BAB 17

4.7K 193 9
                                    

Shaf dan Qira sudah boleh keluar dari hospital setelah bermalam satu malam di sana...

Lagipun sakit mereka tidaklah teruk sangat. Cuma gastrik jer... tapi pasal mereka akan dapat kanser kalau teruskan dengan skip breakfast... Iry doesn' t tell them yet... Lagipun that's twin bukannya suka duduk hospital lama-lama... It's kinda boring you know?

By the way... Northem Hospital is belong to their mummy. Hospital yang dibina oleh Dato' Manaf kepada Datin Sharifah bersempena dengan perkahwinan diorang sebagai hadiah. Lagipun Datin Sharifah merupakan seorang doktor pakar bedah di salah satu hospital swasta sebelum berkahwin dengan Dato'Manaf dan dia berhajat untuk membuka hospital sendiri suatu hari nanti.

So, here we go... Dato' Manaf hadiah kan hospital tu kepada Datin Sharifah untuk memenuhi impian Datin Sharifah... so sweet

Selepas sebulan mereka keluar dari hospital, semua pelajar tingkatan tiga menghadapi peperiksaan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) dan pada hari terakhir peperiksaan, mereka bercadang untuk melepak di Sunway Piramid Mall sebagai tanda meraikan hari kebebasan mereka. Mereka berpakat dengan batch tingkatan tiga untuk pergi ke sana beramai-ramai.

Sebulan selepas mereka tamat peperiksaan, Shaf and the gang and  Dash and the gang pergi bercuti di Disneyland yang ditaja sepenuhnya oleh Dato' Manaf.

Macam mana diorang boleh ikut sekali? Sebab diorang mula rapat selepas  kejadian tu dan  berkawan rapat dengan Dash

You know what happened to Iry actually?

Flashback...

3 years before...

Shaf dan Iry sangat rapat semasa di sekolah rendah memandangkan hanya mereka berdua sahaja pada waktu itu kerana Qira masih berada di UK. Oleh sebab semua orang di sekolah mereka pada waktu itu tidak tahu bahawa Shaf dan Iry merupakan pasangan kembar,mereka semua menyangka bahawa Shaf dan Iry adalah pasangan kekasih sehingga pernah dipanggil oleh pihak pentadbir.

Shaf, Risya, Ai, Kuna, Mai, Am dan An berkawan rapat dengan seorang budak perempuan yang bernama Mayra sejak darjah satu. Pada masa itu, mereka semua tidak tahu bahawa Shaf merupakan anak orang ternama kerana maklumat peribadi Shaf dan Iry dikawal rapi oleh orang kepercayaan Dato' Manaf sebelum Shaf mengambil alih TWT pada umur 13 tahun.

Mereka berkawan sampai darjah enam... dan dalam tempoh tersebut, mereka berkawan dengan Iry, Dash, Qil, Syaza, Niel, Min, Mif dan Maf... Namun tiada siapa yang tahu Shaf dan Iry kembar selain Risya, Am dan An. Namun, Dash tidak rapat sangat dengan Shaf, Risya dan Mayra berbanding dengan yang lain kerana dia iri hati dengan kemesraan Shaf dan Iry sebab dia juga ada hati pada Shaf. Shaf dan Dash sebenarnya tidak boleh duduk sekali kerana ada saja benda yang mereka akan gaduhkan setiap kali mereka semua berkumpul.

Mayra juga menaruh hati pada Iry dalam diam dan dia juga tidak suka
akan keakraban Shaf dan Iry... dan Iry juga mempunyai hati terhadap Mayra dalam diam tanpa pengetahuan Shaf namun dipendamnya kerana keadaan tidak mengizinkan...

"Amyra... Aku ada benda nak bagitau kau ni..."-ujar Iry dalam keadaan serba salah dan gelisah

"Apa dia? cakap je lah..."- balas Shaf

Menyampah tengok Iry macam laki mati bini...

"Eerrrr...eerrrr"-tergagap-gagap Iry ingin bertutur

DIAMOND HIGH SCHOOL [C]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz