OSR - 6

40 5 0
                                    

"Yeodera." laung Eunha sambil berlari kecil mendekati Gfriend yang lain yang berjalan menuju masuk ke dalam pagar sekolah.

Jungkook yang sepatutnya bersama-sama Eunha kini sedang berhenti melangkah dan membiarkan Eunha terus mendekati membernya. Jungkook hanya mampu tersenyum melihat telatah Eunha itu. Sempat lagi dia menggelengkan kepalanya.

"Eo, kau bersama-sama Jungkook?" soal Yerin apabila melihat Jungkook berada agak jauh sambil menyilangkan tangannya di dada sedang berjalan dengan keadaan kepalanya yang ditundukkan.

"Eh, tidaklah. Kami hanya berselisih. Lepas aku nampak korang, aku terus berlari datang mendekati kamu semua. Kamu datang bersama-sama kah?" kata Eunha cuba menukar topik daripada mempersoalkan dirinya.

"Iya. Kami selalu datang bersama-sama. Tapi Umji akan jalan bersama kami kalau appa dia tidak dapat menghantar Umji ke sekolah." kata Yuju.

"Oh." mereka berenam menyambung jalan mereka masuk ke dalam sekolah.

"Aku ada berita gembira untuk korang." kata Eunha ceria dan teruja.

"Apa dia, unnie?" soal SinB ingin tahu mewakili yang lain.

"Korang boleh stay rumah aku selama kita latihan untuk contess nyanyian itu." Eunha berkata dengan bersemangat.

"Wah, betulkah? Tidak sabar untuk datang rumah unnie nanti." kata Umji pula.

"Jadi esok korang boleh datang rumah aku dengan pakaian korang sekali." ujar Eunha dan Gfriend hanya mengangguk setuju.

.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

.

.

"Jadi bila kawan-kawan Eun datang?"

"Esok, omma." Eunha menjawab pertanyaan Puan Jeon tanpa melihat Puan Jeon sebab sibuk menyusun hidangan di atas meja makan.

Malam itu, Eunha datang ke rumah Jungkook seperti yang dia katakan. Dia akan menemui omma appa Jungkook sebab dia juga merindui dua orang tua Jungkook yang dia anggap seperti omma appanya sudah.

"Kalau macam tu, hati-hati nanti tau. Jangan lupa kunci semua pintu sebelum tidur. Jungkook tiada untuk periksa rumah Eun seperti selalu tau." Eunha terkekek mendengar kata-kata Puan Jeon itu.

"Omma, nanti Jungkook akan telefon Eun, untuk ingatkan Eun. Jadi omma jangan risau. Jungkook dah janji pada Eun." kata Eunha setelah mengambil dan menggenggam kedua belah tangan Puan Jeon yang sudah lama berdiri di sebelahnya itu.

Walaupun Eunha tidak mempunyai omma appa sejak kecil tapi dia tidak pernah tidak merasa kasi sayang selayak dari seorang omma atau appa dari macik dan paciknya serta di tambah lagi omma appa Jungkook. Dia sangat bersyukur dengan perkara itu.

"Kalau macam tu bagus lah. Omma pun akan telefon Eun untuk ingatkan Eun lagi sekali." Eunha terkekek lagi. Sangat gembira menerima orang yang menyayanginya di sekelilingnya.

[hiatus] Our Secret RelationshipWhere stories live. Discover now