First Confession

11 3 2
                                    

4

Keesokkan harinya, Ha Yea Song dikejutkan dengan kehadiran Rania yang mengejutkan pada pukul 7 pagi. Dia membuka pintu rumahnya dan menyuruh Rania duduk didalam sementara menunggunya bersiap.

Ha Yea Song mengambil tualanya dan masuk kedalam bilik air untuk mandi. Kemudian dia keluar daripada bilik air dan bersiap seperti biasa. Cuma pakaiannya hari ini lebih biasa daripada semalam. Rania hanya memerhati gerak-geri Ha Yea Song.

“kaja(mari)” ujar Ha Yea Song apabila selesai bersiap. Rania hanya menurut.

“kelas lambat lagi, awak nak pergi mana dulu?” soal Rania.

“kafe. I want to buy something for drink...” jawab Ha Yea Song. Rania hanya mengangguk.

“you know that class start late, but why you come to my room at early time?” soal Ha Yea Song. Rania tersenyum.

“saya memang selalu bangun awal dan saja nak singgah bilik awak…tapi awak terus bersiap…” ujar Rania. Ha Yea Song terdiam. Betul juga. Rania tidak ada berkata apa-apa pun dengannnya. Dia tersenyum sendiri.

Tiba sahaja di kafe, Ha Yea Song mengambil dua kotak air milo dan pergi ke kaunter untuk membayar air tersebut. Dia memandang kearah makcik yang sama menjaga kaunter semalam.

“makcik sihat?” soalnya.

“ya, sihat…” jawabnya. Makcik itu tersenyum riang. Dia kemudian pergi berjalan kearah Rania yang sedang menunggunya di temoat duduk yang sama dia duduk semalam.

Khai yang baru tiba disitu ternampak Ha Yea Song dan terus berjalan kearah Ha Yea Song yang sedang berjalan kearah Rania. Tiba-tiba, Ha Yea Song dipeluk dari belakang oleh seorang lelaki. Ha Yea Song tersentak. Baru sahaja dia ingin memukul lelaki tersebut, lelaki itu berbisik kepadanya dengan suara yang perlahan.

 Baru sahaja dia ingin memukul lelaki tersebut, lelaki itu berbisik kepadanya dengan suara yang perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“bogo sip-eo.. Ha Yea Song…” ujarnya. Semua yang berada disitu terkejut dengan kejadian itu termasuklah Ha Yea Song. Lama dia mendiamkan diri. Kemudian dia sedar yang semua orang sedang memerhati.

Ha Yea Song menundukkan kepalanya dan kemudian menolak kepalanya kebelakang, automatik menghentak kepalanya tepat kehidung lelaki itu.

Lelaki itu jatuh terduduk. Kemudian bodyguard miliknya cepat-cepat membantunya untuk bangun.  Ha Yea Song menoleh kebelakang untuk memandang kearah lelaki itu.

“bangawo Sung Hoon (nice to meet you Sung Hoon) …” ujar Ha Yea Song. Sung Hoon ialah salah seorang artis korea selatan yang rapat dengan Ha Yea Song semasa dia menetap disana.

Sung Hoon mengusap-usap hidungnya kerana kesakitan. Dia tetap tersenyum memandang kearah Ha Yea Song yang sedang memandangnya dengan perasaan geram.

“it’s hurt…” ujar Sung Hoon. Ha Yea Song tidak menghiraukan kata-kata Sung Hoon.

Dia terus menarik tangan Sung Hoon dan membawanya jauh dari tempat itu apabila melihat beberapa orang pelajar perempuan yang mengenalinya. Siapa agaknya yang tidak kenal dengan pelakon handsome terkenal yang satu ini. Tetapi Sung Hoon menahan Ha Yea Song untuk membawa dirinya pergi dari situ.

LIFE CHECKEDWhere stories live. Discover now