bab 1

446 11 1
                                    

Petang yang suram dihiasi dengan tangisan . Insan yang dia cintai pergi meninggalkannya selepas melahirkan dua orang cahaya mata .

"Kenapa Hanum tinggalkan abang ? Macam mana abang nak jaga anak-anak kita ?" Air matanya dikesat kasar . Merah matanya menahan kesesihan dan kesakitan yang tidak dapat dibayangkan oleh sesiapa .

"aku kene kuat demi Hanum .. Insha allah abang akan carik seseorang yang boleh jaga mereka ..abang akan tunaikan janji sayang" bisiknya dalam hati .

Satu tahun kemudian ...

"Daddy , i want chocolate . Rykal ate mine !" Merengek Ryan apabila bar coklatnya dimakan oleh abangnya , Rykal .

Harriz duduk dalam keadaan cangkung menghadap Ryan . Bahu anaknya dipegang lembut . Kemudian tangannya mengusap perlahan rambut perang milik Ryan dan Rykal .

"Rykal ... Kenapa Rykal eat coklat Ryan ? And Ryan ... What daddy said before ? Sharing is caring , right ?" Ryan mengangguk . Air matanya dikesat oleh Harriz .

"Now , daddy nak Rykal minta maaf dengan Ryan ." Arah Harriz . Rykal mendekati Ryan dan mencapai tangan kecil adiknya itu . Tangan itu digoncangkan perlahan .

"Sorry , Ryan . Nanti abang suruh daddy buy a chocolate for you , okay ?" Kini , Rykal dan Ryan berpelukan manja . Tersenyum Harriz dibuatnya .

"Hanum , anak kita dah besar , sayang . Diorang ni pandai sama macam mummy dia . Handsome macam daddy dia ." Kata Harriz perlahan sambil tersenyum melihat Rykal dan Ryan yang sedang bermain bersama-sama .

~~~

"Hah , seronoknya dapat tenangkan fikiran hari ni . Shopping sorang-sorang pun jadilah ..." Tiba-tiba langkah cahaya terhenti apabila ternampak seseorang yang amat dia kenali dengan segak berpakaian pilot.auch. eh kau jangan lebih lebih eh!.

Dia mengamati lama susuk tubuh lelaki itu .

'Eh , tu bukan Harriz ke ?' Desisnya di dalam hati . Untuk mendapatkan kepastian , Cahaya pergi mendapatkan lelaki itu .

"Assalamualaikum . Eh , Harriz ... Buat apa kat sini ? Lama tak jumpa ..." Sapa Cahaya dengan ramah . Kemudian dia berasa aneh apabila lelaki itu memerhatikannya dengan riak wajah yang sukar ditafsirkan .

"Waalaikumsalam . Saya rasa cik salah oranglah . Saya pergi dulu , ya ?" Pamit lelaki itu . Sekali lagi Cahaya mendapatkan lelaki itu .

"Wait . Nama awak apa ?" Soal Cahaya .

'Dia bukan Harriz ke ? Muka macam Harriz ...'

"Saya Harraz ." Balas lelaki itu tenang .

'Sejak bila Harriz ada twin ni ? Muka dahlah sama , nama pun hampir sama . Harriz .... Harraz ....' Hampir pecah kepala otaknya menyelesaikan soalan KBAT itu

MR.HITLER✔️Where stories live. Discover now