Bab7💎

596 18 1
                                    

Hani yang mendengar kata2 Arysya itu berasa pelik"Apa makksud kau Sya?".Arysya yang masih lagi dengan tangisannya terus membuka kata"Aku dengan Asyraf takkan dapat bersama lagi Sya,dan takkan boleh".Hani masih lagi tidak faham apa yang dikatakan oleh Arysya"Kau boleh tak cakap terus terang Sya,apa maksud kau antara kau dengan Asyraf takkan dapat bersama dan takkan boleh apa tu?".Arysya yang telah lama dengan tangisannya terus berkata"Aku dah diceraikan dengan talak3 Hani"katanya dengan perlahan.

Hani yang mendengar bait kata Arysya hanya memejamkan mata"Sya kes penceraian kau ni bukan masalah kecil masalah besar,Asy ni dah gila dia xblh buat kau macam ni,aku akan pergi jumpa dia..Asy kena tahu apa yang berlaku dekat kau dia xboleh buat kau macam ni".Kata Hani dalam amarahnya.

Hani mengambil begnya untuk keluar tapi tangannya dipegang oleh Arysya.Arysya menahan tangan Hani hanya menggeleng dengan titisan air mata.."Xpayah Hani kita xboleh buat apa2 lagi benda dah jadi,Lagipun Asy dah benci aku dia dah buang aku Hani,xde guna lagi kalau aku pergi jumpa dia suasana takkan berubah menjadi lebih baik yang berubah adalah hati yang hancur ni menjadi lebih hancur"Kata Arysya.

Hani berpusing kembali lalu memeluk Arysya yang sedang dalam tangisan.Dia sebagai seorang kawan tidak sanggup melihat apa yang terjadi kepada Arysya sekarang ni...Hani harap Arysya teruskan tabah dalam kehidupannya.

Seminggu Kemudian...

Setelah beberapa hari Arysya berada di Hospital dia pulang ke rumah keluarganya lagipun itu permintaan keluarganya jadi ia akan menjadi lebih mudah untuk menyembunyikan perkara ini kepada mama dan papanya untuk pulang ke rumah.

Selama seminggu itu dia dan Asyraf tidak berhubung diantara satu sama lain.Asyraf tidak langsung menghubunginya atau menghantar whatapp kepadanya.Mungkin Asyraf betul2 bencikan dia dan melupakannya.Arysya kini masih lagi dalam keadaan yang sedih sampai sekarang dia tidak tahu apa salahnya terhadap Asyraf sampai sanggup menceraikannya..

Arysya masih belum bersedia untuk membuka cerita yang sebenar kepada keluarganya dia tidak mahu keruhkan keadaan.Walaupun Asyraf telah melepaskannya dengan cara yang hina tapi hatinya masih lagi menyayangi Asyraf dan mencintai Asyraf.Air mata Arysya terus mengalir di pipi tangannya mengusap ngusap perutnya.

3tahun yang lepas...

Asyraf membawa Arysya ke sebuah tasik yang disukai oleh ramai.Tempat itu merupakan tempat mereka selalu meluangkan masa bersama2"Sya,Asy nak tanya sikit boleh?"tanya Asyraf kepada Arysya.Arysya yang ralit menikmati pemandangan di tasik itu hanya menggaguk sambil tersenyum.

"Sya sayang Asy tak?".Arysya yang ralit memandang pemandangan di tasik itu menoleh ke arah Arysya"Asy kenapa tanya soalan macam tu"tanya Arysya dengan nada sedikit risau.Asyraf yang mendengar suara risau dari Arysya terus tersenyum"Asy tanya ni Sya jawabla"kata Asyraf kepada Arysya."Sayangla"Arysya berkata dengan mulutnya yang mencebik.Asyraf terus merapati Arysya lalu berbisik di telinga Arysya yang dibaluti tudung"I love you sayang".Arysya yang mendengarnya terus menunduk malu sambil bibirnya mengukirkan senyuman bahagia...

End

Setitis demi setitis air mata Arysya jatuh dipermukaan batalnya.'Ya Allah beratnya dugaan yang kau berikan kepadaku aku tak mampu untuk hadapinya lebih2 lagi kau anugerahkan seorang cahaya mata untukku aku tidak kuat tanpa dia disisiku'Arysya berkata dengan nada yang perlahan."Mama akan besarkan syg dengan baik mama janji".

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Seminggu telah berlalu dan seminggu itu aku telah menceraikan Arysya yang tidak pernah buat salah kepadaku'Ya Allah berdosanya diriku aku telah menganiyai seorang wanita yang solehah,yang aku sayang dan cinta.Aku tidak tahu ingin melakukan apa setelah peristiwa itu berlaku kepadaku ia membuatkan aku rasa serbasalah kepada Arysya aku tak mampu berdepan dengan dia memandang wajah itu aku tak mampu..

Aku buntu dengan situasi yang berlaku kepadaku.Aku mengambil peluang untuk melepaskan Arysya tetapi dengan talak yang paling tidak diingini dalam sebuah rumah tangga tapi aku perlu melakukannya agar aku takkan diberi peluang untuk bersamanya lagi kerana aku tak layak untuknya.Setelah aku melafazkannya pandanganku seakan gelap dunia ku bagaikan tiada cahaya lagi kerana aku telah melepaskannya dan aku takkan dapat lagi buat selama2nya...Air mata ini masih lagi membanjiri mataku air mata kekesalan"I'm sorry Sya"...

Pintu bilik Arysya diketuk dari luar dan dibukannya apabila didapati pintu itu tidak berkunci puan Lina muncul dalam keadaan yang tegang dia menghampiri Arysya lalu bertanya kepada Arysya"kenapa Sya tak bagitahu mama awal2"...

Arysya yang mendengarnya terus terkejut'takkan mama dah tahu apa yang terjadi kepadannya'...

Bersambung...

Korang boleh vote and comment ye bagitahu kalau ada kekurangan ataupun ada pendapat.Happy readings😉😉😉

Izinkan Aku Mencintaimu untuk Kali keduaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang