0 4

1.7K 191 23
                                    

"Ya Allah, Avryn Adryssa Xyla Alexandra bangun sekarang!" 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ya Allah, Avryn Adryssa Xyla Alexandra bangun sekarang!" 

Jeritan Tok Mi menyebabkan Avryn yang sedap tidur bangun duduk secara drastik.

"Yes, Tok Mi and don't call that name." ujar Avryn dengan tegas walaupun blur.

"Sorry I forgot but do you know what's the time now and where do you need to go today?" tanya Tok Mi sambil berpeluk tubuh di hadapan Avryn.

Avryn mengerutkan dahi lalu menoleh ke night stand untuk lihat kalender dan jam loceng.

"Today is Friday and it's 9.00 a.m now and I don't have anything to do today," ujar Avryn kepada Tok Mi dan kembali menyelimutkan badan.

"Are you sure you don't have anything today, dear?" tanya Tok Mi sekali lagi sambil mengangkat sebelah keningnya.

Avryn cuba mengingati ke mana dia perlu pergi hari ini sambil memicit tepi kepala dan tiba-tiba,

"Ya Allah,Hari ni hari Jumaat. Dah pukul 9.00! How can I forget about it? Shit!" carut Avryn apabila dia mengingati ke mana perlu dia pergi hari ini.

"What the hell, I only have 2 hours to catch my flight and Tok Mi how could you not waking me up earlier?" tanya Avryn dalam jeritan dan terus turun dari katil.

"That's your fault, dear. I will wait for you downstairs. Don't be late!" ujar Tok Mi dan keluar dari bilik cucunya itu.

Avryn terus masuk dalam bilik air dan bersihkan diri. Salah dia juga terlajak tidur lepas solat subuh tadi.

Selepas beberapa minit, Avryn keluar dari bilik air dengan memakai bathrobe dan terus masuk masuk ke walk-in closet untuk pilih pakaian dia.

Avryn mengenakan cropped t-shirt putih, seluar fit hitam stripe putih adidas dan sneakers colour white adidas. Dia mengikat rambutnya low messy bun updo. Dia menyapu bedak dan menggoles lip balm kerana dia kesuntukkan masa untuk berhias. Cantik juga kalau tak berhias sekali pun!

Dia memakai ipod di kedua-dua belah telinga dan mengambil sling bag bulat Gucci yang sudah diisi dengan barang-barang penting. Tidak lupa juga memakai jam tangan pada tangan kanan dan bracelet Pandora rose gold pada tangan kiri. Selepas tengok diri pada cermin untuk kali terakhir, Avryn dengan segera keluar dari bilik menuju ke lif dengan menarik bagasinya.

Apabila dia keluar dari lift, dia lihat Tok Wan dan Tok Mi sedang tunggu dia sambil berbual-bual. Avryn sempat melirik ke arah Apple Watch yang menunjukkan jam 9.50 a.m. sebelum berjalan menuju ke arah Tok Wan dan Tok Mi dengan cepat.

"Mr.Lim, can you put my luggage in my car?" tanya Avryn kepada pada Encik Lim yang merupakan Security Head rumah agam ini.

"Boleh, cik muda." jawab Encik Lim kepada Avryn dan mengambil bagasi Avryn menuju ke kereta yang diparkir di hadapan pintu rumah.

OG | Last Legacy: Princess CoronationWhere stories live. Discover now