024 ; mall

7 2 0
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"In the end, promise are just a words."

[ Saturday ; 4 June ] [ 10:56 AM ]

Seorang jejaka tampan yang bernama Park Jimin baru sahaja selesai membersihkan diri di dalam bilik mandi. Tuala dililitkan pada pinggang. Titisan air dari rambut nya yang basah mula membasahi lantai.

Walaupun sudah tiga hari namja itu tidak mandi namun haruman badannya kekal wangi seperti haruman bunga. Tekaknya masih lagi terasa mual dan tidak selesa.

Jimin berjalan menuju ke arah almari bagi mencari baju yang hendak di pakainya. Rambut yang basah serta menutup penglihatan nya membuat kan namja itu berjalan dengan sedikit perlahan.

Telephone yang berdering secara tiba-tiba memberhentikan langkah Jimin lalu namja itu melihat ke arah telephone nya yang berada di atas meja berdekatan situ. Tanpa melihat nama pemanggil, Jimin mengangkat panggilan itu.

"Jimin jom pergi mall-"

"Mall,mall,mall. Tu je yang kau tahu."

Menyesal pula namja [ lelaki ] itu mengangkat telephonenya itu tadi. Tidak menyangka pula bahawa Eunji yang menelephonenya pada masa itu. Kedengaran decitan halus dari mulut si gadis itu.

"Ke you nak I bagitahu-" Eunji berdecit tatkala Jimin suka memotong percakapannya.

"Kau tak payah nak ugut aku lah pompuan. Helena dah pergi dari hidup aku. Kau pun pergi lah , I don't love you anymore."

"Habistu you tak takut nama family you tercemar disebabkan you , Jimin ?" Tanya Eunji sinis.

Jimin menutup kedua belah matanya rapat sebelum bibir bawahnya di pagut perlahan. Namja [ lelaki ] itu menghembus nafas berat sebelum membuka bicara dengan suara yang agak perlahan.

"Deo isang sang-gwan eobs-eo. [ I don't care anymore. ]"

"Aku nak Helena..."

"Helena, Helena. Bagus sangat ke Ena kalau nak di bandingkan dengan I ?!"

"Pertama sekali, dia jauh lebih baik dari kau. Keduanya, OK aku setuju keluar dengan kau hari ini TAPI lepas ni aku nak kau berambus dari hidup aku. "

"OK deal."

Jimin menutup panggilan gadis itu sebelum mencampakkan telephonennya di atas katil. Namja [ lelaki ] itu melihat dirinya pada pantulan cermin bersama satu keluhan. Jimin mula mencapai seluarnya yang masih berada di dalam almari sebelum disarungnya selepas itu diikuti pula dengan t-shirt oversize.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now