduk. Dia sudah datang, bekas Mafia 01 yang durjana itu.







"Rupanya Jae masih hidup. Puas Kook cari Jae t-tau...." sambung Jungkook dengan suara yang bertukar serak. Luluh juga hatinya melihat keadaan gadis yang dicintainya dulu itu sudah pun tua. Namun, dia tetap gembira kerana dapat berjumpa semula dengan si Jaerim yang sudah lama tersemat rasa kerinduannya.








"We need to s-stop. Oppa tak sedar apa yang kita dah buat? Please Jae mohon..."





"We have done it." bidas Jungkook.







"I-I know. Tapi Jae dah menyesal Kook. Jae menyesal. Kook kena ubah fikiran dan lupakan perkara yang dah lepas. Kook pun kena rasa menyesal dengan apa yang K-Kook dah buat."








"But I love you Jae..."







"I don't love you anymore Jeon." balas Queen Jaerim dan langsung membuatkan Jungkook terkesima.





"My love isn't enough to make you happy Jeon. The love of your six brothers is more important to you, but you destroyed it to pursue my sinful love. Now you look, diorang dah tak ada d-dan Kook kembali untuk dapatkan semula hati Jae yang sudah kosong bagi Kook? You should be disappointed." sambungnya lagi. Jungkook masih membisukan diri.





Queen Jaerim meletakkan kepalanya di atas bahu Jungkook. Nafasnya semakin diatur perlahan, genggaman tangan mereka berdua masih kekal.









"Stop loving me. I'm your sister. Jangan disebabkan J-Jae sudah hilangkan diri dari hati Kook...jangan jadikan budak ni alami perkara yang sama." Jungkook tersentak, Queen Jaerim sudah tahu perkara sebenar. Punca anak muda bernama Jungkook itu hilang ingatan disebabkan perbuatan bekas Mafia 01 itu sendiri. Dia hapuskan diri Yoo Jaerim di dalam ingatan Jungkook disebabkan rasa kecewanya.







"Please, munculkan balik Yoo Jaerim di dalam dirinya. Tidak adil kalau Kook buat macam ni, itu kebahagiaan keluarga diorang. Bukan hak Kook. Mungkin hubungan kekeluargaan kita rosak disebabkan perbuatan dosa kita berdua, but not for them. Please...." mohon Queen Jaerim lagi, kelopak matanya tutup dengan jiwa yang menahan sebak. Jungkook melepaskan keluhan yang panjang.






Tangan milik insan yang digelar adik perempuannya itu diperhati lama. Setitis butir air mata gugur, menandakan dia sudah merasakan segala perbuatannya yang telah menghancurkan hidup wanita tersebut. Ya, Jungkook akhirnya menyesal dengan tindakan kejamnya terhadap saudaranya yang lain. Mahu diputar balik masa? Mustahil. Menangis saja sebagai tebusannya.










"I'm sorry Jae. I'm so sorry...." ucap Jungkook dan menyandarkan kepalanya dengan kepala Queen Jaerim. Tangan yang masih bergandengan jari-jemari mereka semakin terlerai. Wanita yang sudah berusia itu tidak membalas sepatah dan hanya tersenyum segaris.






"I-I just understood what the strength of the siblings meant...but I'm too late. Maybe our memory will end here, but we can create a new one in another life. Kook harap Jae dapat terima K-Kook semula. Diorang yang lain pun..." ujar Jungkook dengan nada berbisik. Queen Jaerim mengangguk perlahan dengan senyuman yang tidak lekang.








"We, will. W-Welcome home brother." balas Queen Jaerim dan mereka berdua kembali senyap dan ditemani dengan angin malam.







Jaerim dan yang lain masih berdiri disebalik tingkap di rooftop itu. Pandangan Jaerim sedikit kabur membuatkan dirinya terpaksa menyentuh dinding daripada terjatuh. Apa yang dah berlaku? Dia merasakan dirinya seakan-akan tiba di dunia realitu. Kelihatan beberapa orang jururawat segera keluar dan bergerak ke arah Queen Jaerim.



Namjoon serta mereka yang lain turut keluar untuk melihat apa yang telah terjadi.







Jungkook juga tersedar selepas mencelik semula matanya, bertambah terkejut dengan keadaan Queen Jaerim yang kaku di sebelahnya. Jururawat cuba memeriksa wanita itu dengan resah, Jungkook bangun dan terkejut dengan kedatangan abang-abangnya yang lain. Apa yang dah jadi?






"M-Masanya sudah tiba..." kata salah seorang doktor yang telah memeriksa keadaan Queen Jaerim dengan riak wajah yang begitu suram. Bertambah bimbang dibuatnya mereka yang turut berada di situ.






"Maksud doktor?" soal Namjoon semula.






"Saya tidak dapat mengesan nadinya lagi." balas doktor dengan serba kasihan. Satu-satunya pesakit yang paling terlama di hospital itu akhirnya menghembuskan nafas yang terakhir. Diarah beberapa orang jururawat untuk mengusung wanita itu masuk semula ke dalam.





Jungkook tergamam, Q-Queen Jaerim? Sudah lama dia tidak mendengar nama itu. Sekali angin bertiup membawa pandangannya sekali bergerak ke arah seseorang yang berdiri tidak jauh dari situ. Wajah gadis itu sudah merona merah dengan air mata yang berjujuran. Mahu saja Jaerim berpatah balik, dia hampir lupa. Jungkook sudah pun bencikan dirinya, bertambah buruk keadaan jika dia menampilkan diri di situ.






Sakitnya.















"J-Jae...Jae!! YOO JAERIM!" dia tidak salah dengar bukan? Dengan pantas Jaerim beralih semula ke belakang dan terbuntang luas matanya. Rupa-rupanya Jungkook sendiri yang memanggil namanya, tanpa berlengah Jungkook mengorak langkah dan berlari ke arah gadis itu. Jaerim tergamam, takkanlah....









Tubuhnya yang kecil ditarik masuk ke dalam dakapan. Begitu eratnya Jungkook memeluk gadis itu diiringi dengan tangisan kerinduan. Bagaikan tempoh yang sangat lama perpisahan mereka, itu membuatkan Jaerim turut melepaskan tangisan sebaknya.







"K-Kook...."



"Syukur Jae ok hiks sumpah Kook rindukan Jae..." balas Jungkook yang tidak melepaskan pelukan. Jaerim tersenyum manis dan mengusap perlahan kepala milik Jungkook dan cuba mengesat air mata lelaki itu.








"Bro, Jae tak mati lagi." balas Jaerim dengan ketawa kecil. Pertama kali dengan panggilan abang yang sudah menjadi perkara biasa buat adik-beradik yang lain, hmm mungkin Jaerim sudah mula sukakannya. Jungkook turut ketawa kecil dan kembali mendakap Jaerim. Hampir sesak nafas dibuatnya gadis malang itu








Saudara mereka berdua yang lain hanya melihat dari arah jauh dengan senyuman kegembiraan masing-masing. Walaupun mereka tidak tahu apa yang telah berlaku di antara Jungkook dan Queen Jaerim, namun mereka percaya akan ada sesuatu yang menjadi berita baik buat mereka selepas itu.











Ingatan Jungkook sudah pulih sepenuhnya. Itu yang mereka mahukan. Tanpa membuang masa, Taehyung dan Hoseok turut berlari ke arah mereka untuk join pelukan. Jimin yang terasa segan ditolak kasar oleh Yoongi dan mereka berdua juga menyertai pelukan kegembiraan itu. Disebabkan kurang seimbang, mereka jatuh beramai-ramai di atas lantai. Sempat lagi bergelak-ketawa.








Namjoon yang sudah ketawa kecil itu menolak kerusi roda yang diduduki Seokjin mendekati mereka. Nampaknya chapter hidup mereka yang baharu akan dimulakan hm?







Gelak ketawa kelapan-lapan insan berdarah Haera itu diperhatikan saja oleh Mr Ahn yang berdiri di muka pintu. Lelaki itu turut menumpang gembira dengan mata yang berkaca. Siapa saja yang tidak terharu melihat orang yang sangat kita sayangi itu dalam kebahagiaan? Benar bukan?
















"Ahjussi harap kebahagiaan kamu kekal sampai ke hujung nyawa. Enjoy your happiness."

















-The End-














______________
___
Tbc

YASSSSSSSSSS dah habis:')
Anda hepi? Anda puas hati?
Nak lagi special chap?
Sikijap nanti seya nak kasi epilogue dulu.

Nk tanya apa haa tanya cepat hiks nanti seya munculkan di special chap.



Sebelum tu, thank you sangat² for those yang sudi baca buku keling ni sampai ke pengkahiran. Terima kasihhh. Walaupun ayat tunggang-langgang dan banyak typo, anda mampu lagi nak gilak kitawa dan seronok nak teruskan baca.

Woahh I appreciate you alls:'0


Sikijap, Ju masih tak sangka dah habis cerita ni. Idk why huwaaa rasa macam sekejap ja taip. Sksksksk sedangkan readers menantikan hapdet smpai berjanggut. I'm sorry.


Terima kasih dengan komen² anda yg cukup made my day(ಥ_ಥ)
Sumpah!! Semangat Ju nak update cepat sbb nk tgk komen gila kalian. Tqtq
Maaf kalau Ju tk sempat nk balas mana² komen but don't worry, Ju tetap nmpk komen kalian and it's so sweety aum.

Ok cakap bnyk pulok.





Luv U💜
















Continue Reading

You'll Also Like

334K 16K 85
[ COMPLETED ] HIGHEST RANKING : 13.3 #6 in siblings 15.4 #3 in puteri 20.4 #3 in evil 25.4 #2 in adel 15.9 #3 in adel 22.9 #18 in bahasamelayu 1...
5.1K 198 11
Semuanya bermula tatkala Law terpaksa pulang dengan memakai pakaian wanita. Sebabnya kalah dalam game yang dibuat oleh dua kawan bodohnya tu. Law x D...
94.1K 5K 59
Cerita ini dibuat selepas Boboiboy movie 2. Pastikan korang dah tengok semua musim Boboiboy dan movie... Semua watak dari Monsta kecuali nama2 watak...
1.7K 428 52
"Aku mempunyai seutuh kasih yang tidak pernah terusik hanya untukmu." [Not edited]