OSR - 3

71 7 0
                                    

Hi, maafkan saya terlebih dahulu...

Dan silalah sambung baca ye....

...

..

.

.

..

...

Eunha berhenti melangkah untuk meneruskan perjalanannya untuk masuk ke kelasnya apabila mendengar satu lagu mula berkumandang melalui pembesar suara yang ada disetiap penjuru bangunan sekolah itu. Sudahlah besar pembesar suara tu, kuat lagi bunyi dia.


Haih, sabo je lah.



Eunha melihat pelajar-pelajar sekolah itu kelihatan biasa. Mungkin itu perkara biasa di sekolah ini.



"Ah." Eunha membuka sedikit mulutnya apabila teringat sesuatu mengenai sekolah itu.



SOPA, satu-satunya sekolah yang akan memainkan satu buah lagu pada waktu-waktu tertentu. Lagu apa-apa je, janji dinyanyikan live oleh pelajar-pelajar SOPA.




"Hey, Eunha. Asal tercegat kat sini? Menghayati suara sang penyanyi ke?" soal Yuju yang baru datang dan terus mengejutkan Eunha yang sedang berdiri statik di situ sambil mendengar lagu yang dimainkan itu.


"Hah?" Eunha terpingah-pingah melihat Yuju yang menarik lengannya untuk bersama-sama menerukan perjalanan ke kelas mereka.




"Janganlah terkejut sangat. Banyak-banyak pelajar baru yang sekolah kat sini, kau lah pelajar pertama yang aku nampak sangat bingung." kata Yuju memberitahu. Kaki masih lagi melangkah menuju ke kelas mereka.




"Takde lah, aku cuma nak dengar suara diorang je. Nak tahu siapa yang yang nyanyi tu." kata Eunha sambil berjalan masuk ke dalam kelas bersama Yuju itu. Mereka mendekati tempat duduk mereka.





"Ouh, diorang BTS. BTS nii memang rajin nyanyi lagu bagai. Diorang biasanya akan nyanyi waktu pagi, rehat dan masa ada majlis. Pasti diorang akan kena panggil buat persembahan kalau ada majlis." jelas Yuju. Dari masuk kelas sampai duduk tempat duduk mereka, masih lagi mereka bincangkan topik itu.




Eunha pula hanya mengangguk faham. Dia tahu Jungkook memang suka menyanyi. Sama macam dirinya tapi itulah disebabkan dirinya yang sikit pemalu membuatkan dirinya jarang dikenali oleh orang lain apalagi bakatnya dalam bernyanyi.





"Kalau kau nak, kita pun boleh join untuk mengambil bahagian nyanyi ni. Tapi memang ramai jugalah yang join tu."




Jelas terpancar seri di wajah Eunha mendengar itu.





"Kita join lah."




"Nanti kita bincang dengan yang lain."




Eunha mengangguk setuju.


.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

[hiatus] Our Secret RelationshipWhere stories live. Discover now