Chap1 - intro

7.6K 258 9
                                        

Hani Adlyn Dato Yusof. Bagaimana rasanya belajar dirumah selama 2 tahun? Indeed, boring.

And finally, dia dapat memujuk ibubapanya untuk bersekolah seperti remaja lain yang sebaya dengannya.

Goldlite highschool. Banyak yang dia dengar tentang sekolah itu. Sekolah elit yang popular dan menjadi perhatian banyak pihak. Terkenal dengan sekolah yang luas dan indah, pelajar yang berpengetahuan luas, tidak pernah ketinggalan dalam acara kokurikulum. Sentiasa menghantar wakil dalam setiap acara.

"Mommy, Ad dah settlekan semua urusan untuk sekolah baru tu. Tinggal pendaftaran je." ujar Hani dihujung talian.

"Alright, sayang. Goodluck okay dekat tempat baru. Study elok elok. Take care of yourself."

"Okay mom, don't worry. Kalau ade apa apa i'll call you. Bye mom, love you." dan talian diputus.

Hani tersenyum sendiri. Dia berasa teruja dan gementar untuk memulakan tahun disekolah.

Hani mencapai phonenya. Dia mendail nombor rakannya.

"Hey Belly !" sapa Hani ditalian.

"Hey babes. Ssup."

"So esok aku datang school kau for pendaftaran. And lusa i'm officially a highschool student !"

"Omaigod yes ! So esok need me to accompany you?"

"No need. Taknak susahkan kau. Besides kau kena masuk kelas."

"So kau drive sendiri?"

"Yea of course. Macam tak biasa. See you lusa okay, Bella."

"Alright babes"

|||||||||
Goldlite highschool

Hani Adlyn memarkir kereta merahnya. Dia melangkah keluar dari kereta.

'Yes, this is the vibes' Hani tersenyum melihat suasana pelajar yang dalam perjalanan masuk ke kelas.

"So, the thing is, mane office?" gumam Hani. Dia melihat sekeliling.

"This is so big. Aku kena tengok signboard." Hani memulakan langkah mencari office sekolah.

After two hours, termasuk masa perjalanan ke pejabat dan mengambil uniform dan fail pelajar Hani melangkah keluar dari office.

Settle.

Akibat tangannya penuh dan perhatiannya hanya kepada barang yang dibawa,

BUK !

"Auch !" Hani mengusap sikunya yang pedih.

'Tiang ke apa ni ish'

Hani mendongak.

Terdapat 2 orang lelaki dihadapannya.

Dia pasti yang melanggarnya adalah lelaki yang berjersey nombor 10 kerana lelaki kedua tiba agak lewat.

Dasar mamat hensem takde adab. Hani mendengus.

"Ey takde mata ke? Kalau ye pon buta, at least adalah adab." sembur Hani.

Lelaki yang melanggarnya hanya memandangnnya kosong.

"We're so sorry. Are you okay?" rakan lelaki itu meluru membantu Hani apabila tiada reaksi yang ditunjukkan rakannya.

Hani terbuai melihat wajah yang berada dihadapannya itu.

'God bless my eyes'

"Arm aaa yea im okay." Hani cepat cepat berdiri.

"Seriously? You nampak pucat."

Hani memegang wajahnya.

'Pucat? Memangla aku tengah tahan pening ni. Badan kawan kau tu dahla macam tiang lampu.'

"No no im okay." Hani menunduk untuk mengambil barang barang nya namun pandangannya semakin berpinar dan

Buk !

Pandangannya gelap.

||||||||||

Hani membuka matanya perlahan lahan. Dia mengerutkan dahi.

"Hey, kau dah sedar. Feeling better?" soal lelaki yang memohon maaf tadi.

Hani angguk. Terdapat seorang lagi lelaki yang sedang bermain phone.

"Student baru? Aku Adrian and ni Farhan."

Farhan mengangkat wajah dan tersenyum melihat Hani.

Hani membalas senyuman itu.

"Aku Hani. Hani Adlyn."

mereka angguk.

"Sorry about Hariz." ujar Adrian.

Hani memandangnya pelik.

Hariz?

"Hariz. Tadi. Office. Langgar." terangnya ringkas.

Hani angguk. 'Ouh manusia tak beradab tu.'

"Eh btw, kau nampak familiar erm." ujar Farhan.

Hani memandang Farhan pelik.

"Eh kau youtubers right? Hanelyn?" soal Farhan.

Omaigod tak sangka aku famous erm.

"Ouh yes." Hani tersenyum malu.

"Wow tak sangka finally kau daftar highschool. I'm really really your fans."

"Thank you. Alaaa malula erm" Hani menguis guis selimut.

"You're cute. I thought you've cool personality. So, may i know why selama ni amik tutor belajar dirumah? Cause of fanatic fans?"

"Arm ah yes. One of my reason-" Hani senyum kekok.

'but not the main reason.'

"Ouhhh. Glad you're here. Same highschool. Nice to meet you." Farhan menghulurkan tangan.

Hani menyambutnya. "Yea me too."

"And btw you changed your hairstyle."

"Totally, you know me. Rimasla hairstyle lama."

sebelum ini rambut Hani pendek dibahagian depan yang menutupi dahinya dan sekarang Hani membiar bahagian itu panjang dan boleh dikuak kebelakang.

"You look more beautiful and feminine." puji Farhan.

'Omaigod he is so bright and sweet.' Hani tersengih.

Adrian yang asyik bermain phone itu memandang Farhan.

'Dasar Farhan.' dia menggelengkan kepalanya perlahan.

"Ouh time's up. Hani we need to go. Ada class. See you okay. Han, come." ujar Adrian

"Ouh ha okay. Bye honeybunny."

Hani mengangguk.

'Farhan is really something. He's cute.'

----------------
- 15 May 2020 -

GOLDLITE : Love Story ✔Stories to obsess over. Discover now