19

205 36 12
                                    

"maaf. pihak kami tak dapat selamatkan dia. kami dah cuba sehabis yang baik, tapi tuhan lebih sayangkan dia. s-saya minta diri dulu."

"a-andwae. yena pabo! bangun balik! kau tak boleh pergi hiks. YENA BANGUN!" jerit hwayoung. doyoung hanya mampu menahan hwayoung daripada jatuh.

manakala jaehyun, dia jatuh terduduk. matanya memandang yena dengan pandangan sayu.

"y-y-y-yena.."

jaehyun gigihkan diri untuk berdiri. dia menyentuh tangan yena lembut. tangan yena dikecup perlahan.

"terima kasih dah jadi kekasih setia untuk aku. terima kasih dah jaga aku selalu. sayang, tenang dekat sana ya?" kini, dahi yena dikecup lama. air mata jaehyun menitik dimuka yena.

muka pucat yena dipandang lama.























jaehyun.

macam ni rupanya pengakhirannya. orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku selama-selamanya.

dan paling menyedihkan lagi, yena pergi tinggalkan aku waktu hari jadi aku, sekali gus hari anniversary kami kali ke empat.

aku hanya memandang sosok badan yena yang dibawa keluar dari bilik icu, tak rasa ingin bergerak mengikuti mereka ke bilik mayat.

aku keluar dari bilik icu, lalu bersandar di dinding yang ada. aku terjatuh kerana kaki aku terlalu lemah.

dia yang baik hati, dia yang setia —tak terdetik langsung untuk meminta putus melihat aku bermesra dengan yang lain, dia yang terlalu polos, dah pergi. hanya tinggal jasad yang akan dikebumikan sebentar nanti.

maafkan aku, kim yena. tapi aku tak rela lepaskan kau. dan kau akan tetap menjadi kekasih aku, sampai aku menyusul kau di sana.


THE END.

HAHAHAHAHAHA HAMBAR EN ENDING DIA? WKZJAKSJAJSJAJSJ MAAFKAN SAYA JUSEYO. dah namanya shortfic, apa yang korang expect daripada aku yang pemalas ni?

egoistic, jaehyun.Where stories live. Discover now