Bab 20 : Adamy Vs Aariq

2K 134 2
                                    

Cress Yang Dipanggil Oleh Cheng Memasuki Istana Dan Pergi Ke Balai Penghadapan Raja ..

Berjalan Masuk Dengan Penuh Angkuh Dan Tidak Memedulikan 'Rakan-Rakannya Yang Lain' .. Cress Berjalan Pantas Memapah Cheng Yang Sedikit Demi Sedikit Berubah Ke Rupa Asalnya ..

"Cress ? Kau Khianati Kami ? Apa Semua Ni ?" Raisya Yang Menyedari Kawannya Itu Terkejut Apabila Melihat Cress Yang Merupakan Kawannya Membantu Orang Yang Menyamar Sebagai Xaariq.

Cress Hanya Tersenyum Sinis .. "Siapa Kau ?" Membalas Soalan Yang Dilontarkan Raisya Dengan Soalan.

"Kami Adalah Kawan Kau! Kenapa Khianati Kami Dengan Membantu PENYAMAR Tu ?!" Raisya Naik Angin Dengan Tingkah Cress Yang Mencabar Kesabarannya.

"Kawan ?? Kawan Aku Cuma Cheng Seorang Sahaja!! Orang Lemah Seperti Kamu Tidak Akan Mampu Berdiri Setaraf Dan Berkawan Dengan Aku" Angkuh Benar Kata Kata Yang Dilontarkan Oleh Cress..

"Kau Dah Berubah Cress.. Kau Bukan Kau Lagi" Raisya Berasa Tidak Percaya Dengan Apa Yang Dilihat Dan Didengari Dari Kawan Sepermainannya Sewaktu Kecil Itu ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Cress..Mari Kita Berundur Dahulu .. Aku Akan Keluar Dahulu Dan Kau Uruskan Tugas Yang Selebihnya Sementara Mereka Masih Sibuk Menahan Budak Naga Tu.." Cheng Berbisik Kepada Cress Memintanya Mengalih Perhatian Dan Mencari Peluang Untuk Mereka Melarikan Diri..

Xaariq Yang Hilang Kawalan Terus Mengganas Menyerang Pengawal Pengawal Istana .. Adamy Turut Serta Bagi Menahan Kemaraan Xaariq.

Xaariz Yang Ingin Membantu Diserang Pula Oleh Cress Dengan Kuasa Kegelapan Yang Diperolehnya Dari Cheng.. Terkejut Dan Tanpa Persediaan Untuk Menerima Serangan Tersebut.. Xaariz Gagal Mengelak Serangan Cress . Dia Terduduk Lemah Apabila Terkena Serangan Cress . Dirasakan Separuh Badannya Lumpuh Dan Tidak Mampu Bergerak .. Cress Kemudiannya Memengsankan Xaariz Yang Sudah Lemah..

"Mudah.." Cress Terus Memapah Xaariz Keluar Dari Istana Dengan Keadaan Kucar Kacir Akibat Xaariq Yang Hilang Kawalan ..

Cheng Yang Menunggu Diluar Istana Terus Mengambil Xaariz Dari Cress.. Mereka Terus Melarikan Diri Dengan Pantas Di Dalam Kegelapan Malam..

Keadaan Di Dalam Istana Yang Bertambah Kacau Memaksa Adamy Menggunakan Kuasanya .. Adamy Mengarahkan Semua Pengawal Untuk Berundur Dan Dia Sahaja Yang Akan Berhadapan Dengan Xaariq Sendiri..

Haizel Terpaku Apabila Melihat Tubuh Adamy Mengeluarkan Kilat. Katana Adamy Pula Muncul Entah Dari Mana .. Adamy Berterusan Menyalurkan Kuasa Kilatnya Ke Katana Untuk Menghasilkan Elektrik ..

Adamy Menyerang Xaariq Yang Terleka.. Walaupun Dalam Keadaan Terleka Xaariq Pantas Dengan Refleksnya Untuk Melakukan Pertahanan . Shield Dibina Melindungi Keseluruhannya Badannya Dari Serangan Katana Elektrik..

Adamy Berundur Sedikit Dan Memikirkan Jalan Terbaik Untuk Menyerang Dan Melemahkan Xaariq Yang Kelihatan Agak Kebal.. Apabila Mendapat Idea .. Adamy Terus Berlari Dan Mengelilingi Shield Yang Melindungi Xaariq ..

Lama Mengelilingi Shield Tersebut. Adamy Tersenyum Dan Terjumpa Titik Kelemahan Shield Tersebut .. Adamy Berhenti Dan Memusatkan Serangan Kilatnya Dari Arah Belakang  Xaariq ..

Serangan Katana Elektrik Dan Kilat Adamy Telah Membuatkan Shield Yang Melindungi Xaariq Perlahan Lahan Retak Dan Berkecai Kepada Beberapa Kepingan Seperti Cermin..

Apabila Shield Tersebut Pecah. Pantas Adamy Meningkatkan Voltan Elektrik Yang Ada Dikatananya. 🤣 Hanya Dengan Renjatan Elektrik Mampu Mengembalikan Xaariq Ke Alam Sedar Dan Mengambil Semula Tubuhnya Yang Dikawal Oleh Sang Naga..

Namun Itu Tidak Mudah Apabila Xaariq Mengelak Dan Melarikan Diri Dari Adamy..

Xaariq Mendengus Marah Dengan Tindakan Adamy Yang Menyerangnya Tanpa Henti .. Adamy Enggan Membiarkan Xaariq Berlari Bebas .

Dia Membina Penjara Kecil Dan Mengurung Xaariq Yang Ingin Melarikan Diri Lagi.

Xaariq Memegang Tirai Elektrik Yang Mengurungnya 🤣 Renjatan Demi Renjatan Elektrik Mengalir Di Badan Xaariq .. Armor Naga Perlahan Lahan Hilang Dari Tubuh Xaariq Dan Kemudian Xaariq Pengsan.. 🤣

Adamy Agak Terkejut Dengan Tindakan Bodoh Yang Dilakukan Xaariq 🤣 . Apa Kena Dengan Budak Ni . Dah Gila Ka Sampai Pegang Penjara Elektrik Yang Dibinanya 🤣

Walaupun Berasa Lucu Dengan Kebodohan Xaariq .. Adamy Terus Menghilangkan Penjara Elektrik Tersebut Dan Meminta Haizel Untuk Memangku Xaariq Sementara Dia Dan Raisya Memanggil Healer Untuk Merawat Pengawal Istana Yang Cedera Dan Xaariq Yang Terkena Renjatan Elektrik 🤣

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

King Xavier Yang Berada Di Pertengahan Perjalanan Berasa Tidak Sedap Hati Apabila Memikirkan Kedua Dua Puteranya..

Entah Apa Yang Sedang Berlaku Di Kaizerland .Adakah Anakandanya Selamat? Adakah Naga Lagenda Melukai Puteranya ? Bermacam Macam Persoalan Muncul Di Fikirannya.. Walaupun Dia Agak Garang Dengan Anakandanya Namun Dia Sangat Menyayangi Mereka 🥰.

"Red, Come" Perlahan Saja King Xavier Menyeru Naganya ..

Red Muncul Dengan Bentuk Chibinya Dan Bertenggek Di Bahu Tuannya..

"Beta Tidak Sedap Hati Memikirkan Putera Beta .. Beta Ingin Kamu Bantu Terbangkan Beta Terus Ke Kaizerland.. Beta Suda Tidak Sanggup Berteka Teki Memikirkan Apa Yang Berlaku Dengan Anakanda Beta.."

"Adakah Ini Selamat Tuanku ? Risau Sekiranya Kita Diserang Oleh Puak Kegelapan .. Tahulah Mereka Mahukan Kuasa Naga Untuk Memperkuat Angkatan Tentera Mereka..?" Red Bersoal Jawab Dengan Tuannya.. Risau Sekiranya Mereka Diserang..

"Tidak Mengapa Red.. Beta Percaya Kamu Sudah Cukup Kuat Untuk Melindungi Beta Dari Ancaman Puak Kegelapan.." King Xavier Meletakkan Segala Kepercayaannya Kepada Red, Naga Miliknya..

"Kalau Itu Kata Tuanku, Minta Pengawal Tuanku Untuk Berhenti .. Saya Akan Menerbangkan Tuanku Terus Ke Kaizerland". Red Patuh Dengan Permintaan Tuannya..

"Tolong Berhenti !!" King Xavier Mengarahkan Pemacu Kudanya Untuk Berhenti.. Dengan Serta Merta Kereta Yang Membawa Sang Raja Berhenti . Segala Angkatan Dan Kereta Yang Mengiring Raja Turut Terhenti..

Pengawal Tertinggi Diraja Segera Menghadap King Xavier ..

"Ada Masalah Apa Tuanku ? Tanya Pengawal Tertinggi.

"Beta Bersama Red Akan Terus Ke Kaizerland . Kalian Semua Tolong Teruskan Perjalanan Menggunakan Jalan Darat . Kita Jumpa Sahaja Di Kaizerland Nanti" Segera King Xavier Memberitahu Sebab Mereka Berhenti ..

"Menjunjung Perintah Tuanku" Pengawal Tertinggi Segera Mengundur Diri Dan Mempersilakan King Xavier Untuk Turun Dari Kereta Kuda Tersebut ..

Sebaik Sahaja King Xavier Keluar Dari Kenderaan . Semua Angkatan Diarahkan Untuk Meneruskan Perjalanan ..

Red Kemudian Berubah Menjadi Naga Yang Besar .. Red Menundukkan Dirinya Dan Membenarkan King Xavier Menunggang Di Belakangnya.. Mereka Terus Terbang Ke Arah Kaizerland.

______________________________________

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessKde žijí příběhy. Začni objevovat