The End

6.2K 163 21
                                    

Flashback three years ago

Adam Pov

Aku turut ditugaskan untuk mencari anak dato yang bernama Tengku Amalia Qistina. Aku masuk ke dalam hutan bila ternampak seorang lelaki seperti orang ganas atau dikenali dengan Mafia. Lelaki tersebut masuk ke dalam suatu rumah usang. Takkan dia tinggal disitu? Aku teruskan siasat. Pintu hadapan dijaga oleh enam orang dan belakang rumah tiada siapa jaga.
Bodoh ke apa. Mesti ni geng kumpulan Shawn. Bingo!

Aku berlari diantara semak semak hingga belakang rumah. Ada cermin dan lampu terbuka dari dalam. Cermin besar pulak tu. Aku membaling pencangkung yang diikat pada tali. Tepat pada cermin.

Prang!

Shit! Aku segera memanjat dinding sambil berpaut pada tali. Sehinggalah sampai. Perkara yang aku nampak ialah seorang gadis yang tergantung pada tali dan pintu bilik tersebut seperti sedang cobaan merempuh. Aku segera menyelamatkan gadis itu dan memang benar jangkaan aku yang ini adalah kawasan baru geng Shawn. Aku memeriksa nadi gadis itu menggunakan dua jari di lehernya. Masih hidup. Hmm mesti baru nak bunuh diri ni.

Timbul idea nakal dalam fikiran aku. Aku sengaja meletakkan bom yang menggunakan masa 10 saat. Ada 10 bom aku letak dalam bilik tersebut. Lima di tempat gantung tali dan lima lagi di bawah lantai. Bom itu tidak dapat dihentikan kerana bentuk bolanya yang ringan dan set masa.
Potonglah tali apa apa pun.

Aku mencempung tubuh gadis tersebut lalu melompat keluar tingkap. Aku segera lari masuk ke dalam hutan semula dan mencari keretaku.

POMMM!!!!!!!!

"Yess!!" sorakku. Mesti diorang tidak dapat larikan diri kerana masanya laju hingga nombor satu.

***

"Siapa awak?!!" jerit Lia ketakutan.
Aku mengerutkan dahi. Dia ni memang spesis cenggini ke. Jerit pastu nyorok disebalik selimut. Habis semua ejen yang berdekatan disitu masuk.
Semua lelaki. Lagi seramlah dia.

"Kami ni ejen rahsia dan sedang merawat awak. Nanti kami laporkan pada polis dan family awak yang awak selamat." terang Nasir merangkap ejen rahsia juga. Ejen rahsia yang lain mengangguk setuju.

"Jangan!! Saya tak sedia lagi nak jumpa family saya" bantah Lia.

"Boleh jer tapi beritahu polis tu wajib sebab takut kami dituduh menyorok mangsa penculikan atau dianggap membantu" terang Jeff pulak. Orang cina yang lancar melayu.

Lia hanya mengangguk.

Aku menjaga Lia dan dari situlah hubungan bff muncul. Aku pergi mengambil result spm-nya dan hingga membawa dia ke universiti. Ramai kata Lia ni mirip mangsa penculikan yang dijumpai mati. Tapi Lia hanya menggeleng dan berkata mungkin mirip lalu dia tersenyum. Aku suka cara dia. Hingga dia menjadi doktor.
Akulah yang menjaga dia bersama keluargaku.

Satu hari dia kata dia dah ready.

"Awakk.. Saya dah ready" ujar Lia perlahan. Aku membawa Lia jumpa keluarga dia dahulu. Keluarga dia dan mentuanya. Semua terkejut. Akulah yang hantar dia juga hingga depan rumah Aizat. Sebab aku dan Lia memang dah tahu. Kemudian aku bla bila habis hantar dia. Yang bayar duit university semua tu aku. Aku memang anak dato juga. Tapi malas handle syarikat tapi masih milik aku. Sesekali aku pegi ziarah gak buat keje. Ejen rahsia ni memang impian aku.

Aku tak kesah habiskan duit.

Check bank aku balik. Duit yang aku tanggung Lia selama ni family dia bayar balik. Aku nak menolak segan juga. Sebab tiber ada kat bank dan fam dia hantar mesej yang duit semua dia dah bayar balik. Dia bagi sejuta. Weii baru berapa ribu tak dekat sejuta. Tapi dia bagi sejuta. Hmmm rezeki.

Endflashback.

Pov Aizat.

Hidup aku kian sunyi. Alisyia aku dah ceraikan dia. Lantak dialah. Meraung kat mahkamah. Kesah lak aku. Dah dua bulan pemergian arwah Lia. Aku tetap tidak boleh lupakan dia. Aku memberi Adam hampir sejuta jugak sebab jaga Lia. Balas budi baik dia. Dia mula mula tolak last last aku amik  tangan dan letak kat tapak tangan and then aku cau.

Aku asyik macam hidup dalam imaginasi. Bayang bayang Lia asyik berada di sisiku tak kira mana jua.
Angin yang segar aku cuba menikmatinya. Aku berada di Cameron Highlands di dalam Mall. Aku rindukan kau Lia. Aku harap kau tenang kat sana. Sebab aku tengah move on.

Buk!

"S-Sorry abang. Tak sengaja" seorang gadis yang seperti masih alam remaja tersengih innocent. Dia langgar aku dengan tak sengaja. Habis ais krim dia melekat kat baju aku. "Sokay" balasku sambil tersenyum nipis. Gadis tersebut meminta maaf sekali lagi.
"Oppa! Saya nak panggil abang oppa boleh?"

Budak ni hampir perangai dengan Lia. Ngade nak panggil aku oppa.
Aku tertawa kecil.

"Sure."

"Oppa gangnam style! HAHAHAHA!!!!"

Terus badmood aku. Dia boleh samakan aku dengan Psy! Aku sama cam Taehyung okay?!!

"SINI KAU!!!!!"

"Eyyy taknak!! HAHAGA!!!!"

Aku kesah pe. Aku kejar dia yang dah pecut lari. Perangai dia sama dengan Lia. Mungkin ni hadiah dari Lia untuk aku.

Apa salahnya aku pasang satu lagi?

The End

[C]Gangster Mafia Suami aku???Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin