013 ; decalcomania

26 5 4
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"Sky always gives us the reasons to live."

[ Monday ; 11 April ] [ 7:00 AM ]

Sepasang mata Hazel milik Helena merenung segenap wajah Jimin yang sedang lena tidur. Perlahan-lahan dia mengalihkan tangan kekar kepunyaan Jimin dari pinggangnya supaya gadis itu boleh menuju ke bilik mandi.

Langkah nya di buka menuju ke arah sehelai tuala yang tersidai elok di atas kerusi. Tangan Helena ditarik sehinggakan gadis itu terdorong semula ke tempat tidurnya. Nafas Helena sedikit tidak teratur tatkala iris mata Jimin merenung anak mata nya lama. Deruan nafas hangat namja [ lelaki ] itu mengena pada batang hidung Helena mambuatkan gadis itu sedikit terkaku.

Bibir munggil Jimin mendarat di atas dahi isterinya sebelum namja [ lelaki ] itu tersenyum sehingga menampakkan eye smilenya. Helena tergelak kecil lalu berura-ura mahu meninggalkan Jimin yang masih lagi berbaring di atas katil yang empuk itu.

Tangan gadis itu ditahan oleh Jimin sendiri. Jari telunjuk namja [ lelaki ] itu di halakan pada pipi nya sambil menayangkan segaris senyuman penuh makna.

Helena mengangkat sebelah keningnya dan mengabaikan sahaja permintaan suaminya yang terlebih gedik di pagi hari. Jimin mencebik seraya menarik-narik pergelangan tangan gadis itu meminta morning kiss.

gedik overload detected-

Akhirnya Helena akur sahaja dengan permintaan si suami. Namja [ lelaki ] itu tersenyum gedik sebelum melepakan pergelangan tangan Helena perlahan.

"Nak pergi mana ?" Tanya Jimin sebelum bangun dari pembaringan nya itu.

"Mandi."

"Nak ikut."

"Tak.Bo.Leh." Gadis itu memandang Jimin dengan panahan mata helang. Gadis ingin menutup pintu bilik mandi tersebut namun dihalang oleh Jimin.

"Eeee~ SAYA KATA TAK BOLEH !!" Pintu itu dihempas kuat oleh Helena kerana mukanya telah pun memerah menahan rasa geram dan malu.

Jimin tergelak kecil sebelum berlalu kembali menuju ke arah katil. Seronok sungguh dia menyakat si isteri.

"Kiyowo [ cute ( casual conversation ) ]" Ujar namja [ lelaki ] itu perlahan sambil rambut nya disebak kan kebelakang.

+++++++
[ Ladurèe Cafè ] [ 9:00 AM ]

Pasangan Park itu sedang menikmati sarapan pagi di sebuah restaurant yang sedikit mewah. Pejam celik pejam celik, tidak menyangka sudah hampir seminggu mereka berbulan madu di negara orang.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now