T E N»

5K 488 65
                                    

|||jeon's•secretary|||10

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

|||jeon's•secretary|||
10

"Kita kahwin"

Tenang sahaja Jungkook berbicara. Kita lelaki, kenalah professional. Eh tiborr.

"Daepyonim—" sudu di letak kemas atas meja. Tak selera Hani nak makan nasi omelet yang terhidang. "—perkahwinan bukan perkara untuk di bawa main, ianya serius. Jadi..jangan senang sangat utarakan ajakkan awak seperti itu kalau awak tidak maksudkannya" Hani cuba mengawal nada. Haih lelaki ni tak reti nak faham ke aku tengah marah! Tengah kecik hati! Stress!

Jungkook meng'oh sahaja kata-kata Hani. "Aku memang serius sekarang ni, kau nak ke tak?" Hani terpempan. Ah, apa dia benar-benar ingin berkahwin dengan aku? Bagaimana dengan soal kasih sayang dan cinta ? Tiada secebis pun perasaan itu terhadap tuan majikannya ini. Kenal pun baru sehari dua.

Tapi..Aku terdesak..aku mengaku aku lebih rela berkahwin dengannya berbanding Seokjin..ya. Aku sanggup. Asalkan tidak dijodohkan dengan lelaki itu secara paksa dan tak rela. Lagipula, aku tidak ingin menjadi orang ketiga dalam pertunangan Seokjin itu.

"B—baiklah. S—saya..terima" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

"Jadi sekarang ni kau nak jadi daddy's princess lah lunaskan permintaan dia? " soal Jungkook. Gadis itu telah menceritakan segala-galanya sepanjang perjalanan mereka ke Gold Holdings.

Hani sekadar mengangguk. "M—maaf kalau awak rasa seperti dipergunakan tapi...saya taknak si Seokjin tu berkahwin dengan saya, padahal dia dah ada tunang kot. Gila ke ?" omel Hani. "Tak..aku tak rasa seperti dipergunakan pun. Aku..memang terfikir untuk berkahwin tapi tak jumpa calon isteri lagi. Nampaknya kaulah calon isteri yang aku cari"

Cih smooth je buat ayat cayaq macam tu. Hani menjeling malas. "Hm, kalau betul awak nak kita kahwin, jangan nak bawak saya gaduh pula. Sebab saya tak cintakan awak , begitu juga dengan awak !" ujar Hani.

"Hani-ssi, perkahwinan ni tak semestinya pasangan itu kena sayang , cinta dan suka pada diri masing-masing, tapi ketiga-tiga perasaan itu boleh mula terbit setelah berkahwin. Contohnya, dating. Dating ni tak semestinya kena couple! Dah kahwin pun boleh dating!" bebel Jungkook panjang. Hani disebelahnya di pandang sekilas. Saja nak merapu dekat wanita itu.

"Ye ye je awak ni" Hani menjeling malas. Mana mungkin dia jatuh cinta dengan lelaki itu. Apa engkau ingat dia sudah lupa bahawa lelaki itu telah pun guris perasaannya pada hari pertama bekerja? Jangan ingat seketul Lee Hani tak reti berdendam !

Mungkin..mungkin bukan wanita itu yang akan jatuh cinta dulu pada CEO itu. Boleh jadi..CEO yang jatuh cinta pada secretary nya jugak .

Jam tangan di pandang sekilas. 3:47pm. Satu persatu pekerja Gold Holdings mengorak langkah menuju ke arah pintu gerbang syarikat itu. Semuanya bergegas untuk pulang. Tapi tidak Lee Hani, dia menunggu Jeon Jungkook. Dia telah bertekad untuk membawa Jungkook berjumpa dengan papanya di syarikat sebelah, Crystal Blue Hotel.

"Hani-ssi? Kenapa tak balik lagi?" tegur Jungkook prihatin. "Saya tunggu awak" jawabnya jujur. "Oh. Ada apa?" soal Jungkook. "S—saya nak bawa awak jumpa papa. J—jangan risau! Papa saya ada kat bangunan sebelah tu je" Jungkook mengangguk setuju.

Sampai sahaja di syarikat hotel milik papanya. Hani bergegas membawa Jungkook masuk ke dalam elevator. Dia dah tahu selok belok bangunan ini sebab itulah dia begitu yakin. Sesudah sampai pada tingkat yang diingini, spontan tangannya menarik tangan Jungkook pergi ke kaunter P.A Tuan Lee. Dia tak perasan pun jari jemari runcing miliknya tercantum erat dengan jari jemari Jeon Jungkook.

"Hi, papa saya masih ada kat dalam ke?" soal Hani ramah. "Nae cik muda, nak saya sampaikan kepada Tuan Lee bahawa cik muda datang ingin berjumpa dengannya?" soal p.a Tuan Lee pula. Hani mengangguk laju. Padahal jantungnya sedang mengepam laju darah ke seluruh badan.

Jungkook pandang Hani apabila terasa seperti telapak tangan wanita itu bertukar sejuk. Mungkin faktor gementar. Dengan tenang Jungkook memperkemaskan genggaman tangan mereka. "It's okay Hani, everything gonna be okay" ujarnya ingin menyalurkan kekuatan pada wanita itu.

"Cik muda boleh masuk" jemput p.a Tuan Lee. Perlahan-lahan mereka berdua melangkah masuk. "Selamat petang, papa" Hani menyapa , terukir segaris senyuman buat satu-satunya ayahanda.

"Ya , selamat petang Hani. Ada apa sayang?" soal Tuan Lee lembut. Walhal dia tahu ini mesti tentang perkahwinannya. Nampak sahaja genggaman tangan yang cukup erat pasangan ini, dia tahu. "S—sebenarnya Hani nak kenalkan dengan papa, pilihan hati Hani" teragak-agak dia hendak berkata.

Jungkook separa menunduk. "Annyeonghaseyo, Jeon Jungkook ibnida" tenang sahaja lelaki ini mengenalkan dirinya. Apa yang dia hendak gelabah? Tuan Lee memang kenal sangat akan dirinya melalui rakan karibnya , Tuan Jeon. "Geurae, kamu serupa dengan appa kamu, jungkook"

Hani juga dah tahu tentang hubungan papa mereka berdua. "Macam ni papa. Hani dan Kook b—buat keputusan untuk berkahwin jadi, batalkan lah niat papa untuk kahwinkan Hani dan Seokjin" bersungguh-sungguh wanita itu ingin membatalkan keputusan papanya.

"Ok, papa batalkan. Tapi, betulkah engkau berdua hendak berkahwin? Kenal ala kadar sahaja, baru sehari dua. Takkan dah jatuh cinta dan buat keputusan untuk berkahwin?" ujar Tuan Lee.

"Ya tuan, saya yang melamar Hani pagi tadi. Saya rasa, saya dah jatuh cinta dengan puteri tunggal tuan" apa yang mengejutkan. Jungkook yang menjawab sedemikian.

tbc

hehew teman-teman, gimana sih chapter ini? Things just get started HEHEHEHEHE.

don't forget to vote! ♥

C•𝐉𝐄𝐎𝐍'𝐒 𝐒𝐄𝐂𝐑𝐄𝐓𝐀𝐑𝐘Where stories live. Discover now