Bab 11 : Dijumpai

2.4K 167 8
                                    

Xaariq Dan Beberapa Pasukan Elit Istana Yang Berjalan Di Sekitar Forbidden Forest Melihat Sekujur Tubuh Perempuan Yang Terbaring Diatas Tanah Dengan Ditemani Seekor Arnab Putih Yang Gebu ..

'Haizel .. Bangun .. Heyy .. Wake Up Dear ..' Xaariq Menepuk Nepuk Pipi Haizel Namun Langsung Tiada Tindak Balas Dari Haizel ..

'Tuan .. Nampaknya Cik Haizel Cedera .. Kami Menjumpai Bangkai Seekor Minotaur Tidak Jauh Dari Sini .. Pada Amatan Saya .. Mungkin Cik Haizel Telah Diserang Oleh Minotaur Tersebut ..' Caden Yang Merupakan Kapten Pasukan Elit Menerangkan ..

'Minotaur ?? . Tidak Mungkin Haizel Akan Selamat Sekiranya Diserang Oleh Minotaur .. Ia Merupakan Antara Mahkluk Berbahaya Yang Sangat Agresif .. Tapi ? Siapa Yang Membunuh Minotaur Tersebut ? Tidak Mungkin Haizel .. Tapi Dia Dapat Merasakan Perubahan Aura Yang Terhasil Dari Tubuh Haizel ..' Xaariq Hanya Bermonolog Sendiri ..

King Raito Hanya Diam Dan Memerhati Sekujur Tubuh Yang Terbaring Kaku Itu .. Dia Bagaikan Melihat Bayang Bayang Isterinya Di Tubuh Anak Perempuan Itu ..Sungguh Di Merindui Isterinya .. 16 Tahun Berlalu .. Isterinya Hilang Tanpa Khabar Berita ..

'Tuankku..Saya Ingin Meminta Bantuan Sedikit .. Boleh Tolong Maklumkan Kepada Pasukan Lain Yang Haizel Sudah Ditemui?' .. Xaariq Memohon Bantuan Sang Raja Dengan Sopan

'Tidak Masalah Xaariq ..' King Raito Hanya Menurut Permintaan Xaariq Tanpa Banyak Soal .. Selesai Memaklumkan Keberadaan Mereka Dan Haizel King Raito Segera Mendekati Haizel .. Entah Mengapa Apabila Melihat Wajah Haizel Secara Dekat Perasaan Sayangnya Jatuh Melimpah Kepada Anak Itu .

Tidak Sampai 10 Minit Selepas King Raito Memaklumkan Kedudukan Mereka . Muncul Teleportal Dari Dua Pasukan Lain Tadi ..

Raisya Berlari Pantas Keluar Dari Teleportal Dan Memeluk Haizel Yang Masih Terbaring .. 'Sky .. Maafkan Saya Sebab Leka Dengan Buku Komik Tadi ..' Raisya Berasa Lega Berjumpa Semula Dengan Haizel ..

'Sya..Haizel Tak Sedarkan Diri Lagi ..Biarkan Dia Berehat Dulu .' Xaariq Memberitahu Keadaan Haizel Yang Tidak Sedarkan Diri Sejak Dijumpai Itu ..

'A..Apaa .. Kenapa ? Apa Yang Berlaku Dengan Sky ?' Raisya Nyatanya Terkejut Dengan Kenyataan Xaariq ..

'Waktu Kami Jumpa Haizel .. Dia Dah Terbaring Kaku Disini Ditemani Dengan Seekor Arnab Putih .. Tapi Menurut Caden .. Berkemungkinan Besar Haizel Diserang Oleh Seekor Minotaur .. Bangkai Minotaur Tersebut Dijumpai Tidak Jauh Daripada Sini ..' Xaariq Menerangkan Lebih Dalam Lagi

'Minotaur ?! Kita Tidak Boleh Berlama Lama .. Nyawa Haizel Mungkin Akan Terancam Sekiranya Kita Lewat Merawatnya ..' Raisya Panik Mendengarkan Penerangan Xaariq ..

'Usah Risau .. Saya Sudah Memeriksa Keadaan Haizel .. Tiada Organ Organ Yang Cedera .. Cuma Beta Masih Tidak Mengetahui Punca Kenapa Dia Tidak Sedarkan Diri .. Dia Hanya Mengalami Luka Luka Kecil Dan Kakinya Terseliuh.. Oleh Kerana Dia Masih Tidak Sedarkan Diri .. Beta Akan Membawa Haizel Kembali Ke Istana Dan Mendapatkan Rawatan Dari Healer Diraja..' King Raito Tiba Tiba Bersuara ..

'Apa Ini Tidak Menyusahkan Tuanku ? ' Tok Anggara Enggan Menyusahkan King Raito Kerana Baginya Sudah Cukup Dia Menyusahkan King Raito Apabila Melibatkan Dalam Misi Pencarian Haizel ..

'Tidak Mengapa Anggara .. Kau Usahlah Risau .. Haizel Akan Selamat Bersamaku .. Rawatan Khusus Perlu Diberikan Sekiranya Dia Terus Tidak Sedarkan Diri ..Healer Diraja Tidak Akan Menghampakan Kita..' King Raito Tersenyum Dan Menepuk Nepuk Bahu Tok Anggara

'Err .. Tapi Tuanku .. Boleh Patik Melawat Sky Setiap Hari Sekiranya Dia Berada Di Istana ..?' Raisya Gusar Memikirkan Sekiranya Dia Tidak Dibenarkan Melawat Haizel Yang Akan Berada Di Istana Sepanjang Tempoh Rawatan ..

King Raito Tertawa Kecil Dan Kemudian Berkata 'Kamu Semua Dialu Alukan Datang Ke Istana ... Beta Tidak Menghalang Sekiranya Kamu Ingin Melawat Haizel Sepanjang Dia Dibawah Jagaan Beta .. Xaariq Dan Xaariz Akan Turut Berada Bersama Beta Di Istana Bagi Menjaga Haizel

'Apaa ?! Err Err ?' Xaariq Ingin Membantah Kata Kata King Raito Tapi Memandangkan Haizel Turut Berada Di Istana .. Dia Rela .. 😂

Damy Hanya Mengeleng Kepala Melihat Tingkah Xaariq .. Tahu Sangat Perangai Xaariq Yang Enggan Tinggal Di Istana Ayah Saudaranya Itu ..

King Raito Mengarahkan Caden Untuk Mengendong Haizel Pulang Keistana .. Namun Xaariq Membantah Dan Menawarkan Dirinya Untuk Mengganti Caden .. Dia Tidak Mahu Melihat Haizel Disentuh Oleh Orang Lain ..Kemudian Xaariq Meminta Abang Kembarnya Xaariz Untuk Membawa Sekali Arnab Yang Bersama Haizel Tadi

Malam Yang Semakin Larut Memaksa Mereka Untuk Menggunakan Teleportal Untuk Kembali Ke Istana .. Tok Anggara , Damy Dan Raisya Masing Masing Pulang Ke Kawasan Petempatan Kizeon ..

                 ~~~~~~~~~~~~~~~~

Kepulangan King Raito Ke Istana Disambut Dengan Kehadiran Isteri Keduanya, Lutfia ..

'Kanda .. Apa Kanda Baik Baik Saja ?' Lutfia Prihatin Melihat Keadaan Suaminya .. Dia Turut Juga Turut Menyedari Suaminya Tidak Pulang Bersendirian Tetapi Ditemani Oleh Anak Saudaranya Xaariz Dan Xaariq , Seorang Anak Perempuan Serta Seekor Arnab Comel..

'Beta Tidak Apa Apa .. Tolong Panggilkan Healer Diraja Dan Minta Dayang Untuk Menyediakan Bilik Untuk Xaariz , Xaariq Serta Haizel ..' King Raito Membalas Pertanyaan Isterinya Keduanya..

'Baik Kanda .. Dinda Menurut Perintah ..' Lutfia Kemudian Mengundur Diri Dan Segera Memaklumkan Dayang Perintah Raja Dan Memanggil Healer Diraja ..

             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'Tiada Kecederaan Yang Serius .. Mungkin Hanya Penat Dan Trauma Dengan Peristiwa Yang Menimpanya..' Healer Diraja,Qatreen Memaklumkan Keadaan Haizel Kepada Raja Dan Anak Saudaranya Selepas Membalut Kaki Haizel Yang Terseliuh ..

'Baiklah .. Terima Kasih Atas Khidmat Yang Diberikan .. Adakah Dia Akan Sedar Dalam Masa Terdekat ?' Xaariq Menjadi Kepoh Dan Sibuk Terhadap Keadaan Haizel ..

'Patik Juga Tidak Tahu Tuanku .. Tapi Melihat Dari Aliran Aura Yang Tidak Stabil .. Patik Rasa Dia Akan Sedar Dalam Beberapa Hari Lagi .. Paling Awal Pun Berkemungkinan Pada Hari Lusa .. Lebam Di Belakang Badannya Agak Teruk Mungkin Itu Punca Dia Tidak Sedarkan Diri .. Badannya Terlalu Lemah Sekarang . Jadi Mohon Bersabar . Sekiranya Semuanya Baik Baik Sahaja .. Dia Akan Sedar Juga ..' Qatreen Menjelaskan Dengan Panjang Lebar ..

Qatreen Kemudian Meminta Diri Dan Meninggalkan Raja Serta Anak Anak Buahnya Di Bilik Haizel ..

'Beta Ingin Beristirehat Dahulu . Hari Sudah Larut ..Mohon Permisi .. Xaariz , Kamu Tolong Pastikan Xaariq Kembali Ke Bilik .. Tidak Manis Sekiranya Terus Tinggal Berduaan Dengan Haizel Dibilik Ini ..' King Raito Berpamitan Dan Memandang Xaariq Yang Leka Melihat Wajah Haizel .. Xaariz Hanya Mengangguk Patuh ..

Selepas King Raito Keluar .. Xaariz Mengajak Xaariq Untuk Turut Beristirehat Di Bilik Mereka ..Xaariq Kemudian Menyelimutkan Haizel Dan Mengucup Dahi Haizel Dan Berkata .. 'GWS Little Princess'

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 😇🌈

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah 🤗 TQ ..

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now