Bab 21: Xaariz Hilang !

2K 128 1
                                    

Adamy Dan Raisya Yang Bergerak Memanggil Healer Di Sayap Kiri Istana Terserempak Dengan King Raito..

"Tuanku" Sapa Adamy Penuh Hormat.

"Bagaimana Dengan Keadaan Di Balai Penghadapan ? Adakah Semuanya Terkawal ?" Panik King Raito Bertanya .. Baru Sebentar Dia Meninggalkan Istana Atas Urusan Rasmi . Balik Sahaja Dikejutkan Pula Dengan Berita Anak Saudaranya Hilang Kawalan..

"Semuanya Sudah Terkawal Tuanku .. Kami Ingin Meminta Healer Merawat Semua Pengawal Yang Tercedera.." Raisya Pula Menjawab..

"Baiklah. Beta Akan Pergi Ke Balai Untuk Meninjau.." King Raito Berlalu Menuju Ke Arah Balai Penghadapan ..

Haizel Yang Memangku Xaariq Berasa Kasihan Dengan Apa Yang Baru Menimpanya . Tentu Xaariq Berasa Tertekan Kerana Terdapat Orang Yang Menyamar Sebagai Dirinya Dan Cuba Menyingkirkannya..

Haizel Dengan Tidak Semana Mana Mengalirkan Air Matanya Memikirkan Tekanan Yang Dihadapi Oleh Xaariq Sehingga Membuatnya Hilang Kawalan ..

Sebaik Sahaja Haizel Menyapu Air Matanya .. Tubuh Xaariq Dikelilingi Cahaya.. Semua Luka Kecil Yang Wujud Di Badannya Hasil Serangan Adamy Perlahan Lahan Hilang Dan Sembuh Tanpa Meninggalkan Kesan ..

King Raito Yang Baru Sampai Dan Berada Di Hadapan Pintu Balai Terkesima Dengan Apa Yang Dilihatnya..

Dia Segera Menuju Ke Arah Haizel Dan Xaariq.. "Haizel ? Bagaimana Keadaan Kamu ? Bagaimana Juga Dengan Keadaan Xaariq ?" King Raito Pantas Mengajukan Soalan Kepada Haizel..

"Saya Okay Tuanku.. Xaariq Pengsan Setelah Menerima Renjatan Elektrik Daripada Adamy.. Dia Masih Belum Sedarkan Diri.." Perlahan Saja Suara Haizel Membalas Pertanyaan King Raito ..

Baru Sahaja King Raito Ingin Bertanya Tentang Kejadian Yang Baru Dilihatnya .. Adamy, Raisya Dan Para Healer Istana Turut Sampai Ke Dalam Balai ..

"Tuanku.. Izinkan Qatreen Untuk Memeriksa Keadaan Xaariq.." Adamy Memohon Izin.

"Ya Ya. Silakan" Ringkas Saja Jawapan King Raito.

Qatreen Duduk Dan Menjalankan Proses Pemeriksaannya .. Risau Sekiranya Renjatan Elektrik Sebentar Tadi Merosakkan Organ Dalaman Xaariq ..

Namun Agak Mengejutkan Apabila Dia Langsung Tidak Menemui Kecederaan Dalaman Dari Xaariq .. Atau Lebih Tepat Lagi .. Kecederaan Xaariq Telah Disembuhkan Oleh Seseorang Atau Sesuatu ? Adakah Kuasa Naga Milik Xaariq ?

"Tuanku Aariq Tidak Memiliki Sebarang Kecederaan . Mungkin Naga Yang Mendampiginya Telah Menyalurkan Kuasa Untuk Mengubatinya.." Qatreen Tersenyum Manis ..

"Terima Kasih.. Kamu Boleh Bantu Healer Lain Untuk Merawat Pengawal Istana" King Raito Pantas Mengarah

"Dimana Xaariz ?" Tiba Tiba Sahaja Adamy Bertanya Apabila Dia Menyedari Bahawa Abang Xaariq Tidak Mampu Dilihat Dimana Mana..

Yang Lain Turut Tersedar Dengan Ketiadan Xaariz ..

Tidak Cukup Dengan Kejutan Ketiadaan Xaariz Dimana Mana Pelosok Istana.. Mereka Dikejutkan Lagi Dengan Ketibaan King Xavier Dan Naga Miliknya .. Red..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Xaariz Perlahan Lahan Membuka Matanya..

Apa Yang Dilihatnya Hanya Sebuah Bilik Yang Suram Dengan Banyak Sawang Sawang Dan Menempatkan Banyak Botol Uji Kaji ??

Dia Hanya Ingat Yang Dia Serang Semasa Ingin Menahan Dan Mengawal Adiknya Yang Hilang Kawalan... Mungkinkah Dia Diculik ?? Tapi Apa Motif Mereka..

"Kau Pergi Tengok Budak Naga Yang Kat Dalam Tu.. Kalau Dia Dah Tersedar . Kau Bagitau Aku" Sayup Sayup Kedengaran Suara Lelaki Mengarahkan Seseorang Untuk Meninjau Keadaannya..

Xaariz Memejam Semula Matanya..Berpura-pura Untuk Tidur Sambil Memasang Telinga Mendengar Perbualan Orang Yang Menculiknya.

~Krekkkk~~ Pintu Bilik Yang Menempatkan Xaariz Dibuka

"Tak Sedar Lagi Ni" Suara Perempuan Pula Kedengaran Jelas..

"Huh..Menyusahkan Betul!!" Marah Sahaja Intonasi Lelaki Itu Membalas Kata Kata Wanita Tadi.

~Krekkkk~ Dummm!! Pintu Bilik Tersebut Ditutup Semula..

Xaariz Cuba Mengenal Pasti Identiti Orang Tersebut ... Oh ! Baru Dia Ingat .. Perempuan Tersebut Adalah Cress Manakala Lelaki Tersebut Pula Penyamar Adiknya..

Segera Dia Meronta Ingin Melepaskan Diri.. Namun Usahanya Hanya Sia Sia .. Tali Yang Mengikatnya Disihir Dengan Sihir Pengunci Yang Membuatnya Tidak Mampu Mengeluarkan Sebarang Kuasa..

Sedang Xaariz Meronta .. Tiba-tiba Sahaja Pintu Bilik Yang Menempatkannya Dibuka..

Lelaki Itu Memasuki Bilik Tersebut Dan Tersenyum Sinis Melihat Usaha Gigih Xaariz. "Kau Takkan Mampu Lepas Dari Sihir Tu Melainkan Aku Yang Buka Ikatan Tu" Cheng Bersuara..

"Erghhh..Lepaskan Aku!!" Xaariz Membalas.

"Mimpi Lah Kau ?!.. Aku Akan Jadikan Kau Sebagai Bahan Uji Kaji Aku ... Cress . Bawa Picagari Yang Aku Sediakan Tu" Cheng Pantas Meminta Bahan Yang Sudah Disediakannya Untuk Xaariz..

Dia Akan Melakukan Hal Sama Seperti Yang Dilakukannya Untuk Cress..

Cheng Segera Mengambil Picagari Yang Diberikan Oleh Cress Dan Memberikan Xaariz Suntikan Di Lehernya..

Walaupun Xaariz Meronta Kuat.. Dia Tidak Mampu Berbuat Apa Apa Untuk Melawan..

Kuasa Kegelapan Yang Disuntik Menjadi Racun Didalam Badan Xaariz.. Xaariz Merasakan Kesakitan Yang Teramat Sangat Di Seluruh Badannya .. Menusuk Hingga Ke Jantung. Dia Merasakan Bahawa Jantungnya Disiat Disiat Dan Kulitnya Terbakar.. Gagal Menahan Rasa Sakitnya .. Xaariz Pengsan Sekali Lagi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ketibaan Mengejut King Xavier Menyebabkan Istana Berada Dalam Keadaan Tidak Terkawal Di Tengah Malam.. King Raito Mengarahkan Dayang Untuk Menyediakan Santapan  Dan Bilik Untuk King Xavier Beristirehat..

"Xav?? Ada Apa Kau Datang Kemari ?" Hairan King Raito Melihat King Xavier Yang Datang Tanpa Memberitahunya..

"Aku Agak Risau Dengan Keselamatan Kedua Puteraku.. Aku Ingin Melihat Mereka ... Hati Resah Memikirkan Mereka Berdua Daripada Tadi.." King Xavier Meluahkan Rasa..

"Xaariq Sudah Menerima Perlindungan Naga.. Dia Baru Sahaja Hilang Kawalan Sebentar Tadi.. Xaariz Pula .. Tidak Dijumpai Dimana Mana.. Kami Takut Xaariz Diculik ?!" King Raito Memberitahu Apa Yang Berlaku..

"Ahh?? Bawa Aku Melihat Xaariq.. Entah Bagaimana Keadaannya Sekarang .. Xaariz Pula ... Adakah Anakanda Ku Baik Baik Saja Dan Akan Selamat ??" Risau Pula Dia Mendengarkan..

"Mari Kita Ke Bilik Xaariq.."

King Raito Dan Xavier Beriringan Berjalan Menuju Ke Bilik Yang Menempatkan Xaariq...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now