AA | 25

8.7K 306 4
                                    

AIRIL'S ANGEL 25 | Perangai

"Sayang... are you hear me sayang ?" panggil Airil lagi ini sudah masuk kali ke tiga dia cuba untuk menyadarkan isterinya dari lamunan di siang hari.  

Atiqah tersentak. Jadi dia harus memanggil Aril dengan nama panggilang 'abang' dan membahasakan dirinya dengan nama panggilan 'sayang' ? kekok sungguh keadaan ini !.

"Sayang memang tak mahu panggil abang dengan nama panggilan 'abang' ya ? Tak apa abang paham mungkin sayang akan terbiasa suatu hari nanti" suara Airil kedengaran sayu ketika ini.

Hal ini membuatkan Atiqah berasa amat bersalah ! seorang isteri haruslah mendengarkan kata seorang suami. Dia tidak mahu berdosa disebabkan suaminya terkilan kerana dia tidak mahu menmanggil lelaki itu dengan nama panggilan 'abang'.

"T-tak.. bukan itu maksud saya, Airil. Saya cuma kekok sahaja. Apatah lagi awak mahu morning kiss setiap pagi kan ? Jadi saya segan lah." Atiqah cuba memberi alasan yang tidak logik dek akal.

Dahtu malam tadi apa ? Bukan kah dirinya yang memulakannya ? Kan dah tak pasal-pasal malu bercampur segan.

"Okay pasal tu tak payah biar abang je yang bagi morning kiss tu dekat sayang ya. Tapi, tentang nama panggilan tu sayang wajib buat kalau tak abang merajuk setahun." mula lah tu perangai mengungut.

"Ya lah... saya cuba, a-abang" mendengar saja perkataan 'abang' keluar dari mulut isterinya membuatkan dirinya sangat bahagia ketika ini.

"Say it again, honey" arah Airil lagi. Bukan selalu menyakat isterinya bukan ?

"Eeii.. mana boleh ! Sekali dah lah... ni yang buat orang rasa nak merajuk ni. Main arah-arah pula. Mana aci !" Rajuk Atiqah. Wah ! Suaminya melebih sekarang ya.

"Okay, tak nak ya.. It's okay.. kita tak payah pergi honeymoon. Abang baru rancang nak bawak sayang pergi tempat kesukaan sayang. Tapi, nampak gaya sayang macam tak nak je" Airil sudah mula bermain psikologi. Permainan yang cantik ! Cantik sangat. Membuatkan Atiqah bertambah geram dengan suami yang seorang ini.

Suka buat perangai !

"Yelah.. yelah ! Abanggg......" panggil Atiqah meleret. Terpaksa sejujurnya. Iyalah, selepas mereka berbulan madu mungkin dia dapat memujuk suaminya itu untuk mengambil rawatan tentang penyakitnya.

Jadi, dia ingin mereka pergi berbulan madu secepat yang mungkin. Jika boleh sekarang juga !

"That's my girl" Airil mengusap kepala Atiqah yang dibaluti tudung sarung yang bewarna hitam. Duduk rumah pun pakai tudung. Isteri siapa lah ni.

"Sayang, kita kan dah kahwin kenapa sayang masih pakai tudung bila dekat rumah ? Dan abang perasan sayang akan buka tudung bila ada dalam bilik saja" soal Airil. Atiqah hanya tersengih.

Sebenarnya, dia ada sebabnya yang tersendiri. Lebih logik jika diikutkan.

"Apa lah abang ni. Tu pun nak tanya. Kan selalu kawan-kawan dan pekerja abang datang sini. Jadi, saya kena lah pakai tudung. Buatnya masa dia datang tu syaa tak pakai tudung ? Freeshow dibuatnya" balas Atiqah.

'Ya Allah, pandainya isteri aku jaga aurat dia Ya Allah.' Airil mengganguk kagum dengan perangai isterinya.

Pandai sungguh sang isteri menjaga aurat yang sememangnya boleh didedahkan untuk dirinya sahaja.

"Dah lah... saya nak sambung buat sarapan ni. Jangan kacau. Dah pergi mandi. Bau abang ni satu rumah tau. Kalau bau wangi tak apa lah juga. Ini bau busuk. Eeeee... selekeh" halau Atiqah. Orang nak masak kacau saja.

Airil's AngelМесто, где живут истории. Откройте их для себя