part 12

7.6K 33 6
                                    

Tiba tiba

Hafiz excident die terlanggar lori yang besar...

Flashback..

Telefon Hafiz berbunyi dan tertera nama Zulaiha ( mak Hafiz..)

Mak:Hafiz, Hafiz kena balik sekarang anak Hafiz demam panas ni..  Hafiz kat mana sekarang?
Hafiz:Hafiz dalam perjalanan nak pergi jumpa kawan Hafiz.. Tapi x pe la Hafiz akan bagitahu die yang Hafiz terpaksa cancel untuk jumpa dengan die.. Hafiz akan segera ke rumah mak sekejap lagi..

Mak:Baik la cepat sikit ya sbb mak rasa die semakin teruk mak cuba telefon si Alia tapi x terangkat tak pe lah mungkin die buzy sbb tu la mak telefon kamu Hafiz.. Bawa hati hati jangan laju sangat tau.. Assalamualaikum

Hafiz:Baik mak.  Wa'alaikumussalam.

Hafiz memati kan fonnya dan mula membuka aplikasi WhatsApp dan chat kawannya untuk memberi tahu yang Hafiz tak dapat jumpa dengan nya.

Mirul(kawan)
Pukul 10:00 tau..

        Assalamualaikum.
Maaf Mirul aq tak dapat
sbb anak aq sakit aq perlu
uruskan anak aq dulu. Kalau
aq dah selesai uruskan anak
aq nanti insyaallah aq jumpa
kau.


Tiba-tiba

Hafiz tidak perasan ape yang ade dihapannya lalu die melihat kehadapan ternampak lori yang besar yang laju dan mara kepadanya. Die ingin mengelak tetapi tidak sempat kerana lori itu sudah pon hampir dan melanggar kereta...

Flashback close..

Hafiz terpaksa di hantar ke hospital dengan lumuran darah di kepala disebabkan hentakan kepalanya di stereng kereta dan hilang kawalan..

Mak Hafiz terpaksa menelefon semula Alia..  Untuk hantar Filzah anaknya Hafiz ke hospital dan Mak ingin berjumpa dengan anak nya excident beberapa jam kemudia..

Die menelefon Alia dan akhirnya Alia jawap panggilannya

Alia: ye mak kenapa mak telefon saya ya.. Dari tadi mak menelefon saya.. Maaf mak kerana saya x angkat panggilan mak sbb tadi saya buzy ade meeting dengan client.  Maaf sangat sangat mak.

Mak:takpe nak mak faham.. Tak pe itu mak maaf kan yang sekarang paling penting anak kamu ni demam panas..  Tadi mak telefon kamu tu mak ingin kamu balik dan bawakan Filzah ni ke hospital.. Tetapi kamu x angkat panggilan mak..  Mak telefon si Hafiz untuk ambil Filzah tapi dalam perjalanan die ke sini die excident beberapa jam tadi.. Boleh kamu pulang sekarang Alia kerana anak kamu semakin teruk..

Alia: Ya Allah teruk nya..  Tak pe mak saya segera ke sana mak siap siap dulu nanti saya datang rumah mak. Saya perlu minta izin boss dulu untuk keluar dari pejabat sbb sekarang bukan waktu rehat waktu rehat saya dah habis tapi tak pe saya akan minta izin boss sedaya upaya saya ye mak.

Mak: terima kasih Alia dan minta maaf sbb menyusahkan kamu..

Alia:tak pe mak saya perlu buat demikian sbb Filzah itu anak saya dan Hafiz itu suami saya yang pernah menghargai saya dan faham perasaan saya. Baik la saya perlu minta izin boss dulu. Assalamualaikum.

Mak: ha ye la..  Waalaikumussalam.

Alia menutup telefon nya dan segera ke pejabat boss nya untuk pemberitahuan tentang keluarga nya yang ade emergency.

CurangWhere stories live. Discover now